Wissel Sabrah augustus 2012 (van siliconen (PIP) naar monobloc)

Heb je veel klachten door siliconen, raden we dit af.
Sabrah

Ongelezen bericht 02 nov 2012 13:25

He allemaal,

Ik ben een tijdje afwezig geweest hier. We zijn een weekje op vakantie geweest en ik merk dat ik gewoon rust nodig heb van alles. Het gaat lichamelijk nog steeds hetzelfde maar ik merk dat alles wat er gebeurt is me geestelijk heeft ingehaald zeg maar. Hopelijk gaat het mettertijd weer wat beter. Ik ben nog druk bezig met ontgiften en ik moet in December voor nacontrole naar dr Kappel. Ik heb momenteel erg veel problemen met mijn nieuwe borsten. Ze zien er anders uit, ik voel de prothese echt zitten als ik erop druk. Dit was met de vorige niet zo. Dat voelde echt natuurlijk, ondanks de ellende ervan. Verder ben ik in beide borsten een groot deel van mijn gevoel kwijt. Heb hier erg veel moeite mee. Al met al dus even niet zoveel positiviteit van mijn kant.

Ik ben jullie dus niet vergeten maar het valt me gewoon erg zwaar allemaal momenteel.

liefs,
Sabrah
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 nov 2012 09:57

Lieve Sabrah,

Ik wil je laten weten dat ik aan je denk. Het zal vast wel goed komen met het gevoel in je borsten. Had je dat niet bij je eerste keer? Ik wel bij de bv. Heeft echt maanden geduurt voordat er weer gevoel kwam. Bij de expantatie ook eigenlijk. Vooral aan de onderkant van de borsten. Hoop dat dr. Kappel je straks iets gerust kan stellen.
Hoe gaat het verder met je? Heb je veel lichamelijke klachten? Je zei dat het al iets beter ging, is dat nog steeds zo? Ik hoop het maar.
Doe rustig aan ok? Laat je lekker vertroetelen door je man en kinderen.
Heel veel +Liefs+ + een dikke Hug,
Luna

ps. Sabrah, ik heb even je onderwerp veranderd, want je had natuurlijk geen explantatie maar een wissel. Er zullen (helaas :) ) vast nog meer vrouwen kiezen voor de monobloc, omdat explantatie een nog veel te grote stap is voor ze, dus dan is het wel fijn als ze jouw ervaringen kunnen lezen.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 nov 2012 21:48

Lieve Sabrah,
Zie nu pas dat ik eigenlijk heel stom ben geweest. Dat stomme grapje in mijn tekst, daar zit je nu niet op te wachten natuurlijk. Neem het mij niet kwalijk alsjeblieft. Bedoelde er verder niets mee. Ik vind het niet leuk om te lezen dat je zo verdrietig bent van alles.
Houd moed ok? Aan alle moeilijke dingen komt een keer een eind hoor. Dat beloof ik je.
Nogmaals heel veel sterkte,
KUS+ Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Pia

Ongelezen bericht 05 nov 2012 00:48

Sterkte Sabrah, wat jammer dat je even een dip hebt!
Siliconen zijn ondingen.
Liever natuurlijk plat dan nep plastic...
Sabrah

Ongelezen bericht 21 jan 2013 20:50

Het is een tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen. Ik moest even afstand nemen van alles. Het is nu 5 maanden geleden sinds mijn operatie. Ik zit nog aan de Chlorella en visolie en het gaat goed. Iedereen in mijn omgeving merkt het ook. Ik zie er beter uit, minder vermoeid en vaal. Ik doe steeds meer, en ben zelfs sinds kort weer voorzichtig begonnen met sporten onder begeleiding van een fysiotherapeut. Verder ben ik mijn medicatie aan het afbouwen. Ik gebruik nu nog maar 1 tramadol per dag! Ik merk nog geen verschil dus binnenkort ga ik die laatste ook afbouwen. Hopelijk kan ik dan daarna beginnen met het afbouwen van de amitriptyline zodat ik dan helemaal NIKS meer gebruik voor het eerstin 8 jaar!!
Vooralsnog ben ik dus erg tevreden. Helaas is het gevoel in mijn ene borst niet meer terug gekomen en zijn we nog steeds met de verzekering bezig om alles vergoed te krijgen. Echt belachelijk aangezien ik PIPS had. Vooralsnog zit er een verschil van 1200 euro in hetgeen ik betaald heb en terug krijg.
Sabrah

