Even Voorstellen voorafgaande aan explantie+grote borstlift

Protheses vanwege cosmetische reden.
Esther78

Ongelezen bericht 20 nov 2021 09:13

Hoi hoi,

Ik ben Esther 43 jaar en heb onlangs de goedkeuring voor explantatie gehad van VgZ.

Deze gaat plaatsvinden bij dr Tan in de parkkliniek ( Jammer genoeg kan ik weinig terugvinden over hem, terwijl ik wel echt een goed gevoel kreeg bij hem) Hij gaat de implantaten verwijderen, ik krijg geen drains en ook niet al het kapsel verwijderen, iets wat ik wel raar vind nu ik het typ😬
Ik heb de mghan 410, nu E75 en houd nagenoeg niks over, ben heel benieuwd hoe ik dit mentaal ga ervaren🤷‍♀️ Zijn er meerdere vrouwen die zo denken of gedacht hebben en hoe is dit uiteindelijk verlopen?

Groetjes
Tauwja

Ongelezen bericht 20 nov 2021 10:35

Hoi Esther,

Ik ben vorige week geopereerd, waarbij mijn McGhan 410-implantaten eruit gehaald zijn. Die van mij waren 325 cc, daarmee had ik een 75C cup, en aangezien ik nogal slank ben en voor de borstvergroting zo goed als geen eigen borstweefsel had, ging ik ervan uit dat ik ook vrijwel niks zou overhouden. Toch is dat vooralsnog enorm meegevallen. Kijk maar eens in mijn foto-topic: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... 262&t=3983

En ook bij anderen zie je dat vaak, dat het eigenlijk wel meevalt. En vaak is het direct na de operatie op z'n ergst, in de weken en maanden daarna schijnen borsten zich vaak weer een beetje te settelen en te 'fluffen', zoals ze dat noemen.

Mentaal moet ik zeggen dat het ook enorm meevalt. Ja, ze zijn veel kleiner, en ik was lang gewend een vrouw te zijn met relatief grote borsten, maar het idee dat wat er nu zit, hoe bescheiden ook, helemaal echt van mij is voelt toch ook wel fijn. Ik had toch altijd het gevoel dat ik mensen voor de gek hield. Zeker als vriendinnen of collega's me toevertrouwden dat ze jaloers waren op mijn figuur: zo slank, en dan toch zulke mooie, grote, pronte borsten. Dat voelde dan niet helemaal goed, en dan schaamde ik me er een beetje voor. En op de een of andere manier merk ik dat ik eigenlijk geen moeite heb met het idee dat ik nu de rest van m'n leven een vrouw met veel kleinere borsten zal zijn. Kleine borsten zijn tenslotte ook borsten, en het zijn wel mijn kleine borsten.
En natuurlijk is het idee dat ik iets waar ik potentieel enorm ziek van zou kunnen worden heb laten verwijderen ook een grote opluchting.

Ik was wel zo bang dat ik niks over zou houden dat ik tegelijkertijd met mijn explantatie lipofilling heb laten doen. Omdat ik zo slank ben kon er helaas maar weinig vet geoogst worden, maar het scheelt toch ook wel iets. Is dat misschien een optie voor je? Dat kun je ook (en velen menen zelfs dat dat beter is) los van de explantatie doen, als je eenmaal genezen bent. Dus misschien is dat iets wat je kunt overwegen, mocht je straks echt niet blij zijn.

Ik wens je heel veel succes!
Laatst gewijzigd door Tauwja op 20 nov 2021 12:12, 6 keer totaal gewijzigd.
Irisgraaf

Ongelezen bericht 20 nov 2021 10:39

Hee Esther,

Wat fijn dat ze eruit gaan. Wanneer is je operatie?

Op 9 december heb ik ook een consult bij Park kliniek, dokter Hoekstra. Ik denk ook dat je je gevoel moet volgen, als de arts goed voelt dan voelt dat zo.. We moeten op de artsen vertrouwen denk ik. En sowieso is het gevoel dat ze eruit gaan, al heel fijn.

Mag ik vragen waarom niet al het kapsel verwijderd gaat worden? Gewoon nieuwsgierig, dan kan ik dat ook in gedachten houden voor mijn eigen consult. :oops:

Zelf ben ik ook onwijs benieuwd hoe dit mentaal zou gaan! Ik heb er dus nog geen ervaring mee, maar probeer me nu vast te houden aan de gedachten dat ze er 1: uit gaan. 2: mijn gezondheid. Ik praat er heel veel over met mijn man wat veel steun geeft.

Ik wens je alle goeds!

Liefs Iris
Essi

Ongelezen bericht 21 nov 2021 23:28

Esther78 schreef:
20 nov 2021 09:13
Hoi hoi,

Ik ben Esther 43 jaar en heb onlangs de goedkeuring voor explantatie gehad van VgZ.

Deze gaat plaatsvinden bij dr Tan in de parkkliniek ( Jammer genoeg kan ik weinig terugvinden over hem, terwijl ik wel echt een goed gevoel kreeg bij hem) Hij gaat de implantaten verwijderen, ik krijg geen drains en ook niet al het kapsel verwijderen, iets wat ik wel raar vind nu ik het typ😬
Ik heb de mghan 410, nu E75 en houd nagenoeg niks over, ben heel benieuwd hoe ik dit mentaal ga ervaren🤷‍♀️ Zijn er meerdere vrouwen die zo denken of gedacht hebben en hoe is dit uiteindelijk verlopen?

Groetjes
Spannend !
Heb je ook al een operatie datum?
Dan zet ik je op de lijst met komende operaties en tellen we samen af naar jou dag.
Liefs essi
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 nov 2021 09:18

Fijn dat je de goedkeuring hebt! Dokter Tan ken ik wel van vele bv's bij onze achterban, maar niet van explantaties. Ik zou me geen zorgen maken, want het is een heel ervaren chirurg. Doet dit werk al tientallen jaren. En ze leren allemaal te explanteren, dat gebeurt ook tijdens een wissel.

Alles komt goed! Wens je heel veel succes!!! <3 <3 <3
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Esther78

Ongelezen bericht 01 dec 2021 23:54

Hoi hoi,

Nee heb nog geen operatie datum,het zal ongeveer eind januari worden.😉

Luna Mks dank je wel morgen telefonisch consult over de drains en het kapselvorming.

Luna MKS

Ongelezen bericht 02 dec 2021 07:54

Esther78 schreef:
01 dec 2021 23:54
Hoi hoi,

Nee heb nog geen operatie datum,het zal ongeveer eind januari worden.😉

Luna Mks dank je wel morgen telefonisch consult over de drains en het kapselvorming.

Succes!!!
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”