Even voorstellen explantatie gepland bij dr. Kappel

Protheses vanwege cosmetische reden.
Daniella

Ongelezen bericht 27 jan 2014 12:00

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Daniella en dankzij SVS terecht gekomen bij Prof. Cohen-Tervaert.

Mijn protheses zijn al 24 jaar oud en ik ben al meer dan 12 jaar aan het sukkelen met mijn gezondheid. Geen enkele arts die op het idee gekomen is dat het wel eens de protheses kunnen zijn. Ook niet nadat ik ze er op attent had gemaakt. Inmiddels heb ik 4 auto-immuunziekten, opnames wegens ernstig ziek zijn, geen werk meer en een lijf van een oude vrouw.

Afgelopen vrijdag ben ik voor het eerst bij dokter Cohen-Tervaert geweest. Een buitengewoon aardige man. Hij is natuurlijk tot de conclusie gekomen dat de protheses eruit moeten. Dat zal gebeuren door Dr. Kappel. Eerst ga ik op vakantie in maart en daarna zal het gebeuren. Waarom niet direct? zou je denken. Het kwaad is bij mij allang geschied. Het zit door mijn hele lichaam en zal er nooit meer geheel uit gaan. Ziek zal ik altijd blijven. De siliconen zijn versleept en zit in allerlei klieren. Die kan je dus niet allemaal verwijderen. Ik heb overigens geen PIP implantaten maar een zoutoplossing van merk onbekend. Het merk was niet meer te achterhalen.

Overigens wordt de verwijdering vergoed door Menzis. Het zit daar in het basis pakket! Mits je geholpen wordt in een erkend ziekenhuis. Waar Menzis dus een contract mee heeft. Dat zijn erg veel ziekenhuizen. Bovendien, gebeurt het in een ziekenhuis zonder contract, kan het zijn dat ze tóch vergoeden maar dan minder.

Ik hoop dat mensen iets hebben aan mijn verhaal. Vragen mogen jullie altijd stellen natuurlijk!

Groetjes. :D
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 jan 2014 13:16

Hoi Danielle *LOVE* WELKOM op het forum!*LOVE*
Wat vreselijk 5 auto-immuunziektes!!! Hoop voor je dat je gezondheidstoestand zich na verwijdering wat stabiliseert.

Ben erg blij voor je datje operatie wordt vergoed. Normaliter vergoeden ze alleen bij lekkage aangetoond door echo of mri of functionele stoornissen. Jij hebt je implantaten al heel lang, kan zijn dat ze op die gronden ook vergoeden. Verder is het zo dat vanaf nu een vergoeding sneller zal plaatsvinden vanwege de resultaten van het onderzoek. Ook het IGZ gaat hierin mee, dus dat vergroot de kansen voor vrouwen die nog moeten. En wat ben ik blij met deze ontwikkeling, want het is toch erg als je nog betalen voor iets wat belangrijk is voor je gezondheid?

Ben heel blij dat je in zulke goede handen bent bij deze 2 geweldige artsen dr. Kappel en prof. Cohen Tervaert!

Heel veel liefs,

Luna _Omhelzing
chanel12

Ongelezen bericht 06 okt 2014 20:19

Ben erg benieuwd hoe het je vergaan is allemaal. Ik denk dat je de operatie al gehad hebt.
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”