sporten na explantatie, lift, lipofilling hoe heb jij het aangepakt?

Lees informatie, stel vragen of deel ervaringen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 dec 2020 11:38

Emerald schreef:
27 jul 2020 10:13
Hallo lieve dames,

wanneer kunnen de krachttraining workouts weer worden gestart na explantatie met lipofilling?
De eerste 4 weken doe ik uiteraard niets dan een beetje wandelen.
Het gaat me voornamelijk om het behoud van bil- en beenspieren. Dus wanneer kan ik die spiergroepen weer wat trainen? Zijn er hier mensen met ervaring?

Op internet lopen de meningen uiteen van 3 weken tot 3 maanden.

Liefs,
E
Een oude vraag, maar beantwoord hem even voor de anderen.
Bij enkel explantatie voor krachttraining aan bovenlijf echt minimaal 6 weken aanhouden. Voor benen mag je het best na 3 weken proberen. Kijk gewoon hoe je je voelt. Je lichaam roept je wel terug hoor als het nog niet gaat😉
B-explantatie2020

Ongelezen bericht 01 dec 2020 14:56

Hoi Luna!

Dank voor je reactie. Ik vind 3 a 4 weken zelf ook klinken als een goede termijn. Ik had vanochtend mijn controle bij dr Selms en hij zei; dit is het eindresultaat, nu mag je alles weer doen, sporten etc wat je maar wilt. Alles mag. Dat vond ik best vreemd want op het formulier dat ze me na de operatie mee gaven stond 6 weken niet sporten... Maar volgens mij was hij zeer uit zn humeur deze ochtend. De controle heeft denk ik nog geen 5 minuten geduurt.

Nou ik blijf nog even een week wandelen denk ik en ga me dan volgende week eens aan een rustige yoga les wagen, kijken hoe het voelt. Zo veel zin in!
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 dec 2020 15:16

Ja idd gewoon langzaam aan proberen en goed naar je lichaam luisteren. Deze roept je wel terug als het teveel is ;)

Misschien is van Selms een beetje moe :lol: Hij heeft het behoorlijk druk denk ik met al die vrouwen ;)
Yennypenny

Ongelezen bericht 17 jan 2021 17:07

Hoi Luna,

Ik wilde je een prive berichtje sturen maar weet niet hoe. Mijn vraag hoort in dit topic thuis.
Ik wil weer gaan sporten. Draag nu dag en nacht een lipolastic bh. Maar heb 't idee dat ik voor krachttraining en hardlopen wel wat meer support moet hebben?
Ik zag dat iemand het over de shock demper had. M'n lipofilling was 19 nov
Groetjes Yentl
Luna MKS

Ongelezen bericht 18 jan 2021 13:42

Hoi lieve Yen,

Ik heb de privébericht functie van mezelf moeten uitschakelen, omdat ik teveel privéberichten ontving...

Normaal gesproken is het belangrijk om de eerste 3 maanden niet aan krachttraining bovenlijf te doen... Of intensief sporten en al te strakke bh's te dragen.
Daarna zou het wel weer kunnen en moet je natuurlijk je borsten goed steunen met een passende bh.
Ik heb niet zo'n verstand van stevige sportbh's enz, omdat ik zelf niet aan zware sporten doe. Misschien hebben andere dames een goede tip voor je.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Heel veel liefs, Luna💕
Juudt

Ongelezen bericht 20 jan 2021 12:59

Luna MKS schreef:
18 jan 2021 13:42
Hoi lieve Yen,

Ik heb de privébericht functie van mezelf moeten uitschakelen, omdat ik teveel privéberichten ontving...

Normaal gesproken is het belangrijk om de eerste 3 maanden niet aan krachttraining bovenlijf te doen... Of intensief sporten en al te strakke bh's te dragen.
Daarna zou het wel weer kunnen en moet je natuurlijk je borsten goed steunen met een passende bh.
Ik heb niet zo'n verstand van stevige sportbh's enz, omdat ik zelf niet aan zware sporten doe. Misschien hebben andere dames een goede tip voor je.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Heel veel liefs, Luna💕
Hallo, zoek even op shock absorber, goede sport bh’s!!
Succes. Ik ga over 2 weken weer met hardlopen beginnen, rustig aan hoor!
X
Eurosilicone 220cc spijt spijt spijt
Sabine83

Ongelezen bericht 05 dec 2021 22:23

Lieve dames!

Even een vraagje, morgen is het 4 weken geleden dat ik mijn explantatie heb ondergaan.

Er zit nog altijd 1 hechting vast en mijn grote borstspier (bovenzijde) voelt wat ‘stram’…

Nu zou ik erg graag weer starten met hardlopen en over 2 weken weer gaan tennissen. Maar met name tennissen vind ik best spannend. Wil niets forceren of kapot maken.

Zijn er dames die tennissen en ervaring hebben na explantatie?

Liefs Sabine
Ik ben 38 jaar, heb 9,5 eurosilicone 200/250 cc
8 nov explantatie bij dr. Visser in Venlo. Op naar een gezonder leven!
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 dec 2021 07:49

Sabine83 schreef:
05 dec 2021 22:23
Lieve dames!

Even een vraagje, morgen is het 4 weken geleden dat ik mijn explantatie heb ondergaan.

Er zit nog altijd 1 hechting vast en mijn grote borstspier (bovenzijde) voelt wat ‘stram’…

Nu zou ik erg graag weer starten met hardlopen en over 2 weken weer gaan tennissen. Maar met name tennissen vind ik best spannend. Wil niets forceren of kapot maken.

Zijn er dames die tennissen en ervaring hebben na explantatie?

Liefs Sabine
Lieve Sabine,

Het is belangrijk om het tennissen wel langzaam op te bouwen. Als je meteen flink aan de slag gaat, zul je daar absoluut last van krijgen. Er kan niks kapot gaan, maar je zult wel pijn hebben.
Ik zou dus echt rustig aan doen en je borstspieren geleidelijk laten wennen aan de beweging. En een goede warming up is zeer belangrijk. Misschien kun je Googlen op filmpjes voor vrouwen over sporten na borstoperaties. Die zijn er vast wel.
Google vooral in het Engels, dan kom je veel meer tegen.

Succes en laat vooral weten hoe het ging, want daar hebben de vrouwen na jou heel veel aan!

Kusss😘

ps. Voorbeeld zoekterm 'workout after breast surgery'
Plaats reactie

Terug naar “Leefregels en verzorging van borsten en litteken”