Vergrote schildklier, hartkloppingen en miskraam

Deel je ervaringen of stel vragen.
EvaSarah

Ongelezen bericht 06 jul 2020 18:12

Hoi Dames,

Na de verwijzing van de huisarts ben ik vandaag gebeld 😏
Om alles even op een rijtje te zetten zal ik eens schetsen hoe en waar ik vandaan kom.
Mei 2017 is mijn jongste dochter geboren zij heeft to maart 2019 borstvoeding gekregen (ja I know bijna twee jaar 🙈 verslaafd zeg maar). Hierna zijn mijn klachten eigenlijk begonnen... met vermoeidheid en met vlagen zere borsten (vooral links) en pijn in mijn oksel.. tevens zijn toen de hartkloppingen gestart.. wat op een gegeven moment soms wel 8 keer in de week manifesteerde (hartkloppingen duurde zeg maar tussen de 5 á 10 sec) de vermoeidheid werd eigenlijk steeds erger steeds minder energie.. tot we op wintersport waren in Zwitserland 2019 voorjaarsvakantie. Hartkloppingen werden heviger en pijn ook steeds meer.. tot ik op dag 3 in de nacht in bed lag en dacht dat ik een hartaanval kreeg... ambulance gebeld (ik bleef dus wel 45 minuten op een hartslag van 200 hangen 😳. Ziekenhuis opnamen verdacht op longembolie (nu twijfel ik of de hoge d-dimeer (longembolie) van mijn protheses kwamen) aan de hartbewaking... CT-scan en hartecho hebben uitgesloten dat ik hartklachten heb...
Na 4 dagen mocht ik weg met bètablokkers 🥺 leek wel een oud omaatje maar had iig geen hartkloppingen meer... thuis bij de cardioloog geweest een week een kastje... hartproblemen zijn uitgesloten.. dus cardioloog zegt jij moet naar de internist... Uit Zwitserland kreeg ik alle info via de mail opgestuurd en zag dat ik een sub klinische trage schildklier heb.. en daar was Corona 😟 ondertussen bleef de vreselijke vermoeidheid en hartkloppingen (want ik mocht immers van de medicijnen af) gelukkig niet meer zo erg als in Zwitserland 🙏 bloed laten prikken weer subklinisch... 11 mei kreeg ik een verwijzing van de huisarts voor de internist... maar die avond kwam ik er achter zwanger te zijn. 14 mei een kloppend hartje... 12 juni een dood vruchtje 😢.. 23 juni spontane miskraam met mega bloeding.. 3 liter bloed verloren... ze kregen de beademingsbuis niet geplaatst en zeiden je schildklier lijkt verdikt.. ik sprak mijn vriendin ook met een borstvergroting en zei komt het niet van de siliconen 😳 (zij is ook bezig om ze te laten verwijderen). Zo is dat balletje gaan rollen..

Vandaag ben ik gebeld door de gynaecoloog en gelukkig was (ze hebben weefsel afgenomen) alles goed en is het zeker een aanleg fout geweest van de embryo.

Ik heb voor 27 juli een echo hals en schildklier
29 juli een afspraak bij de internist en daarna bij de pc. Nu is het handig dat ik een echo (doen ze niet bij de pc.) van mijn borsten laat maken (verzekering technisch) morgen bel ik meteen de huisarts voor een verwijzing en hopelijk kan het dan gelijk met de echo van mijn hals en schildklier!
Als dat niet kan hoop ik nog iemand te vinden waar ik dit kan laten doen! Weet iemand misschien een kliniek waarbij ik snel terecht kan?
En wat kan ik nog meer doen voor de verzekering zodat de kans op vergoeding er in zit?

Liefs EvaSarah 🙈
Eurosilicone 280cc vanaf 2004
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 jul 2020 19:36

Lieve schat, voordat ik je lange verhaal verder lees en reageer (lukt me vandaag niet meer...) wil ik je zeggen dat je je niet moet schamen voor het 2 jaar borstvoeding geven. Wat is dat nou? Je bent een topmoeder!!!👍
Hoe langer een kindje borstvoeding krijgt, hoe beter!

Dat wilde ik zeggen, heel veel moeders schamen zich. Er zijn moeders die nog langer borstvoeding geven en dat is echt niet verkeerd!!!! Helaas zijn er ook moeders die veel korter geven of helemaal niet geven, omdat het niet kan of lukt en zich schuldig voelen. Ook zij hoeven zich niet te schamen!!!!!!

