explantatie vanda (+ implantatie monobloc)
met de borsten gaat het redelijk goed. vandaag voor het eerst gedouched, heerlijk. Ik merk wel dat de onderste helft van mijn borsten verdoofd aanvoelt, weinig gevoel er in. zal wel beter worden, neem ik aan. De pijnstillers die ik nodig heb zijn puur voor mijn (KL..) kaak...zo enorm vervelend dat ik dit erbij heb gekregen als complicatie. Morgen naar de tandarts, gaan ze foto's maken. Ik kan bijna niet eten, laat staan gapen...echt enorm balen!! Kan je je eindelijk op je herstel verheugen, heb je dat weer...vraag me echt af wat ik tijdens het ontwaken van de narcose allemaal met mijn hoofd en kaak heb gedaan....
Hey Marjon,
Heerlijk dat douchen, daar zal je naar uit gekeken hebben!!
Maar ik kan mij heeeeel goed voorstellen dat het herstel 'verziekt' wordt door je KL#$%^ kaak. Ik hoop dat de tandarts morgen duidelijkheid kan geven en het kan verhelpen
Heb met je te doen meid, echt enorm balen voor je!
Laat je snel van je horen als je van de tandarts terug bent?
Ik ga voor je duimen -kiss-
Heerlijk dat douchen, daar zal je naar uit gekeken hebben!!
Maar ik kan mij heeeeel goed voorstellen dat het herstel 'verziekt' wordt door je KL#$%^ kaak. Ik hoop dat de tandarts morgen duidelijkheid kan geven en het kan verhelpen

Ik ga voor je duimen -kiss-
Ben zo druk geweest dat de hele operatie aan mij voorbij is gegaan sorry!!
Vervelend dat ze zo lang bezig was joh. Voor deze ingreep incl kapsels staat anderhalf uur dus ze heeft flink moeten bikken. Bij mij was zo ook zo lang bezig. Alleen bij mij was het omdat een borst vergeven was van de sillicone.
Ben ontzettend blij om te horen dat het verder goed gaat (op je kaak na)
Doe wel rustig aan hoor. Er komen echt nog wel dagen dat je je wat minder voelt. Het was wel een fikse operatie he!
Enne bloemen?! Heb ik nooit gehad!! Ga een klacht indienen haha!
Vervelend dat ze zo lang bezig was joh. Voor deze ingreep incl kapsels staat anderhalf uur dus ze heeft flink moeten bikken. Bij mij was zo ook zo lang bezig. Alleen bij mij was het omdat een borst vergeven was van de sillicone.
Ben ontzettend blij om te horen dat het verder goed gaat (op je kaak na)
Doe wel rustig aan hoor. Er komen echt nog wel dagen dat je je wat minder voelt. Het was wel een fikse operatie he!
Enne bloemen?! Heb ik nooit gehad!! Ga een klacht indienen haha!
Hey Marjon,
Hoe is het bij de tandarts gegaan? Ik hoop dat het iets positiefs opgeleverd heeft! Laat je het even weten als je kunt? Ik denk aan je +Liefs+
Hoe is het bij de tandarts gegaan? Ik hoop dat het iets positiefs opgeleverd heeft! Laat je het even weten als je kunt? Ik denk aan je +Liefs+
En? gaat het al weer wat beter met je kaak?
Dat verdoofde gevoel in je borsten kan best een tijd aanhouden. Ik heb daar zelf de eerste maanden last van gehad, kon in de huid knijpen totdat het blauw zag maar ik voelde niks. Het voelde heel doods aan maar is op den duur toch weer terug gekomen.
Sterkte!
Liefs Angelique
Dat verdoofde gevoel in je borsten kan best een tijd aanhouden. Ik heb daar zelf de eerste maanden last van gehad, kon in de huid knijpen totdat het blauw zag maar ik voelde niks. Het voelde heel doods aan maar is op den duur toch weer terug gekomen.
Sterkte!
Liefs Angelique
Trots op mezelf! 8-4-2013 was mijn explantatie en nu op naar een gezond lijf!!!
Bij de tandarts was op de overzichtsfoto niets te zien. Ik kan een verwijzing naar de kaakchirurg krijgen, maar ik zie het voorlopig nog even aan (genoeg chirurgen gezien de laatste tijd...). De pijn is wel te doen, zolang ik maar geen harde dingen eet. Kan nog wel even aanhouden. Voorlopig dus brood soppen en alles door de maler
voor de rest ben ik niet ontevreden. De pijn in mijn borsten is eigenlijk zonder paracetamol te doen, al neem ik er af en toe nog wel eentje. Ik ben wel met de chlorella begonnen, zit in de opbouwfase. Jammergenoeg heb ik nog wel jeuk aan mijn borsten, wat voor mij eigenlijk vaststond dat het door zwetende siliconen kwam. Nu weet ik het dus niet meer....wie weet dat ik na het ontgifgen dat misschien over gaat, ik hoop het!
ik denk dat ik vandaag maar weer eens probeer de auto te pakken, moet maandag naar zwolle voor controle en wil die middag weer gaan werken. Voel me verder goed, al slaap ik nog steeds op mijn rug . De spierpijn is ook minder geworden
al met al...heb ik het idee dat het herstel al goed bezig is en hoop ik dat ik geen terugval krijg (zoals ik in zoveel verhalen lees...) We houden de moed erin! keira en francien...nog een paar nachtjes! wat leuk dat jullie samen onder het mes gaan bij Kappel, wordt vast gezellig kletsen naderhand We're Happy!

