Ervaringen gezocht: explantatie/lipofilling in een operatie bij protheses op de borstspier
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?f=16&t=1925&p=16973#p16973
Hoi allemaal
Ik ben opzoek naar ervaringen van vrouwen die hun borstprothesen hebben laten verwijderen en in een operatie lipofilling hebben laten doen. En dan met name vrouwen die de prothese voor de borstspier hadden.
Ik heb, in de informatie op de forum, gelezen dat dit eigenlijk minder goed mogelijk is.
Echter nu met mittsu instituut (dr frank niessen) gemailt) daar werd aan gegeven dat dit wel kan. Werd ook bij verteld dat de pc meestal de kapsels laat zitten. Heeft dit te maken met de combi operatie? Of staat dit er lios van. Ik snap dat ik natuurlijk het beste gewoon op consult kan gaan, maar vind het fijn om van te voren al goed op de hoogte te zijn.
De alles in een operatie klink aanlokkelijk. Dr kapsels laten zitten minder.
Ik zie erg op tegen twee operaties/hersteltijd. Daarom is voor mij lipofilling wel een optie als het in één operatie zou kunnen. Zou blij zijn met dat net een beetje meer vulling ...
Tja ervaringen gezocht dus.... ook met pc niessen.
Hoi allemaal
Ik ben opzoek naar ervaringen van vrouwen die hun borstprothesen hebben laten verwijderen en in een operatie lipofilling hebben laten doen. En dan met name vrouwen die de prothese voor de borstspier hadden.
Ik heb, in de informatie op de forum, gelezen dat dit eigenlijk minder goed mogelijk is.
Echter nu met mittsu instituut (dr frank niessen) gemailt) daar werd aan gegeven dat dit wel kan. Werd ook bij verteld dat de pc meestal de kapsels laat zitten. Heeft dit te maken met de combi operatie? Of staat dit er lios van. Ik snap dat ik natuurlijk het beste gewoon op consult kan gaan, maar vind het fijn om van te voren al goed op de hoogte te zijn.
De alles in een operatie klink aanlokkelijk. Dr kapsels laten zitten minder.
Ik zie erg op tegen twee operaties/hersteltijd. Daarom is voor mij lipofilling wel een optie als het in één operatie zou kunnen. Zou blij zijn met dat net een beetje meer vulling ...
Tja ervaringen gezocht dus.... ook met pc niessen.
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Lieve schat, ik had jou een uitgebreide pb gestuurd.. had je die niet ontvangen? Ik baal daar van er was iets met de pb functies
Zoals ik je schreef, en ook in de info staat, kan het wel alleen moeten ze dan ergens anders prikken. In de holte prikken heeft geen zin...
Ook dr. Theunis schreef dat een keer. Helaas heb ik dat stuk van hem niet meer omdat we heel veel berichten hadden verwijderd.
Ik hoop dat er dames komen die reacties geven.
Ik zou altijd de kapsels laten verwijderen. Er was een dame (Pia) die net als jij geen klachten had. Ze liet ze zitten en nu heeft ze chronische pijnklachten op de borst..
Ik denk dat zijn assistente reageerde..
Laat dr. Niessen je zelf informeren en goed uitleggen waar en hoe hij het vet inspuit. Ik had een foto bij het topic staan. En ik heb veel linkjes staan naar pagina's ook van de uitvinder van BRAVA. Die schrijft er veel over.
X
Heb ik mezelf weer overbelast
Hier lees je wat andere artsen zeggen:
https://www.realself.com/question/atlan ... nt-removal
Zoals ik je schreef, en ook in de info staat, kan het wel alleen moeten ze dan ergens anders prikken. In de holte prikken heeft geen zin...
Ook dr. Theunis schreef dat een keer. Helaas heb ik dat stuk van hem niet meer omdat we heel veel berichten hadden verwijderd.
Ik hoop dat er dames komen die reacties geven.
Ik zou altijd de kapsels laten verwijderen. Er was een dame (Pia) die net als jij geen klachten had. Ze liet ze zitten en nu heeft ze chronische pijnklachten op de borst..
Ik denk dat zijn assistente reageerde..
Laat dr. Niessen je zelf informeren en goed uitleggen waar en hoe hij het vet inspuit. Ik had een foto bij het topic staan. En ik heb veel linkjes staan naar pagina's ook van de uitvinder van BRAVA. Die schrijft er veel over.
X
Heb ik mezelf weer overbelast
Hier lees je wat andere artsen zeggen:
https://www.realself.com/question/atlan ... nt-removal
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Hoi Luna bedankt voor je reactie. Heb inderdaad een Pb ontvangen, maar daar stond alleen dat het bericht verwijderd was
Volgens de mail van de assistente, had ze met dr
niessen overlegd. Vandaar dat ik weer aan het twijfelen ga
Was Door wat ik hier gelezen heb er dus van overtuigd dat het niet kon...
Als het zou kunnen is het erg verleidelijk. Alles in een operatie! Twee keer geopereerd worden en herstellen zie ik niet zitten namelijk.