Wilde dit even kwijt. Kinderen en alles wat daarmee te maken heeft vind ik het allerbelangrijkste onderdeel van allemaal!!! En wat zijn we belazerd als vrouwen wat dat aangaat met die troep!!!😭

Ik reageer morgen en verplaats dan je berichtje, want hij staat verkeerd.

Sterkte!!!! ❤❤❤
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 jul 2020 20:12

Ik heb toch je verhaal even gelezen (het raakt me zo… 😢) en wilde vast belangrijke info geven waar je echt even op getest moet worden door een cardioloog of internist.

De symptomen die je beschrijft over de versnelde hartslag zijn verdacht voor het fenomeen Pots. Helaas is dit een fenomeen waar veel cardiologen dus niet echt bekend mee zijn en niet standaard op testen. Er is een cardioloog die daar alles over weet, dat is dr. Visser. Hij ziet en behandeld o.a. ME patiënten.
Uit onderzoek blijkt dat de meeste patiënten met Pots de ziekte van Hashimoto hebben. Dat is een auto-immuunziekte waarbij er auto antistoffen tegen de schildklier worden geproduceerd en er een te traag werkende schildklier ontstaat.

Ik zou je willen aanraden dat een arts (internist of cardioloog) jou onderzoekt op Pots. Daarbij wordt er een kanteltafeltest gedaan.
Pots maakt deel uit van het fenomeen orthostatische intolerantie. Vele vrouwen met implantaten hebben daar last van. Ik ook…
viewtopic.php?f=268&t=2913

Ik zal morgen linkjes voor je plaatsen.

Sterkte lieverd!!!🙏
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 jul 2020 20:26

Overigens kun je door ASIA (het auto-immuun syndroom/ontstekingssyndroom door siliconen) ook Pots ontwikkelen en ook een te traag werkende schildklier krijgen. Het probleem is dat je vaak niet voldoet aan alle criteria om de ziekte Hashimoto te krijgen, maar wel vele overeenkomsten hebt met deze ziekte. Artsen hechten teveel waarde aan de criteria. Met ASIA zweef je als het ware overal tussenin... Dus tussen verschillende auto-immuunziekten in. Ik raad je echt aan om een verwijzing naar het Vu te vragen, ook al zal het nog lang duren tot je daar terecht kunt.
Ondertussen alsjeblieft door een andere internist laten onderzoeken en dit wat ik zei meenemen.

Ik zou je willen aanraden bij dr. Kappel of dr. Niessen een afspraak te maken voor de verwijdering. Bij hen kun je over het algemeen best snel onder het mes. Beloof me dat je contact met ze opneemt!!

En volg mijn instructies over de vergoeding. Zie viewtopic.php?f=186&t=1952
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jul 2020 08:20

Zoals beloofd hier wat linkjes:

Over Pots
https://potsnederland.weebly.com/wat-is-pots.html
https://mecentraal.wordpress.com/2019/0 ... ng-deel-1/
https://ditispots.nl/pots/

Pots en Hashimoto https://www.me-gids.net/module-ME_CVS_d ... -1375.html

Schildklierproblemen bij ME/CVS patienten.
ME/CVS valt onder dezelfde paraplu van ASIA!
https://www.me-gids.net/module-ME_CVS_d ... -2122.html

Over subklinische hypothyreoidie
https://schildklier.nl/schildklieraando ... hyreoidie/

En nog zeven een vraagje. Eet je voldoende brood? Of gebruik je gejodeerd zout in de keuken?
Hebben ze je jodium gehalte getest? Bij zwangerschap en borstvoeding is de vraag naar jodium sterk verhoogd.
Jodiumtekort veroorzaakt schildklierproblemen. Jodiumtekort heeft overigens ook miskramen tot gevolg...
Maar ook de siliconen veroorzaken schildklierproblemen.

Hoop dat je wat aan de linkjes hebt!

