Bijna flauwgevallen
Ik heb even een vraagje voor de leden
Ik ben ondertussen wel bezig met informeren naar explantie etc.
Heb mijn silliconen (wissel) nu sinds maart 2022, daarvoor 6 jaar ook andere.
Alleen ik liep net naar buiten, en ik had een heel naar gevoel in me rechterborst.
Super koud van binnen, het gevoel dat die eraf ging zakken/of vallen ik moest hem echt vasthouden voor mijn gevoel.. ( ik werd echt zo enorm duizelig en kreeg hartkloppingen van angst ) ik voelde mijn hart heel snel gaan.
Gelijk naar huis gegaan , in de spiegel gekeken ze waren nog gelijk.
Heeft iemand dit ooit gehad???
Ben zo wanhopig
Groetjes Miranda
Ik ben ondertussen wel bezig met informeren naar explantie etc.
Heb mijn silliconen (wissel) nu sinds maart 2022, daarvoor 6 jaar ook andere.
Alleen ik liep net naar buiten, en ik had een heel naar gevoel in me rechterborst.
Super koud van binnen, het gevoel dat die eraf ging zakken/of vallen ik moest hem echt vasthouden voor mijn gevoel.. ( ik werd echt zo enorm duizelig en kreeg hartkloppingen van angst ) ik voelde mijn hart heel snel gaan.
Gelijk naar huis gegaan , in de spiegel gekeken ze waren nog gelijk.
Heeft iemand dit ooit gehad???
Ben zo wanhopig
Groetjes Miranda
Hoi lieve schat,
Wat naar dat je zo wanhopig voelt
En ik kan begrijpen dat je geschrokken bent.
Ik had zelf ook wel eens het gevoel dat mijn borsten heel koud en gevoelloos werden vanbinnen. Dit komt best vaak voor bij vrouwen met implantaten. En dan is er wel degelijk een heel vreemd gevoel in je borsten. Het kan zijn dat jij dat nooit eerder hebt gemerkt in deze hevigheid. En nu wel ineens en omdat je zo gefocust bent op die borst, hierdoor enorm bent geschrokken en duizelig werd.
Aan de andere kant kunnen deze klachten ook weer ontstaan door iets wat heel veel vrouwen hebben en dat heet dysautonomie. Dit kan zich uiten in orthostatische intolerantie of POTS. Het vervelende is dat je het bij dit syndroom ook ineens heel erg koud kunt krijgen in je borstgebied. En hartkloppingen en bewustzijnsdalingen doordat er onvoldoende zuurstof naar je hersenen gaat.
Hierbij een linkje naar een topic hierover: viewtopic.php?f=161&t=2913 Misschien heb je er wat aan. Ik zal daar morgen nog de laatste publicatie van prof Cohen Tervaert aan toevoegen, want ik ben weer extreem moe.
Bij jouw komt nu ook grote stress om de hoek, dus er loopt denk van alles door elkaar heen. Wat elkaar ook weer versterkt.
Ik wilde je schrijven, want merk dat het echt niet gaat. En ik vind het heel erg voor je dat je je zo voelt. Maar weet dat het echt wel goed komt meis. Er gingen duizenden vrouwen jou voor en they are still alive and kicking
Jij kunt dit

Al mijn liefs, Luna

Hoe is die duizeligheid gestopt? Deed je je hoofd omlaag? Was je gaan liggen? Bij dysautonomie stopt de duizeligheid of bewustzijnsdaling echt alleen als je je hoofd omlaag doet of gaat liggen, anders ga je gestrekt. Zoals ik zovaak...
Wat naar dat je zo wanhopig voelt
Ik had zelf ook wel eens het gevoel dat mijn borsten heel koud en gevoelloos werden vanbinnen. Dit komt best vaak voor bij vrouwen met implantaten. En dan is er wel degelijk een heel vreemd gevoel in je borsten. Het kan zijn dat jij dat nooit eerder hebt gemerkt in deze hevigheid. En nu wel ineens en omdat je zo gefocust bent op die borst, hierdoor enorm bent geschrokken en duizelig werd.
