(huid)klachten na saunabezoek met siliconen protheses

Deel je ervaringen of stel vragen.
Maja34

Ongelezen bericht 13 jan 2019 15:17

Hoi Ladies,

Ik heb wat vragen omtrent saunabezoek met siliconen protheses.

Vorig jaar heb ik 2x dezelfde sauna bezocht en allebei de keren kreeg ik 2 dagen erna huiduitslag (rode jeukende bultjes) en het gevoel alsof mijn huid in brand stond van mijn bovenbenen (alsof er een pot menthol op gesmeerd was). Het branderige gevoel hield beiden keren weken lang aan. De bultjes trokken met een paar dagen weg o.i.v. anti histamine medicatie. Het branderige gevoel ging gepaard met enorm veel kippenvel aanvallen en het intens koud hebben. Anti -histamine werkte hierbij een beetje.
Ik heb de laatste jaren steeds meer allergie klachten en reageer bijv nu ook op geuren. Mijn allergie klachten zijn ontstaan sinds de siliconen protheses.

Wie heeft ook toename van (allergie)klachten na saunabezoek en heeft haar protheses ook nog?

Gisteren las ik op de internationale facebook groep 'breast implant illness and healing by nicole' dat de sauna heel slecht is als je siliconen protheses hebt, omdat de schadelijke stoffen nog meer vrij komen door de hitte. Ik las veel verhalen van vrouwen die toename van klachten ervoeren na de sauna. Ik schrok en mijn klachten na de sauna vielen op zijn plek.

Hoe denken jullie hierover? En is saunabezoek met protheses inderdaad niet goed?

Ik ben bezig met het explantatie proces en wilde zo graag nog naar de sauna voor die tijd. Maar dit heeft me wel aan het nadenken gezet.

Liefs, Maja
Ellerim

Ongelezen bericht 13 jan 2019 16:28

Hai Maja,

persoonlijk heb ik geen last (volgens mij :roll: ) ben juist altijd heerlijk ontspannen na een sauna dag maar heb wel ergens een bericht Luna voorbij zien komen waarbij ze dit zelfde zei.. dat je juist zware metalen zweet dus dat het beter is om niet te gaan
Esthertje

Ongelezen bericht 13 jan 2019 20:42

Hi

Ik ben onlangs ook nog geweest, met implantaten nog, maar geen extra last gehad.
Vroeg me idd ook af of ze door de warmte extra zouden zweten... Geen idee. Maar jij duidelijk wel, dus zou ik naar mijn lijf en gevoel luisteren.

Liefs
Esther
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 jan 2019 12:01

Lieve Maja,

Hoe fijn de sauna ook kan zijn (niet voor mij trouwens, kan er echt niet tegen, want ik stik gewoon), is dit bij klachten door siliconen absoluut niet goed. Door warmte gaan implantaten meer zweten en komen er dus meer gifstoffen in je lijf terecht.
Jij reageert zeer overgevoelig is nu wel duidelijk, dus bij jou worden de klachten snel veel erger.
Ook als je een heet bad neemt of bij koorts. Alles wat je temperatuur doet verhogen, laat ze meer zweten. Dus ook bij het warme zomerweer. En ook als je sport.
Dit zal ook gebeuren als je op een trilplaat zou gaan staan, want ook dan gaan ze meer zweten. Ook als je hardloopt of paardrijdt? Helaas dan ook. Beweging laat meer zweten...
Daarnaast ook bij druk, dus ook dat moet vermeden worden.
Verder ook bij overmatig gebruik van de borstspieren en dit is met name zo bij dames die de implantaten onder de spier hebben, omdat de implantaten door de spieren worden platgedrukt.

Ervaring dame door trilplaat:
https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... powerplate

Aan de andere kant is saunabezoek en lekker hete baden nemen ná de explantatie juist wel weer heel goed, want daarmee ontgift je!!!! Zoveel mogelijk bewegen en lekker zweten is echt heel goed om te ontgiften. Een groot deel van de chemische stoffen in je lijf kunnen wel degelijk verwijderd worden door te ontgiften, dus doe dat vooral!

Bij mij zijn alle allergieklachten ook erger geworden na de bv en vooral na de explantatie. En ik heb naast bewezen/onderzochte allergieën (misschien een tip, laat het onderzoeken!) ook nog eens een meervoudige chemische overgevoeligheid wat ervoor zorgt dat ik eigenlijk nergens tegen kan.

Ik denk dat jij in dezelfde richting moet kijken. Hoop voor je dat het niet zo is, maar als ik kijk naar hoe snel je klachten kwamen en jij zegt dat je reageert op geuren :roll:
Maja34 schreef:
06 dec 2018 12:29
Een paar maanden na de borstvergroting kreeg ik lichamelijke klachten: rode uitslag in gezicht, vermoeidheid, duizeligheid en nog veel meer klachten.
Dit werd steeds erger en op een gegeven moment kon ik niets meer. Ik ben nu 2 jaar ziek thuis en ga nog steeds ziekenhuis in en uit. De medische wereld schuift mijn klachten tot nu toe af op burn-out/SOLK.
Maja34 schreef:
13 jan 2019 15:17
Ik heb de laatste jaren steeds meer allergie klachten en reageer bijv nu ook op geuren. Mijn allergie klachten zijn ontstaan sinds de siliconen protheses.
Wees wel gerust, de klachten fluctueren. Met periodes kan het extreem zijn (met name na explantatie :( ) en dan weer wat afzakken. Maar dan komt het ook weer terug helaas. Maar zakt ook weer af. Het fluctueert!

Ik wens je heel veel sterkte, dat ga je echt nodig hebben na de explantatie :(

Ik laat het nu weer hier bij met reageren lieverd.

X Luna

Ik heb contact gehad met deze stichting. Misschien heb jij er ook wat aan: https://www.stichtingmcs.nl/
Er is een apparaatje wat je neus minder gevoelig maakt voor de geuren. Maar goed, die troep (om ons heen) blijft je lichaam in komen.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Maja34

Ongelezen bericht 17 jan 2019 18:04

Lieve Luna,

Bedankt voor je uitgebreide reactie en je tips!!

Is er een verklaring waarom allergie klachten erger worden na explantatie? Ik heb het al van meerdere dames gehoord.. je zou verwachten dat het juist minder wordt doordat die gifbommen je lijf uit zijn.. helaas dus niet. Dus ben wel benieuwd hoe dat kan..?

Liefs, Maja
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 jan 2019 18:51

viewtopic.php?f=37&t=2127&p=18844#p18844 ;)
Lees ook de info van stichting MCS
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”