B12 tekort, wat te doen voor, tijdens en na de narcose?

Deel je ervaringen of stel vragen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 13 feb 2020 10:20

Dat hoeft niet dubbel, maar omdat ik alles in huis heb combineer ik ze. De aparte folaat is erg hoog gedoseerd. Die kun je met de spray nemen. Spray wordt over het algemeen iets beter opgenomen dan zuigtabletten.
Maar aan de andere kant zijn de zuigtabletjes met B12 en folaat samen handiger. Ik neem die als ik meer andere tabletten moet nemen zoals B1 en B2 (belangrijk voor vegans). Zo verminder ik de tabletinname. Voor mijn darmen beter.

Als je zelf op zoek bent naar een goede aanvulling voor B12 en folaat, kun je dus ook de smelttabletten gaan nemen. Is prima.

Door folaat kun je wel beginverergering van bepaalde klachten hebben. Overigens ook door B12. Dus je kunt ook de tabletten in vieren doen.
Lees eerdere berichten over opbouwen.

Iedere situatie is anders. Als je een kinderwens hebt of zwanger bent of een klein kindje hebt (voor hen is de spray makkelijker) dan is je behoefte ook weer anders.
Als je bepaalde medicatie neemt ook. En bij B12 tekort kunnen verschillende oorzaken een rol speken. Ook dan is het weer anders hoe je dit aanvult enz. Je moet dus altijd zoeken naar wat bij jou past.
En als vegan of vegetariër is het ook weer anders en eventueel je gezin als je die ook plantaardig laat eten. Dan is onderzoek naar voedingstoffen en bewust hiermee bezig zijn echt heel belangrijk, dus vrouwen die hiervoor kiezen, let goed op!

Hoop dat je hier wat aan hebt lieve Sabine.

💋

Graag geen vragen over prive stellen, want die beantwoord ik nooit😉
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”