Aan de andere kant kunnen deze klachten ook weer ontstaan door iets wat heel veel vrouwen hebben en dat heet dysautonomie. Dit kan zich uiten in orthostatische intolerantie of POTS. Het vervelende is dat je het bij dit syndroom ook ineens heel erg koud kunt krijgen in je borstgebied. En hartkloppingen en bewustzijnsdalingen doordat er onvoldoende zuurstof naar je hersenen gaat.
Hierbij een linkje naar een topic hierover: viewtopic.php?f=161&t=2913 Misschien heb je er wat aan. Ik zal daar morgen nog de laatste publicatie van prof Cohen Tervaert aan toevoegen, want ik ben weer extreem moe.
Bij jouw komt nu ook grote stress om de hoek, dus er loopt denk van alles door elkaar heen. Wat elkaar ook weer versterkt.
Ik wilde je schrijven, want merk dat het echt niet gaat. En ik vind het heel erg voor je dat je je zo voelt. Maar weet dat het echt wel goed komt meis. Er gingen duizenden vrouwen jou voor en they are still alive and kicking
Jij kunt dit
Al mijn liefs, Luna
Hoe is die duizeligheid gestopt? Deed je je hoofd omlaag? Was je gaan liggen? Bij dysautonomie stopt de duizeligheid of bewustzijnsdaling echt alleen als je je hoofd omlaag doet of gaat liggen, anders ga je gestrekt. Zoals ik zovaak...
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
The sound of silence speaks louder than words
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hoi xx
Ik was bang dat ik neer viel, dus ik liep gelijk naar huis toe best wel verward eigenlijk. En ben ik gelijk op bed gaan liggen, helemaal angstig. Ik durfde even niet meer me bed uit omdat ik bang was dat het weer zou gebeuren. Ik had geen pijn
Als ik nu voor de spiegel sta, en mijn borsten aanspan ( wat je vaker moet doen bij controle) zie ik wel dat de rechterborst echt wel stuk groter is als links..
Maar zonder aanspannen best gelijk, alleen rechts ietsie pietsje groter.
Dankjewel voor jullie lieve woorden
Ik zit nu elke dag hier alles bij te lezen x
Ik was bang dat ik neer viel, dus ik liep gelijk naar huis toe best wel verward eigenlijk. En ben ik gelijk op bed gaan liggen, helemaal angstig. Ik durfde even niet meer me bed uit omdat ik bang was dat het weer zou gebeuren. Ik had geen pijn
Als ik nu voor de spiegel sta, en mijn borsten aanspan ( wat je vaker moet doen bij controle) zie ik wel dat de rechterborst echt wel stuk groter is als links..
Maar zonder aanspannen best gelijk, alleen rechts ietsie pietsje groter.
Dankjewel voor jullie lieve woorden
Ik zit nu elke dag hier alles bij te lezen x
Dat klinkt wel als een aanval door dysautonomie.
Kreeg je dit toen je de deur uitliep?
Doe rustig aan, want stress verergert dit alleen maar. En probeer voldoende te drinken.
Lees het topic maar goed door en kijk of je je erin herkent.
Alles komt echt goed lieverd. Maar dit is iets heel beangstigend wanneer je het niet kent en niet weet wat er in je lichaam gebeurt.
Moet nu echt stoppen...

Alle borsten zijn ongelijk lieverd, wees niet bang hoor.
Kreeg je dit toen je de deur uitliep?
Doe rustig aan, want stress verergert dit alleen maar. En probeer voldoende te drinken.
Lees het topic maar goed door en kijk of je je erin herkent.
Alles komt echt goed lieverd. Maar dit is iets heel beangstigend wanneer je het niet kent en niet weet wat er in je lichaam gebeurt.
Moet nu echt stoppen...
Alle borsten zijn ongelijk lieverd, wees niet bang hoor.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Dankjewel en heel lief van je
Ja het was heel beangstigend, dit gebeurde toen ik uit de auto ging stappen en de hond ging uitlaten.
5 minuten later gebeurde het, ik had ook het gevoel dat alles van binnen ging smelten, ijskoud van binnen en duizelig alleen rechterborst. Kan het even niet anders omschrijven, en me hart ging tekeer
Ik ben ook de hele tijd angstig. Straks ben ik telaat met alles, ik heb de protheses vanaf maart 2022.
