Luna MKS schreef: ↑09 aug 2022 21:28
Lieve Elsje,
Ik heb ook nog het RIZIV geschreven.
Wat ik tot nu toe lees, is dat vergoeding na cosmetische ingreep in België veel haken en ogen heeft. Bij complicaties van borstimplantaten na amputatie is er wel meer mogelijk. Toch is er bij jou veel meer aan de hand, want jouw arts heeft een medisch hulpmiddel dat voor eenmalig gebruik is, teruggeplaatst. Ik denk echt dat de enige manier is om hier een officiële klacht over in te dienen.
Ik wil er niet steeds over blijven door hameren, maar vind het gewoon echt sneu voor je dat je zoveel geld kwijt bent. En misschien dat het ziekenhuis alles zou betalen, omdat ze weten dat dit eigenlijk helemaal niet mag,
Ik wacht de reacties af en laat het je weten oké?
Heel veel liefs en slaap lekker.

Luna,
Bedankt om dit allemaal even uit te pluizen.
Er is inderdaad meer aan de hand maar ik heb er met een bevriend advocaat over gesproken en de kans dat je daar je gelijk haalt is toch wel heel erg klein.
Ik heb altijd moeten papieren tekenen dat ik akkoord ging met de ingreep…
Ze zijn heus wel ingedekt hoor.
Bij de prothese wissel in oktober zijn de implantaten vervangen onder garantie maar heb ik ook nog eens 2500€ moeten betalen!!!
Dat had ik mss wel kunnen aankaarten maar dat dateert nu al van oktober en ook dan ben ik akkoord gegaan omdat ik van niet beter wist.
Ingreep voor opkuisen in juni heeft hij gratis gedaan enkel 500€ anesthesist betaald…
Grapje heeft me dus 6200€ gekost van oktober tot nu.
Reken wel dat het mijn eigen keuze was om nu de explantatie bij een andere chirurg te laten doen (Budo) en dat ze daar dan ook weer kunnen over zagen dat het niet daar is gebeurd.
Ik heb denk ik echt geen voet om op te staan en wil er ook geen nodeloze energie insteken denk ik.
Ik zou hem wel kunnen aanschrijven met alles wat ik nu meer weet en de 2500€ van de wissel aanklagen…
Maar of dat gaat helpen?
Ik kom straks met een Update over de ingreep.
Stevige pijn toch wel en veel vocht en bloed uit de drains.
13u30 controle…
Liefs