Vraag over hypotheroidie

Deel je ervaringen of stel vragen.
Anna

Ongelezen bericht 30 okt 2018 11:43

Vrouw 47 jaar.
Ik heb silliconen implantaten van Inamed uit 2007 ( MLP 320 cc). In 2007 zijn deze geplaatst en ik ben toen van een B cup naar een kleine D cup gegaan.

In oktober 2017 ben ik bij de huisarts geweest met vermoeidheidsklachten en spier/ gewrichtspijn. Dit uitte zich met name in een minder fit zijn, niet goed en energiek meer kunnen sporten. Snel moe en uitgeput.
Bij controle lab bleek ik een licht verhoogd lipidenprofiel te hebben alsmede een subklinische hypotheroidie, waarna anti TPO uitwees dat er ws sprake is van Hashimoto.
Echter, ondanks de bestaande klachten, zijn de klachten die horen bij een hypotheroidie niet bekend bij mij. Ik reageer zeer scherp op de levothyroxine.
Een afwijkend lipidenprofiel is ook zeer vreemd gezien mijn leefstijl en daarbij behorende eetgewoonten.
Kortom ik twijfel aan de diagnose stelling, maar dat gezegd hebbende is het mij onduidelijk waar de bestaande klachten dan wel vandaan komen.

Inmiddels heb ik mij verdiept op Google in het verband van mijn klachten en de aanwezigheid van mijn implantaten.

Ik begrijp dat er geen direct verband is gevonden zo ver, maar dat wel veel klachten lijken te wijzen in de richting van de implantaten,en dat vrouwen bekend met allergieën een extra risico lopen op complicaties. Ik ben zeer allergisch.

Daar heb ik een vraag over; zijn er, behalve de gedeelde ervaringen op deze site, studies of onderzoeken bekend waaruit een hypotheroidie en afwijkende lipifenprofielen duidelijk in verband worden gebracht met implantaten ?

Verder lees ik dat er dames zijn die kiezen voor zout implantaten of hydrogel. Echter wordt dit door VU ook tegengesproken en is naast de lekkende Silliconen ook een afweerreactie op ‘vreemde niet lichaamseigen stoffen’ verantwoordelijk voor de ontregelde en felle reactie van het imuun systeem
Maw ; ik zou bij explantatie van de regen in de drup komen, als ik voor monoblocs ga, want dat is ook niet lichaamseigen

Is een explantatie en lipofilling van de borsten in 1 operatie mogelijk ?

Ik begrijp dat wanneer er meer volume wenselijk is, er meerdere behandelingen nodig zijn? Hoeveel behandelingen zijn dat gemiddeld genomen?
Ik heb een stevige huid, maar ben niet dik. Heb ( inmiddels wel) wat buikvet.

Ik zou heel graag mijn huidige borsten qua volume terug willen. Is dat mogelijk? Dus zeker 1 cup.

En verder uiteraard de vraag wat de totale kosten gemiddeld zijn?

Ik begrijp dat bovenstaande vragen niet kunt beantwoorden worden omdat ieder mens een ander lijf heeft, maar het gaat mij meer om ‘gemiddelden’ zodat ik een beeld / idee heb.
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 okt 2018 11:03

Lieve Anna,

Heb je de site al bekeken? Daar staan onderzoeken over schildklierziekten en siliconen.
Helaas hebben we tegenwoordig niet alles op de site staan, omdat het echt teveel werd voor vrouwen. Die zagen door de bomen het bos niet meer. En het is al heel moeilijk voor ze om informatie te verwerken..
Schildklierproblemen komen heel veel voor bij vrouwen met siliconen. Een te trage schildklier is volgens een Amerikaanse arts (Susan Kolb) 1 van de meest voorkomende ziekten bij siliconen. Het afwijkend lipidenprofiel kan het gevolg zijn van een te traag wekende schildklier door de zieke Hashimoto. Heeft de arts je dat niet gezegd? Door te weinig schildklierhormoon kunnen bepaalde vetten niet goed worden afgebroken en gaan dit stapelen in je bloed.
Mensen met een gezonde leefstijl die dit beeld laten zien kunnen ook ook een erfelijke stoornis in de vetstofwisseling hebben, maar ik denk niet dat dat bij jou het geval is. Ik denk zelf dat het in verband staat met je schildklierproblemen. De arts had dit tegen je moeten zeggen.
Ik zou je willen aanraden naar dr. Nanayakkara (internist) in het VUmc in Amsterdam te gaan. Hij heeft een spreekuur voor vrouwen met klachten door siliconen. Je moet sowieso naar hem toe als je wilt dat je explantatie vergoed wordt. Het Zorginstituut stelt heel veel eisen en daar moet je allemaal aan voldoen wil je in aanmerking komen voor vergoeding.

