Explantatieverhaal Yvonne dr van Loenen

Deel je ervaringen en foto's
6x

Ongelezen bericht 19 mei 2014 22:26

Hoe gaat het met je herstel.
Valt het je mee hoe het er uit zag na de explantatie, ik ben er zooo zenuwachtig voor.
Heel tegenstrijdig, want ik wil heel erg graag van de protheses af.

Liefs Mik
ysanders

Ongelezen bericht 19 mei 2014 22:33

Hai Mik,

Zo goed als ik me de dag zelf na de operatie voelde en ook de dag erna, zo rot voel ik me nu. Maar dat heeft vooral te maken met het warme weer, daar heb ik sinds een paar jaar iedere zomer last van. Dat zal wel met mijn schildklierziekte te maken hebben. Ik loop dat met een zwaar hoofd vol watten rond, heel vervelend, ik wil dan alleen maar gaan liggen, maar dat is lastig met een zoon van 9. Gelukkig werk ik op dit moment niet.

Ook had ik gewoon teveel gedaan, met teveel mensen gesproken, te weinig gerust. Ik woon in een soort hofje, dus zeker nu met mooi weer zijn er veel mensen buiten. Ik kon gisteravond helemaal niet slapen zo hyper was ik van alles, heb ik vandaag wel ingehaald maar dan kan ik nu weer niet slapen. Verder werd ik gek van die strakke hemdjes, die heb ik even uitgedaan, zo maar weer aan want te lang zonder voelt ook niet goed.

De kans is natuurlijk ook groot dat ik ook nog aan het ontgiften ben. Ik slik keurig mijn omega3, chlorella, vit. C etc en drink genoeg water. Maar vooral rust is het gene waar ik behoefte aan heb. Fietsen gaat prima, lopen iets lastiger, ik doe verder niet zoveel in huis.

Al met al valt het me reuze mee. Maar nogmaals, ik had zoutwaterprothesen, ik weet dus niet of het dan minder erg is ....

Lieve groetjes,

Yvonne
6x

Ongelezen bericht 19 mei 2014 23:03

Oh Yvonne,

Wat heftig allemaal, denk je dat je schildklier niet goed werkt door de protheses of was je al ziek voor die tijd.
Kan me voorstellen dat je snel te veel doet, het is toch uiteindelijk een operatie.
Het is nu ook zo warm om met die strakke hemdjes rond te lopen.
Ik wens je veel rust de komende tijd.

Liefs Mik
ysanders

Ongelezen bericht 19 mei 2014 23:06

Hai Mik,

Ik vermoed dat mijn schildklier het voor die tijd al niet goed deed, waarschijnlijk ontstaan tijdens de zwangerschap van mijn eerste dochter (29 jaar geleden). Maar een jaar of 12 geleden kreeg ik echt klachten. En dat werd steeds erger. Ik vermoed dat er wel een connectie is met de protheses, na wat ik allemaal gelezen heb.

Maar rust is dus belangrijk, hoe goed je je ook kan voelen na een operatie. Het is tenslotte toch een operatie ...

Dank je en jij ook veel sterkte, ik ben heel benieuwd.

Liefs, Yvonne
Janneke

Ongelezen bericht 20 mei 2014 10:04

Hoi Yvonne, word je schildklier medicijn in de zomer aangepast ? Ik had /heb hetzelfde en ben op eigen houtje gaan afbouwen... Voel geen verschil X Janneke
FLOWER
ysanders

Ongelezen bericht 20 mei 2014 17:23

Hai Janneke,

Eerlijk gezegd heb ik nooit veel gemerkt van aanpassingen in mijn medicijnen. Ik slik niet zoveel, 25 mcg, maar alleen toen ik een keer teveel (natuurlijk/dierlijk) schildklierhormoon had genomen viel ik af. Verder ben ik altijd hyper en moe, dat verandert niet. Hoop dat er nu wel wat gaat gebeuren.

Heb jij ook Hashimoto?

