voorstellen, hallo.....beetje hopeloos

Protheses vanwege cosmetische reden.
Sammie

Ongelezen bericht 16 dec 2019 13:32

Hallo,

Ik ben 37 jaar en heb sinds 3 jaar en 4 maanden Natrelle implantaten, 210 cc.
Sinds 10 maanden ben ik ziek. Eigenlijk begon het misschien al een jaar eerder met ineens hele heftige migraine aanvallen maar ik ben al mijn hele leven migraine patiënt dus dan link je het niet zo. Ik had dat best wel onder controle die migraine maar toen ineens niet meer dus. en nu sinds februari best wel ziek. Ook best wel plotseling. In het kort lijkt het het meest op Fybromyalgie, binnen de kortste keren zat ik in een rolstoel als ik langer dan 5 minuten moest lopen. Ik ben kapster en kon al heel snel niet meer werken. Artsen snappen er niks van. Is psychisch. Ik zou een burn out hebben. Heb van 12 jaar geleden een psychisch verleden wat me dus blijft achtervolgen. Na maanden onderzoek blijk ik Pfeiffer te hebben gehad. Ik zou er nogal heftig op gereageerd hebben en daar zo ziek van zijn geweest. Na veel rust ging het in de zomer ook steeds iets beter.
In juli en augustus ging het zelfs weer goed. Door al deze omstandigheden heb ik mijn baan opgezegd, ik werkte weer bijna volledig. In september voelde ik me goed, bijna als vanouds. Kon weer sporten. Ging op vakantie, wandelen enzo. Ik was er weer. Artsen hadden Pfeiffer virus, de anti stoffen, goed uit mijn bloed gezien, ik was beter verklaard.
Ik heb een nieuwe baan vanaf oktober. Had 5 weken vrij voordat ik begon. Binnen 2 weken voelde ik alweer de pijn beginnen in mijn benen.
En nu, om mijn lange verhaal niet nog langer te maken, zit ik weer in het zelfde schuitje. Volledige ziektewet, pijn, pijn, erg ziek. Artsen weten niks, kunnen niks vinden, behalve dat ik ietsje pietje teveel anti stoffen aanmaak maar dat vinden ze nog erg weinig dus willen ze een paar maanden aankijken. Weer benoemen ze stress.
Ik had wel in de zomer een afspraak gemaakt bij Dr. Prabath Nanayakkara, in het VU. Als het goed is mag ik daar in mei naartoe. Want ik kan bijna niet geloven dat ik zo ziek ben geweest van alleen Pfeiffer en ik voel gewoon dat het geen burn out is.Dus ik wilde al controleren of laten checken of het iets te maken kon hebben met mijn implantaten.
Toen ik me zoveel beter voelde in de zomer dacht ik eigenlijk dat het niet aan mijn borsten kon liggen, en nog steeds is er een kleine twijfel. Ik moet zeggen dat ie wel heel klein is inmiddels maar toch.

Want stel nou, als ik ze eruit laat halen en het blijkt dat er toch iets anders is, zoals een nek hernia, daar wordt ik misschien 10 januari door de neuroloog voor gezien en op onderzocht, wat dan.
Maar aan de andere kant, na het vele lezen op deze site en alle verhalen van jullie dames voelt het alsof het sowieso tijdbommen zijn die erin zitten en moeten ze er eigenlijk zo snel mogelijk uit.

Dan is nu de vraag waar ik heen kan.
Ik heb morgen een bel afspraak met mijn internist. Ik ga hem het protocol voorleggen die ik hier op deze site heb gevonden en hopelijk staat hij ervoor open. Hij had mijn dossier namelijk al gesloten. Heel bijzonder vond ik dat om te horen toen ik belde voor deze bel afspraak omdat ik nog steeds ziek ben en veel pijn heb en aan de tramadol zit om dagen door te komen en hij geen idee heeft wat ik mankeer.
Mijn huisarts zei; kom maar ergens in januari terug. Ik ben in een maand tijd 6 kilo afgevallen omdat ik te misselijk ben om te eten. Ik had een goed normaal gewicht, bmi van 23, dus 6 kilo in een maand is echt teveel. Huisarts vond dit niet zorgelijk genoeg. Ik moet haar ook nog deze protocollen laten zien maar ik voel me overal zo weggekeken en een zeur. Ga leuke dingen doen, ga sporten, blijf bewegen. Dat zeggen ze.

