Tinnitus

Deel je ervaringen of stel vragen.
B-explantatie2020

Ongelezen bericht 13 dec 2020 13:07

Hi lieve dames,

Ik vroeg mij af of er ook anderen zijn die last hebben gekregen van tinnitus sinds ze implantaten hebben. Dit is de klacht waarvan ik het meest hoopte dat hij zou verdwijnen na mijn explantatie. Dat is nu 4 weken PO (nog) niet het geval. Als het zo blijft zal ik het accepteren maar ik heb toch nog positieve hoop dat er iets zal veranderen. Aansluitend daarop overweeg ik om wat alternatieve geneeswijzen te proberen die tegen tinnitus schijnen te kunnen helpen, zoals acupunctuur. Zijn er andere die iets hebben geprobeerd dat heeft geholpen?

Liefs, Brenda
Susana

Ongelezen bericht 13 dec 2020 14:12

Hoi Brenda,
Tinnitus is zo vervelend!! Ik heb dat alleen als ik heel moe ben of over mijn grenzen (dus los van mijn prothese altijd geweest) heen gaat...dus een soort van reminder om mijn rust te pakken.
Binnen mijn praktijk hoor ik van mijn cliรซnten met deze klacht dat neuraal therapie heeft ze goed geholpen.
Hier kun je meer er over lezen: https://www.praktijk-beaumont.nl/nl/neuraaltherapie

Veel succes ๐Ÿ’œ
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 ๐Ÿ€
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl ๐Ÿ’Œ
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ ๐Ÿฆ‹
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ โœ๏ธ
D-borah

Ongelezen bericht 13 dec 2020 15:12

B-explantatie2020 schreef: โ†‘
13 dec 2020 13:07
Hi lieve dames,

Ik vroeg mij af of er ook anderen zijn die last hebben gekregen van tinnitus sinds ze implantaten hebben. Dit is de klacht waarvan ik het meest hoopte dat hij zou verdwijnen na mijn explantatie. Dat is nu 4 weken PO (nog) niet het geval. Als het zo blijft zal ik het accepteren maar ik heb toch nog positieve hoop dat er iets zal veranderen. Aansluitend daarop overweeg ik om wat alternatieve geneeswijzen te proberen die tegen tinnitus schijnen te kunnen helpen, zoals acupunctuur. Zijn er andere die iets hebben geprobeerd dat heeft geholpen?

Liefs, Brenda
Wat vervelend Brenda! Ik heb sinds maart dit jaar last van tinnitus. Ik heb heel veel baat gehad bij het Youtube kanaal van Julian Cowan Hill, hij is psycho- en craniosacraaltherapeut en heeft zelf 20 jaar last gehad van tinnitus. Hij helpt al 20 jaar mensen ervan af en met succes. Deze man is voor mij echt een life saver geweest, omdat ik nu begrijp hoe tinnitus werkt en er zelf invloed op kan hebben. Zonder dit kanaal had ik waarschijnlijk nog steeds aan de oxazepam gezeten. Hij heeft ook een app, Quieten, waar zeer behulpzame filmpjes op staan en oefeningen waar je echt wat aan hebt. Ook gebruik ik de meditatie app Serenity. Ik gebruik de apps dagelijks en het helpt mij erg goed!!

Ik heb verder intensieve kuren voetmassages gehad en wekelijks craniosacraaltherapie. Daarbij heb ik momenten van stilte ervaren, dus diepe ontspanning werkt echt. Het is zaak UIT je hoofd te gaan en in je lichaam. Piekeren en stress zijn een voedingsbodem voor het ontwikkelen van tinnitus. Hoe meer aandacht je het geeft, hoe meer het een vicieuze cirkel wordt. Tinnitus houdt van aandacht. Het hangt samen met een overbelasting van het zenuwstelsel en het is letterlijk een alarmsignaal dat je te veel belast bent (geweest). Goed luisteren naar je lichaam dus.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Laatst gewijzigd door D-borah op 13 dec 2020 15:16, 5 keer totaal gewijzigd.
- Beauty is only skin deep -
Muisje

