Voorstellen - explantatie in het vooruitzicht

Protheses vanwege cosmetische reden.
Visje

Ongelezen bericht 23 dec 2021 20:05

Hi,

11 jaar geleden heb ik een borstvergroting gehad. BermanClinics, Eurosciliconen.
Inmiddels word ik al 2 jaar door de medische molen gehaald ivm maagklachten. Veel misselijk, reactie op steeds meer voedingsmiddelen. Behandeld voor een maagbacterie, die nu weg is. Maar de klachten bleven. Verder bloedonderzoek, ontlastingsonderzoek en maagonderzoek gehad. Dat ziet er normaal uit. Op een laag bloedsuikergehalte na. Internist vond dit verder niet iets om te onderzoeken.
Na al die tijd wordt je behoorlijk onzeker over je lichaam en ben ik zelf naar een privékliniek gestapt voor een total bodyscan. MRI van totale lichaam en specifiek eentje voor mijn borstprotheses. Alles zag er gelukkig goed uit, behalve de MRI van mijn rechterprothese.. deze is verschrikkelijk kapot.
Toen begonnen er kwartjes te vallen (naast de euro's die zo'n scan kost :roll: ). Mijn klachten zijn 2 a 2,5 jaar geleden ontstaan, en tegelijkertijd ontdekte ik ook een knobbel in mijn oksel. Huisarts zag er niks zorgwekkends in. Nu blijkt dit dus een sciliconenknobbel te zijn. Welke er dus al ruimt 2,5 jaar zit.. zolang is mijn prothese dus al kapot.
Als ik de lijst bekijk met klachten van protheses, dan kan ik er aardig wat afvinken. Daar waar er zoveel klachten vaag zijn en ook vaak aan andere omstandigheden te linken zijn. Mamma van 2 jonge kinderen... dus vermoeidheid, brainfrog, woordvindingsproblematiek, prikkelbaar zijn en dan de lichamelijke klachten die ontstaan door 'stress'.
Ik kon door uitval gelukkig direct bij Dr. Kappel terecht. Goed gesprek over gehad en advies dan ook met spoed eruit halen. Omdat ik met de verzekering nog even mijn pakket moest aanpassen, heb ik aangegeven vanaf januari te kunnen. Ze heeft spoed om mijn dossier gezet en verwacht in januari mij te kunnen bellen voor een datum.
Ik vind het spannend.. De ingreep, de eerste dagen na de ingreep, het herstel, het aanzicht na het verwijderen en de eventuele hersteloperatie. Maar ik hoop zo uit het diepst van mijn hart dat mijn maagklachten verdwijnen. Dat ik eindelijk weer normaal kan eten...

Ik ben benieuwd naar ervaringen van dames specifiek met maagklachten/misselijkheid/voedselovergevoeligheid.
En ik ben benieuwd naar dames die niet direct een lipofilling hebben gedaan, maar eerst gaan herstellen en daarna kijken naar het esthetische.

Liefs,
F
Essi

Ongelezen bericht 24 dec 2021 20:16

Welkom visje.
Wat rot dat de prothese kapot is.
Je bent bij Kappel in goede handen.
Zodra je een datum door krijgt mag je het bij me melden. Dan kom je op de lijst met komende operaties te staan en tellen we samen met jou af naar jou dag.
Fijne dagen, Liefs essi
Ilja

Ongelezen bericht 25 dec 2021 11:37

Hoi Visje,

Wat goed dat je naar dr. Kappel bent gegaan en al snel geopereerd kunt worden. Zelf heb ik mijn explantatie op 5 november gehad.
Ik heb ook vanwege maag/darmklachten, moeheid, paniekaanvallen, ademhalingsproblemen, enz. mijn siliconenprotheses
laten verwijderen. Ik hoopte dat ik dan zou opknappen. Vele onderzoeken aan maag en darmklachten leverde niks op.
Ik heb al heel wat artsen en ziekenhuizen bezocht. Helaas ben ik tot nu toe alleen maar zieker. Zo teleurgesteld maar alles
kost tijd. Ik heb misschien een te hoog verwachtingspatroon. Ik lees tussen de regels door dat jij ook wat twijfels hebt over de lipofilling. Ik heb al de nodige ervaring daarmee. Persoonlijk zou ik eerst de explantatie doen. Wie weet hoe het toch nog
mee kan vallen hoe het eruit ziet. Dat lees je hier heel vaak. Ook de vrouwen die hier hun foto’s plaatsen laten dat zien.
Ook ben ik een voorstander om eerst de borsten na de explantatie te laten genezen. Ik heb zelf al 2 keer lipofilling gehad
en het is een lichte ingreep. Wil je nog iets weten dan laat je je maar horen. Heel veel succes.

Lieve groetjes Ilja
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 dec 2021 16:01

Lieve Visje,

Wat een verhaal weer. Triest😢
Helaas kan ik niet uitgebreid reageren, maar wilde je een knuffel sturen🥰
Heb je trouwens last van duizeligheid?

Dikke kus, Luna💋
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 dec 2021 16:20

Misschien kun je je ha wijzen op deze onderzoeken over een verstoring in het autonome zenuwstelsel. Daar kan deze klacht ook door komen en dat hoeft niet perse te komen door iets in de maag of darmen.

Autoimmune dysautonomia in women with silicone breast implants
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33799099/
Complex syndromes of chronic pain, fatigue and cognitive impairment linked to autoimmune dysautonomia and small fiber neuropathy

https://www.celltrend.de/wp-content/upl ... Review.pdf
Prof Cohen Tervaert benoemd dit ook in 1 van zijn onderzoeken.

Hierbij nog even een linkje naar een topic op het forum over orthostatische intolerantie, dat ook te maken heeft met een verstoring in het autonome zenuwstelsel en waar heel veel vrouwen over klagen zonder dat artsen weten wat het is... viewtopic.php?f=161&t=2913

En ik zou sowieso een verwijzing vragen naar dokter Beekman of Nanayakkara als deze klacht niet overgaat na explantatie.

Hier nog een site met informatie over misselijkheid en behandeling door osteopathie, misschien heb je er iets aan: https://osteopathievaneijck.nl/indicati ... elijkheid/

Zou een link naar topic dame plaatsen, maar dan moet je weer zoveel lezen. Deze linkjes zijn genoeg.

Dikke kus!!!!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 dec 2021 16:54

Overigens is hypoglykemie (te lage suiker) ook een aanwijzing en verergerd tevens misselijkheid. Hypoglykemie komt vaker voor bij mensen met een verstoring in het autonome zenuwstelsel. Zie tekst over orthostatische intolerantie/dysautonomie. Het zijn 2 systemen, maar er is wel een verband.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Visje

Ongelezen bericht 28 dec 2021 13:09

Bedankt voor de reacties!
@Ilja, wat ontzettend rot dat je je nog steeds niet beter voelt. Ik kan mij voorstellen dat dat enorm frustreert. Je leest van tevoren dat het tijd nodig heeft, en dat het eerst erger kan worden. Maar ergens hoop je ook dat het direct verlichting gaat geven.
@Luna, bedankt voor de info en de linkjes! Ik ga ze allemaal op mijn gemakje lezen. En ook zeker verder actie ondernemen op dit gebied als mijn klachten niet verdwijnen na de explantatie!

Super fijn dit forum, de herkenning, steun en tips naar hoeken waar je het zelf nog niet gezocht hebt!

Liefs,
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”