B12 tekort, wat te doen voor, tijdens en na de narcose?
Hoi lieve dames,
Nu heb ik hier op de website gelezen dat de narcose de voorraad van de B12 lam legt...
Nu wordt ik al jaren, vermoedelijk door de implantaten (weet ik nu) elke 4 weken geïnjecteerd door de doktersassistente.
Als de voorraad B12 door de narcose weg is, is dat levensgevaarlijk. Is er iemand bekend mee? Zijn er tips wat te doen voor, tijdens en na de operatie?
Extra injecteren ervoor en erna.
Ben bezorgd.
Liefs,
Zusss
Nu heb ik hier op de website gelezen dat de narcose de voorraad van de B12 lam legt...
Nu wordt ik al jaren, vermoedelijk door de implantaten (weet ik nu) elke 4 weken geïnjecteerd door de doktersassistente.
Als de voorraad B12 door de narcose weg is, is dat levensgevaarlijk. Is er iemand bekend mee? Zijn er tips wat te doen voor, tijdens en na de operatie?
Extra injecteren ervoor en erna.
Ben bezorgd.
Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar 
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
Lieve Zuss,
Komt goed hoor, je hebt als je geregeld injecties krijgt genoeg B12 in je lever opgeslagen.
X Luna
Komt goed hoor, je hebt als je geregeld injecties krijgt genoeg B12 in je lever opgeslagen.
X Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Bij het B12 instituut heb ik geïnformeerd en die zeggen dat ik bij moet spuiten ervoor en erna.
Huisarts weet er te weinig van...
Ga tot de operatie vanaf nu dus wekelijks injecteren om extra voorraad aan te leggen in de lever.
En na de operatie ook extra injecteren. Heb dit ook neergelegd bij het operatiecentrum in Amstelveen, wat hun advies is.
Ben benieuwd.
Hoop idd dat het goed komt. Je kan er anders erg slecht uitkomen.
Wat zijn er toch veel aandoeningen alleen maar vanwege de implantaten.
Thnx Sammie en Luna

Huisarts weet er te weinig van...
Ga tot de operatie vanaf nu dus wekelijks injecteren om extra voorraad aan te leggen in de lever.
En na de operatie ook extra injecteren. Heb dit ook neergelegd bij het operatiecentrum in Amstelveen, wat hun advies is.
Ben benieuwd.
Hoop idd dat het goed komt. Je kan er anders erg slecht uitkomen.
Wat zijn er toch veel aandoeningen alleen maar vanwege de implantaten.
Thnx Sammie en Luna
Geloof me, ik ben vaak onder narcose geweest en heb/had B12 tekort o.a. door opname probleem (dus pillen slikken werkt niet) en ben veganist, eet nul komma nul dierlijke producten al 23 jaar en bij iedere operatie ging het goed mop.
In je lever zit voldoende als er geregeld geprikt wordt.
Laat je hierdoor niet ook nog in paniek komen aub!!!
Heel veel vrouwen met implantaten hebben of hadden B12 tekort. En hebben allemaal de operatie overleefd
Natuurlijk snap ik dat je extra maatregelen wilt nemen, maar laat je niet gekmaken hoor.
Dikke
en relax!!!❤
In je lever zit voldoende als er geregeld geprikt wordt.
Laat je hierdoor niet ook nog in paniek komen aub!!!
Heel veel vrouwen met implantaten hebben of hadden B12 tekort. En hebben allemaal de operatie overleefd
Natuurlijk snap ik dat je extra maatregelen wilt nemen, maar laat je niet gekmaken hoor.
Dikke
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Lieve Zuss, ga alsjeblieft ook niet op eigen houtje veel meer spuiten, want door een te hoog B12 in je bloed kun je je ook erg beroerd voelen. Door B12 ga je ook nog eens meer ontgiften en ook daar kun je je beroert door voelen.
Ik raad het je echt af, maar je moet het natuurlijk zelf weten wat je met dit advies doet.
Ik zou terughoudend zijn. 1 of 2 keer extra prikken eventueel is meer dan genoeg. Niet al weken ervoor.
Daarbij loop je door zoveel extra B12 het risico op een tekort aan foliumzuur... Je levervoorraad foliumzuur zal erg achteruit gaan en dat is ook niet goed... Zonder foliumzuur heb je niks aan je extra B12 want ze werken samen. Dus dan heb je nog steeds een probleem. Extra B12 zonder foliumzuur in de bioactieve vorm heb je niks aan.
