Voorstellen (geen/weinig?) klachten (ik heb Monobloc )

Protheses vanwege cosmetische reden.
Buck

Ongelezen bericht 04 okt 2020 16:56

Hoi allemaal,

Ik ben hier helemaal nieuw mee. Pas sinds de aflevering van Radar, begonnen mijn 'radartjes' - weliswaar opnieuw want ik ben eigenlijk al langer bezig met de vraag 'doe ik hier wel goed aan' - te draaien... maar even mijn verhaal.

4,5 jaar geleden heb ik een bv gehad, monobloc hydrogel CMC. Jarenlang al over nagedacht; altijd erg onzeker over mijn borsten. Ik ben erg dun, past ook bij mijn bouw: 1.73 en ongeveer 54 kilo. uitendelijk de knoop doorgehakt en gegaan voor 'het beste alternatief' zoals ik dat mezelf en andere mensen om mij heen laat geloven. Ik heb een dochtertje van 15 maanden en die heeft 10 maanden borstvoeding gekregen. Het mooiste wat er is! Meer en meer lees ik nu over de gevaren van zwangerschap en borstvoeding als je implantaten hebt (ongeacht welk materiaal) en de onzekerheid en ANGST groeit met de minuut. Ik kan momenteel niet functioneren en ben in mijn hoofd alleen maar hiermee bezig. Wij zouden graag nog een kindje willen maar het idee dat ik 10 maanden heb gevoed en dus ook gekolfd (komen er dan silicone deeltjes vrij door trillingen? betekent dat meer siliconen door heel mijn lijf in plaats van alleen maar plaatselijk?) baart me zorgen/angst.

In de borstvoedingsperiode heb ik veeeeel stuwing, pijnlijke borsten, borstonsteking en zelfs een abces gehad.

Mogelijk heb ik nu wat vermoeidheidsklachten en gewrichtspijn maar ik ben ook een enorme angsthaas; als ik iets lees dan heb ik er last van.

Ik ga morgen meteen contact opnemen met de huisarts en/of een pc die mij kan helpen met mijn vragen maar mogelijk kunnen jullie, ervaringsdeskundigen of vrouwen in hetzelfde schuitje me helpen. Ik heb al veel gelezen dus dat is heel fijn.
Explantatie??? Misschien, maar pfffffffffffff het idee alleen al! Ik ben zo dun, heb echt niks bij te zetten, hoe zit dat dan met eigen vet?
En: als is geëxlanteerd, hoe dan verder? mag je ook lange tijd niet zwanger worden als je bijna geen klachten hebt?
Mijn eetpatroon is trouwens wel best gezond, ik slik (goede) supplementen van de orthomoleculair arts en ben echt wel bezig met gezonde voeding. Des te meer verbaas ik me zo nu en dan over mijn eigen keuze van toen. Verbazen? Spijt, heeeeel veel knagende spijt :oops: :cry:

Fijn om het even van je af te typen ook.
Liefs B.
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 okt 2020 18:37

Ik reageer morgen ok lieve Buck!

Het moeilijkste is de angst voor je (ongeboren) kinderen. Ik begrijp je zo goed!😢

Ik had een fout gemaakt in het andere bericht, verkeerd afgesplits, maar ga hem weer terugzetten in het topic van Elisa2020.

Sterkte en tot morgen!😘💕💕
Muisje

Ongelezen bericht 05 okt 2020 07:15

Hallo Buck,

Ik begrijp je angst helemaal. Ik had ook monoblock hydrogel protheses, heb ze bijna 10 jaar gehad. Ik heb er 3 jaar over gedaan om echt tot explantatie te komen, stelde mezelf iedere keer voor een korte tijd gerust dat het wel mee zou vallen.
Ik was al ouder toen ik ze kreeg en had al twee kinderen. Maar omdat ik ook een angsthaas ben begrijp ik je angst wat betreft de borstvoeding.
Ik kan je alleen maar zeggen dat ik zelf heel erg blij ben dat ze eruit zijn, ik realiseer me dat de CMC die erin zat ook wel gedeeltelijk in mijn lichaam zal zitten net als misschien siliconen van het omhulsel maar er kan in ieder geval nu niet meer inkomen. Ik was vooral ook bang voor de methyleenblauw maar ben daarom nu ook zo opgelucht.
Ook ik ben heel erg slank, kon geen lipofilling doen. Maar eerlijk gezegd wilde ik dat ook niet, voor mij was de explantatie zwaar genoeg voor mijn lichaam. Mijn borsten zijn klein, maar het zijn mijn eigen zachte borsten. Ik heb het gevoel van de protheses altijd vervelend gevonden.
Ik hoop dat je hier de antwoorden zult vinden waar je naar op zoek bent. Ik wens je veel succes en op naar een gezonder lichaam.