Ik heb gekeken naar dr Kappel. Kan je daar ook heen voor onderzoek of alleen voor explantatie?
Haar wachttijd is veel minder lang dan Dr. Nanayakkara.

Hoe kan het dat iets dat me zo gelukkig heeft gemaakt me nu zo kapot maakt. Hoe kan het dat.....ik heb wel een miljoen vragen. Ik voel me zo stom dat ik niet eerder.......Waarom mag dit nog in de wereld.
Ik schaam me. Wat zeg ik tegen mensen? Niet iedereen weet dat ik siliconen borsten heb. Veel niet. Zoals mijn werkgever. Hij wilt binnenkort wel een verklaring waarom ik ziek ben. Of als ik straks geopereerd ben en weer beter wordt. Mensen gaan vragen. Wat zeg ik. Mensen die dichtbij staan, mijn lieve mensen die weten het natuurlijk. En gelukkig heb ik er veel. Maar mensen uit mijn buurt, mijn buren zien dat ik ziek ben en vragen het de hele tijd. Aan hun wil ik het niet allemaal vertellen. Hoe gaan jullie daar mee om. Sowieso met werken en klachten. Hoe doe je dat.
Ik zou wel heel graag willen dat ik de kosten van de explantatie kan declareren bij de verzekering. Ook om ervoor te zorgen dat er meer bekendheid komt over siliconen en het gevaar ervan. Als er steeds minder geld op te verdienen valt, en vooral op te verliezen valt gaat er misschien wat meer gebeuren. Helaas draait de wereld om geld dus misschien helpt dat een beetje. Ik heb namelijk met de pc gesproken over de "gevaren" van lekkages enzo. Die waren er nagenoeg niet werd mij verteld. Veilig werd mij beloofd.
Ik wil bewijzen dat ik ziek ben van de siliconen en zorgen dat anderen meisjes kunnen kiezen en eerlijk advies krijgen voor hun gezondheid.
Bedankt dames dat ik mijn verhaal kwijt kan hier en voor al jullie verhalen. Ik voel me minder alleen. En ik ben niet alleen in de letterlijke zin. Ik heb zoveel lieve mensen om me heen, de liefste man, ouders,broer, schoonouders, vriendinnen. Maar jullie begrijpen pas hoe het is denk ik. En zij kunnen het alleen maar raden.
Susana

Ongelezen bericht 16 dec 2019 13:45

Sammie , welkom hier 💐
Wat heftig allemaal!!! Hier op de forum er is heel veel informatie, en als je gerichte vragen hebt, stel ze gerust.
Veel succes aankomende tijd met de afspraken 🍀
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Dorie

Ongelezen bericht 16 dec 2019 14:14

Wat een heftig verhaal. Geen tips. Maar wel wel sterkte gewenst en hopelijk komt er snel een oplossing ...
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling
Scorpio

Ongelezen bericht 16 dec 2019 15:03

Jeetje Sammie, Wat een ellende heb je al achter de rug en nog steeds. Vreemd he, dat klachten ook soms weg gaan en dan denk je...oh waarschijnlijk toch niet de implantaten, maar in jouw geval bv pfeiffer. Maar Luna gaf al aan dat klachten in periodes kunnen verergeren als je immunsysteem verzwakt is bijvoorbeeld.

Dr. Kappel doet alleen explantatie, maar werkt wel veel mee met onderzoeken. Wil je echt de diagnose ASIA dan moet je volgens mij een internist hebben die dit voor je verklaard. Dat mag ook je eigen internist zijn voor zover ik weet. Hij kan ook overleggen met Nanayakkara. Er staat heel veel informatie op het forum.

