Explantatie monobloc, dan lipofilling door dr. Kappel

Deel je ervaringen en foto's.
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 mar 2013 13:06

Marga kreeg na haar amputatie door borstkanker eerst siliconen daar werd ze erg ziek van. Daarna kreeg ze de monobloc. Haar borstklachten verminderden een beetje, maar andere klachten bleven. Ze is jarenlang doorgegaan met klachten. Nu heeft ze in oktober 2012 alles laten weghalen en voelt zich beter. Ze is inmiddels voorzitter van SVS geworden en doet geweldig veel voor het meldpunt!

Hieronder wat ze schreef na de lipofilling:
maria schreef:Afgelopen dinsdag heb ik de explantatie gehad van de Monoblocs.
Tegelijkertijd is er buikvet weggehaald en per borst ongeveer 66ml opgevuld.
De borstkas voelt redelijk maar mijn buik voelt alsof er een kudde schapen overheen zijn gelopen. Het resultaat zal pas later te merken zijn "als het vet overleeft" dan zullen er meerdere sessies volgen.
Laatst gewijzigd door Luna MKS op 24 mar 2014 13:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 mar 2013 13:25

maria schreef:Persoonlijk denk ik dat lipofilling voor eventuele vergroting een ander uitgangspunt heeft en dat de artsen vrezen voor teleurstelling en niet onbelangrijk de kosten. Ik ben/was al blij met de opvulling van de gaten en weet dat er groot risico is op het verdwijnen van het vet en had/heb niets meer te verliezen.
Doordat het nog relatief weinig gebruikt wordt is er nog geen duidelijkheid over het slaagpercentage. Waarom ik hiervoor gekozen heb gelijkertijd is dat ik door vroegere huiduitrekking met expanders het zonde vond als eerst alle huid weggehaald zou moeten worden en later weer met de brava (wat ik niet zag zitten) de huid alsnog weer uitgerekt moest worden. Dit heb ik uitvoerig met dr Kappel besproken. Vooralsnog ben ik tot nu toe meer als tevreden terwijl voor "de begrippen" van borstomvang ik nu plat ben.
Het neemt niet weg dat ik nog steeds superblij ben met mijn beslissing en wat er tot nu toe al verbeterd is. Ik kon bijna gelijk na de operatie weer een kopje optillen met rechts en dit kon ik zelfs niet meer vanaf 2004. :D
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”