Brca2 gen draagster twijfelt over vervanging borsten

Protheses gekregen na amputatie.
Monique MKS

Ongelezen bericht 29 aug 2020 10:25

Hoi Simone,

Bij wie ben je geweest voor een advies?
We raden je aan om een second opinion te vragen bij een dr. Tuinder of Maarten Fechner.
https://www.mmc.nl/plastischechirurgie/ ... e-vrouwen/
Wanneer een arts geen ervaring heeft met een bepaalde methode, zal deze sneller zeggen dat een alternatief niet mogelijk is. Dit zien we ook bij vrouwen die lipofilling wensen en erg slank zijn. Bij de meeste artsen krijgen zij een negatief advies, gaan ze bij dr. Kappel of dr. Niessen langs, kan het weer wel, omdat zij daar veel ervaring mee hebben.

Ik hoop niet dat ik jou met mijn bericht aan het twijfelen breng over je besluit.

Ik wens je heel veel sterkte!

Hartelijke groetjes
Monique MKS
Website ~ Rechtszaak Allergan ~ Klachten melden ~ Contact

Alles zal aan het licht komen.
Evie

Ongelezen bericht 29 aug 2020 15:22

Hi Simone,

Sterkte met alles. Je hebt al een hoop op je bordje gekregen zo jong..

Ik ben net geopereerd door Dr Niessen (ruim week geleden) , explantatie en lipofilling. Weinig tot geen eigen borstweefsel meer en weeg 54,5 kg bij 1.68 m. Toch is het Dr Niessen gelukt om 220 CC vet in elke borst te plaatsen. Weggehaald van mijn rug, buik en binnenkant benen. Geef toe dat ik twee weken er voor alles gegeten heb om nog maar paar kilo erbij te krijgen ;-).

Tot nu toe ben ik echt heel erg blij met het resultaat. Veel meer dan ik verwacht had. Dus zelfs al gaat het nog een beetje teruglopen dan ben ik blij.

Veel sterkte en liefs Evie
Simonebrca2

Ongelezen bericht 15 dec 2020 20:43

Hallo dames, sorry voor mijn late reactie. Ik ben al een tijd niet op het forum geweest omdat alles on hold staat door de corona. (Ik krijg geen melding bij nieuwe berichten)
Ik waardeer het heel erg dat jullie met mij meedenken. Zo fijn om te weten dat je er niet alleen voor staat.❤
@Monique ik heb advies van de plastische chirurgie afdeling van het UMC Groningen...ik vind het allemaal zo lastig. Ik sport heel graag, sowieso 4 keer per week heeft dit geen effect op het vetweefsel dat in de borst geplaatst wordt? Bedankt voor je link en tips, ik ga hier toch even achteraan❤
@Evie bedankt dat je je verhaal met mij wilt delen. Hoe gaat het nu met je? Wat fijn dat je blij bent met het resultaat. Ik ga kijken wat de dokters voor me kunnen betekenen. Dankjewel ❤
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 dec 2020 11:47

Lieve Simone,

Het vet zal, nadat de vaten goed gevormd zijn, en het vetweefsel voldoende wordt voorzien van zuurstof en nutriënten, niet meer verdwijnen als je sport. Je dient wel de eerste 3 maanden niet zwaar te sporten. Lichte beweging mag wel, maar geen spiertraining bovenlijf of cardiotraining.

Lees de topics over lipofilling, er staat veel informatie: viewforum.php?f=146
Ga nooit alleen af op wat 1 arts zegt, maar vraag om second opinion en lees je in. Neem controle over je eigen leven, lichaam en gezondheid! Deze tip is voor alle vrouwen ;)

Succes!

Veel liefs, Luna

Je kunt met Loontje bellen, zij heeft ook lipo gehad na amputatie en explantatie. Ze weet veel over het onderwerp en heeft haar eigen ervaring.
Laat maar even weten of je met haar wilt communiceren.
Simonebrca2

Ongelezen bericht 17 jan 2021 12:56

Hoi hoi,

Ik heb inmiddels contact gehad met dokter Niessen.
Hij gaf aan dat werken met lichaamseigen materiaal, en een mooi en natuurlijk resultaat nog best moeilijk zal zijn bij mensen zoals ik..Ik zou ook meerdere operaties nodig hebben..
Dit was helaas niet de reactie die ik had verwacht..Ik ben bang dat het voor mij toch de zoutwateroplossing wordt..
Wordt vervolgd...

