Even voorstellen Roos (hart- en vaatpatient)

Protheses vanwege cosmetische reden.
Roos Kamooks

Ongelezen bericht 30 jan 2022 10:11

Hi,
1 februari heb ik een afspraak met dr. Van Selms voor het bespreken van explantatie. De afgelopen weken zat ik in een rollercoaster van emoties. Sinds 2005 heb ik de Allergan/McGhan MPL260 in mijn lijf en op de MRI is te zien dat ze behoorlijk gescheurd zijn. Ik had al een boel klachten maar heb dat tot 3 weken terug niet gekoppeld aan mijn implantaten en ik ben opknipt zo dol op het bezoeken van artsen voor elk wissewasje.
Helaas ben ik erfelijk belast met hele slechte vaten (atherosclerose) dus dacht ik dat het allemaal daarnaar terug te herleiden was. Ik heb mij aldoor veilig gewaand met deze prothesen met ‘lifetime warranty’. Niets blijkt minder waar.
Ongetwijfeld staat het antwoord al ergens bij de vele topics, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Via wie vraag ik nader onderzoek aan voor het checken van mogelijke schadelijke spreiding van de siliconen?
Kan ik eisen dat er kapselonderzoek komt en zo ja, bij wie en wie verwijst er?
Misschien kan ik al mijn vragen gewoon bij de PC kwijt. Het lastige is dat ik ook met dusdanige aanvallen van angina pectoris te maken heb dat ik mij afvraag of er überhaupt geopereerd kan worden. Zijn er meerdere vrouwen die ervaring hebben met hart- en vaatziekten in combinatie met lekkende borstprothesen?
Ach, ik zit gewoon met zoveel vragen en onzekerheden…
Laatst gewijzigd door Roos Kamooks op 31 jan 2022 11:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Essi

Ongelezen bericht 30 jan 2022 17:58

Roos Kamooks schreef:
30 jan 2022 10:11
Hi,
1 februari heb ik een afspraak met dr. Van Selms voor het bespreken van explantatie. De afgelopen weken zat ik in een rollercoaster van emoties. Sinds 2005 heb ik de Allergan/McGhan MPL260 in mijn lijf en op de MRI is te zien dat ze behoorlijk gescheurd zijn. Ik had al een boel klachten maar heb dat tot 3 weken terug niet gekoppeld aan mijn implantaten en ik ben opknipt zo dol op het bezoeken van artsen voor elk wissewasje.
Helaas ben ik erfelijk belast met hele slechte vaten (atherosclerose) dus dacht ik dat het allemaal daarnaar terug te herleiden was. Ik heb mij aldoor veilig gewaand met deze prothesen met ‘lifetime warranty’. Niets blijkt minder waar.
Ongetwijfeld staat het antwoord al ergens bij de vele topics, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Via wie vraag ik nader onderzoek aan voor het checken van mogelijke schadelijke spreiding van de siliconen?
Kan ik eisen dat er kapselonderzoek komt en zo ja, bij wie en wie verwijst er?
Misschien kan ik al mijn vragen gewoon bij de PC kwijt. Het lastige is dat ik ook met dusdanige aanvallen van angina pectoris te maken heb dat ik mij afvraag of er überhaupt geopereerd kan worden. Zijn er meerdere vrouwen die ervaring hebben met hart- en vaatziekten in combinatie met lekkende borstprothesen?
Ach, ik zit gewoon met zoveel vragen en onzekerheden…
Roos,
Je kan bij van Selms veel van jou vragen neer leggen. Het is een fijne arts.
Succes, liefs essi
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 jan 2022 11:13

Lieve Roos, welkom!🌸

Had jouw ha je naar de Jan van Goyen verwezen? Ik denk namelijk niet dat jij in een kliniek geopereerd mag worden... Als je ha je heeft verwezen, vind ik dat wel erg vreemd. Hij of zij zou beter moeten weten lijkt me. Of op z'n minst dit checken.
Van Selms deed vroeger nog operaties in het Andreas Lucas ziekenhuis, maar dat is helaas al heel lang niet meer zo. Je kunt naar de afspraak gaan en je vragen stellen, maar ik denk dat je uiteindelijk niet daar geopereerd zal kunnen worden, dus wachten op anesthesist is denk ik niet handig. Je verliest veel tijd. Geef bij van Selms aan dat je hart- en vaatpatient bent. Het hangt ook van veel meer af, maar als ik jouw verhaal zo lees, klinkt het niet dat jij geschikt bent voor een kliniek.

Succes morgen en laat maar wat van je horen!😘

Ps. Had een eigen topic voor je gemaakt.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Roos Kamooks

Ongelezen bericht 31 jan 2022 11:38

Hi Luna,
Bedankt voor je reactie, dan ben ik in ieder geval voorbereid. Tot nu toe weet mijn huisarts niets beter, helaas…
Ik zal dr. van Selms vragen wie mij waar kan helpen, mocht hij het niet kunnen/mogen doen.
Ik vraag mij af in hoeverre het 38 jaar dragen van ‘foute’ implantaten ook kan bijdragen tot hart-/vaatziekten. Afweer-/ontstekingsreactie > cortisol > fout cholesterol > atherosclerose (dichtgeslibde aderen). Maar misschien is dat wat kort door de bocht.
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 jan 2022 11:54

38 jaar lang dragen daarvan kan dat allemaal geven idd en nog veel meer...
Juist door de erfelijke belasting ben je gevoeliger voor het ontwikkelen van klachten of verergering van bestaande klachten/ziekten.
Er zijn veel factoren die bijdragen aan het ontstaan van klachten en de hevigheid hiervan. De genen van vrouwen spelen een heel belangrijke rol.

