Eind september kwam ik tijdens een opleiding in contact met het boek "Boobs" van Claudia Van Het Kaar. Door een opeenvolging van toevalligheden

Ik liet 12 jaar geleden implantaten plaatsen. Op die moment dacht ik dat ik voldoende geïnformeerd was. Ik heb de vragen allemaal gesteld: of het schadelijk was voor de gezondheid, of het kon lekken/scheuren, hoelang ze ter plaatse mogen blijven. De antwoorden die ik kreeg waren dat het onschadelijk was en dat ze levenslang ter plaatse mochten blijven.
Ik heb ondertussen enkele gezondheidsklachten waar niemand ooit de link heeft gelegd met siliconen implantaten. Sinds 4 jaar ook onverklaarbare borstpijn die dan maar op het hormonale stuk wordt geschoven....en toen deed ik het boek "Boobs" open. Wat ik daar las heeft me naar dit forum gebracht, de wetenschappelijke publicaties, de voordracht van de prof uit Maastricht (zijn naam ontsnapt me even) en Dr. Budo in St. Truiden (België).
Luna heeft me enkele keren via een privébericht gerust gesteld. Mijn vertrouwen was zodanig zoek dat ik niet wist of ik dit wel kon vertrouwen. Mijn kennismakingsconsult bij Dr. Budo op 11/10/2023 was heel confronterend. Hij legt alles goed uit en is heel vriendelijk, maar confronterend.
De dagen daarna waren moeilijk. Wie en wat kan je nog geloven? Artsen horen dit toch te weten, toch?. Deze zomer heb ik nog een mammografie gehad, een MRI en echo omwille van bloedverlies uit de tepel en hevige pijn in mijn borst 24/24, 7/7, ze konden niets vinden. Ik heb nog de vraag gesteld of mijn implantaten mogelijk de oorzaak konden zijn, maar dit werd weggezet omdat ze volgens de dokter intact waren. Na het lezen van Boobs en al de rest zei mijn gevoel me echter dat ze eruit moesten. Ik heb niet lang getwijfeld, want ik werd gek van mijn eigen gedachten. Bovendien had ik voortdurend pijn aan mijn borsten, dus er moest iets gebeuren. Op 9/11/2023 ben ik geopereerd door Dr. Budo in zijn privékliniek in Brussel. Ik voelde veel angst, maar zijn team was zo warm en vriendelijk. Ze hebben me super goed begeleid. Dr. Budo is ook top. Hij is heel betrokken. Alleen maar lof voor hem en zijn team. Ik heb ook bijna geen pijn gehad. Dr. Budo infiltreert de borst nog extra met pijnstilling na de narcose. De dag na de ingreep ben ik terug op raadpleging gegaan in St Truiden voor het verwijderen van de drains en wondcontrole. We zijn nu 5 dagen verder en ik voel de wonden een beetje, maar ik heb enkel de eerste 2 dagen een Dafalgan en Ibuprofen genomen. Gisteren heb ik voor de eerste keer een douche mogen nemen. Het verband is voor de eerste keer er volledig afgegaan en eigenlijk valt het best wel mee. Hij gaf me de raad om mijn lichaam eerst 6 maanden te laten rusten en herstellen en dan te besluiten of ik al dan niet nog iets wou veranderen.
Ik wacht nu nog op het verslag van het weefselonderzoek. Met alle foto's en verslagen stap ik daarna terug naar mijn gynaecoloog. De chirurg die mijn implantaten geplaatst heeft die krijgt van mij ook nog te horen. Ik weet dat dit weinig verschil gaat maken, maar het helpt mij om mijn boosheid te kanaliseren.
Ik wens iedereen die nog zoekende is veel kracht en moed in de zoektocht en ik wens iedereen die herstellende is van de ingreep van harte beterschap.
Lieve groet