Ik ga mijn explantatie bij Niessen doen. Afgelopen vrijdag intake gehad en moet het nog even laten bezinken. Ik herken de zorgen om de omgeving. Ik zit daar ook mee. Schoonfamilie weet het niet ( en zal ik maar gewoon moeten informeren) en op het werk ook niet. Ik licht mijn directe collega's maar gewoon in, maar ja ik heb veel andere collega's die mijn afwezigheid zullen opmerken. Waarschijnlijk vertel ik iets van dat er een cyste zat oid? Ik ben er nog niet helemaal uit. De buren licht ik niet in. Dan blijf ik wel een paar dagen binnen. ;)

Heel veel sterkte met alle vervolgstappen. Ik hoop voor je dat de klachten daarna snel verdwijnen of minder worden. Sterkte!
Meer dan 20jr implantaten. Reden: Nul borstweefsel.
28 feb. 2020 explantatie en lipo bij Niessen ivm zorgen en vage klachten.
Sammie

Ongelezen bericht 16 dec 2019 17:37

Bedankt voor het warme welkom💗

@scorpio ik lees inderdaad ook veel over dr Niessen.
Heb of had jij ook veel lichamelijke klachten? Dan gaan mensen miss meer vragen stellen, anders kan je inderdaad zeggen dat je een kleine ingreep moest ondergaan die je graag prive houdt en dat het nu weer beter gaat.

Het is allemaal veel om mee te dealen he. Best wel heftig eerst om überhaupt deze beslissing te nemen en dan heb je ze, en ben je zo gelukkig en dan moet je weer een rollercoaster in om dit te ondergaan omdat het blijkt dat het zo ontzettend slecht is voor je. En zoveel onbegrip, juist van mensen die je denkt dat je ze kan vertrouwen. Zo voelt her voor mij. Artsen laten me denken dat ik gek ben.

Ik ga inderdaad vragen morgen of mijn internist wil overleggen met dr Nanayakkara. Hopelijk staat hij ervoor open. Bedankt voor de tip.
Sowieso bedankt dat ik hier terecht kan. Echt bedankt.
Succes en sterkte bij dr Niessen. Jij hebt wel al je beslissing gemaakt zo te lezen. Ik gun je net zoveel lieve mensen die je steunen en helpen en je opvangen in deze moeilijke en lastige keuze. Eigenlijk voelt het voor mij dat het geen keuze is, als ik er ziek van wordt moet het gewoon, dan is ze laten zitten geen optie, maar het blijft moeilijk. Veel liefde en sterkte
Scorpio

Ongelezen bericht 16 dec 2019 20:32

Sammie schreef:
16 dec 2019 17:37
Bedankt voor het warme welkom💗

@scorpio ik lees inderdaad ook veel over dr Niessen.
Heb of had jij ook veel lichamelijke klachten? Dan gaan mensen miss meer vragen stellen, anders kan je inderdaad zeggen dat je een kleine ingreep moest ondergaan die je graag prive houdt en dat het nu weer beter gaat.

Het is allemaal veel om mee te dealen he. Best wel heftig eerst om überhaupt deze beslissing te nemen en dan heb je ze, en ben je zo gelukkig en dan moet je weer een rollercoaster in om dit te ondergaan omdat het blijkt dat het zo ontzettend slecht is voor je. En zoveel onbegrip, juist van mensen die je denkt dat je ze kan vertrouwen. Zo voelt her voor mij. Artsen laten me denken dat ik gek ben.