Liefs Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 okt 2020 20:48

Lieverd, we hebben een apart deel over implantaten en kinderen. Lees daar de berichten en hopelijk word je dan ook wat gerustgesteld. Jezelf nu gek maken heeft totaal geen zin, dat is nog erger voor je kindje!

Je hebt gelukkig nog geen ernstige klachten dat kan gunstig zijn. Had je wel erge klachten, was dat was dat een ander verhaal. Had je zelf al een overactief immuunsysteem dan kan dat via de placenta en borstvoeding bij je kindje komen. Als je eigen afweersysteem heel veneinig is, kan dat resulteren in allergieën en auto-immuunziekte bij je kinderen. Bij nou is dat nog niet het geval, dus laat het alsjeblieft los!
Wel lijkt het mij belangrijk om te kijken naar de toekomst en idd goed na te denken over explantatie. Helaas zijn ook de monoblocs niet 100% veilig.

Het forum puilt uit van info en verhalen van ervaringsdeskundigen. Lees alles aandachtig door.

Ik wens heel heel veel sterkte en succes!☀️🙏

Graag vraag ik je ook nog even het Welkomsbericht te lezen. Dit is belangrijk, zodat je weet hoe alles werkt en waar de belangrijkste onderwerpen staan.

Heel veel liefs, Luna 😘💕💕💕

Lees hier hoe je meer topics van Estelle of een ander forumlid vindt https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2503
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 okt 2020 21:13

Las ergens dat je naar dr. Visser wilt, maar ik zou je willen vragen om ook naar dr. Kappel te gaan, want ik ben bang dat dr. Visser misschien gaat zeggen dat het niet aan je implantaten ligt....
Dr. Kappel is inmiddels ook gestopt met het implanteren van monoblocs. Ook zij stond lange tijd achter dit product, maar tegenwoordig niet meer.
Natuurlijk kun je ook 1 van de andere chirurgen bezoeken, maar wilde je wel even waarschuwen. Dr. Visser is verder echt wel een heel goede, want ook zij erkent al heel lang klachten door siliconen. Langer dan vele anderen.

Succes!😘💕
Dorie

Ongelezen bericht 06 okt 2020 07:44

Hoi
Ik kan je niet over alles adviseren, alleen vanuit mijn eigen ervaring. Ik had zelf geen klachten en vond de explantatie reuze mee vallen! Na bv half jaartje zou ik een zwangerschap zeker weer aangedurfd hebben! Waarschijnlijk zelfs wel eerder, want ik weet hoe groot dat verlangen kan zijn.
Ik heb 2 kinderen de borst geven met silicone. De eerste 3 mnd. Continu stuwing. Bij de 2de hier veel minder last van. 6 mnd gevoed
Denk wel vaak met spijt aan die periode terug omdat ik denk dat het voeden fijner en prettig geweest was zonder die stomme dingen! Ook psychisch
Mijn implantaten kwamen er als nieuw uit naar 11 jaar. Ik vermoed zelf dat dit ook een rede is dat ik geen klachten had en andere wel.
Succes met alles
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Dorie

Ongelezen bericht 06 okt 2020 07:47

Oja dr niessen kan bij slanke vrouwen ook lipofilling doen.... ik heb ook niet veel vet maar was bij mij wel mogelijk.... heb hier echter niet voor gekozen
Ga het mogelijk als nog wel doen
Even voor jou beeld ik ben 1.70 cm en weeg 58 kg
Dorie

Ongelezen bericht 06 okt 2020 07:51

H et laatste stukje van je opening post herken ik zo. Verbazen over je eigen keuze en de knagende spijt

Heb van de explantatie 0% spijt. Ook al is het bij mij niet zo mooi geworden als bij sommige andere
En het voelt zo fijn!!!+
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 okt 2020 11:48

