De schoonheid van imperfectie

Acceptatie van je borsten.
Lien

Ongelezen bericht 09 mar 2021 19:24

Dag lieve wabisabi,
Ik lees in bovenstaande dat de 'plastische chirurg geen test voor siliconen restjes van de kapsel liet verrichten'
Weet jij daar meer van?

Bij mij worden op 20 maart de implantaten en het kapsel verwijderd maar ik heb nooit iets gehoord over een test voor siliconen restjes? Ik weet dat het lek is, dat toonde de mri aan dus die resten zitten er wel in helaas... Maar weet je of ze aanvullends nog iets kunnen/moeten testen?

Alvast bedankt en liefs van Lien
WabiSabi

Ongelezen bericht 09 mar 2021 19:50

Ongelooflijk Lien, wat een overeenkomst. Hoe kan een arts geen echo van de andere borst maken. Ik kan dat nog steeds niet vatten. Wat bleek de vlek bij jou te zijn?
Dokter Van Selms gaat mijn kapsels en afwijking laten onderzoeken door de patholoog om iets als bijvoorbeeld ALCL uit te sluiten. Testen op siliconen in het kapsel lijkt mij vragen (lees onderzoeken) naar de bekende weg. Ook mijn kapsel is gescheurd. In mijn beide oksels zijn siliconen aangetroffen. Ook in mijn borstweefsel zijn siliconen gezien. Dus die siliconen zitten overal. Zeker in de kapsels lijkt mij. Van Selms haalt zoveel als mogelijk weg maar geen lymfe, die gevolgen zijn te groot.
De PC in t Amstelland was laconiek over siliconen resten, zou geen kwaad kunnen, kapselt wel in. Hij zou ook geen resten uit t borstweefsel halen. Ik hoor morgenmiddag wel wat en hoeveel Van Selms weg heeft kunnen halen. En dan wacht ik de uitslag en mijn herstel af en beslis ik of ik me verder ga laten onderzoeken. Ik dacht altijd dat ik geen klachten had. Maar de afgelopen twee jaar al twee keer bloedprikken omdat ik me echt niet goed voelde waar vervolgens niets uitkwam. Ontzettende dikke klieren. Keelpijn. Schouderpijn. Nooit aan de protheses gedacht.
Heb jij klachten?
Lien

Ongelezen bericht 09 mar 2021 21:00

Hi wabisabi,
Ga maar vroeg slapen vanavond want het is een spannende dag voor je morgen ;)
Bij mij liet de mri op de linkerborst een mooie witte lijn rondom het prothese zien, die is intact. De rechterborst leek op een wazige sneeuwbal. De lijn rondom de hele prothese is helemaal vervaagd. De pc deed er heel makkelijk over, 'het zit wel in het kapsel' zei ze, en ik brak in tranen uit. Ik werd op de spoed wachtlijst gezet en mag een jaar wachten want anderen hebben voorrang (zoals kankerpatiënten in het zkh). Vandaar ben ik zelf naar dr kappel gegaan en ben ik de 20e aan de beurt. Ik heb niks gehoord over dat het in mijn oksels zou zitten en heb ook geen afwijking gelukkig (voor zover ik weet tenminste).
Ik blijf maar hopen dat het meevalt maar vind het afschuwelijk allemaal. Voor jou ook. Wat een ellende he, en hoe ongelooflijk dat dit mogelijk is zo. Gelukkig ben je morgen ervan verlost.
Ik dacht altijd weinig klachten te hebben, maar ben veel vermoeid, heb chronische candida, spierpijn, nekpijn, vergeetachtig en de laatste tijd ook zwaarmoedig. Maar misschien komt het ook wel door de stress allemaal.
Heel veel liefs en succes!!
Lien

Ongelezen bericht 10 mar 2021 08:45

De knobbel is bij mij trouwens een vouw in de implantaat, en er zit geen vet over vandaar voel je het zo goed. Volgens het operatieverslag zitten ze onder de spier, maar links zit hij er echt voor. Ongelooflijk vind ik ook dit weer, en ze zijn nog wel geplaatst in een academisch ziekenhuis in Nl.
Misschien ben jij nu al wel aan de beurt, denk aan je. Xx
Plaats reactie

Terug naar “Acceptatie”