Knobbeltje/stukje in mijn borst.

Deel je ervaringen of stel vragen.
Lena38

Ongelezen bericht 07 mar 2018 18:07

Hoi allemaal.

Vandaag ben ik wel erg actief hier.
Maar ik begin me nu toch wel erg zorgen te maken.

Laat ik maar bij het begin beginnen.

(Ik schaam me een beetje om dit te vertellen. )

Mijn vriend heeft mij vorige week in mijn borst gebeten voor de grap. :oops: Denk dat iedereen wel weet hoe die dingen gaan.
De plek werd helemaal blauw en deed eigenlijk geen pijn. Precies daar is mijn borst gevoelloos. Dus hij wist ook wel wat hij deed.

Nu kom ik net van onder de douche en voel nu dus een knobbel/ meer een stukje in mijn borst op die plek. Ong 2 a 3 cm Ik kan het vastpakken en helemaal omdraaien zonder pijn. Het voelt niet rond als een knikker of een kliertje. Maar meer iets met platte randjes en in het midden is het wat boller.

Het lijkt net of er een stukje prothese heeft losgelaten.
Of kan het ook iets anders zijn?
Iemand enig idee?

Morgen moet ik de pc bellen voor een afspraak ivm operatie. Zou hij ook weten wat dit is?
Of moet ik eerst een afspraak maken met de huisarts?

Wie weet wat dit zou kunnen zijn?

Liefs Lena
- 19 april 2018 EXPLANTATIE gehad
dotje

Ongelezen bericht 07 mar 2018 21:12

Zou vocht ophoping kunnen zijn maar even laten checken voor de zekerheid is niet verkeerd! Dan weet je tenminste zeker wat er scheelt en of je je onnodig zorgen maakt. Veel succes!!

Liefs

Do
Sol

Ongelezen bericht 07 mar 2018 21:22

Borstweefsel bestaat onder meer ook uit bindweefsel. Door trauma (in dit geval de beet ;)) kan er (tijdelijk) een verharding ontstaan. Denk aan een soort ophoping. Dit kan op den duur verdwijnen. Het kan ook blijven. Ik heb iets vergelijkbaars op m'n kont. Ben toen keihard van de trap gevallen op m'n billen. Daar ontstond ook zo'n verdikking/knobbel stukje. Het zit er nog steeds en is nu 4 jaar geleden :shock:

Er van uitgaande dat deze verdikking door jouw waarneembaar werd NA de beet, denk ik dat je aan zoiets moet denken.

Kaart het in ieder geval aan bij de arts!!!

En wat de beet betreft, mijn mannetje geeft ook weleens een bijt :D :cry: :lol: ;)
Lena38

Ongelezen bericht 07 mar 2018 21:24

dotje schreef:Zou vocht ophoping kunnen zijn maar even laten checken voor de zekerheid is niet verkeerd! Dan weet je tenminste zeker wat er scheelt en of je je onnodig zorgen maakt. Veel succes!!

Liefs

Do
Dank je wel Dotje.

Ik heb er al.iemand naar laten kijken. Die zei dat het niks ernstigs was. Niet iets om druk over te maken in ieder geval.

Maar ik zal het zoiezo nog even aan mijn pc laten zien.

X
Lena38

Ongelezen bericht 07 mar 2018 21:31

Sol schreef:Borstweefsel bestaat onder meer ook uit bindweefsel. Door trauma (in dit geval de beet ;)) kan er (tijdelijk) een verharding ontstaan. Denk aan een soort ophoping. Dit kan op den duur verdwijnen. Het kan ook blijven. Ik heb iets vergelijkbaars op m'n kont. Ben toen keihard van de trap gevallen op m'n billen. Daar ontstond ook zo'n verdikking/knobbel stukje. Het zit er nog steeds en is nu 4 jaar geleden :shock:

Er van uitgaande dat deze verdikking door jouw waarneembaar werd NA de beet, denk ik dat je aan zoiets moet denken.

Kaart het in ieder geval aan bij de arts!!!

En wat de beet betreft, mijn mannetje geeft ook weleens een bijt :D :cry: :lol: ;)
:lol: ja die kerels ook. :lol:
Wat een fijn bericht Sol. Ik ben zoiezo een stuk geruster na je bericht. Ik had het eigenlijk niet eens zo bekeken. Stom he. Ik laat me soms zo meeslepen en dan denk ik ook gelijk het ergste.