Ongelezen bericht 30 jan 2013 23:52

YESSSSSSSS!!!!! FBTO gaat de hele ingreep vergoeden!! Het heeft bloed, zweet en tranen gekost maar het is gelukt!! :D :D :D

Volgende week heb ik de vervolg afsprak bij dr Nanyakkara. Kwam er vandaag pas achter dus dat geeft wel aan dat ik er niet meer zo mee bezig ben. Ik denk ook dat dat komt omdat ik er niet zoveel van verwacht. De 1e keer is me tegen gevallen en ik heb niet het idee dat hij echt veel meer gaat doen nu het een stuk beter gaat. Maar goed we zullen zien....wordt vervolgd!
Sabrah

Ongelezen bericht 07 feb 2013 21:15

Ik wilde even laten weten hoe mijn nacontrole bij dr. Nanyakkara is gegaan, maar gezien de vele reacties op mijn vorige post zit niemand daar geloof ik op te wachten. :( :(
meisie

Ongelezen bericht 08 feb 2013 09:12

Hallo Sabrah,
Geen reactie betekent niet automatisch dat niemand belangstelling heeft :? Er wordt door veel dames wel gelezen (soms uitsluitend als gast) maar inderdaad niet altijd gereageerd. Ik kan me voorstellen dat, als je een enthousiast berichtje stuurt over vergoeding en niemand reageert... niemand die in je blijdschap deelt, dat frustreert. Mijn excuses. Ik heb je berichtje wel gelezen (en was oprecht blij voor je) maar heb je dat niet laten weten. :oops:

Ik ben er zeker van dat je anderen wel helpt met je berichtjes over vergoeding en nacontrole bij dr. Nanyakkara. En ik ben zeker geïnteresseerd hoe die nacontrole was.
Ik hoop dat je ons daar toch in wilt laten delen.

groetjes
Meisie
2002 McGhan 410 onder spier en in februari 2013 bevrijd!
Keira

Ongelezen bericht 08 feb 2013 14:00

Hi Sabrah, wat meisie ook al zegt. Ik ben ook zeker geïnteresseerd te horen hoe het verder met je gaat. En super dat het dan ein-de-lijk toch vergoed wordt!
Wendy

Ongelezen bericht 09 feb 2013 20:31

Hi Sabrah, we zitten juist wel te wachten op berichten jou! :D Net als wat de andere meiden zeggen: niet altijd reageert er iemand maar vaak worden berichten wel gelezen! En tja...helaas missen we onze lieve Luna momenteel!
Everything has beauty, but not everyone sees it. - Confucius
Sabrah

Ongelezen bericht 10 feb 2013 17:07

Ik snap wel dat niet iedereen altijd reageert maar de laatste tijd reageerde er helemaal niemand meer op welk bericht van mij dan ook, vandaar mijn reactie. Ben in ieder geval blij dat mijn berichten nog wel gelezen worden.

Mijn afspraak bij dr Nanyakkara ging op zich prima maar ben eigenlijk ook niet veel wijzer. Gezien het feit dat er een prothese stuk was gaf hij aan dat ik zeker sillicone in mijn lichaam heb, maar dat ze daar niks aan kunnen doen. Hij heeft voor de zekerheid nog bloed af laten nemen om de ACE te controleren. Die was de vorige keer licht verhoogd. Kan verder geen kwaad zegt hij. Ik had het erover dat ik me best wel zorgen maak over die lekkage omdat ik PIPS had. Volgens hem zat er nagenoeg geen verschil tussen PIPS en andere sillicone protheses. Allemaal net zo slecht. Het verschil zit hem in het feit dat de PIPS sneller stuk gaan. Ik ben het hier niet helemaal mee eens, maar had weinig zin en nut die discussie aan te gaan. Omdat mijn klachten langzaamaan wel verminderen was hij erg positief. Een grote zorg nu is dat mijn hartslag rond de 100 slagen per minuut slaat in rust. Ik heb dan ook de grootste moeite om conditionele dingen te doen zoals fietsen. Binnen een paar minuten krijg ik gewoon geen lucht meer en zie ik sterretjes. Hij heeft een recept geschreven voor betablokkers en raadde me aan om hiermee naar de huisarts te gaan en dit te overleggen. Verder ging hij er niet op in. We hebben het nog even gehad over sillicone protheses in het algemeen en hij gaf aan dat de onderzoeken steeds meer en meer wijzen naar een duidelijk verband tussen klachten en protheses. Maar ze weten nog niet waar ze de klachten kunnen vinden omdat bloedonderzoeken vaak goed zijn terwijl er wel degelijk wat aan de hand is. ZOals het feit dat mijn borst vol met ontstekingcellen zat terwijl het bloed geen verhoogde waarde liet zien. Men is wel nu zover dat als een vrouw met klachten komt ze nu aanraden om de protheses te verwijderen. Maar ja, hoeveel vrouwen weten nu dat het door de protheses komt. Ik weet wel dat die onderzoeken tijd nodig hebben maar ik krijg nou ook niet het gevoel dat ze er veel werk van maken.
meisie

