Mc Ghan implantaten, gescheurd en lekkage

Protheses vanwege cosmetische reden.
Nanne

Ongelezen bericht 11 jan 2022 16:00

Hallo allemaal,

Ik ben Nanne en ik ben er pas achter gekomen dat ik gescheurde Allergan (McGhan) borstimplantaten heb met lekkage aan beide kanten en kapselvorming graad 4. Dit is inmiddels aangetoond dmv mammografie :shock: en echo in november 2021 in het ziekenhuis waar ik deze implantaten ook kreeg. Ik heb behoorlijke pijnklachten (al zo'n 4 jaar) en moet dus nu geopereerd worden. Niemand heeft mij verteld wat voor implantaten ik heb. Op het zgn. paspoort staat geen merk. Omdat ik dat al een tijdje wilde weten heb ik vorige week de assistente van plastische chirurgie gebeld en zij heeft na wat zoekwerk mij laten weten dat ik Mc Ghan implantaten had. Er ging nog geen belletje rinkelen...totdat ik die naam ging googlelen. Ik ben me wezenloos geschrokken! Ik heb dus alle symptomen, opgezette en warme borst, pijnlijke knobbels. Ik kan soms de douche er niet op verdragen, zo'n pijn doet mijn ene borst soms (linker is erger dan de rechter). Ook zwelt mijn tepel af en toe op. Ik heb deze implantaten dus al 15 jaar. De eerste borstvergroting was in 1997. Ik heb dat laten doen omdat ik bijna geen borstontwikkeling had. Deze operatie is door de verzekering daarom volledig vergoed. Ze konden maar 100 cc plaatsen omdat ik zo weinig ruimte had. Na klachten (een vouw in het implantaat) heb ik in 2007 een implantatenwissel gehad, toen hebben ze 150 cc geplaatst omdat er meer ruimte was. Dit was in hetzelfde ziekenhuis. Toen heb ik dus blijkbaar de Mc Ghan implantaten gekregen. Ik was altijd ontzettend blij met het resultaat omdat het heel natuurlijk oogt en ik eindelijk borsten had. En nu weet ik dus niet wat ik moet. Deze moeten eruit, dat is een ding wat zeker is maar dan? Ik heb geen vet over voor lipofilling en een borstlift is met mijn afmeting niet te doen.

Ik heb voor aankomende vrijdag een telefonisch consult met de plastisch chirurg om mij op de wachtlijst te plaatsen voor operatie. Door mijn klachten krijg ik gelukkig wel voorrang. Maar ik wil ook nog een fysieke afspraak met haar, om te spreken over wat er nu gaande is in mijn lijf...waarom ben ik niet geïnformeerd toen deze implantaten uit de handel werden genomen. En hoe zit het met die lymfeklierkanker? Ik heb tijdens de echo ook aangegeven dat ik pijn in mijn oksels had en gevraagd of dat met mijn borsten te maken had. Maar daar kreeg ik geen antwoord op. Ik heb eveneens spier- en gewrichtsklachten. Ik weet niet of het van de implantaten komt maar ik wist ook niet eerder dat het daarvan zou kunnen komen. Door deze klachten ben ik sinds 2008 volledig afgekeurd en slik iedere dag zware pijnstillers. Zou dat echt daarvan komen? Ik had daarvoor ook al gewrichtsklachten alleen niet zo erg.

Sorry voor dit lange verhaal. Ik val hier dus net sinds vorige week in. Ik probeer me zoveel mogelijk in te lezen maar het is zoveel. Hebben jullie misschien tips voor me? Alle tips zijn welkom. Alvast heel hartelijk bedankt.

Lieve groetjes, Nanne
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 jan 2022 20:10

Lieve Nanne,

Kan me heel goed voorstellen dat je bent geschrokken. Als je al die jaren van niets wist en dan ineens op onze website en het forum terecht komt.
Ik ben wel blij dat ze je serieus nemen en je voorrang zullen geven. De klachten klinken niet goed en er moet snel gehandeld worden. Zorg ervoor dat ze de kapsels verwijderen en onderzoeken.
Bij welk ziekenhuis ga je?
Over het uiterlijk van je borsten moet je nu niet mee zitten. Ik weet dat het moeilijk is, maar je gezondheid gaat nu even voor. Bedenk je dat als je nieuwe neemt, alles weer van voor af aan begint. En als je eenmaal klachten hebt door de implantaten, zullen die na de wissel niet verdwijnen, omdat de aanvoer van stoffen door blijft gaan.
Wie heeft gezegd dat je geen lipo kunt doen? Vaak is er meer mogelijk dan je denkt. In ieder geval kun je altijd nog naar Rita Kappel of Frank Niessen. Beiden een kei met lipo bij slanke dames. En inmiddels zijn er meer artsen die ook ervaring met lipo hebben.

Ik snap dat we overal veel info hebben staan, maar het is voor mij echt te vermoeiend om alles iedere keer opnieuw te schrijven. Misschien kun je bij het welkomsbericht beginnen en van daar uit verder werken: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... 208&t=2033

Ik moet nu naar bed. Wens je heel veel succes en sterkte lieverd. Alles komt uiteindelijk goed hoor!!!

xxxjes Luna <3 <3 <3
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Nanne

Ongelezen bericht 12 jan 2022 14:44

Hoi Luna,

Dank voor je reactie en voor je tips. Ik ben het met je eens dat ze snel moeten handelen, hopelijk wordt ik vrijdag op de wachtlijst geplaatst (tel. consult arts). Het kapsel onderzoeken, doen ze dat niet standaard? Wat kunnen ze daarin zien?

Ik doelde niet op het forum hoor, met al die info haha. Ik ben alleen maar blij dat ik dit forum gevonden heb. Maar ook op internet bedoel ik. Ik weet niet wat ik het eerst of laatst moet lezen. Maar ik worstel er me wel doorheen :cool:

Ik heb me een paar dagen geleden aangemeld voor de collectieve actie (bij twee). Supergoed initiatief!!

Het meest bang ben ik nu voor wat er komen gaat. Ik vind het echt doodeng allemaal, hopelijk ben ik op tijd....
Laatst gewijzigd door Nanne op 13 jan 2022 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Liek

Ongelezen bericht 12 jan 2022 22:34

Hallo Nanne,
Fijn hé dit forum, take youre time, het is inderdaad heel veel info!
Ik kan allen maar zeggen dat het me heel veel kracht geeft!! Weet ook sinds november dat 1 van mijn MC Ghans stuk is( heb ze sinds Jan 2004).
Eng, onzeker enz enzo maar duidelijk op 1 eruit die zooi!!
Ik / wij allemaal begrijpen alle struggels!!
Heel veel sterkte en succes en wijsheid!!
Liefs Liek
Nanne

Ongelezen bericht 14 jan 2022 09:18

Hoi Liek, dank je wel voor je bericht!

Die struggels zijn idd een dingetje hoor pfffff, vooral als je er net achter bent dat je die omstreden implantaten in je lijf hebt terwijl je er eigenlijk altijd heel erg blij mee bent/was. Ik zou graag iets meer tijd willen hebben om een beslissing te nemen maar die heb ik helaas niet vanwege die gescheurde implantaten. Ik krijg vanochtend een telefoontje van de arts over de operatie...de prothesewissel en wachttijd. Ik ga vragen om een nieuwe afspraak om een evt. borstlift te bespreken. Hopelijk kan dat op korte termijn.

Liefs, Rianne
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”