Wilde zelf ook nog wat toevoegen. Ik ben even lang als jij en dunner inmiddels. Ik was blij met de 54 maar door ziekte afgelopen maanden weer terug naar 52.
Maar zelfs toen ik veel minder woog, kon ik volgens dr. Kappel lipo doen als ik dat wilde. Zelfs jaren geleden toen de techniek nog niet zo ontwikkeld was als nu.
En als je naar foto's van bijvoorbeeld Cynthia of Elle kijkt, zie je dat die echt zeer slank zijn.
Ik weet dat dr. Kappel een eigen nieuwe techniek heeft ontwikkeld voor zeer zeer slanke vrouwen die amper vet hebben. Ik ken niet de details, maar je kunt altijd zelf op consult en kijken of ze je kan helpen. Zij heeft deze techniek nu doorontwikkeld omdat ze is gestopt met monoblocs. Waar ze lange tijd volledig achter stond, maar ze begon steeds meer ellende te zien bij vrouwen. En ze dacht zelfs dat het product was veranderd. Nu is er ook geen certificaat afgegeven voor de monobloc, dus hij is in Nederland ook niet meer te krijgen. Maar ze was sowieso al gestopt, omdat ze er niet langer achter kon staan. Teveel vrouwen met klachten, ook velen met kapselcontractie, wat heel raar is bij de monobloc.
Lees je goed in en maak een plan. Niet zwanger worden met die troep. Je bent vast nog jong, je eicellen lopen niet snel weg hoor. Beter een gezond en schoon lijf, anders ga je jezelf gek maken om je kindje zoals je dat nu al doet, maar dan zal het vele malen erger zijn!😢
En wees niet bezorgd, dat jij nog geen heel erge klachten hebt, heeft jouw meisje beschermd. En de monobloc is, ondanks dat ik het ook troep vind, anders dan siliconen. Tenminste de inhoud ervan, deze verlaat je lijf gewoon ook al kan het onderweg naar buiten wel trammelant geven. Siliconen blijven zwerven.

Alles komt goed!!!🥰😘
Buck

Ongelezen bericht 06 okt 2020 12:50

Dank jullie wel voor de wijze en lieve woorden. Ik probeer me minder zorgen te maken over mijn dochtertje, want dat voelt ze inderdaad aan. Merk het nu al! Moest hard (!) huilen en ze was hierbij, kreeg ik een dikke knuffel van haar (ze is 14 maanden...). Probeer dat natuurlijk niet te vaak te doen maar zit er echt doorheen. Dus jullie woorden zijn nu erg welkom.

Ik ben gisteren bij de huisarts geweest die heeft me doorverwezen naar een plastisch chirurg in het ziekenhuis en ik heb bloed laten prikken. Zij gaf aan dat er geen siliconendeeltjes door heel je lichaam rondgaan. Ook zij vond dat het niks te maken heeft met de zwangerschap (maar ik denk dan dus alleen als je geen klachten hebt). Daarnaast wil ik ook naar twee andere PC's gaan om te vragen wat de mogelijkheden zijn.

Luna, bedankt voor jouw uitgebreide antwoord heel fijn. Ik ga zeker het hele forum langs en doorspitten om te kijken waar en van wie ik nog meer informatie kan opdoen. Ik weeg 55 kilo en ben 1.74m 30 jaar trouwens. Ben o zo bang dat het allemaal niet mogelijk is.... Maar ook o zo bang dat ze zeggen dat het wél mogelijk is, ik 8000 euro (explantatie plus lipo) betaal, en dat het resultaat teleurstellend is.
En, 8000 euro heb ik niet zomaar liggen ;)
Buck

Ongelezen bericht 06 okt 2020 12:52

Dorie schreef:
06 okt 2020 07:44
Hoi
Ik kan je niet over alles adviseren, alleen vanuit mijn eigen ervaring. Ik had zelf geen klachten en vond de explantatie reuze mee vallen! Na bv half jaartje zou ik een zwangerschap zeker weer aangedurfd hebben! Waarschijnlijk zelfs wel eerder, want ik weet hoe groot dat verlangen kan zijn.
Ik heb 2 kinderen de borst geven met silicone. De eerste 3 mnd. Continu stuwing. Bij de 2de hier veel minder last van. 6 mnd gevoed
Denk wel vaak met spijt aan die periode terug omdat ik denk dat het voeden fijner en prettig geweest was zonder die stomme dingen! Ook psychisch
Mijn implantaten kwamen er als nieuw uit naar 11 jaar. Ik vermoed zelf dat dit ook een rede is dat ik geen klachten had en andere wel.
Succes met alles
Dorie, bedankt voor jouw input! Hoe oud zijn je kinderen nu? Maar jij had dus ook geen klachten? Die borstvoedingsklachten zijn zo herkenbaar. Ik zou het zo fijn vinden als ik voor mijn eventuele volgende zwangerschap ben geëxplanteerd. Man, wat ben ik benieuwd naar voeden zonder die dingen. Ik snap jou helemaal dus...
Dorie

