explantatie vanda (+ implantatie monobloc)

Heb je veel klachten door siliconen, raden we dit af.
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 apr 2013 09:21

vanda schreef:Vrees dus dat mijn kwaal niets met de siliconen te maken heeft gehad.
deze conclusie kun je niet trekken, je hebt nog steeds met siliconen te maken. er zijn veel mensen allergisch voor siliconen dus misschien jij ook. missschien kun je dit even testen voor de gein. draag eens een paar weken lang een siliconen armband om je arm en kijk dan of daar een reactie van komt.
ikzelf denk wel dat jij een reactie op de protheses vertoond omdat het nu erger is dan het was. het lichaam zet zich bij dit tweede contact nog meer af tegen de siliconen.
vind het erg vervelend voor je hoor. hoop dat je snel een antwoord krijgt. doe die vreemde test van mij maar eens.

sterkte, meisje!

xXx luna

ps. komt er geen reactie dan kun je nog niet zeggen: ik ben niet allergisch voor siliconen. het is namelijk zo dat de samenstelling van verschillende siliconen niet gelijk is. ook is het zo dat door combinatie met de vulling de reactie misschien groter wordt.

je kunt je ook bij een dermatoloog laten testen op siliconenallergie. misschien een idee?

ik stop met tikken xxx
Keira

Ongelezen bericht 12 apr 2013 17:42

Hoi Marjon,
Ik las een soortgelijke ervaring op de site van dr. Kappel. Lees haar ervaring maar eens, misschien heb je er wat aan?

http://www.drkappel.nl/plastische-chiru ... rogel-blog

Het derde verhaal van boven is het.
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 apr 2013 09:38

Lieve Keira,
Wat goed dat je dit laat zien!! Dank je wel!! Wie weet gaat het bij Marjon ook zo. Ze moet inderdaad gewoon doorzetten wie weet komt het wel goed. Ik heb er wel een goed gevoel over hoor ook al was ik erg sceptisch. Ik weet namelijk dat er meerdere vrouwen wel ziek zijn geworden van de monobloc. Maar wie weet kan Marjon er wel goed tegen en is dit zoals bij zovelen een tijdelijke verergering van de siliconen die hebben gelekt.

Lieve Marjon, denk dat dit verhaal je wel goed doet, toch?
Het spijt me dat ik zo direct was/ben. Misschien vond je dat moeilijk en reageerde je daarom niet. Je kreeg waarschijnlijk het gevoel dat je jezelf en je keuze weer moest verdedigen, maar dat was niet de reden dat ik het schreef hoor. Ik respecteer je keuze maar wil gewoon niet dat vrouwen ziek worden. Ik ben daar erg bang voor. Ik heb zoveel ellende gezien bij vrouwen en mezelf en weet hoeveel levens er kapot gaan.
Ben heel blij met alle reacties van vrouwen op de website van dr Kappel.
Zet door en hopen dat het snel over gaat.
Sterkte meisje,
Liefs, Luna +LOVE+
vanda

Ongelezen bericht 13 apr 2013 09:58

keira en Luna,

ik wist niet eens dat die site van dr. Kappel bestond! ik was gister pas laat thuis , dus heb nog nauwelijks de tijd gehad om te lezen. Ik wil je wel erg bedanken voor die link, ik blijf positief hieronder, want ik vertrouw er op dat het eens over gaat. En Luna, ja...het was wel zo dat ik jou in mijn gedachten met het waarschuwende 'vingertje' zag staan...zo van, zie je wel, ik had het je gezegd! feit blijft dat ik 14 jaar lang nergens last van heb gehad, mijn protheses er heel uitkwamen (ook de kapsels) en het voor mij daar dus niet aan kan liggen. (maar toch ergens in het achterhoofd....). anyway, ik ga voorlopig niet terug, ben veel te blij met mijn nieuwe boobies. Die jeuk moet ik er dus maar op de koop toe nemen. zodra het beter gaat zal ik dat ook melden. Verder heb ik nog steeds (ja, je houdt het niet voor mogelijk..) wel last van mijn 'ontwrichte kaak". nu bijna 6 weken, oorpijn , nog steeds niet kunnen gapen...ik kan dus eigenlijk nog steeds niet volop genieten van mijn explantatie. Weet in ieder geval zeker dat dat niet van de siliconen komt :)
al heeft het natuurlijk wel indirect met de operatie te maken. Enfin, ook dat zal wel weer eens overgaan...het verbeterd wel, maar o, zo langzaam...dank jullie wel, meisjes!
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 apr 2013 10:06

het komt juist wel door de siliconen, de klachten zijn verergerd na explantatie. dat gebeurt wel vaker namelijk. dat je protheses er heel uit kwamen zegt niet joh. je had ze 14 jaar lang. ze hebbn hoe dan ook doorgezweet. en dit zit nog in je borsten. tijdens explantatie komt er veel in je lichaam terecht. in de kapsels zitten siliconen en als de arts daar aan komt, dan komt er altijd wat vrij. en dat zorgt voor (tijdelijke) verergering van klachten. dr. kappel waarschuwd iedereen voor deze verergering.

mijn "vingertje", hahahaha zie mij maar gewoon als een (over)bezorgde forummama.
KUS+ luna
Keira

Ongelezen bericht 13 apr 2013 10:22

Ik was gisteren op nacontrole geweest en dr. Kappel vroeg mij of ik ook een stukje wilde schrijven voor op de website. Toen ging ik eens even goed zoeken omdat ik dat gedeelte nog niet gevonden had op haar website. En zo kwam ik er dus op, en moest meteen aan jou denken!

