Ik heb veel ellende met de eerste protheses gehad, o.a. necrose bij de rechter prothese, veel pijn gehad. Beiden protheses raakten ontstoken en moesten verwijderd worden. Ik heb 9 maanden plat gelopen, in die tijd veel moeten spoelen om de ontstekingen uit mijn lijf te krijgen. In 2009 kreeg ik expanders en heb uiteindelijk in april 2009 mijn huidige protheses gekregen. Het zijn Allergan protheses.
Met mijn achtergrond gingen er alarmbellen af bij de vergrote lymfeklier en heb ik een echo gekregen met een biopt. Hieruit kwam dat ik siliconen in mijn lymfeklier heb. Ik ben bij een plastisch chirurg geweest in het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis in Amsterdam, waar mijn hele dossier ligt. Mijn PC is er (nog) niet van overtuigd dat mijn prothese lekt of zweet. Volgens haar kan het ook op een andere manier komen dat er siliconen in mijn lymfeklier zitten. Ze wil eerst nog een 2e echo om goed te kijken naar de prothese.
Ik ben erg verwart, het komt zo op mijn dak vallen allemaal. Ik had wel klachten, maar dat werd aan iets anders toegeschreven. Ben 1,5 jaar geleden met klachten van pijn op mn borst en benauwdheid naar de huisarts gegaan. Die heeft een long ctscan laten uitvoeren en die was goed. De pijn zijn komen van het Syndroom van Tietze, ontstekingen aan de rand van het borstbeen. Nu dat ik weet van mijn lymfeklier, geloof ik dat eigenlijk niet meer. Ik heb van die rechter prothese eigenlijk al vanaf dag 1 last. Er zit een flinke harde rand aan de onderkant van mijn prothese, die is al eens door een andere plastisch chirurg (dr van Selms) weg gehaald. Maar is weer terug gekomen. Daar heb ik steken die zo heftig zijn, dat het me de adem beneemt. Vroeger was dat 3x per jaar. Nu 3x per week als ik geen bh draag. Sinds een jaartje kan ik nooit meer zonder bh, ook s nachts niet, vanwege die pijnscheuten. Ik voel ook bultjes aan de rand van de prothesen bij de verdikte lymfeklier. Verder heb ik sinds maanden last van mijn arm en schouder aan de rechter kant. Een droge mond heb ik altijd. Brainfog heb ik ook. En enorme spierkrampen, waar ik sinds ik Magnesium Nitraat slik, niet veel meer last van heb. Ik heb obesitas, dus kan niet in een kliniek geopereerd worden.
Blijkbaar had mijn PC meteen al een operatie verzoek gedaan aan mijn zorgverzekeraar, FBTO. Want ik kreeg gisteren een afwijzigings brief. Er is geen toestemming voor.... borstverkleining!!! HUH?? Schiet mij maar lek... Borsten heb ik al sinds 2007 niet meer... het zou gaan om een mogelijke explantatie geen borstverkleining!!! Ik weet even niet meer wat ik moet doen.