Foliumzuur tekort geeft overigens soortgelijke klachten. Vrouwen met siliconen hebben vaak ook een tekort aan foliumzuur of de verwerking ervan. Dus de cirkel is rond.
Komt goed mop, niet stressen hoor!
Xxxjes!
Ik raad het je echt af, maar je moet het natuurlijk zelf weten wat je met dit advies doet.
Ik zou terughoudend zijn. 1 of 2 keer extra prikken eventueel is meer dan genoeg. Niet al weken ervoor.
Daarbij loop je door zoveel extra B12 het risico op een tekort aan foliumzuur... Je levervoorraad foliumzuur zal erg achteruit gaan en dat is ook niet goed... Zonder foliumzuur heb je niks aan je extra B12 want ze werken samen. Dus dan heb je nog steeds een probleem. Extra B12 zonder foliumzuur in de bioactieve vorm heb je niks aan.
Foliumzuur tekort geeft overigens soortgelijke klachten. Vrouwen met siliconen hebben vaak ook een tekort aan foliumzuur of de verwerking ervan. Dus de cirkel is rond.
Komt goed mop, niet stressen hoor!
Xxxjes!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hi lieve Luna,
Bedankt voor je berichtjes

Je hebt mij gerust gesteld. Thnx
Was echt beetje bezorgd en in paniek geraakt.
Dat is nu weg
Thnx
Foliumzuur slik ik trouwens niet.
Is mij nooit verteld.
Welke gebruik jij dan naast je injectie?
Liefs
Zusss
Bedankt voor je berichtjes
Je hebt mij gerust gesteld. Thnx
Was echt beetje bezorgd en in paniek geraakt.
Dat is nu weg
Thnx
Foliumzuur slik ik trouwens niet.
Welke gebruik jij dan naast je injectie?
Liefs
Zusss
Ben blij mop, maak je niet te druk hoor! Je hebt al genoeg aan je hoofd
Ik heb deze https://www.vitacijn.nl/folaat-5-mthf-8 ... sules.html
Vitals supplementen zijn zeer goed met weinig vulstoffen.
Ik koop ze bij Vitacijn daar zijn ze het goedkoopst tot nu toe.
Ik zou niet met 1 per dag beginnen aangezien dit heel hoog is en je kunt dan hoofdpijn krijgen.
Ik ben zelf langzaam begonnen met opbouwen.
Op zich is 1 per dag ook niet nodig. Om de dag of om de 2 dagen kan ook. In ieder geval heel langzaam opbouwen!
En aanpassen aan je eigen situatie.
Hier lees je daar meer over https://vitamineb12tekort.nl/vitamineb1 ... -5mthf.php
Scrol goed naar beneden dan zie je ook wat over de samenwerking tussen folaat en B12.
Ik gebruikte deze ook in het begin:
https://www.ergomax.nl/doctors-best-fol ... 4ZEALw_wcB
Ik deed dan de capsule open om de dosering te verminderen. Dat kan ook met die van Vitals maar die zijn dus erg hoog gedoseerd. Deze hebben 400mg per tablet.
100 mg was in het begin na 1 week to much! Dus ik ging heel langzaam opbouwen. Pas dus wel op!
Succes!!!
Alles komt goed hoor!🧘♀️
🥰
Ik heb deze https://www.vitacijn.nl/folaat-5-mthf-8 ... sules.html
Vitals supplementen zijn zeer goed met weinig vulstoffen.
Ik koop ze bij Vitacijn daar zijn ze het goedkoopst tot nu toe.
Ik zou niet met 1 per dag beginnen aangezien dit heel hoog is en je kunt dan hoofdpijn krijgen.
Ik ben zelf langzaam begonnen met opbouwen.
Op zich is 1 per dag ook niet nodig. Om de dag of om de 2 dagen kan ook. In ieder geval heel langzaam opbouwen!
En aanpassen aan je eigen situatie.
Hier lees je daar meer over https://vitamineb12tekort.nl/vitamineb1 ... -5mthf.php
Scrol goed naar beneden dan zie je ook wat over de samenwerking tussen folaat en B12.
Ik gebruikte deze ook in het begin:
https://www.ergomax.nl/doctors-best-fol ... 4ZEALw_wcB
Ik deed dan de capsule open om de dosering te verminderen. Dat kan ook met die van Vitals maar die zijn dus erg hoog gedoseerd. Deze hebben 400mg per tablet.