Ik zou zelf ook nooit kiezen voor de monobloc juist omdat het lichaamsvreemd is en ik ook heel allergisch reageer. Sommige vrouwen hebben nergens last van, anderen wel.
Met lipofilling kan je zeker 1 volle cupmaat halen. En als je wat buikvet hebt, dan kan daar zeker genoeg uitgehaald worden voor 1 cupmaat. Waarschijnlijk kan er ook nog wat van de benen gehaald worden. Reken op ongeveer een halve cupmaat per sessie.
Ik zou je aanraden om hiervoor echt naar dr. Kappel te gaan, omdat zij de meeste ervaring heeft en daarbij zijn de kosten voor lipofilling bij haar ook iets lager dan bij dr. Niessen die ook een goede lipofilling arts is.

Je hebt natuurlijk wel veel CC in je borsten. Wat waren je maten? 75B naar 75D?
Je zegt dat je 1 cupmaat wilt, maar je bent met je implantaten 2 cupmaten omhoog gegaan. Ik denk daarom dat je minimaal 3 sessies nodig hebt en dan heb je niet het volume dat je nu hebt. Maar dan heb je wel heel mooie, natuurlijke en vooral veilige borsten helemaal van jezelf.
Met 2 sessies kom je ook al een heel eind en heb je mooie borsten. Ik denk dat jij dan heel blij zou zijn.

Als je 3 sessie zou laten doen, dan betaal je 3x 2850,- geloof ik bij dr. Kappel. Bij Niessen is dat 3x 3650,-
Ik weet trouwens niet of deze prijzen nog actueel zijn. Dat moet je op de websites van de artsen bekijken of ze even bellen.

Ik zou gewoon naar dr. Kappel gaan dan kan ze meteen een inschatting maken over hoeveel vet ze bij je kan weghalen.

Ik wens je veel succes en sterkte met alles!

Veel liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 okt 2018 11:25

Ik wilde trouwens nog even iets toevoegen.
Ik zou je willen aanraden om eerst die troep eruit te laten halen en dan minimaal een half jaar te wachten. Ik weet bijna zeker dat jij helemaal niet zo ontevreden zult zijn met je eigen borsten. En zo wel, dan kun je alsnog kiezen voor lipofilling. Maar dan denk ik dat je snel tevreden zult zijn met het minimale. Dit is ook wat dr. Kappel je zal aanraden. Het is ook beter voor je gezondheid om eerst te wachten. En kijken of je klachten dan wat minder worden. Voor lipofilling is het heel belangrijk dat je zo fit mogelijk bent en zo min mogelijk (stille) ontstekingen in je lijf hebt, omdat je anders het vet gaat gebruiken als energie met als gevolg dat er minder vetweefsel overleeft e je dus ook minder volume overhoudt.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 okt 2018 11:59

Hier een artikel van een Amerikaanse arts over Hashimoto en implantaten: https://thyroidpharmacist.com/articles/ ... ashimotos/
Ik weet niet wat er met de site is gebeurd. Heb aan mijn collega gevraagd om even te kijken.

Onderzoek op PubMed:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9303936
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Anna

Ongelezen bericht 31 okt 2018 15:23

Dag Luna,
Ik ben ontzettend blij met je reactie
Ik ga een afspraak maken in VU en met DR kappel
Ik heb overigens ook een melding gedaan in het register van RIVM
Vandaag uitslag longarts ; alles goed maar wel vergroten lymfeklier in long
Nog wel binnen referentie, maar wel zichtbaar
Hij vond het geen reden tot zorg maar toch.
Nogmaals dank Luna
Ik houd je op de hoogte
Groet Anna
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 okt 2018 15:29

Ok lieve Anna, heel goed dat je afspraken gaat maken bij de artsen.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Anna

Ongelezen bericht 31 okt 2018 15:49

Beetje terleurstellend, maar dokter Nannayakarra kan ik pas komen eind februari 2019. Absurd echt
Dan maar geen vergoeding, of misschien achteraf. Ik kan het evt via dokter Niessen proberen.
Is Nannayakarra de enige die een evt vergoeding zou kunnen bewerkstelligen?
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 okt 2018 16:08

