Hoi Esther,
Ik ben vorige week geopereerd, waarbij mijn McGhan 410-implantaten eruit gehaald zijn. Die van mij waren 325 cc, daarmee had ik een 75C cup, en aangezien ik nogal slank ben en voor de borstvergroting zo goed als geen eigen borstweefsel had, ging ik ervan uit dat ik ook vrijwel niks zou overhouden. Toch is dat vooralsnog enorm meegevallen. Kijk maar eens in mijn foto-topic:
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... 262&t=3983
En ook bij anderen zie je dat vaak, dat het eigenlijk wel meevalt. En vaak is het direct na de operatie op z'n ergst, in de weken en maanden daarna schijnen borsten zich vaak weer een beetje te settelen en te 'fluffen', zoals ze dat noemen.
Mentaal moet ik zeggen dat het ook enorm meevalt. Ja, ze zijn veel kleiner, en ik was lang gewend een vrouw te zijn met relatief grote borsten, maar het idee dat wat er nu zit, hoe bescheiden ook, helemaal echt van mij is voelt toch ook wel fijn. Ik had toch altijd het gevoel dat ik mensen voor de gek hield. Zeker als vriendinnen of collega's me toevertrouwden dat ze jaloers waren op mijn figuur: zo slank, en dan toch zulke mooie, grote, pronte borsten. Dat voelde dan niet helemaal goed, en dan schaamde ik me er een beetje voor. En op de een of andere manier merk ik dat ik eigenlijk geen moeite heb met het idee dat ik nu de rest van m'n leven een vrouw met veel kleinere borsten zal zijn. Kleine borsten zijn tenslotte ook borsten, en het zijn wel
mijn kleine borsten.
En natuurlijk is het idee dat ik iets waar ik potentieel enorm ziek van zou kunnen worden heb laten verwijderen ook een grote opluchting.
Ik was wel zo bang dat ik niks over zou houden dat ik tegelijkertijd met mijn explantatie lipofilling heb laten doen. Omdat ik zo slank ben kon er helaas maar weinig vet geoogst worden, maar het scheelt toch ook wel iets. Is dat misschien een optie voor je? Dat kun je ook (en velen menen zelfs dat dat beter is) los van de explantatie doen, als je eenmaal genezen bent. Dus misschien is dat iets wat je kunt overwegen, mocht je straks echt niet blij zijn.
Ik wens je heel veel succes!