Stel je vragen aan de arts en vraag idd of hij je naar een goede arts in een ziekenhuis kan verwijzen, want ik denk echt dat het niet zal gaan in de kliniek.

Succes mop! Denk aan jou!🙏

Ps. Alle implantaten zijn 'fout'😉
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=4122
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Roos Kamooks

Ongelezen bericht 03 feb 2022 13:20

Hi Luna en Essi,

Helaas voor mij klopt het dat ik niet in een kliniek kan worden geholpen I.v.m. teveel risico’s. Erger nog, de komende 6-12 maanden kan ik niet geholpen worden met de explantatie omdat mijn fysieke gesteldheid dat volgens dr. Van Selms niet toelaat. En ik twijfel geen seconde aan zijn deskundigheid, waarin hij mij uitlegde dat ik a) niet onder narcose kan/mag worden gebracht en b) er momenteel geen tijdelijke stop met bloedverdunners mogelijk is omdat ik tegen het randje van een infarct aan zit.
Zo balen dit alles en eigenlijk toch ook geschrokken.
Morgen gelukkig een afspraak met de cardioloog want er moet zo gauw mogelijk iets aan de vernauwde kransslagader worden gedaan. Daarna moet ik 6-12 maanden herstellen en dan mag er pas geopereerd worden.
Ook dan blijft het tricky en mag de operatie niet langer dan 30 minuten duren. Dit betekent per definitie dat het enkel om explantatie gaat en een borstlift (2,5 u. werk/onder narcose) er überhaupt niet inzit.
Ik wilde er sowieso niets meer in hebben, maar een beetje fatsoenlijk oplappen, was mooi geweest.
Ik maak me best wel ongerust nu ook de PC heeft bevestigd dat ze er uit moeten ivm de scheuren (en uitvloei) en dat dit nog minstens 6-12 maanden moet wachten.
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 feb 2022 13:33

Roos Kamooks schreef:
03 feb 2022 13:20
Hi Luna en Essi,

Helaas voor mij klopt het dat ik niet in een kliniek kan worden geholpen I.v.m. teveel risico’s. Erger nog, de komende 6-12 maanden kan ik niet geholpen worden met de explantatie omdat mijn fysieke gesteldheid dat volgens dr. Van Selms niet toelaat. En ik twijfel geen seconde aan zijn deskundigheid, waarin hij mij uitlegde dat ik a) niet onder narcose kan/mag worden gebracht en b) er momenteel geen tijdelijke stop met bloedverdunners mogelijk is omdat ik tegen het randje van een infarct aan zit.
Zo balen dit alles en eigenlijk toch ook geschrokken.
Morgen gelukkig een afspraak met de cardioloog want er moet zo gauw mogelijk iets aan de vernauwde kransslagader worden gedaan. Daarna moet ik 6-12 maanden herstellen en dan mag er pas geopereerd worden.
Ook dan blijft het tricky en mag de operatie niet langer dan 30 minuten duren. Dit betekent per definitie dat het enkel om explantatie gaat en een borstlift (2,5 u. werk/onder narcose) er überhaupt niet inzit.
Ik wilde er sowieso niets meer in hebben, maar een beetje fatsoenlijk oplappen, was mooi geweest.
Ik maak me best wel ongerust nu ook de PC heeft bevestigd dat ze er uit moeten ivm de scheuren (en uitvloei) en dat dit nog minstens 6-12 maanden moet wachten.
Lieve schat, ik was hier al bang voor en schreef je dit ook. Ik snap alleen niet dat jouw huisarts je naar de Jan van Goyen heeft gestuurd. Werkelijk waar, waar zat hij/zij met zijn verstand? Je zou toch verwachten dat je huisarts van je situatie weet en weet dat je dan niet bij een kliniek geopereerd mag worden?
Ik vind het zó erg voor je dat je nog zo lang moet wachten! :(
Ik raad je echt aan om heel goed met je cardioloog te overleggen en in hetzelfde ziekenhuis jouw protheses te laten verwijderen. De cardioloog, pc en anesthesist moeten met elkaar overleggen. Zorg ervoor dat dit gebeurt, zodat er sneller een oplossing kan komen.
En maak je niet teveel zorgen over de lift, vaak is het helemaal niet nodig. Nu staat je gezondheid op de eerste plaats, de rest komt uiteindelijk goed hoor.

Laat je nog even weten hoe het morgen gaat? En in welk ziekenhuis zit je?

Ik wens je echt heel heel veel sterkte!!!

Al mijn liefs,
Luna <3 <3 <3
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Essi

Ongelezen bericht 03 feb 2022 19:12

Wat rot allemaal voor je!
Ik hoop dat er vlug een oplossing voor je zal komen.
Liefs essi
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”