voor de rest ben ik niet ontevreden. De pijn in mijn borsten is eigenlijk zonder paracetamol te doen, al neem ik er af en toe nog wel eentje. Ik ben wel met de chlorella begonnen, zit in de opbouwfase. Jammergenoeg heb ik nog wel jeuk aan mijn borsten, wat voor mij eigenlijk vaststond dat het door zwetende siliconen kwam. Nu weet ik het dus niet meer....wie weet dat ik na het ontgifgen dat misschien over gaat, ik hoop het!
ik denk dat ik vandaag maar weer eens probeer de auto te pakken, moet maandag naar zwolle voor controle en wil die middag weer gaan werken. Voel me verder goed, al slaap ik nog steeds op mijn rug . De spierpijn is ook minder geworden

al met al...heb ik het idee dat het herstel al goed bezig is en hoop ik dat ik geen terugval krijg (zoals ik in zoveel verhalen lees...) We houden de moed erin! keira en francien...nog een paar nachtjes! wat leuk dat jullie samen onder het mes gaan bij Kappel, wordt vast gezellig kletsen naderhand We're Happy!
Hoi Marjon,
Fijn dat het de goede kant op gaat! En hopelijk geeft de rust je kaak ook een goede herstel"boost". Inderdaad dan nog maar even soppen
Dat de jeuk nog steeds aanwezig is... je bent nog aan het ontgiften
Zou het niet mogelijk kunnen zijn dat je nog niet alles kwijt bent? 
Niet te snel willen! Alles op z'n tijd. ik hoop wel voor je dat je binnekort toch eens op je zij kunt slapen. Ligt echt zó lekker +SLAPEN+
Ging het autorijden al weer goed? Dat scheelt ook al weer zo veel. Voelt in ieder geval een stuk vrijer!
tot gauw!
Meisie
Fijn dat het de goede kant op gaat! En hopelijk geeft de rust je kaak ook een goede herstel"boost". Inderdaad dan nog maar even soppen

