Explantatie onder lokale verdoving

Protheses vanwege cosmetische reden.
Sanna85

Ongelezen bericht 11 mar 2024 11:25

Hi!
Ik ben nieuw hier op het forum en zal me kort even voorstellen:
Sanna, 38 jaar, moeder van 2 kids en bijna 6 jaar geleden Monobloc Hydrogel laten plaatsen, dual plane.

Al na 1 jaar vage pms klachten die ik voorheen nooit had, en inmiddels allerlei maag- en hartklachten. Onderzocht door huisarts en cardioloog. Niks gevonden uiteraard.
Omdat ik vooral veel last van de klachten heb rond mijn menstruatie en mijn borsten dan erg opgezet zijn, bedacht ik me dat de klachten wel eens van de implantaten kunnen zijn.

Omdat ik mijn gezondheid veel belangrijker vind heb ik besloten voor een explantatie te gaan.

Vanwege het soort implantaten is het waarschijnlijk mogelijk (afhankelijk van kapsel-dikte) dit onder lokale verdoving te doen bij dr. Visser.
Woensdag a.s. heb ik een oriënterend consult.

Ik meende hier al eens een topic over te hebben gelezen van iemand die hier ervaring mee had. Maar ik kan het helaas niet terug vinden.

Als er mensen zijn met ervaring explantatie lokale verdoving lijkt het me heel interessant om te weten hoe ze het ervaren hebben en of ze nog tips hebben. :D

Liefs,
Sanna
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 mar 2024 11:59

Sanna85 schreef:
11 mar 2024 11:25
Hi!
Ik ben nieuw hier op het forum en zal me kort even voorstellen:
Sanna, 38 jaar, moeder van 2 kids en bijna 6 jaar geleden Monobloc Hydrogel laten plaatsen, dual plane.

Al na 1 jaar vage pms klachten die ik voorheen nooit had, en inmiddels allerlei maag- en hartklachten. Onderzocht door huisarts en cardioloog. Niks gevonden uiteraard.
Omdat ik vooral veel last van de klachten heb rond mijn menstruatie en mijn borsten dan erg opgezet zijn, bedacht ik me dat de klachten wel eens van de implantaten kunnen zijn.

Omdat ik mijn gezondheid veel belangrijker vind heb ik besloten voor een explantatie te gaan.

Vanwege het soort implantaten is het waarschijnlijk mogelijk (afhankelijk van kapsel-dikte) dit onder lokale verdoving te doen bij dr. Visser.
Woensdag a.s. heb ik een oriënterend consult.

Ik meende hier al eens een topic over te hebben gelezen van iemand die hier ervaring mee had. Maar ik kan het helaas niet terug vinden.

Als er mensen zijn met ervaring explantatie lokale verdoving lijkt het me heel interessant om te weten hoe ze het ervaren hebben en of ze nog tips hebben. :D

Liefs,
Sanna
Hoi Sanne, ik zal zo de topics voor je erbij halen. Ik herinner mij dat Sabrah het absoluut geen fijne ervaring vond. Daarna waren er nog meer dames die er niet echt veel moeite mee hadden, geloof ik.

Wordt jouw operatie vergoed? Ik meen me te herinneren dat het bij de kliniek van dokter Visser is bepaalde gevallen lastig is om vergoeding te krijgen. Ik wil je erop wijzen dat jij net als alle andere vrouwen met deze klachten, recht hebt op vergoeding. Dan moet je naar de internist die een medische noodzaak voor de verwijdering kan afgeven. Hiermee heb je recht op vergoeding van de kosten en hoef je dit ook niet perse onder lokale verdoving te doen als je dit doet voor de kosten.

Ik wijs je even op het topic over vergoeding. viewtopic.php?f=186&t=1952 Lees het document 'Protocol toetsing medische noodzaak' goed door en neem vooral ook mee naar je huisarts en de pc. Er is te weinig kennis onder de artsen, zelfs onder de plastisch chirurgen. We worden er echt niet goed van, want vrouwen lopen anno 2024 nog steeds vergoeding mis. We zijn er druk mee bezig om de NVPC alweer op bepaalde zaken te wijzen.

