Ik ben Daantje en ik lees sinds een aantal weken jullie verhalen.
Radar gezien, maar zelf geen klachten?
Een paar maanden geleden keek ik nietsvermoedend naar het programma van Radar waarin verschillende vrouwen hun vreselijke ervaringen deelden over hun borstimplantaten. Tot die tijd had ik geen seconde nagedacht over al deze mogelijke nare gevolgen!!
Op mijn 20e heb ik een borstvergroting laten doen en inmiddels ben ik 27. Ik ben al 7 jaar ontzettend blij met mijn prachtige borsten. Het is misschien geen populaire opmerking op dit forum maar wat ben ik sterk geworden na deze borstvergroting.
Toch bleef het programma aan me knagen en sindsdien doe ik ontzettend veel research. Ik geloof nog steeds niet dat ik klachten heb van mijn implantaten (ze zijn overigens van Mentor, 275cc per borst). Ik heb mijn medisch dossier opgevraagd bij de huisarts en ook daaruit kan ik niet afleiden dat ik sinds mijn borstvergroting vreemde klachten heb waarmee ik bij de huisarts ben geweest. Toch zijn er wel wat dingetjes die misschien(??) een gevolg zijn van de implantaten, namelijk:
- ik word vaak wakker met gezwollen, brandende ogen die niet echt kraakhelder wit zijn. Ik heb geen idee hoe dit was voor de bv.
- ik heb veel nekpijn, ook geen idee of ik dit voor de bv al had.
- ik heb sinds een halfjaartje pijn in mijn knieΓ«n, met name als ik in kleermakerszit zit. Op de echo is niets vreemds te ontdekken.
- mijn huid is erg droog en ik heb veel plekjes die jeuken.
- ik kom ontzettend moeilijk uit bed, maakt niet uit hoe laat het is. Voor mijn gevoel had ik dit voor de bv ook al.
- ik heb sinds een paar jaar een irritante tandpijn (die erger lijkt tijdens mijn menstruatie), die ik voor de bv zeker weten niet had. Tandarts kan niks geks vinden.
- ik heb tijdens mijn menstruatie migraine, die ik voor de bv ook niet had.
Foto's van voor de bv
Vandaag heb ik nog eens gekeken naar de foto's die ik heb gemaakt voor mijn borstvergroting. Het enige wat ik denk: arme meid, logisch dat je hiervoor gekozen hebt! Ik wil NOOIT meer terug naar het gevoel wat ik toen had, wat maakt dat me bang
Consult bij dr. Niessen
Inmiddels heb ik een consult gehad bij dr. Niessen. Het was een prettig gesprek en mijn eerste gevoel na het gesprek was: DOEN! Al is de kans maar 1% dat ik klachten heb/krijg, welke vrouw zou dan in godsnaam dat risico willen nemen? Ik dus niet.. Maar het is nu een paar weken geleden dat ik bij dr. Niessen was en het lijkt wel alsof ik in een rollercoaster zit. Het ene moment ben ik er zo van overtuigd dat ik het moet doen en het andere moment twijfel ik aan alles.
Ik ben overigens erg slank, had een inimini A cupje voor mijn bv en borsten die erg naar buiten staan dus echt een kippenborst. De woorden van dr. Niessen: ze zijn inderdaad erg klein als de implantaten eruit gaan. Hij raadt dan ook explantatie met lipofilling aan. Hij gaf aan dat het dan echt mooie borstjes gaan worden! Hij kan 150cc (300cc totaal voor beide borsten samen) vet oogsten en verwacht dat daar 100cc per borst van overblijft. Weet iemand of het overblijven van 100cc realistisch is?
Twijfels over explantatie+lipofilling
Zoals ik al schreef heb ik ontzettend veel van jullie verhalen gelezen en foto's bekeken. Wat ben ik blij dat jullie bestaan (klinkt heel gek, maar serieus!!). Ik lees veel positieve verhalen over explantatie en lipofilling bij dr. Niessen maar ik heb ook twijfels. Als ik lees dat hij op de dag van de operatie gehaast is, hij aan iemand zonder lipofilling vraagt hoe het met het ingespoten vet is, hij (mogelijk) in een buik wat vet laten zitten waardoor een van jullie nu een knobbel in haar buik heeft, dan krijg ik twijfels. Ik wil niet 'weer' een foute keus maken.
Wel ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik een emotioneel onzeker wrak wordt als ik kies voor explantatie zΓ³nder lipofilling. Zo eerlijk moet ik naar mezelf zijn. Dus als ze eruit gaan, dan met lipofilling.
Is er iemand die mijn verhaal herkent? Die me net over het drempeltje kan helpen? Of iemand die gewoon wil reageren? Heel graag!!
Lieve groet,
Daantje