welke olie gebruiken jullie om je borsten en littekens te masseren?

Lees informatie, stel vragen of deel ervaringen.
ilse1972

Ongelezen bericht 04 apr 2020 11:08

Ik gebruik nu de Rosa Mosqueta olie en ik vind die helemaal niet fijn...
Is er een andere voedende olie die goed is een ook de littekens mee verzorgt?

gr Ilse
BV 2013 - Explantatie 22 Februari 2020
Op naar herstelπŸ€β€οΈπŸ™
Zusss

Ongelezen bericht 04 apr 2020 12:22

Hai Ilse,

Is het noodzakelijk om met olie je borsten en littekens te masseren?
Ik doe dat niet en gebruik alleen de alhydrancreme voor de littekens.
Heb niets over masseren gehoord.

Geniet van de zon!!
🌻🌻
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
ilse1972

Ongelezen bericht 04 apr 2020 15:45

Zusss schreef: ↑
04 apr 2020 12:22
Hai Ilse,

Geniet van de zon!!
🌻🌻
Ik weet niet of dat perse moet hoor maar ik heb nu na 6 weken nog best wel pijnklachten en een stuk littekenvorming denk ik onder de huid waardoor mijn borst een afwijkende vorm heeft.
Masseren zou daarmee kunnen helpen.

πŸ€πŸ€πŸ€
Zusss

Ongelezen bericht 05 apr 2020 07:04

ilse1972 schreef: ↑
04 apr 2020 15:45
Zusss schreef: ↑
04 apr 2020 12:22
Hai Ilse,

Geniet van de zon!!
🌻🌻
Ik weet niet of dat perse moet hoor maar ik heb nu na 6 weken nog best wel pijnklachten en een stuk littekenvorming denk ik onder de huid waardoor mijn borst een afwijkende vorm heeft.
Masseren zou daarmee kunnen helpen.

πŸ€πŸ€πŸ€
OkΓ© wat vervelend dat je nog best veel pijn hebt.
Bij mij neemt het gelukkig wekelijks af.

Hoop dat je een goed product vind om je litteken mee te masseren en de afwijkende vorm hierdoor verdwijnt.
πŸ€πŸŒ»πŸ€

Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam βš–
Tina

Ongelezen bericht 05 apr 2020 17:18

Jojoba olie (puur/100 procent natuurlijk) is ook een fijne olie om mee te masseren! (En eigenlijk voor heel veel dingen handig, zoals make up eraf halen).
bloempje70

Ongelezen bericht 05 apr 2020 20:22

Ik gebruik ook alleen de alhydrancreme die ik goed in masseer. Bio oil is ook een fijn product trouwens. Voor zover ik weet is voor vermindering van littekens alleen van siliconen producten wetenschappelijk bewijs dat het wat doet.
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst
ilse1972

Ongelezen bericht 06 apr 2020 06:59

bloempje70 schreef: ↑
05 apr 2020 20:22
Ik gebruik ook alleen de alhydrancreme die ik goed in masseer. Bio oil is ook een fijn product trouwens. Voor zover ik weet is voor vermindering van littekens alleen van siliconen producten wetenschappelijk bewijs dat het wat doet.
Ik bedoel niet de littekens zelf, die zie ik nauwelijks...
Naast de tepel zit een stuk littekenweefsel door het verwijderen van het kapsel en dat trekt de huid naar binnen.
Ik ga de bio oil proberen. Dank je πŸ€πŸ€πŸ€
LynnFree

Ongelezen bericht 13 apr 2020 12:48

Volgens mij is iedereen door het coronavirus minder op het forum. Ik helaas ook. :(

Ilse, ik gebruik op dit moment VSM derma Calendulan littekencreme. Jaren geleden gebruikte ik voor grote littekens Wala Narben Gel. Dat is echt geweldige littekencreme. Ik kreeg het vroeger via de huisarts maar dat is niet meer leverbaar.

Ik heb het zojuist toch maar via Arzneiprivat.de zelf vanuit Duitsland besteld.

Dr. Kappel heeft mij ook geadviseerd om regelmatig te masseren. Ik gebruik momenteel een massageolie van Kneipp die ik nog had staan. Ook hiervoor heb ik van Wala Oleum Petrea besteld. Dat beviel mij ook altijd goed.

Volgens mij is de creme belangrijker dan de olie. Iedere massageolie is wel geschikt denk ik.

Liefs,
LynnFree
19 jaar McGhan Style 410, 280gr. 22 februari 2020 verlost. We gaan voor vermindering van klachten! πŸ€
ilse1972

Ongelezen bericht 27 apr 2020 11:20

LynnFree schreef: ↑
13 apr 2020 12:48
Volgens mij is iedereen door het coronavirus minder op het forum. Ik helaas ook. :(

Ilse, ik gebruik op dit moment VSM derma Calendulan littekencreme. Jaren geleden gebruikte ik voor grote littekens Wala Narben Gel. Dat is echt geweldige littekencreme. Ik kreeg het vroeger via de huisarts maar dat is niet meer leverbaar.

