Mijn verhaal..

Protheses gekregen na amputatie.
Maria22

Ongelezen bericht 19 feb 2020 16:35

Ten eerste mijn complimenten aan jullie, aan de site met zoveel informatie en aan alle vrouwen die zich inzetten en hun verhaal willen delen.
Nu ook mijn verhaal..

Ik ben Maria en heb 16 jaar geleden na een preventieve borstamputatie silicone prothese gekregen.
Nadat was aangetoond dat ik draagster ben van de familiaire BRCA 1 mutatie, heb ik de vreselijk moeilijke beslissing genomen een preventieve borstamputatie te ondergaan om borstkanker te voorkomen, iets waar ik mijn moeder aan heb zien lijden en aan zien sterven.
Dit gehele traject ging gepaard met een hoop bloed, zweet en tranen. Het was zeker niet gemakkelijk, ook omdat ik al snel kapsel vorming kreeg en het behandeld ziekenhuis ( plastisch chirurgie LUMC in Leiden) niet heel meewerkend was.
Na de amputatie volgde een periode van het oprekken van mijn huid met een tissu expander kreeg daarna ik in 2003 mijn ‘ blijvende en
voor het leven geplaatste prothese’ van Eurosillicone.
Ik had verder geen weet van siliconen prothese en was wel met andere zaken bezig. In informatie die ik destijds heb ontvangen over siliconen prothese was nihil. Ik was niet eens op hoogte van welk merk, type of eventuele gevolgen.
De afgelopen 16 jaar heb ik mijn nieuwe borsten mij eigengemaakt, het was anders maar ik was er gelukkig mee. Ik had alles een plekje gegeven in mijn leven. Ik was gaan houden van mijn nieuwe borsten en mijn nieuwe lijf. Ik was er niet minder vrouw om.

Tot ik 5 jaar geleden ik de eerste pijnen in mijn lijf kreeg en heb ik als vele anderen op het form jaren gezocht en getobd.
De lichamelijke klachten die in de loop der jaren in intensiteit zijn toegenomen maakte mij het steeds moeilijker om zowel op mijn werk als in mijn privé leven naar behoren te functioneren.
Een kleine opsomming van klachten; vermoeidheid, slapeloosheid, griepachtig gevoel, zenuwpijn ( aanrakingspijn), gewrichtspijn en spierpijn (spierkrampen ) in onderrug, flank, heup, bekken en benen. Zere benen tijdens de nacht, duizeligheid, oorsuizen, dikke en vreemde tong, misselijkheid, maagklachten, darmklachten, B 12 tekort en concentratieklachten.
Door dit alles zijn er angsten en onzekerheden ontstaan over mijn lijf. Ik verloor het vertrouwen in het functioneren van mijn lijf
en ik kon maar niet begrijpen van dat wat er in mijn lijf gaande is. Een gevoel dat niet uit te leggen of te beschrijven is.
Naast alle pijn ook verdriet, machteloosheid en moedeloosheid.
Artsen, ziekenhuizen, diverse onderzoeken; van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand met een duidelijke oorzaak of oplossing. Ik heb echt van alles geprobeerd; fysiotherapie, osteopaat, manueel therapie, shiatsu, ontspanningsoefeningen, pijn arts op de pijnpoli geconsulteerd en injecties gekregen tegen de pijn.
Ik heb alles geslikt en gesmeerd en als ik maar van hoorde van een middel dan was ik al op weg naar een winkel om dat ook te kopen en te proberen. Want wie weet!
Ik heb wijdere kleding gekocht tegen zenuwpijn en liep ik op platte schoenen want ook dat zou beter zijn. Ander kussen, slapen op een luchtbed en ik heb zelfs een tijd zijwaarts op de wc gezeten want misschien zou dat wel helpen tegen de pijn en duizeligheid.

