Update na ongeveer 9 maanden
Hai allemaal,
27 september 2021, wat vliegt de tijd en wat ben ik nog altijd zo ontzettend blij dat ik de stap heb gezet om ze er toen uit te laten halen. Het gaat goed met mij, heb van best wel wat klachten die ik toen had geen last meer. Geen mist meer in mijn hoofd, minder vermoeid, gewrichtsklachten zo goed als weg. En het gevoel puur natuur te zijn geeft mij echt dagelijks zo een heerlijk gevoel! Ook al zijn mijn borsten verre van perfect, ze zijn van mij :-)
Wat mij de laatste tijd (weken) wel bezig houdt is dit, en misschien herkennen jullie het? Een zeurend gevoel in beide borsten en tepels die erg gevoelig zijn. Ik ben bijna 49 dus het kan ook .... jaja begin overgang zijn? Hormonen dus ... of kan het toch nog van de operatie zijn dat borstweefsel/klieren bezig zijn?
Heel graag jullie reactie(s). Thanks! En hoop dat het met iedereen goed gaat.
Liefs, Eline
27 september 2021, wat vliegt de tijd en wat ben ik nog altijd zo ontzettend blij dat ik de stap heb gezet om ze er toen uit te laten halen. Het gaat goed met mij, heb van best wel wat klachten die ik toen had geen last meer. Geen mist meer in mijn hoofd, minder vermoeid, gewrichtsklachten zo goed als weg. En het gevoel puur natuur te zijn geeft mij echt dagelijks zo een heerlijk gevoel! Ook al zijn mijn borsten verre van perfect, ze zijn van mij :-)
Wat mij de laatste tijd (weken) wel bezig houdt is dit, en misschien herkennen jullie het? Een zeurend gevoel in beide borsten en tepels die erg gevoelig zijn. Ik ben bijna 49 dus het kan ook .... jaja begin overgang zijn? Hormonen dus ... of kan het toch nog van de operatie zijn dat borstweefsel/klieren bezig zijn?
Liefs, Eline
Lieve Eline, wat fijn dat veel klachten verminderd zijn!Eline073 schreef: β06 jun 2022 10:17Hai allemaal,
Liefs, Eline
De pijn aan je borsten hoort bij het herstel van het littekenweefsel aan de binnenkant. In dit topic lees je daar meer over: https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... f=61&t=513
Overigens hebben hormomen in combinatie met alles wat jouw borsten doorstaan hebben, natuurlijk ook een enorme invloed. Ook dat lees je in dat topic.
Alles komt goed!
Dikke kus!
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hoi Eline,
Wat fijn om te lezen dat je klachten minder zijn geworden! Top!!
Het is nog niet 1 jaar later, dus je bent nog aan herstellen. Het herstellen van de binnen weefsel kan dat gevoel veroorzaken.
Mijn advies: een borstweefselbehandeling, zodat het weefsel nog beter kan herstellen. Het hielp me enorm na mijn explantatie.
Heel veel succes.
Liefs,
Susana
Wat fijn om te lezen dat je klachten minder zijn geworden! Top!!
Het is nog niet 1 jaar later, dus je bent nog aan herstellen. Het herstellen van de binnen weefsel kan dat gevoel veroorzaken.
Mijn advies: een borstweefselbehandeling, zodat het weefsel nog beter kan herstellen. Het hielp me enorm na mijn explantatie.
Heel veel succes.
Liefs,
Susana
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/
Je kunt Susana even een pb of mailtje sturen, dan kan ze je daar meer over vertellen.
Zie onderschrift Susana.
Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Wat een ontzettende opluchting om dit te lezen, had ik maar eerder deze vraag op het forum gezet, haalde me de ergste dingen in mijn hoofd. Dacht na 8 maanden kun je toch geen last meer krijgen..maar dus toch nog een hoop aan de gang van binnen. Ben blij dat ik het weet, nu is de pijn of vervelende gevoel niet erg meer, het is de genezing 

Ja, ik begrijp je. Het is de angst wanneer vrouwen niet weten wat er zich in het lichaam afspeelt, die alles nog erger maakt. En deze angst is natuurlijk gegrond, want er gebeurt wel degelijk iets. Maar wanneer je je eigen lichaam en klachten leert kennen en weet wat er gebeurt, dan komt er meer rust. Dat helpt je om er beter mee om te gaan. Het eindeloos moeten zoeken naar wat er speelt en waarom en waar het heen gaat, is slopend. Maar helaas is dat de realiteit waar alle vrouwen die met ASIA/BII te maken krijgen, ondergaan. Gelukkig komt er nu wel steeds meer bekendheid en zijn er ook steeds meer artsen die hier aan denken. Dit was toen we het forum oprichtten, heel anders. En toen ik alles moest ondergaan ook. Het was vreselijk zwaar. Ik heb keihard moeten strijden voor erkenning en om ΓΌberhaupt gehoord te worden, ook na de explantatie. En een heel zware, pijnlijke weg ondergaan.Eline073 schreef: β12 jun 2022 22:58Wat een ontzettende opluchting om dit te lezen, had ik maar eerder deze vraag op het forum gezet, haalde me de ergste dingen in mijn hoofd. Dacht na 8 maanden kun je toch geen last meer krijgen..maar dus toch nog een hoop aan de gang van binnen. Ben blij dat ik het weet, nu is de pijn of vervelende gevoel niet erg meer, het is de genezing![]()
Houd vol lieverd, met de tijd wordt de pijn in borsten minder. Ook al blijven ze gevoelig. Ook de lymfeklieren blijven dat. Die rommel zit overal helaas. Een MRI kan dat niet eens aantonen. We hebben te maken met moleculen die je alleen via speciale technieken kunt onderzoeken na weefselafname. Zoals bij Ninke Salzman gedaan is en bij onze Jacqueline Roes.
Dikke kus
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Dank je wel lieve Luna, het weten is zo belangrijk. Het lijkt wel alsof ik een soort van (hopelijk kortstondige) terugval heb, veel hoofdpijn (strakke band), moe .. en dat in combinatie met de zeurderige pijn bij beide borsten en oksel gebied/straalt uit naar armenβ¦ maakte me een beetje angstig. Wil hier ook niet in blijven hangen, het ging nl.heel goed en dat gaat ook weer komenLuna MKS schreef: β13 jun 2022 08:33Ja, ik begrijp je. Het is de angst wanneer vrouwen niet weten wat er zich in het lichaam afspeelt, die alles nog erger maakt. En deze angst is natuurlijk gegrond, want er gebeurt wel degelijk iets. Maar wanneer je je eigen lichaam en klachten leert kennen en weet wat er gebeurt, dan komt er meer rust. Dat helpt je om er beter mee om te gaan. Het eindeloos moeten zoeken naar wat er speelt en waarom en waar het heen gaat, is slopend. Maar helaas is dat de realiteit waar alle vrouwen die met ASIA/BII te maken krijgen, ondergaan. Gelukkig komt er nu wel steeds meer bekendheid en zijn er ook steeds meer artsen die hier aan denken. Dit was toen we het forum oprichtten, heel anders. En toen ik alles moest ondergaan ook. Het was vreselijk zwaar. Ik heb keihard moeten strijden voor erkenning en om ΓΌberhaupt gehoord te worden, ook na de explantatie. En een heel zware, pijnlijke weg ondergaan.Eline073 schreef: β12 jun 2022 22:58Wat een ontzettende opluchting om dit te lezen, had ik maar eerder deze vraag op het forum gezet, haalde me de ergste dingen in mijn hoofd. Dacht na 8 maanden kun je toch geen last meer krijgen..maar dus toch nog een hoop aan de gang van binnen. Ben blij dat ik het weet, nu is de pijn of vervelende gevoel niet erg meer, het is de genezing![]()
Houd vol lieverd, met de tijd wordt de pijn in borsten minder. Ook al blijven ze gevoelig. Ook de lymfeklieren blijven dat. Die rommel zit overal helaas. Een MRI kan dat niet eens aantonen. We hebben te maken met moleculen die je alleen via speciale technieken kunt onderzoeken na weefselafname. Zoals bij Ninke Salzman gedaan is en bij onze Jacqueline Roes.
Dikke kus
Luna
Het is heel typisch lieverd. Bijna alle vrouwen ervaren weer een terugval. En dit komt met periodes terug. En zie je idd die oksels. Daar komt als eerst alle rommel uit de borsten aan. Troep is het!π€¬Eline073 schreef: β13 jun 2022 22:27Dank je wel lieve Luna, het weten is zo belangrijk. Het lijkt wel alsof ik een soort van (hopelijk kortstondige) terugval heb, veel hoofdpijn (strakke band), moe .. en dat in combinatie met de zeurderige pijn bij beide borsten en oksel gebied/straalt uit naar armenβ¦ maakte me een beetje angstig. Wil hier ook niet in blijven hangen, het ging nl.heel goed en dat gaat ook weer komenLuna MKS schreef: β13 jun 2022 08:33Ja, ik begrijp je. Het is de angst wanneer vrouwen niet weten wat er zich in het lichaam afspeelt, die alles nog erger maakt. En deze angst is natuurlijk gegrond, want er gebeurt wel degelijk iets. Maar wanneer je je eigen lichaam en klachten leert kennen en weet wat er gebeurt, dan komt er meer rust. Dat helpt je om er beter mee om te gaan. Het eindeloos moeten zoeken naar wat er speelt en waarom en waar het heen gaat, is slopend. Maar helaas is dat de realiteit waar alle vrouwen die met ASIA/BII te maken krijgen, ondergaan. Gelukkig komt er nu wel steeds meer bekendheid en zijn er ook steeds meer artsen die hier aan denken. Dit was toen we het forum oprichtten, heel anders. En toen ik alles moest ondergaan ook. Het was vreselijk zwaar. Ik heb keihard moeten strijden voor erkenning en om ΓΌberhaupt gehoord te worden, ook na de explantatie. En een heel zware, pijnlijke weg ondergaan.