Volgens de mail van de assistente, had ze met dr
niessen overlegd. Vandaar dat ik weer aan het twijfelen ga
Was Door wat ik hier gelezen heb er dus van overtuigd dat het niet kon...
Als het zou kunnen is het erg verleidelijk. Alles in een operatie! Twee keer geopereerd worden en herstellen zie ik niet zitten namelijk.
Why can’t ladies with large implants and little breast tissue have explant and fat transfer in one procedure? How long do these patients have to wait in between procedures?
Answer: Because it is harder to transplant the fat since there is not enough recipient tissue. One more factor is that the larger the implant the larger the remaining pocket, so the more likely the fat will end up in the pocket and not in the tissues where it is needed to survive. Also important to note, the ladies with small breast tissue and large implants who are not the best candidates to do a fat transfer usually need a drain. One important thing to clarify is that the fat transfer can always be performed, but the chances of it not being successful are higher. If the fat transfer is not performed in a single time it is best to wait 6 months.
Bron: http://www.explantcostarica.com/fat-transfer-qa/
Answer: Because it is harder to transplant the fat since there is not enough recipient tissue. One more factor is that the larger the implant the larger the remaining pocket, so the more likely the fat will end up in the pocket and not in the tissues where it is needed to survive. Also important to note, the ladies with small breast tissue and large implants who are not the best candidates to do a fat transfer usually need a drain. One important thing to clarify is that the fat transfer can always be performed, but the chances of it not being successful are higher. If the fat transfer is not performed in a single time it is best to wait 6 months.
Bron: http://www.explantcostarica.com/fat-transfer-qa/
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Jeetje, jij ook al dit met mijn pb's
Ik snap je dat je alles in 1 keer wilt. Dr. Niessen heeft het vaker gedaan.
Jij hebt geen klachten, dus dan heb je wel een grote voorsprong.
Als ik meer linkjes vind, dan zet ik het er bij. Maar nogmaals: het kan, alleen vergt het veel kennis en kundigheid van een arts.
Ik stop nu echt hoor lieve schat!!!
X
Ik snap je dat je alles in 1 keer wilt. Dr. Niessen heeft het vaker gedaan.
Jij hebt geen klachten, dus dan heb je wel een grote voorsprong.
Als ik meer linkjes vind, dan zet ik het er bij. Maar nogmaals: het kan, alleen vergt het veel kennis en kundigheid van een arts.
Ik stop nu echt hoor lieve schat!!!
X
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Dorie
Ik heb mijn implantaten achter de spier, volgens mij. Ik ga 15 febr bij dr Niessen onder het mes; ik heb wel 20x gevraagd of het kan, want ik ga voor explantatie, lift en lipo. Ik heb aangegeven dat ik zoveel mogelijk kapsel weg wil hebben, dit heeft als gevolg dat hij het op een andere manier (vanaf een andere kant) in spuit. Ik zou zeker bij hem langs gaan, hij kan het als het beste uitleggen, en ook zeggen of dit voor jou te realiseren is.
groetjes
Diana
Ik heb mijn implantaten achter de spier, volgens mij. Ik ga 15 febr bij dr Niessen onder het mes; ik heb wel 20x gevraagd of het kan, want ik ga voor explantatie, lift en lipo. Ik heb aangegeven dat ik zoveel mogelijk kapsel weg wil hebben, dit heeft als gevolg dat hij het op een andere manier (vanaf een andere kant) in spuit. Ik zou zeker bij hem langs gaan, hij kan het als het beste uitleggen, en ook zeggen of dit voor jou te realiseren is.
groetjes
Diana
Dank je je reactie ! Ik ga zeker van het voorjaar op consult daar
Aanvulling van Luna: Ik wil ook nog dit eerlijke antwoord van Rita Kappel met jullie delen over wel of niet direct lipo.
Ik heb dr. Kappel om uitleg gevraagd wat betreft het wel of niet direct doen van lipofilling en waarom ze het bij sommige vrouwen meteen bespreekt of aanbiedt en bij anderen juist niet. Dit was haar antwoord:
Aanvulling van Luna: Ik wil ook nog dit eerlijke antwoord van Rita Kappel met jullie delen over wel of niet direct lipo.
Ik heb dr. Kappel om uitleg gevraagd wat betreft het wel of niet direct doen van lipofilling en waarom ze het bij sommige vrouwen meteen bespreekt of aanbiedt en bij anderen juist niet. Dit was haar antwoord:
Inderdaad doe ik in sommige gevallen direct lipofilling. Ik bekijk de situatie per patient. Is er genoeg vulling en elastisch huid, dan adviseer ik verder niets te doen (dus alleen explantatie). Is de huid erg dun en zaten de prothesen achter de spier, dan weet je dat het niet fraai uit zal zien en dat kan je beter maar alvast lipofilling bespreken. Is de prothese óp de spier, dan heb je achter de klier de holte waar de prothese in zat en dan kun je daar vet in kwijtraken bij lipofilling. Heeft een patient weinig vet, dan moet ik zuinig zijn op wat er is, en is er meer kans op een beter resultaat in een tweede aparte operatie.