Ik wens je heel veel succes en sterkte met alles!🙏🍀💖
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 mar 2024 14:00

Hoi, ik heb een nieuw topic aangemaakt met kopieën van explantatie ervaringen onder lokale verdoving: viewtopic.php?f=201&t=4833
Ik heb het topic in het afgeschermde deel geplaatst, want sommige vrouwen hadden hun ervaringen in het afgeschermde deel staan, dus dan ga ik dat niet naar het openbare deel kopiëren.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Je kunt de dames proberen via pb te benaderen. Mochten ze niet reageren, dan kun je mij dat laten weten. Neem dan even contact op via het contactformulier: app.php/contactadmin En laat mij weten met wie je contact wilt.

Ik zal jouw topic ook nog even verplaatsen, want staat in het verkeerde deel.

Hopelijk kom je er snel uit! Fijne dag en succes met alles, lieve meid!🍀🙏🌈
Sanna85

Ongelezen bericht 11 mar 2024 14:09

Hi Luna,

Bedankt voor je snelle reactie en informatieve bericht!
Ik ga me eens inlezen!

Liefs😘
Sanna
Sanna85

Ongelezen bericht 25 mar 2024 15:49

Hi!

Ik wilde even laten weten dat ik vandaag mijn monobloc implantaten heb laten verwijderen bij drs. Visser onder plaatselijke verdoving.
Het was binnen een half uur klaar.
Dus al met al zo gepiept.

Ik heb het zelf moeten bekostigen maar ik wilde ze zo snel mogelijk eruit hebben.
Tijdens mijn menstruatie ervaar ik altijd de meeste klachten van de implantaten, pijnlijk, drukkend, trekkend gevoel, ook in oksels en algehele malaise. Wilde dit niet nog een cyclus meemaken.

Ik wil mijn ervaring graag delen zodat ik er wellicht andere vrouwen mee kan helpen:

Mijn implantaten zijn dus onder lokale verdoving verwijderd.
Om 10u vandaag had ik de afspraak.
Vooraf heb ik gewoon kunnen ontbijten en valeriaan ingenomen tegen de spanning..
Want het is natuurlijk wel spannend dat je alles meekrijgt tijdens de explantatie. Ik had al aangegeven dat ze me niet moesten vertellen welke handelingen ze allemaal deden, want dan ga ik het visualiseren en was ik bang om het niet aan te kunnen 😅
Ik mocht me uitkleden, kreeg een badjas aan, liep naar de OK en zodra ik op de operatietafel lag werd alles gesteriliseerd, afgedekt en kreeg een scherm voor mijn gezicht.
Ondertussen werd ik bijgestaan door een lieve dame die gezellig tegen me kletste en dat gedurende de ingreep bleef doen.
Ik kreeg in totaal zo'n zes prikjes onderaan mijn borsten en er werd meteen begonnen.
Ik voelde wel het een en ander, zoals trekken en duwen en steekjes.
Vooral zodra het implantaat lek geprikt wordt, deze laten ze gecontroleerd leeglopen. Het vocht vangen ze op denk ik, want er lag geen nattigheid onder me.
Dan wordt er wat geduwd en uiteindelijk het omhulsel eruit getrokken.
Bij mijn rechterborst ging dat vrij soepel, bij mijn linker kostte dat wat meer geduw.
Mijn linkerborst was ook altijd mijn pijnlijkste, dus misschien lag het daaraan.

Daarna werd de incisie gehecht en toen was ik al klaar.
Ik keek naar beneden en er waren 2 kleine zielige verschrompelde borstjes over. 😅
Maar het deerde me niet! Ik voelde me letterlijk en figuurlijk een stuk lichter, alsof er een last van mijn schouders was.

Ik kreeg een elastische band om mijn borst en dat was het.
Verder voel ik me prima en eenmaal thuis ben ik gewoon weer wat in het huis aan het rommelen.
Ik moet nog wel antibiotica vanaf morgen innemen.

Nu de verdoving is uitgewerkt voel ik wat lichte steekjes bij de hechtingen. Maar verder niks..Ben benieuwd hoe het de komende dagen zal verlopen.

Mijn explantatie is voor mij te vergelijken met een (zware) ingreep bij de tandarts. Vervelend en wat pijnlijk..maar het moet gewoon gebeuren.
Dus proberen je verstand op nul te zetten en het te ondergaan..
Leuk is anders natuurlijk. Maar het is allemaal voor het goede doel; dat ik me weer fit en mezelf voel! En hopelijk nemen de klachten ook af 🤞🏻

Ik wens iedereen veel sterkte met de explantatie en bedenk dat je gezondheid alles waard is, en niet stomme schoonheidsidealen die ons worden opgelegd.
Ik heb trouwens sowieso het idee dat kleine borsten weer helemaal Hot zijn tegenwoordig 😜

Liefs,
Sanna
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 mar 2024 15:58

Sanna85 schreef:
25 mar 2024 15:49
Hi!