Ook heb ik een mri scan gehad omdat me bijnier vergroot is, ineens?
Krijg daar ook nog uitslag van wat er mis is.
Ben blij dat ik me verhaal hier kan doenβ€
β€
Ja het was heel beangstigend, dit gebeurde toen ik uit de auto ging stappen en de hond ging uitlaten.
5 minuten later gebeurde het, ik had ook het gevoel dat alles van binnen ging smelten, ijskoud van binnen en duizelig alleen rechterborst. Kan het even niet anders omschrijven, en me hart ging tekeer
Ik ben ook de hele tijd angstig. Straks ben ik telaat met alles, ik heb de protheses vanaf maart 2022.
Ook heb ik een mri scan gehad omdat me bijnier vergroot is, ineens?
Krijg daar ook nog uitslag van wat er mis is.
Ben blij dat ik me verhaal hier kan doenβ€
Goedemorgen lieve Miranda,
Wat je beschrijft over het niet meer kunnen denken is heel typisch bij deze aanvallen. Dit komt omdat je cognitieve functies dalen door zuurstoftekort in de hersenen. Het is heel erg naar.
Misschien kun je de symptomen van Tahnee lezen, zij omschrijft ook het koude gevoel in de borststreek. Ook heel erg typisch.
viewtopic.php?f=61&t=2912
Ik zal vandaag het artikel van prof. Cohen Tervaert toevoegen aan het topic over dysautonomie (orthostatische intolerantie en POTS).
Doe voorzichtig en neem voldoende vocht. Je kunt je inderdaad echt hondsberoerd voelen bij dysautonomie.
Heb je ook moeite om je lichaamstemperatuur te reguleren? En heb je wel eens bloedsuikerdalingen? Dit gaat heel vaak samen.
Als je bijnier vergroot is, maak je waarschijnlijk teveel van bepaalde (stress)hormonen aan. Dit gaan ze nu uitgebreid uitzoeken. Dit kan deze symptomen ook triggeren en/of verergeren. Je zit in een vicieuze cirkel. De angstgevoelens maken alles ook weer erger en dat je angst hebt, is natuurlijk meer dan logisch. Maar probeer alsjeblieft te denken dat je nu op de goede weg bent. Je bent op weg naar herstel. Je hebt ontdekt dat er iets in je lichaam zit wat er eigenlijk niet hoort en jou ziek maakt en wilt er alles aan doen om beter te worden. Vanaf nu kun je alleen nog maar vooruit gaan. Houd dat vast!
Heel veel sterkte moppie!

Ik zal je topic ook nog even verplaatsen naar het deel 'Ziekten en klachten'
Wat je beschrijft over het niet meer kunnen denken is heel typisch bij deze aanvallen. Dit komt omdat je cognitieve functies dalen door zuurstoftekort in de hersenen. Het is heel erg naar.
Misschien kun je de symptomen van Tahnee lezen, zij omschrijft ook het koude gevoel in de borststreek. Ook heel erg typisch.
viewtopic.php?f=61&t=2912
Ik zal vandaag het artikel van prof. Cohen Tervaert toevoegen aan het topic over dysautonomie (orthostatische intolerantie en POTS).
Doe voorzichtig en neem voldoende vocht. Je kunt je inderdaad echt hondsberoerd voelen bij dysautonomie.
Heb je ook moeite om je lichaamstemperatuur te reguleren? En heb je wel eens bloedsuikerdalingen? Dit gaat heel vaak samen.
Als je bijnier vergroot is, maak je waarschijnlijk teveel van bepaalde (stress)hormonen aan. Dit gaan ze nu uitgebreid uitzoeken. Dit kan deze symptomen ook triggeren en/of verergeren. Je zit in een vicieuze cirkel. De angstgevoelens maken alles ook weer erger en dat je angst hebt, is natuurlijk meer dan logisch. Maar probeer alsjeblieft te denken dat je nu op de goede weg bent. Je bent op weg naar herstel. Je hebt ontdekt dat er iets in je lichaam zit wat er eigenlijk niet hoort en jou ziek maakt en wilt er alles aan doen om beter te worden. Vanaf nu kun je alleen nog maar vooruit gaan. Houd dat vast!
