Bindweefselmassage of endermologie/LPG

Lees informatie of stel vragen.
Moni

Ongelezen bericht 10 jul 2021 19:59

Als het goed is, hoor ik volgende week van Mittsu wanneer mijn explantatie en lipofilling gaat plaatsvinden. Om onregelmatigheden te voorkomen in de liposuctiegebieden wordt bindweefselmassage of LPG-behandeling aangeraden. Dit overweeg ik zeker, omdat ik vrij slank ben en niet meer zo jong (60) en dus ook een wat slappere huid heb. Mijn vraag is wie hiermee ervaring heeft en dit met mij wil delen? Ik heb op het forum gezocht, maar kon niets over dit onderwerp vinden ... Ik ben benieuwd! Lieve groet
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 jul 2021 09:11

Hoi Moni,

Er waren wel wat vrouwen die dit deden, maar er zijn inderdaad geen echte ervaringstopics over geschreven. Helaas schrijven vrouwen vaak in hun eigen topic en dan moeilijk vindbaar. Ik heb ook gezien dat de zoekfunctie niet meer zo goed werkt na de verhuizing naar andere server. Ik moet dit nog bekijken. Geen tijd voor gehad.

Susana heeft zelf veel ervaring en kennis over bindweefselmassage, want ze behandeld veel vrouwen na liposuctie. Misschien dat zij je nog iets erover kan vertellen.

Liefs, Luna🌻
Susana

Ongelezen bericht 11 jul 2021 11:34

Moni schreef:
10 jul 2021 19:59
Als het goed is, hoor ik volgende week van Mittsu wanneer mijn explantatie en lipofilling gaat plaatsvinden. Om onregelmatigheden te voorkomen in de liposuctiegebieden wordt bindweefselmassage of LPG-behandeling aangeraden. Dit overweeg ik zeker, omdat ik vrij slank ben en niet meer zo jong (60) en dus ook een wat slappere huid heb. Mijn vraag is wie hiermee ervaring heeft en dit met mij wil delen? Ik heb op het forum gezocht, maar kon niets over dit onderwerp vinden ... Ik ben benieuwd! Lieve groet
Hoi Moni,
Bindweefselmassage is een must na een liposuctie om oneffenheden te voorkomen, zo krijgt je een gladde effect op je huid anders krijgt je soort van putjes. Zoek een goede therapeute die deze behandelingen kan geven. Gemiddelde heb je tussen 4 of 6 behandelingen nodig, het hangt af natuurlijk van je situatie.
Op mijn blog kun je lezen over bindweefsel: https://www.inbalanstotaal.nl/fascinere ... ndweefsel/
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Moni

Ongelezen bericht 11 jul 2021 14:40

Hi Susana, bedankt voor jouw reactie! En natuurlijk heb ik jouw mooie site ook even bekeken. Ik had me ook al een beetje in e.e.a. verdiept op internet. Als ik het goed begrijp wordt bij endermologie een apparaat gebruikt en is bindweefselmassage manueel. Het lijkt mij (als leek) dat endermologie dieper kan gaan, en lees tevens dat bindweefselmassage pijnlijker is. En die gebieden zullen waarschijnlijk al aardig beurs zijn. Weet jij misschien ook wat de impact is op kleine zichtbare adertjes op mijn benen (extra zichtbaar door mijn dunne huid)? Kortom: kun je mij adviseren of ik beter voor bindweefselmassage of voor endermologie kan gaan? Alle info is welkom!
Moni

Ongelezen bericht 11 jul 2021 14:45

Luna MKS schreef:
11 jul 2021 09:11
Hoi Moni,

Er waren wel wat vrouwen die dit deden, maar er zijn inderdaad geen echte ervaringstopics over geschreven. Helaas schrijven vrouwen vaak in hun eigen topic en dan moeilijk vindbaar. Ik heb ook gezien dat de zoekfunctie niet meer zo goed werkt na de verhuizing naar andere server. Ik moet dit nog bekijken. Geen tijd voor gehad.

Susana heeft zelf veel ervaring en kennis over bindweefselmassage, want ze behandeld veel vrouwen na liposuctie. Misschien dat zij je nog iets erover kan vertellen.