Groetjes, Yvonne
Janneke

Ongelezen bericht 21 mei 2014 12:41

Hoi, Yvonne, volgens bloedonderzoek werkt mijn schildkier te langzaam. Ik heb echter alle kenmerken van iemand met een te snelle :shock: Mijn hele leven is die schildklier gecontroleerd telkens als ik "niet lekker "was . Altijd goed(in Nederland) Nu ik in België woon, nieuwe huisarts ,weer en ja hoor nu aan de medicijnen. Ik heb ze 3 jaar geslikt en dacht ook 3 jaar ,dit klopt niet ... Telkens hyper, hartkloppingen enz. Sinds Februari -voorzichtig -afgebouwd en sinds eind maart niks meer. Das toch een pilletje minder ,waar ik erg blij mee ben. Punt is , ik had ergens gelezen-lang geleden al- dat siliconen de bloeduitslagen ivm schildklier beinvloeden .Ik kan het helaas niet meer terug vinden. Ik hoop na de explantatie nog medicijnen te kunnen stoppen... We zullen zien ! Alles wat ik moet slikken is preventief voor die hartkloppingen ,terwijl de cardioloog niks kan vinden ! Ik zeg Stresssssssssssss Dag ,ik wens je een goeie dag vandaag X Janneke FLOWER
ysanders

Ongelezen bericht 21 mei 2014 14:04

Hai Janneke,

Ja, herkenbaar. Ik val alleen niet af, zoals bij een te snelle schildklier zou horen. Nou las ik dat ook bij een trage schildklier chronische gespannenheid en chronische nervositeit horen...... Maar ik hoop er toch van af te komen. Als ik stop met de medicatie, gaat hij wel nog trager werken, maar verder maakt het helemaal niets uit qua gevoel. Ik overleg wel met prof. Cohen Tervaert wat wijsheid is.

Stress speelt een hele grote rol bij autoimmuunziektes. Ken je het boek 'Verademing' van Bram Bakker? We zouden in rust max 6 of 8 ademhalingen per minuut moeten hebben. De meesten van ons zitten op 17. Ik ook. Stress dus. Ik doe de oefeningen helaas niet vaak genoeg, maar het heeft mij heel erg geholpen toen ik na de operatie een beetje in paniek raakte, kan ik me nu herinneren: ik had het benauwd van het op mijn rug liggen, strak verband om. En door telkens maar weer mezelf te dwingen op mijn ademhaling te concentreren (4 sec. in, 8 sec. uit) was het uit te houden.

Groetjes!

Yvonne
Janneke

Ongelezen bericht 22 mei 2014 06:07

Hoi, Yvonne, ik denk dat die chronische gespannenheid /nervositeit (dus stress ) door de siliconen komen . Lichamelijk èn geestelijk..Maar ik ben geen arts hè,dus ik ben heel benieuwd wat Dr Cohen zegt hierover .Ik denk erover om toch eens naar hem toe te gaan voor advies,na de explantatie. Stap voor stap komen we er wel !Bedankt voor je ademhalingstip ! Jij valt niet af ,ik kom niet aan ! :?: Als het niet zo treurig was, zou het om te lachen zijn ! xxx Janneke FLOWER
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 mei 2014 10:33

Bij mij is er nooit iets aan de schildklier gezien, maar ik heb periodes dat als ik niet mezelf volvreet ik echt heel snel afval. De dag dat ik naar het UWV moest had ik niet zoveel gegeten als normaal de volgende dag was er bijna een halve kilo weg. Natuurlijk is het vooral vocht, maat toch.
Afvallen komt zeker door de ziekte die we hebben en stress erbij. Stress maakt alles erger dat is een feit. Maar ook zonder stress val ik af als ik niet goed eet. En dan bedoel ik boven het aantal calorieën dat ik zou moeten eten om op het gewicht te blijven waar ik op zit. Wat al heel erg weinig is maar wel meer dan voor de implantaten. Toen zat ik met moeite op de 50,5 kilo en vaak onder de 50. Nu ruim 53 kilo godzijdank. Ben 173
M.a.w. Janneke jij zult straks weer aankomen na de explantatie en de dames die veel aankomen zullen juist weer afvallen en makkelijker op hun gewicht blijven. Je lichaam staat letterlijk onder stress door implantaten. Het vecht tegen een indringer. De een gaat afvallen door stress, de ander juist aankomen.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Janneke

Ongelezen bericht 23 mei 2014 12:23

Hoi Luna , ik hoop 't echt want 't is zo irritant ! Ik doe zo m'n best en blijf met veel moeite op gewicht ! Positief denken ! Ik ga vast sparen voor 'n nieuwe spijkerbroek in een maat groter ;) Knuff Janneke Group hug
Laatst gewijzigd door Janneke op 23 mei 2014 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Luna MKS

Ongelezen bericht 23 mei 2014 15:04

Ik hoop het ook voor je lieverd. Rare wereld he? De een wil afvallen en lukt niet, de ander aankomen en lukt niet. :?
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 mei 2014 11:24

Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Explantatie”