Heel veel sterkte moppie!
Ik zal je topic ook nog even verplaatsen naar het deel 'Ziekten en klachten'
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hoi Luna
Ik heb het verhaal van Tahnee ook gelezen, lijkt wel een beetje op die van mij maar wel wat verschillend.
Nee temperatuur regulatie eigenlijk geen moeite mee, wel heb ik heel vaak al jaren lang zin aan suikers.. ( ben ook getest op suikerziekte had ik ook niet ).
Ik ben vandaag gebeld door de MDL arts, hij wilt mij naar de internist sturen i.v.m vergrote bijnier om nog verder te onderzoeken.
Ik moet wel zeggen dat ik een hele stressvolle periode nu momenteel heb, ook door privΓ© dingen. Vraag me dan ook af of het daardoor kan komen, vergrote bijnier. Maak me best wel zorgen.. ik lees op Google ook dat er dan een tumor kan zitten. Hoop het niet
Maar nu word ik ook weer doorverwezen naar een internist.
En volgende week afspraak met de pc, ik heb hem mijn klachten verteld hij vroeg of ik volgende week even langskwam.
Dankjewel luna en je mag me topic zeker verplaatsen xxxx
Ik heb het verhaal van Tahnee ook gelezen, lijkt wel een beetje op die van mij maar wel wat verschillend.
Nee temperatuur regulatie eigenlijk geen moeite mee, wel heb ik heel vaak al jaren lang zin aan suikers.. ( ben ook getest op suikerziekte had ik ook niet ).
Ik ben vandaag gebeld door de MDL arts, hij wilt mij naar de internist sturen i.v.m vergrote bijnier om nog verder te onderzoeken.
Ik moet wel zeggen dat ik een hele stressvolle periode nu momenteel heb, ook door privΓ© dingen. Vraag me dan ook af of het daardoor kan komen, vergrote bijnier. Maak me best wel zorgen.. ik lees op Google ook dat er dan een tumor kan zitten. Hoop het niet
Maar nu word ik ook weer doorverwezen naar een internist.
En volgende week afspraak met de pc, ik heb hem mijn klachten verteld hij vroeg of ik volgende week even langskwam.
Lieve schat,Miranda29 schreef: β06 okt 2022 03:46Hoi Luna
Maar nu word ik ook weer doorverwezen naar een internist.![]()
Als er iets zit, is dat 9 van de 10 keer niet kwaadaardig. Wees niet bang ook al snap ik heel goed dat het je dag en nacht bezighoudt. Ik wou dat ik je zorgen weg kon nemen, helaas kan ik dat niet
Weet dat ik je in gedachten mijn liefde en kracht stuur <3 <3 <3
Alles komt uiteindelijk goed, je bent onderweg naar genezing of verbetering van je gezondheid.
Bij welke pc heb je een afspraak? En weet je al naar welke internist je verwezen wordt? Ik zou je aanraden om je naar dokter Beekman te laten verwijzen. Dat is ook belangrijk voor de vergoeding.
Al mijn liefs,
Luna
<3 <3 <3
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hoi luna
Ik heb mail contact gehad met nio
En foto's en filmpjes gestuurd
Hij geeft aan dat mijn prothese ligt lager dan litteken. Rechts.
Misschien verklaart dat mijn pijn aan de rechterkant ook??
Ik heb met meerdere contact nu.. even kijken waar ik beste bij voel
Xxx
Xxx
Heel goed, altijd je gevoel volgen.Miranda29 schreef: β06 okt 2022 18:25Hoi luna
Xxx
Dokter Nio is niet echt een believer moet ik eerlijk zeggen, maar wel een goede chirurg
Vergeet niet om bij de MDL arts aan te geven dat je graag naar dokter Beekman wil, omdat zij in jouw situatie nu meer kan betekenen dan anderen. Zij overlegt jouw situatie met prof. dr. Nanayakkara (Vumc) en hij is op dit moment de arts met de meeste kennis op dit gebied. Helaas is 'onze' prof. Cohen Tervaert niet meer in Nederland.
