Voorstellen (vocht in borst)

Deel je ervaringen of stel vragen.
Givon

Ongelezen bericht 13 dec 2019 12:10

Hallo allemaal ,
Ik ben 35 jaar en sindskort voor de 2de keer moeder
Ik ben de eigenaar van Mcghan protheses en sinds een paar weken heb ik vocht in mijn rechter borst
Ik gaf borstvoeding aan aan mijn nu 6 weken jonge dochtertje waarbij een borstontsteking kwam.
Ben daar 3 dagen ziek van geweest maar na goed kolven etc leek de ontsteking verholpen
Echter bleef mijn borst gezwollen maar niet pijnlijk ofzo
Ik heb toen van de Ha antibiotica gehad.
Na een week antibiotica was de zwelling nog niet weg en ben ik dus weer terug gegaan naar de Ha. Zij heeft mij toen doorverwezen naar het zkh voor een echo
Ik moest gelijk de volgende dag al voor een echo,
Op de echo constateerden ze dus vocht tussen me inkapseling en mijn prothese.
Een aantal dagen daarna moest ik naar een arts in het zkh
Hij heeft naar me borsten gekeken en bevestigde de zwelling en heeft verder niets gezegd over hoe en wat behalve dat ik een mri moest ondergaan.
Vorige week donderdag dus de mri ondergaan en afgelopen dinsdag weer naar de arts geweest
Me protheses zijn in tact maar ze konden weinig zien verder ivm het vocht in me borst.
Alles wat ik vraag aan de arts heeft hij geen antwoord op het enige wat hij zei uw protheses moeten eruit 🤷🏻‍♀️
Nu heeft hij mij dus verwezen naar een collega van hem die plastische chirurg is . Ik kon pas half januari terecht maar hij eisde dat ik zsm moest komen
Waardoor ik nu dus 19 dec moet komen

Ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen kan verwachten en vragen etc
Als ik vocht bij prothese Google kom ik alleen maar op berichten over bia alcl.
Zijn er nog meer aandoeningen die vocht veroorzaken ??
Alvast bedankt voor de reacties
Susana

Ongelezen bericht 13 dec 2019 15:01

Givon, welkom hier 💐
Wat een pittige verhaal!! ook omdat je nog niet zo lang geleden bent bevallen!!
Er zijn veel aandoeningen die vocht kunnen veroorzaken, het beste is, laten goed onderzoeken voordat je gaat speculeren of op google zoeken, want kan je echt gek van worden!
Ik kan wel zeggen door eigen ervaring dat door de prothese had ik meer last van het vasthouden van vocht, dat heeft meer te maken met reactie van de lymfesysteem, die heftig reageerde tegen het zweten en kapsel vorming. Na de explantatie heb ik hier geen last er meer van.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Ik wens je heel veel succes met jouw proces 🍀🍀🍀🍀
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Chika

Ongelezen bericht 13 dec 2019 20:09

Wat ontzettend vervelend! En vooral nu. Hier zit je echt niet op te wachten... Ik kan me voorstellen dat het je allemaal onzeker maakt.
Ik wou dat ik je kon helpen met je vraag, weet alleen dat als je lichaam vocht gaat vasthouden op een bepaalde plek, er daar iets "gebeurt". Bv een ontsteking, maar je hebt al antibiotica gehad.. Alhoewel dat nog niet veel hoeft te zeggen...
Heb je de arts ook specifiek gevraag waarom de arts vind dat de protheses er zo snel mogelijk uit moeten?? Daar zou toch een redenatie achter moeten zitten en jij hebt het recht dat te weten.

Een rotsituatie zo met pasgeboren baby, ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd!
2003 BV
Riep tot vorig jaar nog dat het de beste beslissing ooit was! Weet nu wel beter😩
3 feb wordt ik ervan verlost. Kan niet wachten!
Givon

Ongelezen bericht 14 dec 2019 15:57

Susana schreef:
13 dec 2019 15:01
Givon, welkom hier 💐
Wat een pittige verhaal!! ook omdat je nog niet zo lang geleden bent bevallen!!
Er zijn veel aandoeningen die vocht kunnen veroorzaken, het beste is, laten goed onderzoeken voordat je gaat speculeren of op google zoeken, want kan je echt gek van worden!
Ik kan wel zeggen door eigen ervaring dat door de prothese had ik meer last van het vasthouden van vocht, dat heeft meer te maken met reactie van de lymfesysteem, die heftig reageerde tegen het zweten en kapsel vorming. Na de explantatie heb ik hier geen last er meer van.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Ik wens je heel veel succes met jouw proces 🍀🍀🍀🍀
Hallo Susana dank je voor je reactie,
Het is een donderwolk na me blijdschap
Maar ben blij om te lezen dat het zoveel meer kan zijn
Ik ben normaal helemaal niet van het googlen maar omdat die arts zo onduidelijk is en niets zegt maar wel alles met spoed laat doen dan word je onzeker en toen dacht ik ik ga zelf wel kijken wat het kan zijn en dan zie je eigenlijk alleen maar bia alcl
Ik ga nu donderdag afwachten wat ze gaan doen want dan krijg ik een andere arts een pc en hoop dan meer info etc te krijgen