Dat de jeuk nog steeds aanwezig is... je bent nog aan het ontgiften

Niet te snel willen! Alles op z'n tijd. ik hoop wel voor je dat je binnekort toch eens op je zij kunt slapen. Ligt echt zó lekker +SLAPEN+
Ging het autorijden al weer goed? Dat scheelt ook al weer zo veel. Voelt in ieder geval een stuk vrijer!
tot gauw!
Meisie
2002 McGhan 410 onder spier en in februari 2013 bevrijd!
Hoi Vanda,
Gelukkig is de spierpijn al minder! En je kaak?
Hoe is het met autorijden gegaan? Profiteer nog maar even van de rust voor je weer aan het werk gaat he!
Nou als ik dat van die bloemen hoor, denk ik dat ik toch maar naar het noorden van Nederland kom! De max zeg! Van zoveel medeleven knapt een mens zo en zo op!
Gelukkig is de spierpijn al minder! En je kaak?
Hoe is het met autorijden gegaan? Profiteer nog maar even van de rust voor je weer aan het werk gaat he!
Nou als ik dat van die bloemen hoor, denk ik dat ik toch maar naar het noorden van Nederland kom! De max zeg! Van zoveel medeleven knapt een mens zo en zo op!
zo, dames...10 dagen na de explantatie....Heb alweer autogereden, gefietst en zelfs al stof gezogen...ik weet, doe misschien iets teveel, maar ik kan zo slecht stilzitten. Maandag voor controle, dan de laatste pleisters eraf.Heb ook weinig last van vermoeidheid, al heb ik nu meer hoofdpijn (bijwerking chlorella?) mijn kaak gaat langzaam iets beter, kan weer brood in kleine stukjes snijden ipv te soppen. Mijn zoon lachte zich te barsten, ga je voor een borstoperatie en krijg je een kaakblessure...tja...
in ieder geval zijn we op de goede weg, nu het weer nog!!!
in ieder geval zijn we op de goede weg, nu het weer nog!!!
3 weken na de explantatie gaat het eigenlijk super goed met me. Ik doe alles weer, al merk ik na bepaalde huishoudelijke klussen wel dat het wat steekt in mijn borst. Een vraagje, ik heb oplosbare hechtingen, maar zelfs na 3 weken voel ik ze nog zitten onder mijn rechterborst. ik kan er gewoon aan trekken...geen fijn gevoel. Zullen die nog oplossen? hoe ervaren jullie dat? Ik zit nog op de maximale dosis chlorella, en vraag me af wanneer ik die kan minderen. Ik voel geen verschil met voor en na de operatie. Ik voel me gewoon goed! Ik draag nog steeds een stevige sportbh, ook 's nachts. Wanneer zou ik weer een normale bh kunnen dragen? Mijn borsten zijn nog wel erg gevoelig, maar het 'gevoel' in de onderkant van de borsten komt terug. Ik mag dus niet klagen...tis me alles meegevallen!
Hoi Vanda,
Zo heb je verhaal gelezen en de reacties...
Heftig wat je meemaakt! Heb je eerst een explantatie gehad? Of heb je meteen voor monoblocs gekozen?
Merk je al dat de klachten die je had wat verminderd zijn?
Ben erg benieuwd!
Sterkte!
Liefs Zon
Zo heb je verhaal gelezen en de reacties...
Heftig wat je meemaakt! Heb je eerst een explantatie gehad? Of heb je meteen voor monoblocs gekozen?
Merk je al dat de klachten die je had wat verminderd zijn?
Ben erg benieuwd!
Sterkte!
Liefs Zon
Hoi Marjon fijn dat het zo goed gaat met je!
Hoe is het nu met de jeuk en de pukkeltjes al wat minder?
lfs Es FLOWER
Hoe is het nu met de jeuk en de pukkeltjes al wat minder?
lfs Es FLOWER
ik heb meteen de implantatie na de explantatie gedaan, anders moet je weer onder narcose en kost het behoorlijk meer! maar zo heftig is mijn verhaal niet hoor, er zijn er veel ergere...ik ben er goed vanaf gekomen, maar heb helaas nog wel jeuk. overdag valt het mee, maar snachts is het wel aanwezig...ik heb nog steeds hoop dat het overgaat mbv ontgiften..ik zou anders echt niet weten waar het vandaan komt. dus...we wachten af...het beheerst niet mijn hele dag, maar het zou fijn zijn om er eens vanaf te zijn.
nou dames, 5 weken na de explantatie is mijn leven weer 'praktisch' normaal. Ik zit nog steeds met aan de uiteinden aan de buitenkant met 'oplosbare' hechting knoopjes. Krabbelen heeft geen zin, daar gaan ze niet mee weg en is nog pijnlijk ook. Ik ga er nog steeds vanuit dat ze uit zichzelf verdwijnen, had gelezen dat het soms wel een paar maanden kan duren. Verder zit ik nog steeds (helaas....terleurstelling!) met jeuk! mijn hele decollete is aangetast, tot aan mijn hals. Lijkt wel exceem en ben inmiddels naar de huisarts geweest voor hormonenzalf. Er is nog weinig verbetering, erg jammer hoor. Slik alleen nog chlorella in de onderhoudsdosis (3x2) en ben verder even met alle voedingssupplementen gestopt. Vrees dus dat mijn kwaal niets met de siliconen te maken heeft gehad. We gaan dapper door...jammer dat ik alleen niet van mijn borsten kan genieten nu mijn 'inkijk' rood, bobbelig en jeukerig is. Volgende week maar voor een zwaardere zalf gaan. voor de rest gaat het wel goed, maar jammer dat er geen verbetering in mijn jeukklachten is.