Ik ga inderdaad vragen morgen of mijn internist wil overleggen met dr Nanayakkara. Hopelijk staat hij ervoor open. Bedankt voor de tip.
Sowieso bedankt dat ik hier terecht kan. Echt bedankt.
Succes en sterkte bij dr Niessen. Jij hebt wel al je beslissing gemaakt zo te lezen. Ik gun je net zoveel lieve mensen die je steunen en helpen en je opvangen in deze moeilijke en lastige keuze. Eigenlijk voelt het voor mij dat het geen keuze is, als ik er ziek van wordt moet het gewoon, dan is ze laten zitten geen optie, maar het blijft moeilijk. Veel liefde en sterkte
Bedankt Sammie🌸 . Ik zou misschien gewoon vertellen dat iets in je lichaam je afweersysteem aanvalt maar dat je niet weet wat het is...lyme oid. Misschien kun je zeggen dat ze een biopt van je maag oid willen om te kijken of er iets te vinden is. Of je zegt gewoon tegen de buren dat je dit prive vindt. Ik zou de werkgever wel informeren. Jij kan er niets aan doen. De implantaten maken je ziek en daarom moeten ze eruit. Ik weet het ook niet hoor.

Ik ben gelukkig niet zo ziek als jij. Ik maak mij wel ongerust door alles wat ik in het nieuws hoor de laatste jaren. Wel veel vage klachten en mijn implantaten zijn al heel oud ( 21jaar). Mijn verhaal staat wel ergens bij 'stel je voor'. Soms twijfel ik of de klachten überhaupt te maken hebben met mijn implantaten, maar Dr. Niessen dacht van wel. Dan denk ik weer...ja als we gezond gaan eten en vitaminen en geen zorgen meer dan voelen de meesten zich beter na explantatie. Maar dan doe ik de vele zieke dames op dit forum tekort. Er zijn zoveel vrouwen ziek. Ik hoop zo dat er eindelijk eens actie wordt ondernomen door minister bv maar misschien pas over veel jaren. Teveel belangen mee gemoeid waarschijnlijk😔.

Ik heb nog geen operatie datum. Ik moet het behandelplan nog ondertekenen en daarna pas contact opnemen met operatiecentrum. Ik hoop in februari nog. Er is idd zoveel om over na te denken ( verzekering, kosten, medisch dossier, welke arts, wat vertel ik werk, welke kleding, hoe thuis met kids etc etc). Daarnaast ook nog schaamte..wat natuurlijk absurd is want we zijn prachtig als mens en dapper. Maar ja....zonde eigenlijk. Ik heb wel lieve mensen om mij heen, maar niemand die het echt kan begrijpen. 1 vriendin zegt heel makkelijk"natuurlijk zou ik ze er zo uithalen, dan maar plat"...maar dat vind ik zo kort door de bocht. Zij heeft niet mijn bagage.

Nou het is weer veel te lang geworden😄 ik ben nu aan de het meten voor drukpak. Dr. Niessen nog gemaild met aanvullende vragen. Super snel reactie gekregen, maar ik moet even bellen met Niessen.

Jij ook succes🍀 hopelijk kan de internist jou goed helpen.
Meer dan 20jr implantaten. Reden: Nul borstweefsel.
28 feb. 2020 explantatie en lipo bij Niessen ivm zorgen en vage klachten.
Essi

Ongelezen bericht 16 dec 2019 22:15

Welkom Sammie,
Ik lees je wanhoop!
Meid je bent hier op de juiste plek. Hier kun je zoveel informatie vinden. We zitten allemaal in het zelfde schuitje. Hier mag je boos zijn, bang zijn, je verhaal doen, vragen stellen en er voor elkaar zijn.
Heel veel succes met het bewandelen van jou pad.
Liefs essi
Sammie

Ongelezen bericht 17 dec 2019 22:19

Ik heb vandaag telefonisch consult gehad met mijn internist. Hij kende dr Nanayakkara persoonlijk en werkt vaak met hem!! Geweldig nieuws want dat betekent dat hij hem respecteert en serieus neemt en mijn klachten dus ook. Hij maakt een afspraak met me om samen het protocol door te nemen en me te onderzoeken. Hij benoemde het wel een moeilijk ziekte beeld om te onderzoeken maar zou zo nodig contact met hem opnemen voor overleg.
Eindelijk wordt ik gehoord! Ik ben een soort van blij.

Mijn internist is trouwens dr de Vries in Ter Gooi ziekenhuis te Hilversum. Ik zal meer vertellen zodra ik onderzocht ben.