Als ik weer met vragen zit zal ik ze zeker hier vragen
Dank je voor de info
Givon

Ongelezen bericht 14 dec 2019 16:01

Chika schreef:
13 dec 2019 20:09
Wat ontzettend vervelend! En vooral nu. Hier zit je echt niet op te wachten... Ik kan me voorstellen dat het je allemaal onzeker maakt.
Ik wou dat ik je kon helpen met je vraag, weet alleen dat als je lichaam vocht gaat vasthouden op een bepaalde plek, er daar iets "gebeurt". Bv een ontsteking, maar je hebt al antibiotica gehad.. Alhoewel dat nog niet veel hoeft te zeggen...
Heb je de arts ook specifiek gevraag waarom de arts vind dat de protheses er zo snel mogelijk uit moeten?? Daar zou toch een redenatie achter moeten zitten en jij hebt het recht dat te weten.

Een rotsituatie zo met pasgeboren baby, ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd!
Dank je voor je reactie Chika,
Ik heb de vraag niet gesteld nee eigenlijk overviel hij me er echt mee aangezien hij mij verder geen info heeft gegeven over de mogelijkheden wat het kan zijn ofzo
Donderdag heb ik een andere arts hopelijk gaat zij me beter helpen .
Anders ga ik naar een andere zkh toe
Essi

Ongelezen bericht 14 dec 2019 22:50

Welkom Givon,
Gefeliciteerd met je kindje.
Vocht tussen kapsel en implantaat. Ik had het ook, ging idd op Google zoeken wat ik er aan kon doen omdat ik niet meteen bij mijn pc terecht kon. Schrok me kapot toen ik de term ALCL tegen kwam. Wist niet wat het was en nog nooit van gehoord. Liep 6 weken met één grote pijnlijke borst. Pc deed laconiek over en toen ik na 6 weken bij hem terecht kon was de zwelling weg. Voelde me niet gehoord door hem. Ging zoeken naar een arts die me wel hoorde en serieus nam. Ben sinds 21 juni dit jaar van mijn siliconen af, en ook van mijn ongelofelijke angst en stress om die rot tieten!
Onderzoek bleek trouwens geen ALCL bij mij, wat het wel was is niet duidelijk. Ik zag het als reactie van mijn lijf... die troep moest er uit.
Succes met de stappen die je gaat nemen.
Liefs essi
Givon

Ongelezen bericht 15 dec 2019 17:06

Essi schreef:
14 dec 2019 22:50
Welkom Givon,
Gefeliciteerd met je kindje.
Vocht tussen kapsel en implantaat. Ik had het ook, ging idd op Google zoeken wat ik er aan kon doen omdat ik niet meteen bij mijn pc terecht kon. Schrok me kapot toen ik de term ALCL tegen kwam. Wist niet wat het was en nog nooit van gehoord. Liep 6 weken met één grote pijnlijke borst. Pc deed laconiek over en toen ik na 6 weken bij hem terecht kon was de zwelling weg. Voelde me niet gehoord door hem. Ging zoeken naar een arts die me wel hoorde en serieus nam. Ben sinds 21 juni dit jaar van mijn siliconen af, en ook van mijn ongelofelijke angst en stress om die rot tieten!
Onderzoek bleek trouwens geen ALCL bij mij, wat het wel was is niet duidelijk. Ik zag het als reactie van mijn lijf... die troep moest er uit.
Succes met de stappen die je gaat nemen.
Liefs essi
Hallo essi
Dank je wel 😊
Ik had het niet moeten googelen maar ben nu wel op het ergste voorbereid , ik heb zelf helemaal geen pijn of last van mijn borst , de mri en de echo hebben een cyste of abces uitgesloten en het lijkt mij dat als het een ontsteking is ik er nog pijn aan zou hebben want zo is het wel begonnen met heel veel pijn en koorts. Kon mijn arm niet eens optillen
De pc die mij geholpen heeft was in een privé kliniek en die bestaat ondertussen niet meer dus kan bij hem ook niet terecht
Ik hoop donderdag wat meer duidelijkheid te krijgen
En snel een datum te krijgen waarop me protheses eruit gaan. En dan alle angst en stress ook kwijt te raken

Groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”