Ongelezen bericht 13 dec 2020 15:13

Ik heb het al heel lang, 24 uur per dag. Ik heb het geaccepteerd, het hoort gewoon bij mij. In het begin is dat moeilijk, maar het kan en dan valt het soms niet eens meer op. Ik zit al lang in een groep voor tinnitus, er is niet echt iets dat helpt. Wel is het bij mij zo dat ik met stress een harder geluid heb, dan neem ik meer rust. Succes ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Liefs Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 dec 2020 16:06

Wat een waardevolle bijdragen lieve meiden, vooral de jouwe, D-borah!๐Ÿ™ Ik denk dat veel vrouwen hier wat mee kunnen!๐Ÿ‘

Bedankt allemaal!โค

Misschien kun je wat linkjes plaatsen D-borah?
D-borah

Ongelezen bericht 13 dec 2020 16:46

Luna MKS

Ongelezen bericht 13 dec 2020 17:10

Wat goed!๐Ÿ‘
Wat makkelijk al die appjes!๐Ÿ˜ƒ
๐Ÿ˜˜๐Ÿ’•
D-borah

Ongelezen bericht 13 dec 2020 19:36

Luna MKS schreef: โ†‘
13 dec 2020 17:10
Wat goed!๐Ÿ‘
Wat makkelijk al die appjes!๐Ÿ˜ƒ
๐Ÿ˜˜๐Ÿ’•
Ze zijn echt geweldig! ๐Ÿ˜˜
B-explantatie2020

Ongelezen bericht 14 dec 2020 21:07

Wow bedankt voor al deze super fijne tips! Dankjewel allemaal :):)
Bastin

Ongelezen bericht 22 dec 2020 22:27

Hey Brenda,

Ook ik heb sinds 2018 tinnitus. Geen oorzaak kunnen achterhalen en geen gehoorverlies (door verschillende KNO-artsen gemeten). Sinds 2013 implantaten en wil ze komend jaar laten verwijderen (nu nog angst/corona helpt ook niet mee). Ik heb al heel wat behandelingen geprobeerd zoals acupunctuur, naar een gnatholoog, fysio, homeopaat, osteopaat, vitamines geslikt, geen alcohol of koffie, alles wat ik kon bedenken, zo wanhopig was ik. Zou afgelopen maart zelfs naar Dublin gaan voor neurostimulatie maar corona gooide roet in het eten en ook de werkbaarheid daarvan is inmiddels twijfelachtig. Uiteindelijk heb ik wel het meeste baat bij acupunctuur.

Ikzelf ben sceptisch over alle filmpjes op youtube e.d. Niet om je te ontmoedigen maar meer om het feit dat mijn eigen ervaring is dat het geen remedie zal zijn.

Ikzelf heb heel veel kennis opgedaan via de besloten facebookgroep voor mensen met tinnitus en de website van www.tinnitustalk.com. Een kennisbank/forum waar mensen van over de hele wereld met tinnitus elkaar vinden en informatie delen zoals onderzoeksnieuws.

Hopelijk kun je hier iets mee en mijn pb staat voor je open ;)

Groetjes,
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 dec 2020 12:18

Dank je Bastin voor jouw bijdragen! :D

Ieder mens is anders, en wat bij de รฉรฉn werkt, hoeft bij de ander natuurlijk niet te werken. Daarom is het altijd fijn als we meerdere tips geven en dan kunnen de vrouwen gaan onderzoeken waar ze het meeste baat bij zouden kunnen hebben.

Heel veel sterkte voor jou lieverd!!! <3
Siesje

Ongelezen bericht 30 mar 2021 12:12

Hallo,

Ik ben erg benieuwd hoe het inmiddels met je gaat. Is de tinnitus minder geworden? Dit is momenteel een van de belangrijkste redenen dat ik explantatie overweeg op zeer korte termijn.

Hopelijk is het minder geworden!
Plaats reactie

Terug naar โ€œLichamelijke ziekten en klachtenโ€