Lekkend implantaat (hoe lang wachten) ?

Deel je ervaringen of stel vragen.
Mootje

Ongelezen bericht 03 dec 2018 20:57

Hi,
Ik heb in 2006 (op mijn 37ste) een borstamputatie met directe borstreconstructie ondergaan aan mijn rechterborst. De silicone implantaat zit er inmiddels 12 jaar in en blijkt (na echo op mijn verzoek) te lekken. Nu heb ik pas 3 maanden ná de echo een afspraak met een plastisch chirurg die ook diep lap operaties uitvoert. Maar zijn wachtlijst is ook nog eens erg lang (werd mij gezegd dat ik rekening moet houden met nog eens een jaar). Ik weet dat niemand weet hoe "hard" en lang mijn implantaat lekt, maar kan ik wachten op de afspraak (eind januari 2019) en dan maar afwachten hoe snel deze arts mij kan opereren of moet ik direct op zoek gaan naar een andere arts?

Nu zie ik op het forum ook, directe lipofilling na explantatie ? Ik wist niet dat het kon, kan dit ook bij een volledig geamputeerde borst ? En daar moet ik waarschijnlijk weer een andere arts voor hebben als degene waar ik nu een afspraak bij heb staan. Heeft iemand ervaringen met diep lap of lipofilling na explantatie?
Maar vooral mijn eerste vraag, kan ik nog een paar maandjes zo door blijven lopen ?

Misschien wat veel vragen in 1 bericht, maar ik hoop op jullie ervaringen!

Dank jullie!
Groetjes Monique :D
Lonnie-style

Ongelezen bericht 04 dec 2018 09:31

Hoi hoi!

Wat lastig voor je zeg, lekken is natuurlijk niet goed. Snap dat je denkt eruit met die krengen!

Zoals ook te lezen is in mijn verhaal die ik gisteren openbaar heb gemaakt in een column, hier te lezen:
https://www.facebook.com/lonneke.steven ... 7515621709
of hier:
https://dailynonsense.nl/hebben-mijn-si ... roorzaakt/

Heb ik ook meteen na het verwijderen van de siliconen voor lipo filling gekozen. Dit gaat idd in 1 operatie. Ze halen de siliconen eruit en doordat het vel nu opgerekt is kan er meteen vet in. Dit is je eigen vet dus niet schadelijk. Hoe meer vet je hebt hoe beter dus haha. Maar het is wel zo dat je nooit meer dan 1 cup maat per behandeling kan krijgen. En helaas verdwijnt de eerste tijd echt nog wel wat van het vet. De behandeling is goed te doen. En je kan hem dus ook weer herhalen. Helaas kost dit allemaal wel geld. Voordeel is als je in 1 behandeling doet de kosten voor de lipo meevallen. Bij mij was het 1500 euro wat ik zelf moest betalen...

Groetjes Lonneke
Sol

Ongelezen bericht 04 dec 2018 14:28

Dag Moontje

Hartelijk welkom op onze site. Ik kan me goed voorstellen dat je met veel vragen zit. Daarom heeft mijn lieve collega je ook een pm gestuurd. Verder is er op onze site veel informatie te vinden.

viewforum.php?f=132

Hier wat info over borstreconstructie oa met lipofilling.

Ik snap dat je, helemaal nu je weet dat ze lekken, je deze gifbommen zo snel mogelijk wil verwijderen. Dring erop aan bij de arts. Vertel hem hoe je je voelt en wie weet hoe snel je geholpen wordt. Kijk ondertussen ook verder naar andere artsen die deze operatie uitvoeren. Een soort backup zeg maar. Een jaar wachten lijkt mij niet goed. Blijf in ieder geval rustig en bedenk dat de trein nu is begonnen met rijden!!

Verder word ook de lipofilling in jouw geval gewoon vergoed. Plus de explantatie, omdat hij lekt.

Dat is bij alle ellende iig een zorg minder.

Voor nu wil ik je heel veel sterkte toewensen en veel succes. Laat je nog even weten hoe alles gegaan is? En voor verdere vragen, altijd welkom!!

Heel veel liefs
Mootje

Ongelezen bericht 04 dec 2018 21:43

Lonnie-style schreef:Hoi hoi!

Wat lastig voor je zeg, lekken is natuurlijk niet goed. Snap dat je denkt eruit met die krengen!

Zoals ook te lezen is in mijn verhaal die ik gisteren openbaar heb gemaakt in een column, hier te lezen:
https://www.facebook.com/lonneke.steven ... 7515621709
of hier:
https://dailynonsense.nl/hebben-mijn-si ... roorzaakt/

Heb ik ook meteen na het verwijderen van de siliconen voor lipo filling gekozen. Dit gaat idd in 1 operatie. Ze halen de siliconen eruit en doordat het vel nu opgerekt is kan er meteen vet in. Dit is je eigen vet dus niet schadelijk. Hoe meer vet je hebt hoe beter dus haha. Maar het is wel zo dat je nooit meer dan 1 cup maat per behandeling kan krijgen. En helaas verdwijnt de eerste tijd echt nog wel wat van het vet. De behandeling is goed te doen. En je kan hem dus ook weer herhalen. Helaas kost dit allemaal wel geld. Voordeel is als je in 1 behandeling doet de kosten voor de lipo meevallen. Bij mij was het 1500 euro wat ik zelf moest betalen...

Groetjes Lonneke

Hi Lonneke, ik heb net je column gelezen ! Superstoer dat je dit openbaar hebt gemaakt. Als iedere vrouw met klachten dit nu doet > behoeden we andere dames voor een hoop ellende :cry: . Zou je mij nog wat meer over je ervaringen met lipofilling willen vertellen / mailen?
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”