Ik ben hier helemaal nieuw mee. Pas sinds de aflevering van Radar, begonnen mijn 'radartjes' - weliswaar opnieuw want ik ben eigenlijk al langer bezig met de vraag 'doe ik hier wel goed aan' - te draaien... maar even mijn verhaal.
4,5 jaar geleden heb ik een bv gehad, monobloc hydrogel CMC. Jarenlang al over nagedacht; altijd erg onzeker over mijn borsten. Ik ben erg dun, past ook bij mijn bouw: 1.73 en ongeveer 54 kilo. uitendelijk de knoop doorgehakt en gegaan voor 'het beste alternatief' zoals ik dat mezelf en andere mensen om mij heen laat geloven. Ik heb een dochtertje van 15 maanden en die heeft 10 maanden borstvoeding gekregen. Het mooiste wat er is! Meer en meer lees ik nu over de gevaren van zwangerschap en borstvoeding als je implantaten hebt (ongeacht welk materiaal) en de onzekerheid en ANGST groeit met de minuut. Ik kan momenteel niet functioneren en ben in mijn hoofd alleen maar hiermee bezig. Wij zouden graag nog een kindje willen maar het idee dat ik 10 maanden heb gevoed en dus ook gekolfd (komen er dan silicone deeltjes vrij door trillingen? betekent dat meer siliconen door heel mijn lijf in plaats van alleen maar plaatselijk?) baart me zorgen/angst.
In de borstvoedingsperiode heb ik veeeeel stuwing, pijnlijke borsten, borstonsteking en zelfs een abces gehad.
Mogelijk heb ik nu wat vermoeidheidsklachten en gewrichtspijn maar ik ben ook een enorme angsthaas; als ik iets lees dan heb ik er last van.
Ik ga morgen meteen contact opnemen met de huisarts en/of een pc die mij kan helpen met mijn vragen maar mogelijk kunnen jullie, ervaringsdeskundigen of vrouwen in hetzelfde schuitje me helpen. Ik heb al veel gelezen dus dat is heel fijn.
Explantatie??? Misschien, maar pfffffffffffff het idee alleen al! Ik ben zo dun, heb echt niks bij te zetten, hoe zit dat dan met eigen vet?
En: als is geëxlanteerd, hoe dan verder? mag je ook lange tijd niet zwanger worden als je bijna geen klachten hebt?
Mijn eetpatroon is trouwens wel best gezond, ik slik (goede) supplementen van de orthomoleculair arts en ben echt wel bezig met gezonde voeding. Des te meer verbaas ik me zo nu en dan over mijn eigen keuze van toen. Verbazen? Spijt, heeeeel veel knagende spijt

Fijn om het even van je af te typen ook.
Liefs B.