Voel je je een beetje rustig?
Alles komt goed hoor!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hoi luna
Ik ga morgen even de mdl arts bellen, en ook weer een verwijzing vragen of die hem naar dr beekman kan sturen.
Ik heb namelijk vorige week mijn huisarts gebeld en gevraagd om een verwijzing naar dr beekman, ze vroeg waarom de pc dat niet zelf deed? Dat ik daar achter aan moest gaan. Niet via de huisarts ( vreemd ).
Dr. Kappel word hem dus niet, nu ga ik dus volgende week terug naar mijn eigen pc. Dhr van selms. Even kijken hoe en wat.
Het is allemaal een hele klus..
Dr nio had ik alleen gecontracteerd om foto's en filmpjes te sturen.
Xxx
Ik ga morgen even de mdl arts bellen, en ook weer een verwijzing vragen of die hem naar dr beekman kan sturen.
Ik heb namelijk vorige week mijn huisarts gebeld en gevraagd om een verwijzing naar dr beekman, ze vroeg waarom de pc dat niet zelf deed? Dat ik daar achter aan moest gaan. Niet via de huisarts ( vreemd ).
Dr. Kappel word hem dus niet, nu ga ik dus volgende week terug naar mijn eigen pc. Dhr van selms. Even kijken hoe en wat.
Xxx
Goedemorgen lieve meid,Miranda29 schreef: β06 okt 2022 21:11Hoi luna
Xxx
De pc kan inderdaad ook naar de internist verwijzen. Vind het wel iedere keer frappant, raar en irritant dat huisartsen zo moeilijk doen over een verwijzing. Slaat werkelijk nergens op. Dit vertraagt het proces alleen maar.
Ik gaf aan dat je het aan de MDL arts moet vragen, omdat het natuurlijk een beetje onzinnig is als je straks naar 2 verschillende internisten wordt gestuurd. Helaas vrees ik wel dat je door de MDL arts zult worden doorgestuurd naar een internist in het ziekenhuis waar de MDL arts zelf werkt. En dan moet je naar de pc en dan alsnog naar Beekman. Dit kost niet alleen heel veel tijd, maar ook heel veel geld dus ik begrijp artsen echt niet.
In jouw situatie is Beekman (en overleg met Nanayakkara) gewoon het beste nu, want als het alleen voor de verzekering was, dan was een andere internist ook prima geweest.
Nou, wens je succes, maar heb er wel een hard hoofd in.
Oh ja, van Selms is een prima arts! Hij is heel goed met het verwijderen van kapsels en doet daar niet moeilijk over itt andere pc's. Ik vind hem samen met Rita Kappel en haar collega's (de Vries en Grossman) de beste van allemaal. Tegenwoordig doet hij ook steeds meer lipo. Hoewel ik vind dat dit niet in 1 operatie zou moeten. De casus van Sunny laat dit ook weer zien.
Van Selms kan ook altijd vrij nauwkeurig inschatten hoe de borsten eruit komen te zien en is terughoudend met het doen van een lift. Anderen denken daar te licht over, hij niet.
Fijne dag! <3 <3 <3
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hallo xxx
Ik heb vandaag de mdl arts gebeld assistent en gevraagd of ik ivm vergrote bijnier of ik toch naar mvr beekman mag, ipv eentje uit het ziekenhuis, dn ook ivm protheses. Hij gaf aan dat het eigenlijk niet hoort, maar hij gaat kijken of die me toch naar haar dr beekman toe kan sturen.
Dus in afwachting hoop het wel..

Ja ik ga volgende week weer naar van selms, hij heb ze ook bij mij geplaatst.
Xxx
Ik heb vandaag de mdl arts gebeld assistent en gevraagd of ik ivm vergrote bijnier of ik toch naar mvr beekman mag, ipv eentje uit het ziekenhuis, dn ook ivm protheses. Hij gaf aan dat het eigenlijk niet hoort, maar hij gaat kijken of die me toch naar haar dr beekman toe kan sturen.
Xxx
Succes!Miranda29 schreef: β07 okt 2022 17:24Hallo xxx
Xxx
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~