Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Daniella en dankzij SVS terecht gekomen bij Prof. Cohen-Tervaert.
Mijn protheses zijn al 24 jaar oud en ik ben al meer dan 12 jaar aan het sukkelen met mijn gezondheid. Geen enkele arts die op het idee gekomen is dat het wel eens de protheses kunnen zijn. Ook niet nadat ik ze er op attent had gemaakt. Inmiddels heb ik 4 auto-immuunziekten, opnames wegens ernstig ziek zijn, geen werk meer en een lijf van een oude vrouw.
Afgelopen vrijdag ben ik voor het eerst bij dokter Cohen-Tervaert geweest. Een buitengewoon aardige man. Hij is natuurlijk tot de conclusie gekomen dat de protheses eruit moeten. Dat zal gebeuren door Dr. Kappel. Eerst ga ik op vakantie in maart en daarna zal het gebeuren. Waarom niet direct? zou je denken. Het kwaad is bij mij allang geschied. Het zit door mijn hele lichaam en zal er nooit meer geheel uit gaan. Ziek zal ik altijd blijven. De siliconen zijn versleept en zit in allerlei klieren. Die kan je dus niet allemaal verwijderen. Ik heb overigens geen PIP implantaten maar een zoutoplossing van merk onbekend. Het merk was niet meer te achterhalen.
Overigens wordt de verwijdering vergoed door Menzis. Het zit daar in het basis pakket! Mits je geholpen wordt in een erkend ziekenhuis. Waar Menzis dus een contract mee heeft. Dat zijn erg veel ziekenhuizen. Bovendien, gebeurt het in een ziekenhuis zonder contract, kan het zijn dat ze tóch vergoeden maar dan minder.
Ik hoop dat mensen iets hebben aan mijn verhaal. Vragen mogen jullie altijd stellen natuurlijk!
Groetjes.