Ik heb het zojuist toch maar via Arzneiprivat.de zelf vanuit Duitsland besteld.

Dr. Kappel heeft mij ook geadviseerd om regelmatig te masseren. Ik gebruik momenteel een massageolie van Kneipp die ik nog had staan. Ook hiervoor heb ik van Wala Oleum Petrea besteld. Dat beviel mij ook altijd goed.

Volgens mij is de creme belangrijker dan de olie. Iedere massageolie is wel geschikt denk ik.

Liefs,
LynnFree
Ik heb zojuist ook de Wala Narben Gel besteld. ook omdat mijn littekens nog erg rood blijven en soms wat irriteren. Ben benieuwd wat de levertijd is, maar bedankt voor de tip!

Had jij voor jezelf nog een fijne bh gevonden?

xx
Trudie

Ongelezen bericht 28 apr 2021 13:52

wat praktische vragen van mij...vwb litteken creme hoe vaak smeer je? Doe je er een gaasje op? Hoe voorkom je vette vlekken in je bh's?!

Er zitten wat nare vlekken in mijn compressie bh..maar die zijn wrs nog van de vette gazen van na de operatie. Maar hoe voorkom ik vlekken in de nieuwe die ik van plan ben deze of volgende week aan te schaffen! Kijk ernaar uit meer keuze ivm kleinere cup..heb al hele leuke gezien. MAar zou het echt niet leuk vinden als daar vette vlekken in komen die ik er niet meer uitkrijg..

Op dit moment smeer ik n de ochtend en avond een dun laagje zonder masseren en doe ik er een gaasje op. Dat gaasje gebruik ik een dag of 3. Wond is toch dicht dus dat kan wel is mijn logica..En het gaasje wordt niet vet aan de buitenkant. Ik zat eraan te denken om straks alleen 's avonds te smeren als ik over en week de compressiebh niet meer hoef te dragen in de nacht. Dan draag ik dekomende tijd wel wat oudere pyama shirts of donkere kleuren waarin de vlekken niet zo opvallen... :shock:
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 apr 2021 19:54

Wat raar, ik had nergens last van...
Maar ik smeerde ook niks, pas veel later en trok goed in.
Misschien helpt een zoogcompres?
Smeren meestal 2x per dag, ochtend en avond.
Misschien heeft Susana meer tips.

πŸ˜˜πŸ’–

Er zijn trouwens meer topics over wat te smeren.
Susana

Ongelezen bericht 29 apr 2021 07:54

Trudie schreef: ↑
28 apr 2021 13:52
wat praktische vragen van mij...vwb litteken creme hoe vaak smeer je? Doe je er een gaasje op? Hoe voorkom je vette vlekken in je bh's?!

Er zitten wat nare vlekken in mijn compressie bh..maar die zijn wrs nog van de vette gazen van na de operatie. Maar hoe voorkom ik vlekken in de nieuwe die ik van plan ben deze of volgende week aan te schaffen! Kijk ernaar uit meer keuze ivm kleinere cup..heb al hele leuke gezien. MAar zou het echt niet leuk vinden als daar vette vlekken in komen die ik er niet meer uitkrijg..

Op dit moment smeer ik n de ochtend en avond een dun laagje zonder masseren en doe ik er een gaasje op. Dat gaasje gebruik ik een dag of 3. Wond is toch dicht dus dat kan wel is mijn logica..En het gaasje wordt niet vet aan de buitenkant. Ik zat eraan te denken om straks alleen 's avonds te smeren als ik over en week de compressiebh niet meer hoef te dragen in de nacht. Dan draag ik dekomende tijd wel wat oudere pyama shirts of donkere kleuren waarin de vlekken niet zo opvallen... :shock:
Wat voor creme gebruik je?
Met olie voor littekens heb ik nooit dit probleem gehad.
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 πŸ€
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl πŸ’Œ
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ πŸ¦‹
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Trudie

Ongelezen bericht 29 apr 2021 10:29

Ik gebruik nu calendula van Weleda. De vlekken kwamen vannde vette gazen van de 1e twee weken.
Susana

Ongelezen bericht 30 apr 2021 07:43

Oh dan snap ik het, van de gaasjes. Met soda als goed is, kun je de vlekken verwijderen.
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 πŸ€
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl πŸ’Œ
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ πŸ¦‹
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Plaats reactie

Terug naar β€œLeefregels en verzorging van borsten en litteken”