Aanhechtingen pijn en ochtendstijfheid

Deel je ervaringen of stel vragen.
EvaSarah

Ongelezen bericht 30 okt 2020 17:08

Lieve dames,

Het is nu bijna 8 weken geleden dat ik ben verlost...
de meeste klachten zijn weg... behalve de ochtendstijfheid en aanhechtingspijnen (vooral heupen, knieรซn en kuiten)... herkennen jullie deze klachten? Vandaag ook nog eens spit rugpijn erbij... kan niet op of om ๐Ÿ˜–
En misschien hebben jullie tips? Zodat ik het kan verlichten of behandelen of wat dan ook... naja ben nog steeds super blij met de explantatie โค๏ธ Oja en ik heb meer energie door beter slapen!

Liefs EvaSarah
Eurosilicone 280cc vanaf 2004
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 okt 2020 20:37

Lieve schat, 8 weken is nog zo kort...

Je kunt nsaid's (diclofenac, ibuprofen, naproxen enz) slikken. Die zijn heel effectief bij pijn en stijfheid. Slik wel een maagbeschermer erbij.

Iets over de pijnmedicatie:
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2129

Ik weet dat veel vrouwen liever geen medicatie nemen, maar soms kun je niet anders.

Om deze nare periode te overbruggen helpen ze enorm. Ook bij spit helpen ze veel.

Sterkte!๐Ÿ™

Fijn weekend moppies!๐Ÿ˜˜๐Ÿฅฐ

Ps. Het weer helpt ook niet met de pijnen op dit moment...

Neem zoveel mogelijk een lekker warm bad. En goed aankleden en beschermen tegen kou en vocht.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Natural me again

Ongelezen bericht 30 okt 2020 20:58

Ik moest even opzoeken wat aanhechtingspijn is, maar vond dat dit ook een reumatische ontstekingsziekte is? Ik heb/had zelf aanvalsgewijze reumatische arthritis. Sinds explantatie minder klachten, maar soms komt de pijn toch weer opzetten. De ontsteking zet niet meer heftig door alleen het voelt nog wel stijf en pijnlijk. Zodra ik het voel opkomen, slik ik Propolis (wat een natuurlijke ontstekingsremmer schijnt te zijn) in een hoge dosering. En daarnaast een hoge dosis vitamine c. Meestal is de pijn dan in een paar dagen over.
Sammie

Ongelezen bericht 30 okt 2020 22:03

Oh nee spit. Heftig en pijnlijk. Een therapeut kan goed helpen. Manueel hoor ik veel bij spit van een collega van vroeger.

Zelf ben ik bij een rug fysio. Fysius. Zitten door het land hier en daar volgens mij. We doen origene therapie. FANTASTISCH! mijn rugklachten zijn zoveel minder en heb geen heup pijn meer. Ik moet het wel goed zelf bijhouden met oefeningen en sporten om mijn spieren te versterken. Maar echt heel blij. Ik had al meerdere fysio's gehad maar deze is echt geweldig.

Hoop dat je spit snel over is. En dan geldt het woord geduld weer. Nog maar 8 weken en je was erg ziek. Je lichaam heeft tijd nodig. Gelukkig slaap je beter. Dat helpt genezen. Ontspannen, ademhalingsoefeningen helpen mij goed, en lief en zacht zijn voor jezelf.
Ik denk aan je
Liefs Sammie
EvaSarah

Ongelezen bericht 31 okt 2020 08:41

Luna MKS schreef: โ†‘
30 okt 2020 20:37
Lieve schat, 8 weken is nog zo kort...

Je kunt nsaid's (diclofenac, ibuprofen, naproxen enz) slikken. Die zijn heel effectief bij pijn en stijfheid. Slik wel een maagbeschermer erbij.

Iets over de pijnmedicatie:
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2129

Ik weet dat veel vrouwen liever geen medicatie nemen, maar soms kun je niet anders.

Om deze nare periode te overbruggen helpen ze enorm. Ook bij spit helpen ze veel.

Sterkte!๐Ÿ™

Fijn weekend moppies!๐Ÿ˜˜๐Ÿฅฐ

Ps. Het weer helpt ook niet met de pijnen op dit moment...

Neem zoveel mogelijk een lekker warm bad. En goed aankleden en beschermen tegen kou en vocht.
Thanks โค๏ธ Ik heb voltare gel gesmeerd. Ik word altijd mega misselijk van maagbeschermers ๐Ÿฅต
Is ook zo alleen werd het nu erger... nooit de link met het weer gelegd ๐Ÿ˜๐Ÿ™ˆ. Die spit is killing

Liefs EvaSarah
EvaSarah

Ongelezen bericht 31 okt 2020 08:44

Natural me again schreef: โ†‘
30 okt 2020 20:58
Ik moest even opzoeken wat aanhechtingspijn is, maar vond dat dit ook een reumatische ontstekingsziekte is? Ik heb/had zelf aanvalsgewijze reumatische arthritis. Sinds explantatie minder klachten, maar soms komt de pijn toch weer opzetten. De ontsteking zet niet meer heftig door alleen het voelt nog wel stijf en pijnlijk. Zodra ik het voel opkomen, slik ik Propolis (wat een natuurlijke ontstekingsremmer schijnt te zijn) in een hoge dosering. En daarnaast een hoge dosis vitamine c. Meestal is de pijn dan in een paar dagen over.
Ik heb dit na de bevalling van mijn jongste ๐Ÿฅต toen heel erg na de keizersnee... nu 3,5 jaar verder na de explantatie ook weer heftig... hopelijk wordt dit ook minder.
Die spit is vreselijk kan helemaal niks alles wat ik doe doet zeer.. maar ja rustig aan dan maar...
MSM schijnt ook goed te zijn en omega-3 tegen ontstekingen...