Ik laat de pc er nog even naar kijken. Denk dat hij dat ook wel weet toch. Hij heeft zelf die plek gezien van die beet op mijn borst. ( oh wat schaamde ik me zeg) :oops:
Goeie timing had mijn vriend. :shock:

Liefs
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 mar 2018 21:26

:lol: :lol: :lol: :lol:

Als je de protheses onder de spier hebt zitten, hoef je echt niet bang te zijn hoor dat het daar aan ligt.
Het is oppervlakkig en precies zoals Sol zegt waarschijnlijk een verharding van het bindweefsel. Helemaal omdat je aangeeft dat het eerst blauw werd. Een flinke beet dus AU! :shock:
Dit gaat meestal wel weer weg, maar duurt best lang. Als het blijft zitten, kun je het masseren dan wordt het weefsel weer zachter en dan verdwijnt de knobbel. Maar ik zou het voor nu gewoon lekker laten hoor. En niet meer aan je borst zitten, want dat is gewoon niet goed, omdat je die troep er nog in hebt zitten. Hoe meer je eraan zit, hoe meer ze zweten.

Wel leuk verhaal en je hoeft je niet te schamen! Intimiteit tussen man en vrouw in een relatie van wederzijds respect en heel veel liefde, is toch prachtig!!! Als alle stellen een gelukkige relatie zouden hebben, dan zou de wereld er een stuk mooier uitzien.

X
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Lena38

Ongelezen bericht 09 mar 2018 09:25

Luna schreef::lol: :lol: :lol: :lol:

Als je de protheses onder de spier hebt zitten, hoef je echt niet bang te zijn hoor dat het daar aan ligt.
Het is oppervlakkig en precies zoals Sol zegt waarschijnlijk een verharding van het bindweefsel. Helemaal omdat je aangeeft dat het eerst blauw werd. Een flinke beet dus AU! :shock:
Dit gaat meestal wel weer weg, maar duurt best lang. Als het blijft zitten, kun je het masseren dan wordt het weefsel weer zachter en dan verdwijnt de knobbel. Maar ik zou het voor nu gewoon lekker laten hoor. En niet meer aan je borst zitten, want dat is gewoon niet goed, omdat je die troep er nog in hebt zitten. Hoe meer je eraan zit, hoe meer ze zweten.

Wel leuk verhaal en je hoeft je niet te schamen! Intimiteit tussen man en vrouw in een relatie van wederzijds respect en heel veel liefde, is toch prachtig!!! Als alle stellen een gelukkige relatie zouden hebben, dan zou de wereld er een stuk mooier uitzien.

X
Hoi Luna

Ja inderdaad. :D

Ik heb net even mijn dossier doorgelezen. En toe kwam ik dit tegen. Dat ik een subglandulaire borstvergroting heb gehad. Had het woord gelijk opgezocht. Dat betekend dus boven de borstspier.
Nu ik zo een raar stukje voel in mijn borst met een scherp randje. Ik kan het vast pakken en draaien het voelt ook niet egaal maar met hobbels enzo. Heb ik toch het idee dat het een stukje van mijn prothese is.

Ik blijf er zoveel mogenlijk af. Ben een beetje bang dat de hele boel los raakt nou. Verpulverd of gaat vloeien. (Lekken) :shock:

X
Sol

Ongelezen bericht 09 mar 2018 12:40

Alhoewel het boven de borstspier is, ligt je eigen weefsel 'bovenop' de implataten. Het is echt aannemelijk dat het gekwetst bindweefsel is. Ga daar maar vanuit, en maak je geen zorgen. Nog even geduld en je bent die gifbommen kwijt :D. Daar gaan we voor!!!

Veel liefs
Lena38

Ongelezen bericht 09 mar 2018 14:42

Sol schreef:Alhoewel het boven de borstspier is, ligt je eigen weefsel 'bovenop' de implataten. Het is echt aannemelijk dat het gekwetst bindweefsel is. Ga daar maar vanuit, en maak je geen zorgen. Nog even geduld en je bent die gifbommen kwijt :D. Daar gaan we voor!!!

Veel liefs
Bedankt Sol.
Weer een geruststelling.

Yess nog even geduld inderdaad.
Liefs
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 mar 2018 12:38

De onregelmatigheden wijzen op kneuzing van je weefsel, dus er is niks aan de hand lieverd. Komt echt wel goed hoor!
Je vriend zal wel heel hard moeten bijten om jouw prothese stuk te maken ;)
Niet meer laten doen in ieder geval :lol:
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Lena38

Ongelezen bericht 10 mar 2018 14:35

Luna schreef:De onregelmatigheden wijzen op kneuzing van je weefsel, dus er is niks aan de hand lieverd. Komt echt wel goed hoor!
Je vriend zal wel heel hard moeten bijten om jouw prothese stuk te maken ;)
Niet meer laten doen in ieder geval :lol:
:lol: hij kijkt wel uit nu :lol: denk dat hij zelf nu wel weet dat hij toch iets voorzichtiger moet zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”