Je kaak was toch ontwricht of iets tijdens de operatie? Echt vervelend voor je dat je daar zo'n pijn van hebt.
En het kan inderdaad zijn dat juist door de explantatie de klachten verergerd zijn, wat Luna zegt. Er zitten toch moleculen in die kapsels en als je daaraan komt, komt het wel voor dat de klachten erger worden. Dat zegt dr. Kappel ook. Ik zou het gewoon een tijd aankijken, maar dat is wel moeilijk. Maar wie weet verbert het vanzelf met tijd, net als bij de patiente uit dat stukje. Ik ga in ieder geval voor je duimen!
+LOVE+ =liefs=
Ikke

Ongelezen bericht 13 apr 2013 13:23

Vanda....die ontwrichte kaak heb ik ook een keer gehad na een operatie. Wat blijkt....ik ben hypermobiel en daardoor kunnen ook mijn kaken snel ontwrichten. Ik geef voortaan altijd aan als ik geopereerd moet worden, dat ze uiterst voorzichtig moeten zijn met het openen van de mond (bij het inbrengen van de tube) om ellende te voorkomen. Ik weet hoe pijnlijk het is! Heb zelf door slijtage helemaal geen kaakkopjes meer!
Ik krijg ook kaakfysiotherapie.......werkt super! Moet ook oefeningen doen. Sterkte en heb misschien nog wel een keer een tip voor die jeuk maar stuur ik je even in een pb'tje.

Lieve groetjes,
Ikke.
vanda

Ongelezen bericht 10 sep 2013 12:49

ok, dames. Ik zit al maanden niet meer op het forum, maar wil nog even een update geven van hoe het nu gaat. Goed!
De eerste maanden heb ik wel supergevoelige borsten, en vooral tepels gehad (tepels nog steeds wel), maar nu na ruim een half jaar is alles ok. Gevoel is weer helemaal terug . Ik twijfel nog steeds of mijn klachten echt met mijn siliconen te maken hebben gehad, aangezien ik nog steeds wel met bepaalde klachten zit. Ik zit ook in de overgang, dus dat zal zeker meespelen. Van de jeuk ben ik af! Ik ben achteraf erg blij dat ik de siliconen heb laten weghalen, maar ook ontzettend blij dat ik voor de monoblock heb gekozen! nog geen dag spijt gehad!
Helaas heb ik nog steeds wel pijn aan mijn kaak (na 7 maanden en fysio..). Jammer dat dit tijdens die operatie heeft moeten gebeuren en ik er wel een jaar zoet mee ben. Maar goed...je kan niet alles hebben.
Dus lieve lezers, ik ben nog steeds tevreden met mijn keuze en wat de toekomst brengt zien we dat wel weer....

veel liefs, marjon
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 sep 2013 13:43

Lieve Marjon, Wat leuk om weer eens wat van je te lezen!
Fijn dat je zo blij bent met je keuze voor de monobloc en dat alles naar wens verloopt.
Dat je klachten misschien niet van de siliconen kwamen zie ik anders. Jij hebt geen jeuk meer zeg je, nou dat is dus een klacht die siliconen gerelateerd was en ook de huiduitslag die je kreeg kwam door de siliconen. Ben heel blij dat je daar vanaf bent. En ja, de overgang, that’s nature, net als pms klachten en zwangerschapskwaaltjes. We kunnen daar niet onder uit, helaas. Maar wel is het zo dat al deze klachten wat dragelijker worden zonder protheses. Jouw keuze was de goede Marjon. Er kan geen siliconengel je lijf meer in lekken/zweten. Je lichaam komt langzaam weer tot zichzelf. En een half jaar is natuurlijk nog niet lang genoeg he? Wie weet heb je over nog een half jaar wel helemaal geen klachten meer, zelfs geen overgangsklachten.
Je komt terug hè, over een half jaar? We willen zoveel mogelijk ervaringsverhalen van vrouwen.

Dikke kus,
Luna +Liefs+
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 jan 2014 12:48

Lieve Marjon, je bent online zie ik. Heb je weer een update voor ons? Zouden we fijn vinden.
Ervaringen monobloc, lipofilling en lift hebben we hard nodig. Explantatie verhalen hebben we veel maar de andere niet dus alles is welkom!

Heel veel liefs, Luna
Plaats reactie

Terug naar “Vrouwen die een wissel deden”