Liefs, Luna🌻
Hoi Luna,
Hihi, dacht al dat het aan mij lag, ik kon niets over het onderwerp vinden en zat te stoeien met de zoekfunctie. Fijn dat je de naam van Susana noemt en intussen heeft zij al gereageerd. Super!
Liefs, Moni
Susana

Ongelezen bericht 11 jul 2021 15:48

Moni schreef:
11 jul 2021 14:40
Hi Susana, bedankt voor jouw reactie! En natuurlijk heb ik jouw mooie site ook even bekeken. Ik had me ook al een beetje in e.e.a. verdiept op internet. Als ik het goed begrijp wordt bij endermologie een apparaat gebruikt en is bindweefselmassage manueel. Het lijkt mij (als leek) dat endermologie dieper kan gaan, en lees tevens dat bindweefselmassage pijnlijker is. En die gebieden zullen waarschijnlijk al aardig beurs zijn. Weet jij misschien ook wat de impact is op kleine zichtbare adertjes op mijn benen (extra zichtbaar door mijn dunne huid)? Kortom: kun je mij adviseren of ik beter voor bindweefselmassage of voor endermologie kan gaan? Alle info is welkom!
Ik heb cliënten die hebben deze behandeling bij mij gedaan en met de machine...ze komen allemaal terug bij mij. Echte handen werk in dit geval is altijd beter dan de machine, want de handen kunnen voelen welke plekken meer aandacht nodig hebben ivm verklevingen. Een machine kan dat niet.
Allebei doen "pijn" ...dat is wat mijn cliënten zeggen; maar pijn is heel persoonlijk en relatief.
Idd na de behandeling hebt je een beurs gevoel. Het impact op adertjes hangt van verschillende factoren o.a bijvoorbeeld hoe gevoelig je voor blauwe plekken bent, hoe snel je herstel.
Ik persoonlijk kiest voor handwerk, ik hou niet voor machines die "massages" geven...ze kunnen in mijn optiek nooit het echt aanraking vervangen en zijn uitwerking.
Liefs
Susana
Moni

Ongelezen bericht 11 jul 2021 16:28

Wat een mooie uitleg, Susana! Je hebt mij overtuigd: ik ga voor manuele massage! Nu nog een goede masseur vinden die in de buurt woont (Zoetermeer/Alphen ad Rijn). Heb jij een suggestie hoe ik zo iemand vindt? Liefs, Moni
Susana

Ongelezen bericht 12 jul 2021 07:27

Moni schreef:
11 jul 2021 16:28
Wat een mooie uitleg, Susana! Je hebt mij overtuigd: ik ga voor manuele massage! Nu nog een goede masseur vinden die in de buurt woont (Zoetermeer/Alphen ad Rijn). Heb jij een suggestie hoe ik zo iemand vindt? Liefs, Moni
Ik zou googelen: massagetherapie bindweefselmassage Zoetermeer
en dan lezen en op je gevoel gaan :D
Moni

Ongelezen bericht 13 jul 2021 16:36

Googelen had ik al gedaan en leverde bar weinig op (mn schoonheidsklinieken die dit voor het gezicht aanbieden). Gisteren heb ik mijn fysiotherapeute gevraagd of zij iemand kende. Ja, zijzelf! Blijkt dat dit vroeger in de opleiding voor fysiotherapeuten zat (tegenwoordig niet meer, en er is ook nauwelijks vraag naar). Dus ook voor anderen mogelijk handig om te weten: zoek voor bindweefselmassage een fysiotherapeut van boven de 50 ;)!
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jul 2021 17:20

Moni schreef:
13 jul 2021 16:36
Googelen had ik al gedaan en leverde bar weinig op (mn schoonheidsklinieken die dit voor het gezicht aanbieden). Gisteren heb ik mijn fysiotherapeute gevraagd of zij iemand kende. Ja, zijzelf! Blijkt dat dit vroeger in de opleiding voor fysiotherapeuten zat (tegenwoordig niet meer, en er is ook nauwelijks vraag naar). Dus ook voor anderen mogelijk handig om te weten: zoek voor bindweefselmassage een fysiotherapeut van boven de 50 ;)!
Wat leuk! :D
Plaats reactie

Terug naar “Informatie en vragen lipofilling”