Ongelezen bericht 06 okt 2020 12:55

6 en 8 alweer...
Dorie

Ongelezen bericht 06 okt 2020 12:55

8000 is veel.geld, dat ben ben je niet kwijt. Weet dat het bij dr niessen ongeveer 4500 kost..in een operatie dan. Apart is duurder... alleen explantatie is natuurlijk ook een optie.... ik was daarvoor "slechts" 1800€ kwijt.

Van veel artsen zul je te horen krijgen dat je je geen zorgen hoeft te maken. Heb ik ook gehoord. Toch 100% blij met mijn verwijdering ondanks dat ik totaal geen lichamelijke klachten had!
Buck

Ongelezen bericht 06 okt 2020 13:01

Luna schreef:
06 okt 2020 11:48
Wilde zelf ook nog wat toevoegen. Ik ben even lang als jij en dunner inmiddels. Ik was blij met de 54 maar door ziekte afgelopen maanden weer terug naar 52.
Maar zelfs toen ik veel minder woog, kon ik volgens dr. Kappel lipo doen als ik dat wilde. Zelfs jaren geleden toen de techniek nog niet zo ontwikkeld was als nu.
En als je naar foto's van bijvoorbeeld Cynthia of Elle kijkt, zie je dat die echt zeer slank zijn.
Ik weet dat dr. Kappel een eigen nieuwe techniek heeft ontwikkeld voor zeer zeer slanke vrouwen die amper vet hebben. Ik ken niet de details, maar je kunt altijd zelf op consult en kijken of ze je kan helpen. Zij heeft deze techniek nu doorontwikkeld omdat ze is gestopt met monoblocs. Waar ze lange tijd volledig achter stond, maar ze begon steeds meer ellende te zien bij vrouwen. En ze dacht zelfs dat het product was veranderd. Nu is er ook geen certificaat afgegeven voor de monobloc, dus hij is in Nederland ook niet meer te krijgen. Maar ze was sowieso al gestopt, omdat ze er niet langer achter kon staan. Teveel vrouwen met klachten, ook velen met kapselcontractie, wat heel raar is bij de monobloc.
Lees je goed in en maak een plan. Niet zwanger worden met die troep. Je bent vast nog jong, je eicellen lopen niet snel weg hoor. Beter een gezond en schoon lijf, anders ga je jezelf gek maken om je kindje zoals je dat nu al doet, maar dan zal het vele malen erger zijn!😢
En wees niet bezorgd, dat jij nog geen heel erge klachten hebt, heeft jouw meisje beschermd. En de monobloc is, ondanks dat ik het ook troep vind, anders dan siliconen. Tenminste de inhoud ervan, deze verlaat je lijf gewoon ook al kan het onderweg naar buiten wel trammelant geven. Siliconen blijven zwerven.

Alles komt goed!!!🥰😘
Dankjewel, ik ga eens even kijken bij deze dames. En bij jou! als dat kan :) denk je dat andere PC ook de nieuwste technieken gebruiken van lipofilling, zoals dr. Niessen? Of plastisch chirurgen in ziekenhuizen?

Sorry als ik overbodige vragen stel, maar ik zit zo VOL met alles (DIT!+werk+thuis+verhuizing+alles willen bijhouden) dus geef maar aan als dit niet de plek is, dan ga ik gewoon zelf weer zoeken.
Liefs B.
Buck

Ongelezen bericht 06 okt 2020 13:03

Dorie schreef:
06 okt 2020 12:55
8000 is veel.geld, dat ben ben je niet kwijt. Weet dat het bij dr niessen ongeveer 4500 kost..in een operatie dan. Apart is duurder... alleen explantatie is natuurlijk ook een optie.... ik was daarvoor "slechts" 1800€ kwijt.

Van veel artsen zul je te horen krijgen dat je je geen zorgen hoeft te maken. Heb ik ook gehoord. Toch 100% blij met mijn verwijdering ondanks dat ik totaal geen lichamelijke klachten had!
Ja.. Het kost toch algauw 2400 met 1250 aan verwijderen van kapsel. Plus lipofilling twee behandelingen á 2100 (=4200) dus samen kom je er wel op.... :cry:
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”