Liefs Simone
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 jan 2021 13:14

Hoi, ik begrijp je, maar je hebt nog niet alle mogelijkheden uitgezocht. Probeer een afspraak te maken bij dokter Tuinder (MUMC), van der Hulst (MUMC), Broekhuysen of Fechner. Onderzoek alle mogelijkheden, want implantaten zullen jouw problemen ook niet wegnemen... Misschien voor even, maar ik vrees dat klachten toch weer terugkomen....

❤STERKTE!!!!❤

https://www.nvpc.nl/nieuws_detail.php?nieuws_id=253

Ps. Overigens, bij reconstructie met lipofilling zijn altijd meerdere sessies nodig
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 jan 2021 13:25

Heb even de link aangepast die ik plaatste.
Lees deze link https://www.nvpc.nl/nieuws_detail.php?nieuws_id=253

Meer vrouwen in aanmerking voor borstreconstructie met eigen weefsel
Deze LTP-methode staat in Amerika in het middelpunt van de belangstelling, omdat het reconstructie met lichaamseigen weefsel mogelijk maakt bij meer vrouwen. Ook dunne vrouwen komen nu in aanmerking, die voorheen ongeschikt werden geacht voor de DIEP-lap methode. Daarvoor moet de patiënt voldoende vet of weefsel hebben ter hoogte van de buik dat verplaatst kan worden voor reconstructie van de borst. Tuinder vermoedt dat de DIEP-lap de eerste keuze blijft onder andere vanwege de locatie van het litteken, maar naar verwachting zal de LTP zeker de tweede plaats innemen als het gaat om borstreconstructie met eigen weefsel. In Nederland zijn inmiddels 51 borsten gereconstrueerd volgens de LTP-methode. Allen heeft er in Amerika nog eens 20 uitgevoerd.

Ik zou kijken wat er nog mogelijk is.
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 jan 2021 13:35

Hier uitleg over methode. Wel ingewikkeld voor je als leek, maar toch de moeite waard om te bekijken. En zie foto erg slanke dame.

Vanaf pag. 7
https://drive.google.com/file/d/13mrQfG ... p=drivesdk
Muisje

Ongelezen bericht 20 jan 2021 07:37

Hoe is het nu met je? Al een beslissing genomen?

Liefs Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Simonebrca2

Ongelezen bericht 20 jan 2021 13:33

Hoi Mieke,

Het gaat goed! Had wel een beetje moeite met het antwoord van dokter Niessen. Ik ben me nu aan het verdiepen in de andere methodes en wil graag een second opinion aanvragen bij dr Tuinder in Maastricht. De peuterjuf van mn dochter blijkt hetzelfde te hebben als ik en die adviseerde ook om verder te kijken.

Liefs Simone
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 jan 2021 18:32

Simonebrca2 schreef:
20 jan 2021 13:33
Hoi Mieke,

Het gaat goed! Had wel een beetje moeite met het antwoord van dokter Niessen. Ik ben me nu aan het verdiepen in de andere methodes en wil graag een second opinion aanvragen bij dr Tuinder in Maastricht. De peuterjuf van mn dochter blijkt hetzelfde te hebben als ik en die adviseerde ook om verder te kijken.

Liefs Simone

Ooh wat fijn!!! Zo dankbaar dat ze dat tegen je zei🙏
Houd vol!❤
Simonebrca2

Ongelezen bericht 22 jan 2021 18:32

Update..
Vandaag contact gehad met UMC+ Maastricht, ik heb mijn verhaal uitgelegd en ben uitgenodigd voor een gesprek met dokter Tuinder. Mijn man en ik gaan er een gezellige overnachting van maken aangezien we in Friesland wonen 🤣
Het begin is er.
Wordt vervolgd ✌
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 jan 2021 18:35

Ooh wat fijn! Yes!👍
Simonebrca2

Ongelezen bericht 30 jan 2021 07:39

Update..
Maandag 9.00 uur heb ik een afspraak met dokter Tuinder. Bij toeval had ze een plekje vrij (wat bijna nooit voorkomt). Ik ben heel benieuwd wat mijn opties zijn..
Wordt vervolgd....
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 jan 2021 15:39

🙏
Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor (amputatie)”