Vraag over klachten na explantatie (als de protheses/kapsel “goed” zijn)

Deel je ervaringen of stel vragen.
Annemariemack

Ongelezen bericht 09 jun 2022 10:39

Hallo lieve dames,

Ik ben drie weken geleden geexplanteerd. Ik heb al twee jaar lang last van mijn bekken, heupen, spieren, gewrichten en zenuwpijn in die regio. Ik ben erg vermoeid, zelfs zitten is pijnlijk. Ben binnenstebuiten gekeerd en uiteindelijk besloten omdat er niks gevonden is om te explanteren in de hoop dat ik beter word. Ik had namelijk links Baker4 wat kapselvorming betreft.

Nu is mijn vraag: aangezien mijn protheses heel waren en er in mijn (veel te dikke kapsel) geen siliconen zijn aangetroffen of je dan toch ziek kunt worden van de protheses en mijn klachten daaraan gelinkt kunnen worden?

Ik heb de Allergans anatomisch, bijna zes jaar gehad.

Veel liefs Annemarie
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 jun 2022 11:15

Annemariemack schreef:
09 jun 2022 10:39
Hallo lieve dames,

Ik ben drie weken geleden geexplanteerd. Ik heb al twee jaar lang last van mijn bekken, heupen, spieren, gewrichten en zenuwpijn in die regio. Ik ben erg vermoeid, zelfs zitten is pijnlijk. Ben binnenstebuiten gekeerd en uiteindelijk besloten omdat er niks gevonden is om te explanteren in de hoop dat ik beter word. Ik had namelijk links Baker4 wat kapselvorming betreft.

Nu is mijn vraag: aangezien mijn protheses heel waren en er in mijn (veel te dikke kapsel) geen siliconen zijn aangetroffen of je dan toch ziek kunt worden van de protheses en mijn klachten daaraan gelinkt kunnen worden?

Ik heb de Allergans anatomisch, bijna zes jaar gehad.

Veel liefs Annemarie
Lieve schat, ik weet niet wie jou verteld heeft dat daar geen siliconen in zitten, aangezien alle implantaten zweten en er altijd (microscopische) deeltjes in weefsels terecht komen. Deze passeren eerst het kapsel.
En je hebt het over dé Allergan implantaten, dus neem aan dat je de implantaten bedoeld die van de markt zijn gehaald. Dit zijn macrogetextureerde implantaten, waarvan de textuur de neiging heeft om af te schilferen en ook dit komt in het kapselweefsel terecht.

Heb je een onderzoek van je kapsels gehad? Zou je mij daar een kopie van kunnen mailen (zie onderschrift). Je kunt je privé gegevens bedekken.

Je hebt de implantaten maar 6 jaar gehad. Helaas is het wel zo dat er vrouwen zijn die erg overgevoelig zijn, en zelfs een korte periode voldoende is om hen erg ziek te maken.
En dat je baker 4 had, laat zien dat jouw immuunsysteem lokaal heel hard aan het vechten was tegen het lichaamsvreemde materiaal. Anders zou je deze reactie niet krijgen..

Ik hoop heel erg dat je klachten na verloop van tijd zullen afnemen. Was je naar Beekman of Verhagen?

Sterkte lieverd!🙏🍀😘💕
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 jun 2022 12:32

Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Annemariemack

Ongelezen bericht 09 jun 2022 20:28

Hi Luna,

Allereerst bedankt voor je hulp én het interessante artikel. De plastisch chirurg (dr Lichtenegger) zei (telefonisch) dat het kapsel pathologisch is onderzocht en er geen maligniteit was, dat er geen siliconen in kapsel zaten, maar dat is dus misschien niet zo op die manier onderzocht.
Ze gaf wel aan dat mijn klachten er toch mee te maken kunnen hebben, maar ik snapte zelf gewoon niet hoe dat dan kan als ze “heel” zijn en er geen siliconen in mijn kapsel zaten. Als ik het artikel en jouw reactie lees, weet ik genoeg en bevestigd dit ook mijn gevoel dat mijn lichaam vecht tegen deze ellende wat een prothese heet :(

Ik kan haar assistent wel vragen of ik een kopie mag van het pathologisch onderzoek, lijkt me dat het gedocumenteerd wordt.
Ik vind het wel goed om te hebben ook ivm medisch dossier voor de Allergan rechtzaak.

Ik ben inderdaad bij dr Beekman geweest, na 2 jaren van neurologen, gynaecologen, musculaire artsen enzovoort was zij de eerste waar ik echt gehoord werd, die tijd voor mij nam en die in twee weken tijd de diagnose BII gaf. Dr Lichtenegger heeft me ook fantastisch geholpen, ze was heel eerlijk en zei meteen bij het consult die dingen moeten eruit, het is niet goed. Ze heeft enorm moeten wroeten en kreeg ook niet al het kapsel weg.