Ik wilde even laten weten dat ik vandaag mijn monobloc implantaten heb laten verwijderen bij drs. Visser onder plaatselijke verdoving.
Het was binnen een half uur klaar.
Dus al met al zo gepiept.

Ik heb het zelf moeten bekostigen maar ik wilde ze zo snel mogelijk eruit hebben.
Tijdens mijn menstruatie ervaar ik altijd de meeste klachten van de implantaten, pijnlijk, drukkend, trekkend gevoel, ook in oksels en algehele malaise. Wilde dit niet nog een cyclus meemaken.

Ik wil mijn ervaring graag delen zodat ik er wellicht andere vrouwen mee kan helpen:

Mijn implantaten zijn dus onder lokale verdoving verwijderd.
Om 10u vandaag had ik de afspraak.
Vooraf heb ik gewoon kunnen ontbijten en valeriaan ingenomen tegen de spanning..
Want het is natuurlijk wel spannend dat je alles meekrijgt tijdens de explantatie. Ik had al aangegeven dat ze me niet moesten vertellen welke handelingen ze allemaal deden, want dan ga ik het visualiseren en was ik bang om het niet aan te kunnen 😅
Ik mocht me uitkleden, kreeg een badjas aan, liep naar de OK en zodra ik op de operatietafel lag werd alles gesteriliseerd, afgedekt en kreeg een scherm voor mijn gezicht.
Ondertussen werd ik bijgestaan door een lieve dame die gezellig tegen me kletste en dat gedurende de ingreep bleef doen.
Ik kreeg in totaal zo'n zes prikjes onderaan mijn borsten en er werd meteen begonnen.
Ik voelde wel het een en ander, zoals trekken en duwen en steekjes.
Vooral zodra het implantaat lek geprikt wordt, deze laten ze gecontroleerd leeglopen. Het vocht vangen ze op denk ik, want er lag geen nattigheid onder me.
Dan wordt er wat geduwd en uiteindelijk het omhulsel eruit getrokken.
Bij mijn rechterborst ging dat vrij soepel, bij mijn linker kostte dat wat meer geduw.
Mijn linkerborst was ook altijd mijn pijnlijkste, dus misschien lag het daaraan.

Daarna werd de incisie gehecht en toen was ik al klaar.
Ik keek naar beneden en er waren 2 kleine zielige verschrompelde borstjes over. 😅
Maar het deerde me niet! Ik voelde me letterlijk en figuurlijk een stuk lichter, alsof er een last van mijn schouders was.

Ik kreeg een elastische band om mijn borst en dat was het.
Verder voel ik me prima en eenmaal thuis ben ik gewoon weer wat in het huis aan het rommelen.
Ik moet nog wel antibiotica vanaf morgen innemen.

Nu de verdoving is uitgewerkt voel ik wat lichte steekjes bij de hechtingen. Maar verder niks..Ben benieuwd hoe het de komende dagen zal verlopen.

Mijn explantatie is voor mij te vergelijken met een (zware) ingreep bij de tandarts. Vervelend en wat pijnlijk..maar het moet gewoon gebeuren.
Dus proberen je verstand op nul te zetten en het te ondergaan..
Leuk is anders natuurlijk. Maar het is allemaal voor het goede doel; dat ik me weer fit en mezelf voel! En hopelijk nemen de klachten ook af 🤞🏻

Ik wens iedereen veel sterkte met de explantatie en bedenk dat je gezondheid alles waard is, en niet stomme schoonheidsidealen die ons worden opgelegd.
Ik heb trouwens sowieso het idee dat kleine borsten weer helemaal Hot zijn tegenwoordig 😜

Liefs,
Sanna
Lieve Sanna,

Gefeliciteerd met je bevrijding! 🥳
Wat dapper! En bedankt voor het delen van jouw ervaring! 💪 Ik zal hem quoten in het andere topic in het besloten deel, zodat hij sneller gevonden wordt.

Ik wens je heel heel veel beterschap en bedankt voor je mooie woorden op het eind! 💖💖💖
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”