😘💕💕💕

Ooh wacht, nog even linkjes van onderzoeken over schildklier en siliconen die je kunt meenemen naar arts
https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... yroieditis
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jul 2020 08:30

Nog 1, over jodiumtekort
https://www.naturafoundation.nl/kennisc ... /87/jodium

En ga je bericht verplaatsen.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jul 2020 08:34

Berichtje staat nu bij 'Ziekten en klachten' onder 'Lichamelijke ziekten en klachten'
Heb ook je titel aangepast.
Goed dat je alvast een echo van de borsten aanvraagt!

Sterkte!!!🍀
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jul 2020 14:01

Hierbij nog even een filmpje van dr. Visser over Pots.
Denk dat het misschien fijner is voor je dan zoveel te lezen.
En misschien hebben anderen er ook iets aan
https://youtu.be/NSU9WuTfZms
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

EvaSarah

Ongelezen bericht 07 jul 2020 19:01

Dank je wel lieve Luna! Ik heb het meeste al gelezen en ga dit zeker meenemen naar de internist 💪🏻 Mijn vorige opmerking was weg 🤨.
Huisarts zei vandaag de pc moet verwijzen ik ga de internist vragen die zie ik als eerst

Liefs Mara
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 jul 2020 11:09

Wat jammer dat de ha niet wilde verwijzen... Maar ik snap het ook wel, hij wil dat stukje aan de pc overlaten.
Ik denk trouwens niet dat de internist het wel zal doen, ik vrees dat je zult moeten wachten op de afspraak bij de pc. Die is verplicht het wel te doen.
Je kunt ook nog bij andere pc's proberen een afspraak te maken he als je eerder aan de beurt wilt zijn. Ik zou even bij onze lijst kijken.
Hoe dan ook gaan een paar weken geen verschil maken voor je situatie. Ook al snap ik dat je ze er liever vandaag dan morgen uit wilt.

Goed dat je je zo hebt ingelezen!!! Een geïnformeerde patiënt staat sterker!!!!💪

Succes lieve schat!🍀🙏🌈
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

EvaSarah

Ongelezen bericht 08 jul 2020 16:12

Luna schreef:
08 jul 2020 11:09
Wat jammer dat de ha niet wilde verwijzen... Maar ik snap het ook wel, hij wil dat stukje aan de pc overlaten.
Ik denk trouwens niet dat de internist het wel zal doen, ik vrees dat je zult moeten wachten op de afspraak bij de pc. Die is verplicht het wel te doen.
Je kunt ook nog bij andere pc's proberen een afspraak te maken he als je eerder aan de beurt wilt zijn. Ik zou even bij onze lijst kijken.
Hoe dan ook gaan een paar weken geen verschil maken voor je situatie. Ook al snap ik dat je ze er liever vandaag dan morgen uit wilt.

Goed dat je je zo hebt ingelezen!!! Een geïnformeerde patiënt staat sterker!!!!💪

Succes lieve schat!🍀🙏🌈
Hi Luna,

Daarom komt goed als ik de intake heb van de internist heb ik in de avond een afspraak bij de pc 😏.
Ik heb iig mijn medisch dossier ontvangen en weet wat voor siliconen er zijn geplaatst 🙈 280cc Euro siliconen. Low profile prothese. Cristalline paragel onder de borstspier....
voor bv een cupmaat 80A en 10 kg lichter dan nu 😟 haha zeg maar zwangerschap kg zitten er nog aan 😳

Maar eerst op vakantie volgende week ❤️ Komt goed ik heb geduld... het gevoel van nu eruit! Ben ik wel overheen 😂 hou jullie op de hoogte xxx
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 jul 2020 18:50

Goed dat je je dossier hebt opgevraagd!👍
Zorg ervoor dat je de topics over vergoeding goed leest en het onderzoektprotocol internisten meeneemt naar de internist die je bezoekt. viewtopic.php?t=1038
Laat hem vooral ook overleggen met Nanayakkara!

Mocht je daadwerkelijk Hashimoto hebben of iets anders en er dus een verklaring is voor klachten, betekent dat niet dat je niet in aanmerking komt voor vergoeding volgens de voorwaarden van het ZiN. Lees dit topic
viewtopic.php?t=2737

Ik weet dat wij jullie heel veel te lezen geven, maar helaas is dit de enige manier om de vergoeding rond te krijgen. Tenzij je baker 4 hebt of scheur. Dat kan de pc je vertellen. Anders moet je het gooien op de systemische klachten. En die weg is moeizamer...

Fijne vakantie alvast!😃☀️
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”