Laat me vooral weten als ik dit steunpunt nog ergens mee kan helpen, aanleveren van informatie etc. Wat jullie doen is echt fantastisch!

Veel liefs 💋
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 jun 2022 08:32

Annemariemack schreef:
09 jun 2022 20:28
Hi Luna,

Allereerst bedankt voor je hulp én het interessante artikel. De plastisch chirurg (dr Lichtenegger) zei (telefonisch) dat het kapsel pathologisch is onderzocht en er geen maligniteit was, dat er geen siliconen in kapsel zaten, maar dat is dus misschien niet zo op die manier onderzocht.
Ze gaf wel aan dat mijn klachten er toch mee te maken kunnen hebben, maar ik snapte zelf gewoon niet hoe dat dan kan als ze “heel” zijn en er geen siliconen in mijn kapsel zaten. Als ik het artikel en jouw reactie lees, weet ik genoeg en bevestigd dit ook mijn gevoel dat mijn lichaam vecht tegen deze ellende wat een prothese heet :(

Ik kan haar assistent wel vragen of ik een kopie mag van het pathologisch onderzoek, lijkt me dat het gedocumenteerd wordt.
Ik vind het wel goed om te hebben ook ivm medisch dossier voor de Allergan rechtzaak.

Ik ben inderdaad bij dr Beekman geweest, na 2 jaren van neurologen, gynaecologen, musculaire artsen enzovoort was zij de eerste waar ik echt gehoord werd, die tijd voor mij nam en die in twee weken tijd de diagnose BII gaf. Dr Lichtenegger heeft me ook fantastisch geholpen, ze was heel eerlijk en zei meteen bij het consult die dingen moeten eruit, het is niet goed. Ze heeft enorm moeten wroeten en kreeg ook niet al het kapsel weg.

Laat me vooral weten als ik dit steunpunt nog ergens mee kan helpen, aanleveren van informatie etc. Wat jullie doen is echt fantastisch!

Veel liefs 💋
Lieverd, neem maar van mij aan dat daar siliconen in zitten. Bepaalde cellen van het immuunsysteem, een soort vreetcellen, marcofagen genoemd, proberen het materiaal als ware weg te vreten en onschadelijk te maken. Heel simpel uitgelegd hoor. Deze reacties zijn zichtbaar bij onderzoek aan kapsel.
En om echt silicia of andere stoffen in siliconen aan te tonen, moeten ze idd een ander soort onderzoek doen.

Het is voor de rechtszaak tegen Allergan heel belangrijk dat alle vrouwen zoveel mogelijk documenten uit hun medische dossier aan de advocaat geven. Dus alles opvragen is zeker belangrijk. Ook je operatieverslag. Alles wat met je ziekte en de protheses te maken heeft dus. En als je dat document hebt, kun je hem naar me mailen.

Lief je woorden aan ons!🙏 Mensen realiseren zich niet eens hoe hard wij al deze jaren hebben gewerkt. Het is echt wel zwaar geweest. Ook omdat we zelf ziek zijn. Ik zit hier nu ook weer al een paar dagen met een virusje. Geen corona, heb een zelftest gedaan, maar voel me echt belabberd en doodmoe. Maar goed, peanuts vergeleken met wat ik nog meer kan hebben...

Ja, ik hoor vaker positieve dingen van dokter Lichtenegger!👍 Ze schijnt ook heel vriendelijk te zijn. Blij dat er tegenwoordig meer artsen zijn die de vrouwen met liefde behandelen❤ Was nog niet zo lang geleden heel anders😔

Houd vol, je zult vast nog verbetering van je klachten gaan bemerken🙏

Heel veel liefs, Luna❤🦋🌸💞🌼
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Annemariemack

Ongelezen bericht 10 jun 2022 09:33

Ik ga het opvragen en alles verzamelen. Hoe meer documenten hoe sterker de zaak is.

Doe rustig aan Luna, hopelijk is het virus snel weg en voel je je fitter.

En idd dat dacht ik meteen, wat jullie doen voor anderen, ondanks dat je zelf ziek bent, getuigt van een enorme kracht en een groot hart 💖.
Liefs 💋
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 jun 2022 12:04

Annemariemack schreef:
10 jun 2022 09:33
Ik ga het opvragen en alles verzamelen. Hoe meer documenten hoe sterker de zaak is.

Doe rustig aan Luna, hopelijk is het virus snel weg en voel je je fitter.

En idd dat dacht ik meteen, wat jullie doen voor anderen, ondanks dat je zelf ziek bent, getuigt van een enorme kracht en een groot hart 💖.
Liefs 💋
🙏😘💕💞
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”