Ongelezen bericht 11 feb 2013 09:29

hoi Sabrah,
Hmmm... de PIPs waren toch gevuld met industriële siliconengel? Net zo slecht als de toegestane gel? Waarom dan die extra ophef daarover? Moeten ze dan niet gewoon duidelijk zijn dat alle siliconengel slecht is?

Ik vind het al heel wat dat gezegd wordt dat alle siliconengel slecht is én dat er steeds meer aanwijzingen zijn voor een verband tussen protheses en de klachten (zonder dat bijv de ontsteking in het bloed aan te tonen is). Hoe lang duurt het nog voordat hierover de artikelen in de vakbladen komen??? :roll: We willen de vaart er meer in! Zodat het veeel meer bekend wordt dat sili's klachten kunnen veroorzaken!

groetjes
Meisie
2002 McGhan 410 onder spier en in februari 2013 bevrijd!
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 feb 2013 09:41

Lieve schat, ik reageerde altijd op jouw berichtjes, maar de afgelopen 3 weken ben ik niet op het forum geweest en kon ik op geen enkel berichtje reageren.
Ben heel blij om te lezen dat alles alsnog is vergoed. Geweldig!!!
Geef jezelf de tijd om te herstellen en ontgiften. Dit proces kan heel lang duren. Ik weet zeker dat je over een half jaar nog sterker bent. Komt goed hoor. Ik was er echt vreselijk slecht aan toe en had nooit gedacht zo goed te herstellen van deze nachtmerrie.

Dag lieverd, veel liefs,

Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Sabrah

Ongelezen bericht 15 feb 2013 12:24

Pfft heb effe een dipje hoor. Ik heb laatst een WIA aanvraag moeten doen omdat ik binnenkort jaar in de ZW zit. Heb nu dus de oproep binnen. Hij is pas over een paar weken en ik slaap er nu al slecht van. Zie er zoooooo tegenop om mijn verhaal te doen. Het is natuurlijk niet iets waar ze dagelijks mee te maken krijgen. Ben echt bang dat ik niet serieus genomen word en dat alles afgekeurd wordt. Mocht dit gebeuren dan moet ik echt weer werk gaan zoeken, maar ik voel aan alles dat ik dat nog niet kan.

Het houd echt nooit op.
Gudule

Ongelezen bericht 15 mar 2013 17:12

Hoi Sabrah,

Kop op lieverd! Ik begrijp als geen ander dat je er erg tegenop ziet, maar realiseer ook dat er nu meer en meer van dit soort verhalen naar voren komen. Juist hoe meer vrouwen hun verhaal doen, hoe beter! We staan aan de voorgrond van algemene awakening over dit onderwerp! Vertel hoe je dit proces hebt beleefd en wees vooral niet bang om je emoties hierover kenbaar te maken.
Kun je je ook niet aanmelden voor het onderzoek van het VU? Ik ben vandaag benaderd om daaraan deel te nemen omdat ze wetenschappelijk onderzoek willen doen naar de relatie tussen gevoeligheid van vrouwen (allergieen etc) en klachten na siliconenprothesen. Je kunt dit soort gegevens altijd meenemen naar je consult en ze desnoods bestoken met alles wat men hier op het forum aanraadt om mee te nemen naar consulten bij artsen.

Alles om maar duidelijk te kunnen maken dat je je nog niet in staat voelt om op 100% basis mee te draaien in hun maatschappelijke normen! Blijf vooral bij jezelf!
Heel veel moed!

Groetjes,

Gudule
Plaats reactie

Terug naar “Vrouwen die een wissel deden”