100 mg was in het begin na 1 week to much! Dus ik ging heel langzaam opbouwen. Pas dus wel op!
Succes!!!
Alles komt goed hoor!🧘♀️
🥰
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Had nog wat aangevuld
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Aah lief Sammie!❤
Zuss, hier nog een pagina: https://www.natuurdietisten.nl/vitamine ... -klachten/
Misschien kun je eens een afspraak maken bij 1 van de natuurdietisten op deze site. https://www.natuurdietisten.nl/adressenlijst/
Ze zijn orthomoleculair geschoold en weten veel over voeding en supplementen en B12 en foliumzuur tekort enz. Het is altijd beter advies in te winnen als je hier niet bekend mee bent. En daarbij is mijn situatie niet de jouwe en andersom ook niet. En ha's weten hier inderdaad echt niks over...
Als het goed is, kun je 2 of 3 uur vergoed krijgen. Kijk even bij je verzekering hoe dat zit.
Hier nog een mooie opsomming misschien heb je er wat aan
https://vitamineb12tekort.nl/vitamineb1 ... deling.php
Goed inlezen
En vooral RELAX! 🧘♀️

Zuss, hier nog een pagina: https://www.natuurdietisten.nl/vitamine ... -klachten/
Misschien kun je eens een afspraak maken bij 1 van de natuurdietisten op deze site. https://www.natuurdietisten.nl/adressenlijst/
Ze zijn orthomoleculair geschoold en weten veel over voeding en supplementen en B12 en foliumzuur tekort enz. Het is altijd beter advies in te winnen als je hier niet bekend mee bent. En daarbij is mijn situatie niet de jouwe en andersom ook niet. En ha's weten hier inderdaad echt niks over...
Als het goed is, kun je 2 of 3 uur vergoed krijgen. Kijk even bij je verzekering hoe dat zit.
Hier nog een mooie opsomming misschien heb je er wat aan
Goed inlezen
En vooral RELAX! 🧘♀️
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hoi lieve Luna,
Wauw! Wat heb je mij veel info gegeven. Heel waardevol. Thnx
Is het verstandig om nu te starten met foliumzuur? Of zal ik maar wachten tot na de operatie? Dat is vandaag over 3 weken...
Heb in de lijst ook een natuurdiëtist gevonden die redelijk in de buurt is

Al jarenlang B12 injecties en nooit info over foliumzuur gehad. Gelukkig ben jij er nog.
Super bedankt!!

Wauw! Wat heb je mij veel info gegeven. Heel waardevol. Thnx
Is het verstandig om nu te starten met foliumzuur? Of zal ik maar wachten tot na de operatie? Dat is vandaag over 3 weken...
Heb in de lijst ook een natuurdiëtist gevonden die redelijk in de buurt is
Al jarenlang B12 injecties en nooit info over foliumzuur gehad. Gelukkig ben jij er nog.
Super bedankt!!
Ik zou daar mee wachten, omdat je klachten tijdelijk kunnen verergeren. En begin je op een gegeven moment wel, dan heeeeel langzaam! En luister vooral naar je lijf.
De klachten die je kunt krijgen zijn als die van B6 vergiftiging en B12 tekort. Ze lijken op elkaar. Ik heb ook een B6 vergiftiging gehad. Was naar!!! Dit komt veel voor bij mensen met B12 tekort. Omdat hetzelfde enzym zorgt voor de verwerking van de B’s.
Ik slik nu bioactief B6 en heb hier geen last meer van! B6 B12 en B11 (foliumzuur) werken allemaal samen.
En ook nooit synthetisch foliumzuur nemen, dat is net zo slecht als synthetisch B6. Het kan gaan stapelen bij mensen die een B12 tekort hebben. Dit geeft ook zenuwschade. Je moet dus altijd folaat hebben dat is de bioactieve vorm.
Ik zou inderdaad bij een deskundige langsgaan als je niet zoveel over dit onderwerp weet. Is altijd veiliger.
Op deze site vind je wel een mooie opsomming en ook de hoeveelheden enz:
De smelttabletten van SanaCore die je daar ziet heb ik ook gebruikt. Maar nu heb ik een spray van Ergomax en de folaat die ik je liet zien en verder de smelttabletten van Vitals https://www.vitacijn.nl/vitamine-b12-10 ... cQQAvD_BwE Deze hebben een heel goede en veilige verhouding B12 en folaat. Deze kunnen iedere dag genomen worden.