Tot de psycholoog aan toe...want al snel werd er gezegd dat ik mij teveel zorgde maakte en last had van hypochondrie. De afspraken bij psycholoog waren heus zinvol om weer eens naar jezelf te kijken en weer wat op te ruimen aan oud zeer in een nieuwe levensfase.
Maar mijn pijn werd er niet minder door.
Ik ben geen hypochonder maar ik heb pijn en daar ben ik bang voor. Ik heb mijn moeder zo zien lijden dat ik bang ben haar pad te moeten gaan.
Zo gek is dat toch niet!
Altijd ontkenning wanneer ik vragen over mijn prothese stelden. Want die had ik voor het leven en daar kon het zeker niet aan leggen.
Bij iedere arts of therapeut waar ik kwam stelde ik deze vraag want langzaam groeide mijn besef dat mijn klachten wel eens door mijn prothese zouden kunnen komen en begon ik mij te verdiepen in de hele materie.
Er is niemand van alle mensen die ik heb gezien die ooit mijn protheses hebben bekeken, lichamelijk onderzoek hebben gedaan en de moeite hebben genomen om deze mogelijkheid verder te aan te nemen of te onderzoeken.
Normaal functioneren kan ik al heel lang niet. Er zijn dagen dat ik mij door de dagen ( en nachten) heen moet sleuren en hoop ik maar weer dat het morgen misschien weer wat beter gaat. Zoveel dagen gaan verloren en voelt het al zo lang dat ik niet echt leef maar eerder overleef.
Alle nachten dat ik wakker lig en mijn lijf en geest lijken te waken in een staat van alert zijn en het voelt alsof ik geen slaaphormoon meer aanmaak.

Afgelopen augustus ben ik op eigen initiatief gezien door Dr. Huizenga, plastisch chirurg in het MCL te Leeuwarden, en zij besloot meteen nader onderzoek te willen doen door middel van een MRI scan. Door de MRI scan is aangetoond dat ik een scheur heb in de rechter borstprothese met als gevolg een siliconen lekkage. ( officiële melding heb ik meteen gedaan)

Ik wacht nu op de operatie die op 28 februari gaat plaatsvinden in het MCL in Leeuwarden door dr Huizinga.
Na de explantatie krijg ik een lipofilling, waar ik heel blij om ben. Gelukkig alles met vergoeding door mijn ziektekosten verzekering, ook zelfs een tweede lipofilling. Ik heb een goed gevoel bij Dr. Huizenga. Ze neemt mij en mijn klachten serieus.
Ik heb tevens Dr. Huizenga gevraagd om mijn beide prothese te geven na de explantatie. Dit heeft ze bevestigd te doen.
Wel heel jammer dat ik op de wachtlijst werd gezet voor de explantatie. Want voor mij is elke dag met deze prothesen in mijn lijf er 1 te veel.

Het verdrietigste van dit is alles is dat door dit alles ik nu wederom in het traject wordt gedwongen om weer een borstamputatie te ondergaan.
De geschiedenis herhaalt zich en omwille van mijn gezondheid zal ik dus opnieuw afscheid moeten nemen van mijn borsten..
Maar al is het morgen; ik ben er klaar, vol hoop en vertrouwen door ieder die mij al voor gingen, door de kracht die ik voel, door mijn liefde voor het leven en door de dierbare om mijn heen en dan met name mijn lieve man. Die mij helpt en naast mij staat en alle dagen van pijn en verdriet wat dragelijker voor mij probeert te maken. Hij helpt relativeren en geeft mij steeds weer lichtpuntjes.

Ik heb nog lang niet alles gelezen op de site en op het forum..soms duizelt het me allemaal. Zoveel dat ik nog wil lezen.
Ik tel nu de laatste dagen nu af naar mijn bevrijdingsdag en ik wil na de operatie snel beginnen met ontgiften.
Ik kan niet wachten tot de protheses uit mijn lijf zijn en weer kan gaan opbouwen aan mijn leven dat nu al zo lang stil staat. Stap voor stap maar.

Liefs Maria
Essi

Ongelezen bericht 19 feb 2020 17:32

Welkom Maria,
Wat een verhaal weer!
Ik ben blij dat je al een bevrijdingsdatum hebt😉
We zetten je op de lijst met komende operaties.
Liefs essi
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 feb 2020 17:50

Wat een verhaal weer😭
Zo herkenbaar ook. Verschrikkelijk! Verschrikkelijk!
Ik kijk terug naar mijn leven toen ik ze nog had en vraag mij soms nog steeds af of het wel echt is gebeud. Het was té erg voor woorden en nu lijkt het alsof het niet mijn leven was. Ook al heb ik nog iedere dag klachten en pijnen en ben ik iedere dag mij bewust van mijn lijf (ik was al ziek voor de siliconen!). Toch merk ik zo'n groot verschil en jij gaat dat ook merken. En gaat je leven terugkrijgen!