Dikke kus
Luna![]()
Van alles kan een terugval triggeren. Er is een topic hierover: https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... php?t=4310
Goed dat je ondanks alles positief blijft. Dat zal je helpen. Ik ben trots op je lieverd!
Heel veel liefs en sterkte!
Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hi lieve Luna,Luna MKS schreef: β14 jun 2022 08:23Het is heel typisch lieverd. Bijna alle vrouwen ervaren weer een terugval. En dit komt met periodes terug. En zie je idd die oksels. Daar komt als eerst alle rommel uit de borsten aan. Troep is het!π€¬Eline073 schreef: β13 jun 2022 22:27Dank je wel lieve Luna, het weten is zo belangrijk. Het lijkt wel alsof ik een soort van (hopelijk kortstondige) terugval heb, veel hoofdpijn (strakke band), moe .. en dat in combinatie met de zeurderige pijn bij beide borsten en oksel gebied/straalt uit naar armenβ¦ maakte me een beetje angstig. Wil hier ook niet in blijven hangen, het ging nl.heel goed en dat gaat ook weer komenLuna MKS schreef: β13 jun 2022 08:33Ja, ik begrijp je. Het is de angst wanneer vrouwen niet weten wat er zich in het lichaam afspeelt, die alles nog erger maakt. En deze angst is natuurlijk gegrond, want er gebeurt wel degelijk iets. Maar wanneer je je eigen lichaam en klachten leert kennen en weet wat er gebeurt, dan komt er meer rust. Dat helpt je om er beter mee om te gaan. Het eindeloos moeten zoeken naar wat er speelt en waarom en waar het heen gaat, is slopend. Maar helaas is dat de realiteit waar alle vrouwen die met ASIA/BII te maken krijgen, ondergaan. Gelukkig komt er nu wel steeds meer bekendheid en zijn er ook steeds meer artsen die hier aan denken. Dit was toen we het forum oprichtten, heel anders. En toen ik alles moest ondergaan ook. Het was vreselijk zwaar. Ik heb keihard moeten strijden voor erkenning en om ΓΌberhaupt gehoord te worden, ook na de explantatie. En een heel zware, pijnlijke weg ondergaan.
Dikke kus
Luna![]()
Van alles kan een terugval triggeren. Er is een topic hierover: https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... php?t=4310
Goed dat je ondanks alles positief blijft. Dat zal je helpen. Ik ben trots op je lieverd!
Heel veel liefs en sterkte!β€
Luna
Bedacht me dat het misschien wel getriggerd zou kunnen zijn door intensief schilderwerk, klachten worden nu gelukkig wel al minder
Ben trouwens ook gestopt met het slikken van een hormoonpil, desogestrel. Nu 2 weken. Klaar daarmee ook, weg met die troep. Dus ben ook erg benieuwd hoe mijn lichaam hier op reageert.
Wordt einde dit jaar 49, laat het lichaam maar zelf de boel regelen nu β¦ hopelijk zonder al teveel gedoe
Lieve Eline, intensief de borstspieren gebruiken kan de eerste 2 jaar zeker een verergering van pijnklachten in de borsten geven.Eline073 schreef: β20 jun 2022 15:58
Hi lieve Luna,
Bedacht me dat het misschien wel getriggerd zou kunnen zijn door intensief schilderwerk, klachten worden nu gelukkig wel al minderen het lezen dat het erbij hoort helpt ook zeker!
Ben trouwens ook gestopt met het slikken van een hormoonpil, desogestrel. Nu 2 weken. Klaar daarmee ook, weg met die troep. Dus ben ook erg benieuwd hoe mijn lichaam hier op reageert.
Wordt einde dit jaar 49, laat het lichaam maar zelf de boel regelen nu β¦ hopelijk zonder al teveel gedoe
Eline
Nu weer rustig aan doen, zodat het weer beter wordt.
Goed dat je bent gestopt met hormoonpil. Troep is het.
Dikke kus
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~