Explantatie + Lipofilling inclusief verwijderen kapsel Dr Lichtenegger 3 maanden later

Deel je ervaringen en foto's.
Draakje123

Ongelezen bericht 25 apr 2021 21:49

Lieve lezers,

Ik ben nieuw op het forum, maar het lezen van al jullie verhalen hebben mij veel steun gegeven voor/tijdens en na het proces van mijn explantatie (januari 2021) en hoop door mijn ervaring te delen anderen ook deze steun te kunnen geven. Ik heb mijn Allergan getextureerde implantaten laten verwijderen na 8 jaar en ben blijer, energieker dan ooit te voren. Ik heb ze toendertijd laten plaatsen bij de Bosch en Duin kliniek, waar mij werd verzekerd dat ze veiliger dan ooit zouden zijn, dat er weinig risico aan de ingreep zelf zou zitten dus al mijn twijfels werden van tafel geschoven. Ik had bijna geen borst aanmaak en was ongelofelijk onzeker hierover. Via de huisarts doorverwezen naar de kliniek, waardoor het nog vertrouwlijker leek.

Ik was blij met het resultaat maar na ongeveer 5 jaar zijn er klachten ingeslopen, die met terugwerkende kracht duidelijker zijn geworden. Overmatig zweten, vooral in mijn gezicht, snel vermoeid, een opgezette lymfeklier, verhoogde bloedwaardes en pijnlijke gewrichten met name in mijn vingers. Soms ging er wel door mij heen dat het misschien van de implantaten zou komen en steeds meer ging mij het idee tegen staan. Ook door het lezen van verhalen op internet en in de media bevestigden mijn twijfels. Nog steeds vind ik het schandalig dat ik er via de media moest achterkomen dat mijn soort implantaten van de markt zijn gehaald en dat ik daar niet door mijn chirurg door op de hoogte ben gesteld (Dr Schellekens). En natuurlijk al helemaal bizar dat wij nog allemaal geen vergoeding krijgen voor een explantatie.

Ik kon en wilde niet wachten met de verwijdering en ging op zoek naar een arts en kwam terecht bij Dr Lichtenegger in de Bergman kliniek. Ik vond het fijn dat zij mijn ongerustheid serieus nam, en ook de optie bood om het kapsel te verwijderen, iets wat ik graag wilde. Daarnaast doet zij veel lipofilling en dat is ook iets waar ik voor wilde gaan. Ik had bijna geen borstaanmaak voor mijn operatie en durfde het niet aan cold turkey te gaan en alleen de protheses te verwijderen. De dagen voor de operatie waren zenuwslopend en spannend, maar ik ben blij met hoe het is verlopen. De zorg was heel fijn en de zusters waren super lief. Het was een lange operatie en bont en blauw werd ik wakker. En ondanks dat ik beurs was en voelde wist ik meteen, dit is goed, mijn lichaam was opgelucht en dankbaar. Ik voelde mij weer mijzelf en had gelijk een soort heldere blik.

De dagen erna waren heftig, ik durfde nog niet in de spiegel te kijken en alles deed veel pijn. (maar minder pijn dan de borstvergroting zelf vond ik)
En na een week durfde ik in de spiegel te kijken en zag twee hele natuurlijke borsten. Deze waren nog opgezwollen en blauw en in de weken erna ging er zeker nog wat vanaf, dus dat was soms even wennen. En de angst dat er niks over zou blijven was zeker aanwezig. Maar nu drie maanden later kan ik zeggen dat er zeker 'iets' zit, en het voelt heel natuurlijk aan. Ze zijn klein maar ben blijer dan ooit, en vind het eigenlijk mooier dan met siliconen (die ik toch iets te groot vond eigenlijk).

Wel wil ik als voetnoot plaatsen dat de Bergman kliniek natuurlijk nog steeds ook werkt met siliconen, net als Dr Lichtenegger, maar ik hoop dat zij met haar vooruitstrevende visie en haar techniek lipofilling naar de voorgrond kan brengen en dat dit uiteindelijk dat de norm wordt ipv een lichaamsvreemd product. Ook hebben zij het kapsel onderzocht en ondanks dat de protheses in tact waren, is er toch een geringe siliconen lekkage geweest en is dat gevonden in het kapsel. Hier schrok ik van, maar maakt mijn beslissing des te belangrijker.

Ik gebruik nu trouwens de siliconen (ironisch genoeg) pleisters van bapscare care die wel flink prijzig zijn maar waardoor de littekens al mooi plat en beter er uit zien. Aanrader dus mocht je het kunnen missen.

Ik ben dankbaar dat ik dit heb kunnen doen, en hoop dat iedereen die twijfelt om ze te laten verwijderen de mogelijkheid krijgt om dit door te zetten. En natuurlijk iedereen die twijfelt om borstprotheses te nemen, doe het niet, of ga voor een natuurlijk en duurzaam resultaat met eigen weefsel.

Liefs
Essi

Ongelezen bericht 26 apr 2021 14:44

Wat fijn te horen dat het zo goed gaat.
Geniet van je nieuwe gezondere lichaam
Liefs essi
Luna MKS

Ongelezen bericht 26 apr 2021 17:20

Lieve Draakje, ik ben zo moe dat ik geen lange tekst kan lezen...
Ik lees het morgen ok?
😘🥰
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 apr 2021 11:24

Draakje, wat een mooi verhaal! Dankbaar dat je dit schrijft zodat vrouwen ook naar haar toe kunnen. Er waren idd al een paar die bij haar zijn geweest voor lipo. Hoop dat er nog velen zullen volgen!🙏

Dank je wel en geniet van je nieuwe jij!❤🌈☀️

Zal naar je topic verwijzen😉
Plaats reactie

Terug naar “Lipofilling”