Als je eenmaal een goede voorraad hebt aangelegd, kun je stoppen met prikken. Of je kunt een combinatie nemen. Smelttabletten of spray onder de tong zijn net zo efficiënt als een injectie. Lees je ook in de info bij de linkjes. Bij een injectie krijg je heel veel tegelijk, maar dan zonder folaat, dus dat schiet niet op… Tenzij je goed weet welke verhouding je nemen moet en slik je dan net als ik de folaat apart. Maar als je geen verstand hiervan hebt, moet je echt even advies inwinnen aangepast op jouw situatie en je bloedwaarden. Neem die altijd mee naar de natuurgeneeskundige of diëtist.
Succes mop, alles komt goed hoor!!!!
Goed dat we dit topic hebben, zo kunnen anderen er naar kijken, want ik kan niet alles steeds herhalen
KUSSS Luna
SUPER DAT JE SNEL WORDT VERLOST!!!!!!

De klachten die je kunt krijgen zijn als die van B6 vergiftiging en B12 tekort. Ze lijken op elkaar. Ik heb ook een B6 vergiftiging gehad. Was naar!!! Dit komt veel voor bij mensen met B12 tekort. Omdat hetzelfde enzym zorgt voor de verwerking van de B’s.
Ik slik nu bioactief B6 en heb hier geen last meer van! B6 B12 en B11 (foliumzuur) werken allemaal samen.
En ook nooit synthetisch foliumzuur nemen, dat is net zo slecht als synthetisch B6. Het kan gaan stapelen bij mensen die een B12 tekort hebben. Dit geeft ook zenuwschade. Je moet dus altijd folaat hebben dat is de bioactieve vorm.
Ik zou inderdaad bij een deskundige langsgaan als je niet zoveel over dit onderwerp weet. Is altijd veiliger.
Op deze site vind je wel een mooie opsomming en ook de hoeveelheden enz:
De smelttabletten van SanaCore die je daar ziet heb ik ook gebruikt. Maar nu heb ik een spray van Ergomax en de folaat die ik je liet zien en verder de smelttabletten van Vitals https://www.vitacijn.nl/vitamine-b12-10 ... cQQAvD_BwE Deze hebben een heel goede en veilige verhouding B12 en folaat. Deze kunnen iedere dag genomen worden.
Als je eenmaal een goede voorraad hebt aangelegd, kun je stoppen met prikken. Of je kunt een combinatie nemen. Smelttabletten of spray onder de tong zijn net zo efficiënt als een injectie. Lees je ook in de info bij de linkjes. Bij een injectie krijg je heel veel tegelijk, maar dan zonder folaat, dus dat schiet niet op… Tenzij je goed weet welke verhouding je nemen moet en slik je dan net als ik de folaat apart. Maar als je geen verstand hiervan hebt, moet je echt even advies inwinnen aangepast op jouw situatie en je bloedwaarden. Neem die altijd mee naar de natuurgeneeskundige of diëtist.
Succes mop, alles komt goed hoor!!!!
Goed dat we dit topic hebben, zo kunnen anderen er naar kijken, want ik kan niet alles steeds herhalen
KUSSS Luna
SUPER DAT JE SNEL WORDT VERLOST!!!!!!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Super bedankt voor je reactie en aanvulling!
Na mijn herstel ga ik mij hier verder in verdiepen.
Je hebt mij hier echt heel erg mee geholpen.
Heb er weer vertrouwen in.
Thnx Luna!
Na mijn herstel ga ik mij hier verder in verdiepen.
Je hebt mij hier echt heel erg mee geholpen.
Heb er weer vertrouwen in.
Thnx Luna!
@luna: begrijp ik nu goed dat jij én de b12 spray gebruikt, een losse folaat ernaast én de tabletten van vitals die de combi hebben (b12 en folaat in 1)
Hoezo zoveel dubbel?
Hoezo zoveel dubbel?
• Na 4 maand alweer explantatie ivm klachten •
• Day of Freedom by dr. Kappel: 7 maart 2020 •
Mijn harde wijze les: Je bent mooi zoals je bent!
• Day of Freedom by dr. Kappel: 7 maart 2020 •