Allergan ruptuur 2x binnen 10 jaar

Protheses vanwege cosmetische reden.
Allergan

Ongelezen bericht 08 jul 2021 07:45

Ik heb in 2012 na een jarenlang onderzoek door mijzelf, borstimplantaten laten zetten door een goede arts die niet alleen in nederland in de prive kliniek eigenaar was, maar ook in het jbz. We kozen voor allergan natrelle, wat duurder maar ce en fda gecertificeerd.

In 2016 maakten ze een mammo om te kijken ivm borstkanker erfelijk, en een implantaat had een ruptuur, die scheurde ter plekke. Mijn borst groeide groot en binnen 4 weken waren beiden implantaten vervangen (als je er een doet na 4 jaar heb je anders verschil). Nu weer 5 jaar later, maakte ik een echo (nooit geen mammo meer!) En blijken de implantaten slijtage te vertonen en ruptuur aan de binnenkant kapsel. Aan beide zijden.

Ik heb verder geen gezondheidsklachten tot nu toe (voor zover ik weet, nek en schouderklachten en geheugen problemen komen toch wel met de jaren...toch?!)en wacht de mri af.

Ik weet het ff niet meer. Velen (ook in mijn omgeving) gaan zomaar zonder onderzoek of afweging naar maakt niet uit waar voor implantaten (ook buitenland) en die hebben niks. En ik ongeveer de enige in onze omgeving die het niet zomaar liet doen (ik heb zelfs onderzoek gedaan naar studies arts en verleden op google) heb nu voor de 2e keer een operatie voor de boeg.

Wat te doen, vervangen door een ander merk, zoutoplossing met ook siliconen envelop, helemaal eruit laten en verminkt door het leven (want mijn borsten waren altijd al lelijk, en toen ik in 2012 het besluit nam waren het zelfs lelijke enveloppen geworden).

Een 3e operatie in 5 jaar daar wordt alles sowieso niet fraaier van plus nog het risico van de operatie zelf. En wordt het niet eens tijd om een schadeclaim ergens in te dienen? Groeten Adriana ps zijn er ook foto's te vinden van borsten na explantatie zonder prothesen
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 jul 2021 09:43

Lieve Allegan,

Wat naar dat er zoveel is gebeurd in zo'n korte periode. Helaas voor ons bekende verhalen..
Op het forum vind je heel veel informatie en antwoorden op al je vragen. Ik kan dat niet voor je uitschrijven in dit topic. Het spijt me zeer, maar ik vrees dat je vooral nu juist echt op onderzoek uit moet. Hoe vermoeiend ook, dat is de enige manier.

Begin bij het Welkomsbericht en ga daarna alle delen af. Je komt dan ook vanzelf bij de foto's terecht. viewtopic.php?f=208&t=2033

Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke weg!

Alle liefs,

Luna <3

PS. Hierbij informatie over de schadeclaim: viewtopic.php?f=116&t=3700
Morgen komt er nog een persbericht naar buiten.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”