Dr. Niessen is geen immunoloog of internist. Het verwijderadvies mag alleen door een immunoloog of internist worden afgegeven.
Je kunt het ook aan de artsen vragen waar je nu loopt, dat zijn internisten. Maar ik vrees dat die te weinig over het onderwerp afweten om je hiermee te kunnen helpen. Je kunt het in ieder geval wel proberen.
Je kunt alvast op consult bij een pc in een ziekenhuis of kliniek gaan en dan de operatie laten inplannen. Er wordt dan een aanvraag bij je verzekering gedaan die hoogstwaarschijnlijk wordt afgewezen, omdat je dan nog geen advies van een internist of immunoloog hebt, tenzij je die via je eigen artsen regelt. Zodra je wel een verwijderadvies hebt ontvangen en bewijzen hebt dat explantatie je enige redmiddel is (en dus kunt aantonen dat je al heel veel gedaan hebt om van je klachten af te komen), kun je hiermee in bezwaar gaan tegen de afwijzing voor vergoeding.
Wil je alles zelf betalen, kun je naar de arts van je eigen keuze gaan. Kijk maar even waar dit het goedkoopst is. Ik zou altijd kiezen voor eerst explantatie en dan pas lipofilling. Dr. Niessen doet het vaak meteen, dat bespaard wel in kosten, maar toch is dat niet het ideale ook niet voor de overleving van het vet. Maar het kan wel en ook bij dr. Kappel kan dit.
Onthoud wel dat er altijd een aanvraag gedaan moet zijn bij je verzekering om achteraf nog voor vergoeding in aanmerking te komen. Zonder aanvraag en afwijzing, kun je ook niet in bezwaar gaan, maar dat spreekt voor zich.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Anna

Ongelezen bericht 31 okt 2018 16:30

De afspraak met Dr Kappel is gemaakt.
Ze heeft mij geadviseerd om op zoek te gaan naar een andere immunoloog. Maar wel 1 die overtuigd is en kennis heeft van het verband Silliconen en asia syndroom etc.
Misschien dat jij er nog 1 kent Luna?
Vwb de lipofilling heeft ze id geadviseerd om dat niet te combineren met de explantatie.
Bedankt tot zover!
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 okt 2018 16:55

Dat is dus het hele probleem, die zijn er niet....
Cohen is naar Canada gegaan en die was de aangewezen man.
Het is zelf op zoek gaan naar een immunoloog of internist die bereid is zich wat in de materie te verdiepen en een advies wil afgeven voor het verwijderen van de implantaten. Ik weet niet of je nog controle afspraken hebt bij de internist die alle onderzoeken heeft gedaan. Overleg het met hem/haar zou ik zeggen dan hoef je niet weer te zoeken naar een ander.
In het document op deze pagina zie je wat de eisen zijn: https://www.zorginstituutnederland.nl/p ... e-klachten
Laat de internist of immunoloog waar je naartoe gaat dit lezen. Succes!

Supergoed dat je naar dr. Kappel hebt gebeld! :D
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Anna

Ongelezen bericht 31 okt 2018 17:11

Dankje Luna
We gaan het meemaken
En anders dok ik alles zelf wel. Prima
margot1

Ongelezen bericht 08 nov 2018 22:26

Hoi Anna, en. .... weet je inmiddels al iets meer? Ik ben benieuwd hoe het met je gaat :D
Anna

Ongelezen bericht 13 nov 2018 22:40

Nee, nog niet
Ben bij dokter Kappel geweest en volgende week een consult bij dr Nanayakarra.
Ik begrijp dat niet alle artsen kapsels verwijderen. Wat is de rationele daarachter? Heeft iemand daar antwoord op?
diana1967

Ongelezen bericht 13 nov 2018 22:53

Hai Anna
Nee, dat weet ik ook niet., ben ook heel benieuwd waarom de ene zegt: schoonmaken is genoeg en de ander het verwijderd.
Misschien dat de PC's die niet verwijderen, minder de klachten erkennen? Geen idee eigenlijk
groetjes
Diana
kploeg

Ongelezen bericht 13 nov 2018 23:32

Zover ik begrijp ik er bij het verwijderen van kapsels meer kans op complicaties..dat vertelde buncamper en kappel mij, maar buncamper deed niet moeilijk en zei direct dat hij het deed, dus Vetrouw daar dan op
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”