Al mijn liefs en sterkte!!!!🙏🙏🙏

💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
Katoo

Ongelezen bericht 19 feb 2020 18:23

Wat een bizar verhaal weer, en wat een emotionele achtbaan waar je je in bevind. Heel veel respect voor jouw weloverwogen en stoere doorzettingsvermogen op dit pad. Ik wens je veel succes en vooral een heel mooi resultaat met lipovulling.

Liefs Katoo
D-borah

Ongelezen bericht 19 feb 2020 18:32

Lieve Maria, wat een verhaal, wat een redding dat je duidelijkheid door een MRI hebt gekregen waarop een lekkage te zien is en wat fijn dat je nu een begrijpende chirurg treft! Nog eventjes, dan is het de 28e en kun je alles hopelijk achter je laten...ik gun je alle goeds!
- Beauty is only skin deep -
bloempje70

Ongelezen bericht 19 feb 2020 18:34

Jeetje Maria, wat een ontzettend verdrietig verhaal. Wat heb jij pech op pech gehad. Ik hoop dat je na je explantatiedag weer mag gaan opknappen! Sterkte tot die tijd 😘❤️🍀
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 feb 2020 18:45

Je komt er wel doorheen die nieuwe amputatie. Lipofilling gaat je een nieuw leven geven! Wees wel geduldig met de resultaten, de opbouw gaat langzaam, maar is echt alles waard hoor!!!

Alles komt goed lieverd, de vreugde dat je verlost bent gaat voorop komen. Die rot siliconen borsten maken je ernstig ziek😢

Over een paar jaar kijk je net als ik terug naar deze tijd!!!!

🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Sabine

Ongelezen bericht 19 feb 2020 18:54

Je bent hier op de juiste plek hoor!
Wij strooien heel veel liefde en voor je het weet zijn ze eruit!
🌿❤️🌿❤️🌿❤️
• Na 4 maand alweer explantatie ivm klachten •
• Day of Freedom by dr. Kappel: 7 maart 2020 •
🌿Mijn harde wijze les: Je bent mooi zoals je bent!🌿
Zusss

Ongelezen bericht 19 feb 2020 20:03

Welkom Maria22,

Wat een verhaal, zo herkenbaar helaas ook...
Sterkte met de laatste loodjes 🍀💜🍀
We gaan in dezelfde week voor bevrijding 😃
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
Maria22

Ongelezen bericht 19 feb 2020 20:46

Heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties. Dat doet me goed.
Ik ben blij mijn verhaal nu ook met jullie te delen.
Het koste wat energie om de juiste woorden om op papier te zetten.
Maar het is goed dat het er staat!

Ik voel mij ontzettend gesteund en niet zo alleen in dit alles.Begrip en herkenning krijgen is zo fijn.
Gek genoeg maakt het me ook wel trots om deel van deze groep sterke vrouwen uit te mogen maken.

Dank nogmaals!
Veel liefs aan iedereen.
Sammie

Ongelezen bericht 19 feb 2020 21:47

💞💪
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 feb 2020 14:26

Ik ben ook zo trots op jou en alle andere meiden!!!!💪🙏
Sabine

Ongelezen bericht 20 feb 2020 14:50

Maria22 schreef:
19 feb 2020 20:46

Ik voel mij ontzettend gesteund en niet zo alleen in dit alles.Begrip en herkenning krijgen is zo fijn.
Gek genoeg maakt het me ook wel trots om deel van deze groep sterke vrouwen uit te mogen maken.

Dank nogmaals!
Veel liefs aan iedereen.
Ja dit gevoel snap ik ook heel erg. Merk ook echt dat ik daar heel veel behoefte aan heb, om zo de dagen door te komen tot de dag van de operatie.
Je bent niet alleen in dit, dat geeft een warm gevoel. 🌿
• Na 4 maand alweer explantatie ivm klachten •
• Day of Freedom by dr. Kappel: 7 maart 2020 •
🌿Mijn harde wijze les: Je bent mooi zoals je bent!🌿
Petra2011

Ongelezen bericht 21 feb 2020 13:16

[/quote]Hoi Maria, wat een heftig verhaal en wat ben je dapper. Je staat er niet alleen voor, vele andere vrouwen hier op het forum leven met je mee en het doet goed de berichten te lezen van degenen die het al een tijd achter de rug hebben en af en toe een peptalk berichtje te ontvangen.
Succes me je operatie en herstel!
Groet, Petra.
Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor (amputatie)”