Zo snel mogelijk aan de beurt voor een operatie?
-
Ik heb afgelopen woensdag de intake gehad voor explantatie bij kuyper kliniek . Ik schrok dat er een wachtlijst is van 6 maanden tot een jaar. Mijn rechter implantaat is gescheurd en toch krijg ik geen urgentie. Het idee om hier nog minimaal 6 mnd mee rond te lopen.. .
Machtiging bij ziekteverzekering voor vergoeding is wel meteen aangevraagd. Wat kan ik nu nog doen om het proces te versnellen. Ander kliniek is geen oplossing. Ik woon in een uithoek
Hai Kelly
Ik ken je gevoel.
Ook ik heb een gescheurd implantaat, en toch houden bijna alle klinieken hun normale wachttijden aan.
Ik ben de afgelopen weken naar 5 verschillende ziekenhuizen geweest en 5 consultants gehad en gesmeekt me eerder te helpen.
Uiteindelijk ben ik de 20ste aan de beurt. Dus om en na bij heeft het een maand geduurd vanaf constatering dat mijn prothese kapot is tot operatie.
Het vergt inspanning om alles uit te zoeken en consulten te hebben, maar het levert je echt een snellere termijn op.
Ik ken je gevoel.
Ook ik heb een gescheurd implantaat, en toch houden bijna alle klinieken hun normale wachttijden aan.
Ik ben de afgelopen weken naar 5 verschillende ziekenhuizen geweest en 5 consultants gehad en gesmeekt me eerder te helpen.
Uiteindelijk ben ik de 20ste aan de beurt. Dus om en na bij heeft het een maand geduurd vanaf constatering dat mijn prothese kapot is tot operatie.
Het vergt inspanning om alles uit te zoeken en consulten te hebben, maar het levert je echt een snellere termijn op.
-
Wat fijn sjammie dat je al zo snel geholpen word. Ik las net dat Unive aan bemiddeling doet om je sneller te kunnen plaatsen, dus zal ze maandag meteen bellen. Succes en sterkte de 20 ste. 
Wat vreselijk voor je.KellydeJong schreef: ↑10 sep 2021 20:23Ik heb afgelopen woensdag de intake gehad voor explantatie bij kuyper kliniek . Ik schrok dat er een wachtlijst is van 6 maanden tot een jaar. Mijn rechter implantaat is gescheurd en toch krijg ik geen urgentie. Het idee om hier nog minimaal 6 mnd mee rond te lopen.. .Machtiging bij ziekteverzekering voor vergoeding is wel meteen aangevraagd. Wat kan ik nu nog doen om het proces te versnellen. Ander kliniek is geen oplossing. Ik woon in een uithoek
Ik snap dat je er zo snel mogelijk van af wil.
Probeer bij verschillende artsen een plek te krijgen. Dat je niet in de regio woont maakt niets uit. Probeer een overnachting te plannen in een hotel of B&B in de buurt van de lokatie waar je gaat worden geopereerd. Er is altijd een oplossing te vinden hiervoor.
Succes en liefs essi
Hoi Kelly, wat ontzettend naar dat implantaat is gescheurd en het is meer dan logisch dat je zsm geholpen wilt worden. Maar sluit een andere kliniek niet uit. Ik woon ook in een uiterst hoekje van Nederland en heb mijn explantatie onlangs in Amsterdam laten uitvoeren en heb een nachtje in een hotel geboekt. Het was het allemaal meer dan waard, ben aanzienlijk snel geholpen want er zat maar 2 weken tussen het consult en de operatie.KellydeJong schreef: ↑10 sep 2021 20:23Ik heb afgelopen woensdag de intake gehad voor explantatie bij kuyper kliniek . Ik schrok dat er een wachtlijst is van 6 maanden tot een jaar. Mijn rechter implantaat is gescheurd en toch krijg ik geen urgentie. Het idee om hier nog minimaal 6 mnd mee rond te lopen.. .Machtiging bij ziekteverzekering voor vergoeding is wel meteen aangevraagd. Wat kan ik nu nog doen om het proces te versnellen. Ander kliniek is geen oplossing. Ik woon in een uithoek
Wens je veel sterkte
-
Bedankt voor de reacties.
Ik ben op 't moment behoorlijk over mijn toeren. Ik was gaan kijken in mijn dossier met digi en las in de echo verslag dat ik aan beide kanten een scheur heb. En in rechts het kapsel ook, en zit het daar in mijn lympfklieren. Ik heb meteen kuypers kliniek gebeld wanneer ik explantatie krijg maar ze kunnen geneens garantie geven dat het dit jaar is. Het kan verder geen kwaad zeiden ze (???) . Vervolgens unive bemiddeling gebeld maar nergens korte wachtlijsten te vinden. Ik kan alleen via de huisarts om urgente eisen dus zal haar morgen bellen. Die zijn vandaag afwezig. Opeens kreeg ik het idee om dan maar degene te bellen die deze implantaten erin heeft gezet in 2004. Anneke van Engeland werkzaam bij bergman in Hilversum. Daar zou ik eventueel binnen 8 weken geopereerd zijn zei de telefoniste. Dus nu even kijken of mijn huisarts een urgentie hier kan eisen en anders toch maar een wereldreis ondernemen naar bergman, en het proces weer opnieuw beginnen.
Machtiging had ik al binnen en nog wel voor een prothesewissel 100% vergoeding. O my goodness, No way.
Sorry voor mijn lange verhaal hoor

Machtiging had ik al binnen en nog wel voor een prothesewissel 100% vergoeding. O my goodness, No way.
Sorry voor mijn lange verhaal hoor
- Monique MKS
Beste Kelly,
Helaas moet iedere pc een eigen aanvraag naar de verzekering sturen, dus de machtiging kun je niet zomaar voor een operatie bij een andere pc gebruiken.
Hopelijk kom je snel ergens aan de beurt.
Succes!
Hartelijke groetjes,
Monique MKS
Helaas moet iedere pc een eigen aanvraag naar de verzekering sturen, dus de machtiging kun je niet zomaar voor een operatie bij een andere pc gebruiken.
Hopelijk kom je snel ergens aan de beurt.
Succes!
Hartelijke groetjes,
Monique MKS