Liefs EvaSarah
EvaSarah

Ongelezen bericht 31 okt 2020 08:55

Sammie schreef: โ†‘
30 okt 2020 22:03
Oh nee spit. Heftig en pijnlijk. Een therapeut kan goed helpen. Manueel hoor ik veel bij spit van een collega van vroeger.

Zelf ben ik bij een rug fysio. Fysius. Zitten door het land hier en daar volgens mij. We doen origene therapie. FANTASTISCH! mijn rugklachten zijn zoveel minder en heb geen heup pijn meer. Ik moet het wel goed zelf bijhouden met oefeningen en sporten om mijn spieren te versterken. Maar echt heel blij. Ik had al meerdere fysio's gehad maar deze is echt geweldig.

Hoop dat je spit snel over is. En dan geldt het woord geduld weer. Nog maar 8 weken en je was erg ziek. Je lichaam heeft tijd nodig. Gelukkig slaap je beter. Dat helpt genezen. Ontspannen, ademhalingsoefeningen helpen mij goed, en lief en zacht zijn voor jezelf.
Ik denk aan je
Liefs Sammie
Thanks lieve Sammie,
Lastig hรจ na zolang ziek zijn... denk je hoppa oorzaak weg en beter worden... de ooit zo gezonde jonge ik..
ik ga maandag bellen... er zit hier ook een goede ๐Ÿ‘Œ
Smeer al voltare dat is plaatselijk

Liefs EvaSarah
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 okt 2020 11:12

Bij de Kruidvat hebben ze van die gelzakken die je kunt opwarmen. Ik draag ze vaak onder mijn rugbrace.
De warmte helpt mij enorm!
Ze hebben ook spierbalsem, dat wordt heel warm. https://www.kruidvat.nl/kruidvat-spierb ... me/p/30870
Als je misselijk wordt van maagbeschermers is daar ook weer een pilletje voor, maar niet fijn al die troep.
Meestal gaat de misselijkheid wel snel weg, is een bijwerking die je in het begin kunt hebben.
Welke heb je gebruikt?
Ik kan echt niet zonder de nsaid's en maagbeschermers. Soms moet je wel...

Sterkte lieverd!!!!!!๐ŸŒท

๐Ÿ˜˜๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 okt 2020 11:22

Was voor je op zoek naar die warmte zakken/compressen maar zag dit bij Kruidvat https://www.kruidvat.nl/medisana-hs-680 ... /p/4269952
Ziet er goed uit. Niet alles gelezen hoor.
In ieder geval is warmhouden en doorbloeding stimuleren erg belangrijk. Dat is bij ochtendstijfheid ook zo.

Ik ga nu naar de andere berichten๐Ÿ˜‰
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Zusss

Ongelezen bericht 31 okt 2020 11:30

EvaSarah na explantatie kunnen je klachten tijdelijk ook verergeren, met ups en downs.
Hoop met de tips hierboven dat het je gaat helpen.
Sterkte!๐Ÿ’œ
In 2020 bevrijd na 20 jaar โ˜ฏ๏ธ
Op naar een gezond(er) lichaam โš–
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 okt 2020 11:49

Deze zocht ik https://www.kruidvat.nl/therapearl-mult ... /p/4724357
Ik heb soortgelijke maar van hun huismerk. Was veel goedkoper.
Zowel warm als koud te gebruiken. Bij actute pijn en zwelling is juist kou nodig namelijk. Dus handiger omdat ze zowel warm als koud kunnen. Je kunt dat ook voor je rug proberen overigens. Ook kou proberen. Soms raden fysios dat ook aan. Vooral bij zwelling en actute pijn. De koud doet zwelling verminderen.
De mijne kun je ook in water verwarmen en niet alleen in magnetron. Vind ik minder in magnetron eerlijk gezegd (straling enz).
Voor kou zet ik ze in de vriezer. Ze koelen zeer snel af.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

EvaSarah

Ongelezen bericht 31 okt 2020 12:50

Luna MKS schreef: โ†‘
31 okt 2020 11:49
Deze zocht ik https://www.kruidvat.nl/therapearl-mult ... /p/4724357
Ik heb soortgelijke maar van hun huismerk. Was veel goedkoper.
Zowel warm als koud te gebruiken. Bij actute pijn en zwelling is juist kou nodig namelijk. Dus handiger omdat ze zowel warm als koud kunnen. Je kunt dat ook voor je rug proberen overigens. Ook kou proberen. Soms raden fysios dat ook aan. Vooral bij zwelling en actute pijn. De koud doet zwelling verminderen.
De mijne kun je ook in water verwarmen en niet alleen in magnetron. Vind ik minder in magnetron eerlijk gezegd (straling enz).
Voor kou zet ik ze in de vriezer. Ze koelen zeer snel af.
Oja die heb ik ook nog! (Kinderen ๐Ÿ™ˆ voor builen en vallen)
En een kersenpitten zak ๐Ÿ‘Œ nog van mijn keizersnee...
en ik kon met spoed terecht bij een vriend van mijn ouders (fysio) en mag lekker oefeningen doen ๐Ÿ™ˆ
Thanks weer โค๏ธ
EvaSarah

Ongelezen bericht 31 okt 2020 12:51

Zusss schreef: โ†‘
31 okt 2020 11:30
EvaSarah na explantatie kunnen je klachten tijdelijk ook verergeren, met ups en downs.
Hoop met de tips hierboven dat het je gaat helpen.
Sterkte!๐Ÿ’œ
๐Ÿ˜– echt hรจ! Maar ik ben al zo een andere mens โค๏ธ dat ik geen hartkloppingen, slapeloosheid en hevige pijn rond linker borst telt al voor 70%
Plaats reactie

Terug naar โ€œLichamelijke ziekten en klachtenโ€