@scorpio ik zal inderdaad vertellen dat iets mijn afweersysteem aanvalt. Dat vind ik een goeie en naar waarheid. En ik ben niemand iets verplicht om meer te vertellen. Wat betreft mijn werkgever, ik heb een half jaar contract en verwacht geen verlenging dus ik weet nog niet hoe ik dat moet aanpakken.

Ja sommige mensen kunnen zo makkelijk praten over "dan maar plat" maar het is toch niet zo gemakkelijk. Tuurlijk wil je niet ziek zijn. Maar de keuze eerst was ook niet even zo makkelijk toch. Een operatie is niet niks hoor hallo. Een enorm ingrijpende is deze ook nog eens. En ook nog eens waarom. En weet je wel zeker dat je er ziek van wordt ect ect.
Daarom vind ik het zo fijn om met jullie mee te lezen. Hoe lief mijn man ook is, die eigenlijk helemaal niet wilde, niet nodig vond dat ik ze wilde, jullie begrijpen me.

Bedankt dames
Petra2011

Ongelezen bericht 18 dec 2019 18:20

Hallo Sammie,

Helaas een herkenbaar verhaal, de heftiger wordende migraines, pijn in de benen, Pfeiffer. Wel fijn dat je een goede internist hebt gevonden.
V.w.b. afwezigheid op je werk, ik heb zelf de bedrijfsarts ingelicht en hij zei mij het volgende. Het is een cosmetische operatie dus je hebt geen recht op ziekteverlof en moet vrij nemen. Als je echter ziek bent na de operatie doordat je bijvoorbeeld complicaties hebt dan heb je wel recht op ziekteverlof. En je bent overigens niet verplicht je werkgever (leidinggevende, collega's) te vermelden wat je hebt en wettelijk gezien mag men je dat ook niet vragen, alleen de bedrijfsarts mag dat vragen. Natuurlijk werkt dat vaak anders in de praktijk, maar wel goed om te weten.

Groetjes,
Petra2011
Essi

Ongelezen bericht 18 dec 2019 19:35

Wat fijn voor je Sammie.
Laat ons het weten als je de onderzoeken achter de rug hebt.
Liefs essi
Sammie

Ongelezen bericht 19 dec 2019 17:21

@petra2011
Dank voor je bericht. Voor een cosmetische operatie krijg je geen vrij of verlof, dat was inderdaad zo toen ik ervoor koos om een borstvergroting te nemen. Daar koos ik zelf voor, maar nu ben ik ziek, zit ik al in de ziektewet en als ik ziek ben is er weinig cosmetisch aan. Als ze verwijderd moeten worden, dus als ik geopereerd moet worden omdat ik anders ziek blijf of nog erger ziek word dan is het volgens mij anders.
Ik heb dit overigens nog niet met mijn bedrijfsarts besproken omdat ik pas 15 januari bij hem een afspraak heb, maar mijn vakbond is wel op de hoogte.
Wel fijn dat ik niet verplicht ben om het mijn werkgever te moeten melden. Ik heb geen fijne band met hem helaas.

Ik ben niet zo handig met dit forum en sowieso niet met computers dus ik snap nog niet veel hoe ik berichten opzoek en terug vind en hoe ik moet reageren of iets nieuws moet schrijven maar ik zal gaandeweg leren.

Bedankt dames
Liefs
Sammie

Ongelezen bericht 19 dec 2019 17:21

@sessie
Doe ik, dankjewel
Sammie

Ongelezen bericht 07 jan 2020 22:18

Een kleine update
Ik heb een afspraak bij de internist op 20 januari, helaas nog ff wachten
De huisarts heeft inmiddels een verwijzing naar dr van Selms gemaakt want daar wil ik zeer waarschijnlijk mijn explantatie laten doen. Ik wilde alvast de intake afspraak maken want ik wilde niet eerst wachten op alle uitslagen van de internist en dan pas een intake in plannen. Dat duurt me te lang.

