Explantatie na veel klachten en verdikking in pasternale klier rechts (door dr. Dolmans)

Vertel hoe het met je gaat.
Marcor

Ongelezen bericht 30 dec 2018 15:44

Goedemiddag,
Lange tijd geen behoefte gehad aan het delen van ervaringen, nu toch een reactie van mij na explantatie.
febr. 2008 rechterborst amputatie ivm DCIS III, directe reconstructie met McGhan 410MF(27-MF125-335).
Hierover was ik redelijk tevreden m.n. dat ik gewoon een bh kon dragen. In 2009 naar Herstel en Balans (training omgaan met vermoeidheid e.d.)
2010, na onderzoek bij de reumatoloog (reeds aanwezige fibromyalgie, die verergerde) werd na labonderzoek Hypothyreoïdie geconstateerd, ik kreeg medicijnen voor een langzaamwerkende schildklier.
2011, Vitamine B12 laag, regelmatig injecties. Nov. 2012 CML, ( Chronisch myeloïde leukemie), waarvoor ik medicijnen moest slikken, nu ruim 2 jaar niet geslikt, elke 4 maanden controle. Daarna allergisch voor bomen etc. Lichte vorm van astma en zo nog wat dingen. Alle voorgaande diagnoses hadden gemeen > moeheid. Na de uitzending van Rader november 2016, zag ik toch veel van mijn klachten genoemd. Na contact met SVS en uitgebreid onderzoek op internet, toch contact opgenomen met de pc uit 2008, zij heeft mij verwezen naar Dr. Nanayakkara. Na gesprek in april en mri in juli begon het "balletje" te rollen. Er werd op de MRI een lymfe met een verdikking gezien en ik werd doorgestuurd. Doordat ik zelf overal flink achteraan ben gegaan, ben ik in sept.2017 geopereerd, waarbij de prothese werd verwijderd en de klier met verdikking bij mijn ribben eruit is gehaald. Pc dr. Dolmans (inmiddels werkzaam in een ander ziekenhuis) heeft prima werk verricht. Hij was ook zeer duidelijk in het voorgesprek en nam er alle tijd voor. De oncoloog chirurg, sprak ik 1/2 uur voor de operatie. De operatie duurde ongeveer 2 uur. Alles verliep redelijk voorspoedig, wel met drain naar huis, maar na een paar dagen kon deze er ook uit.
Na 6 weken weer goed opgeknapt en de wond is netjes genezen (draag nu een uitwendige prothese, is prima). Na 2 maanden merkte ik al dat mijn energie omhoog ging. Nu kan ik zeggen (na 1 jaar) dat mijn energielevel zeker 40% omhoog is gegaan. De vervelende pijn bovenin mijn rug tijdens douchen, als er een waterstraal erop stond, is weg. Dat kwam blijkbaar door de verdikking in de lymfe. De prothese was niet gescheurd, dus voor mij is het duidelijk dat ik in ieder geval erg reageerde op siliconen. Na pathologisch onderzoek van de lymfe met verdikking was de conclusie: vreemdlichaam reuscel reactie zeer waarschijnlijk op siliconenmateriaal. Ik ben 70 jaar en de prothese heeft 10 jaar in mijn lichaam gezeten.

Het is een lang verhaal. Hopelijk helpt het iemand. Vriendelijke groet Lia
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 dec 2018 17:25

Lieve Lia, Dank je voor je mooie update. Dit geeft veel vrouwen hoop! :D
Hopelijk zul je verder herstellen en meer energie krijgen. 1 jaar is niet zo lang nog, want het herstel kan soms wel jaren duren. Vooral als er veel klachten zijn.
Ik gun het je zo dat je nog meer energie gaat krijgen!!!! 🙏

Fijne jaarwisseling morgen! :D

Liefs, Luna💋💗
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Monique256

Ongelezen bericht 30 dec 2018 21:09

Dag Lia, wat een een verhaal! Dank je. Zo blij dus ook nu na je explantatie! Je gezondheid en energie worden weer veel beter en dat is erg fijn.
Begin steeds beter te begrijpen na alle verhalen wat het allemaal doet met je gezondheid en vooral dat je steeds verder gesloopt wordt in je leven en zeker niet ongemerkt, maar door onherkenbare kwalen die uitbreiden.
In 1997 kreeg ik mijn implantaten in het VU, en besefte ik pas na ca. 15 jaren (mijn explantatie ) pas wat het allemaal deed met mijn gezondheid. Net nadat de explantatie achter de rug was en ik nog wat verdoofd was van de narcose kreeg ik al enorme jeuk en trok ik het verband onbedoeld los, de verpleger werd daarop enorm boos. Ik kon toen huilen van de manier waarop hij reageerde, dat zit nog zo in mijn geheugen!
Ik was een enorm sportmens en besef nu dat daar de achteruitgang en klachten begonnen.
Je verhaal kan zeker bijdragen voor dames die twijfelen over explantatie en hoe goed dit voor je is. En voor vrouwen die nog overwegen tot implantatie over te gaan helpt het dat zij zich tig keer bedenken voor ze hiertoe overgaan!
Dank je en ik wens je een steeds gezonder leven toe!

Groetjes Mirjam
Plaats reactie

Terug naar “Hoe gaat het nu?”