Wat een opluchting dat ik deze site gevonden heb.
Mijn naam is Marleen. Na mijn amputatie na borstkanker in 2000 ben ik in april 2001 begonnen met een borstreconstructie via de expander techniek. In het najaar van 2001 kon dus mijn prothese geplaatst worden. Het was een MC Ghan 450. Echter mijn lichaam accepteerde het niet en er volgden vele ontstekingen, het litteken wilde niet sluiten. Na diverse antibiotica kuren moest de prothese er toch weer uit. Ik was 40 jaar en wilde vrouw zijn dus toch weer opnieuw proberen. Nu begon ik voor de operatie met antibiotica. Tijdens de operatie kreeg ik antibiotica toegediend via een infuus en. Na 2 dagen werd ik koortsig en niet lekker, dus nog twee antibiotica kuren er boven op. En dan was het goed. Ik was blij en tevreden met mijn nieuwe borst. Dat was dan ook de reden dat ik mijn linker borst liet liften en er werd een MC Ghan 150 prothese geplaatst. Weer volgden er flinke ontstekingen, dus maar weer allerlei verbanden erop en een flinke dosis antibiotica. Na maanden was het litteken dicht en een lelijk litteken door de ontstekingen was het resultaat. Uiteindelijk ben ik 6 keer geopereerd voordat de prothese konden blijven zitten. Het is nu ongeveer 10 jaar later krijg ik steeds meer klachten. Mijn klachten begonnen in 2004 te verergeren. In 1993 is er Fybromyalgie geconstateerd bij mij. Ze bestaan voornamelijk uit spier en gewrichtpijnen in mijn hele lijf maar met name mijn nek, schouder en rug. Verder ademhalingsproblemen, en zoals iedereen extreem moe . Mijn borst gebied is gevoelig en soms pijnlijk. Door de vele operaties in korte tijd is het mogelijk dat ik slaapapneu ontwikkeld heb. Ik ben arbeidsongeschikt verklaard. Is maar goed ook wat met mijn klachten kan een werkgever niet op mijn rekenen. Ik was werkzaam als ziekenverzorgde in een verpleeghuis. Onlangs kwam ik deze site tegen en toen gingen mijn ogen open!! Is het niet zo dat mijn lichaam de silliconen niet accepteerd en dat ik daarom zoveel onstekingen kreeg.? Mijn huisarts heeft mij een verwijzing gegeven voor Dr. Prabath Nanayakkara.
Mijn plastisch chirurg neemt mijn klachten absoluut niet serieus. Ik vindt het moeilijk om mijn prothes te laten verwijderen. Want dan ben ik echt plat, en wat dan? En zijn deze klachten echt door de protheses? Ik zoek lotgenoten en steun. Ik hoop op reacties. Vriendelijke groeten Marleen