Verder heb ik veel nare isseus met mijn werkgever. Het is een nare man die veel nare dingen zegt. Ik ben in de ziekte wet maar probeer wel een paar uurtjes aanwezig te zijn maar hij is erg boos. En zonder daar heel erg over uit te wijden vind ik het heel lastig om daar mee om te gaan omdat ik hem niet vertel wat er precies aan de hand is.
Hij denkt nog dat ik alleen last heb van mijn rug en denkt zelf dat het stress is en dat ik nu zeg dat het zeer waarschijnlijk mijn immuunsysteem is gelooft ie niet en hij zegt dat ik een zwak poppetje ben en dat als iemand anders het was die dit had dat ie gewoon had gewerkt enzo.
Stom
Volgende week ga ik weer naar de bedrijsarts, erover praten. De bedrijfsarts weet ook nog niet mijn hele verhaal maar dat ga ik dan vertellen. Hij kent het alleen van uit mijn mail. Ik heb hem lang niet gezien vanwege drukte.
Stomme extra stress die ik er niet bij kan hebben.
Ben inmiddels al 9 kilo kwijt.
Maar, 28 januari afspraak voor intake bij dr van Selms. Ben benieuwd. Daar hou ik me aan vast voor nu

Bedankt weer dames
Liefs Sammie
Simone 61

Ongelezen bericht 07 jan 2020 23:30

Hai beste sammie.

Ook jouw verhaal is heftig zoals vele dames hier maar waar ik even op in wil haken jouw tijdelijke contract.....
Ik had dat ook mijn contract liep af terwijl ik al ziek thuis zat ik ben toen ziek uit dienst gegaan en moet je werkgever jou
ziek melden bij het UWV. zie er op toe dat dit ook gebeurd.
Ook moet die werkgever een plan van aanpak maken via de Arbo dienst waar zij bij zijn aangesloten i.v.m. het te volgen reintregerings traject zoals in deze link wet poortwachter staat beschreven https://www.poortwachtersloket.nl/Infor ... d_contract
Houd ook in het oog of de werkgever de aanzegtermijn hanteert hij/zij moet per brief aan geven een maand voor beëindiging contract dat het niet verlengd word.
Attendeer uw werkgever op dit alles als je denk buit de boot te vallen want je hebt wel degelijk recht op ziektewet uitkering en neem geen genoegen met ww https://www.juridischloket.nl/werk-en-i ... ns-ziekte/ dat is in uw geval niet van toepassing.

Succes met alles beste sammie.

Liefs Simone.
Sammie

Ongelezen bericht 08 jan 2020 06:53

Simone 61 schreef:
07 jan 2020 23:30
Hai beste sammie.

Ook jouw verhaal is heftig zoals vele dames hier maar waar ik even op in wil haken jouw tijdelijke contract.....
Ik had dat ook mijn contract liep af terwijl ik al ziek thuis zat ik ben toen ziek uit dienst gegaan en moet je werkgever jou
ziek melden bij het UWV. zie er op toe dat dit ook gebeurd.
Ook moet die werkgever een plan van aanpak maken via de Arbo dienst waar zij bij zijn aangesloten i.v.m. het te volgen reintregerings traject zoals in deze link wet poortwachter staat beschreven https://www.poortwachtersloket.nl/Infor ... d_contract
Houd ook in het oog of de werkgever de aanzegtermijn hanteert hij/zij moet per brief aan geven een maand voor beëindiging contract dat het niet verlengd word.
Attendeer uw werkgever op dit alles als je denk buit de boot te vallen want je hebt wel degelijk recht op ziektewet uitkering en neem geen genoegen met ww https://www.juridischloket.nl/werk-en-i ... ns-ziekte/ dat is in uw geval niet van toepassing.

Succes met alles beste sammie.

Liefs Simone.
Oh dankjewel
Dit is heel behulpzaam. Heel erg bedankt.
Ik hoop dat hij alleen maar brult als een bullebak en niet zo doet maar nu weet ik wat ik kan doen. En dit ga ik ook met de bedrijfsarts bespreken. Daar weet hij vast ook van.
Nogmaals dank.

Liefs Sammie
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”