Help ik weet het niet meer…

Protheses vanwege cosmetische reden.
Luna MKS

Ongelezen bericht 09 aug 2022 21:28

Lieve Elsje,

Ik heb ook nog het RIZIV geschreven.
Wat ik tot nu toe lees, is dat vergoeding na cosmetische ingreep in België veel haken en ogen heeft. Bij complicaties van borstimplantaten na amputatie is er wel meer mogelijk. Toch is er bij jou veel meer aan de hand, want jouw arts heeft een medisch hulpmiddel dat voor eenmalig gebruik is, teruggeplaatst. Ik denk echt dat de enige manier is om hier een officiële klacht over in te dienen.
Ik wil er niet steeds over blijven door hameren, maar vind het gewoon echt sneu voor je dat je zoveel geld kwijt bent. En misschien dat het ziekenhuis alles zou betalen, omdat ze weten dat dit eigenlijk helemaal niet mag,

Ik wacht de reacties af en laat het je weten oké?

Heel veel liefs en slaap lekker.
😘😴
Elsje

Ongelezen bericht 12 aug 2022 11:24

Luna MKS schreef:
09 aug 2022 21:28
Lieve Elsje,

Ik heb ook nog het RIZIV geschreven.
Wat ik tot nu toe lees, is dat vergoeding na cosmetische ingreep in België veel haken en ogen heeft. Bij complicaties van borstimplantaten na amputatie is er wel meer mogelijk. Toch is er bij jou veel meer aan de hand, want jouw arts heeft een medisch hulpmiddel dat voor eenmalig gebruik is, teruggeplaatst. Ik denk echt dat de enige manier is om hier een officiële klacht over in te dienen.
Ik wil er niet steeds over blijven door hameren, maar vind het gewoon echt sneu voor je dat je zoveel geld kwijt bent. En misschien dat het ziekenhuis alles zou betalen, omdat ze weten dat dit eigenlijk helemaal niet mag,

Ik wacht de reacties af en laat het je weten oké?

Heel veel liefs en slaap lekker.
😘😴

Luna,

Bedankt om dit allemaal even uit te pluizen.
Er is inderdaad meer aan de hand maar ik heb er met een bevriend advocaat over gesproken en de kans dat je daar je gelijk haalt is toch wel heel erg klein.
Ik heb altijd moeten papieren tekenen dat ik akkoord ging met de ingreep…
Ze zijn heus wel ingedekt hoor.
Bij de prothese wissel in oktober zijn de implantaten vervangen onder garantie maar heb ik ook nog eens 2500€ moeten betalen!!!
Dat had ik mss wel kunnen aankaarten maar dat dateert nu al van oktober en ook dan ben ik akkoord gegaan omdat ik van niet beter wist.
Ingreep voor opkuisen in juni heeft hij gratis gedaan enkel 500€ anesthesist betaald…
Grapje heeft me dus 6200€ gekost van oktober tot nu.
Reken wel dat het mijn eigen keuze was om nu de explantatie bij een andere chirurg te laten doen (Budo) en dat ze daar dan ook weer kunnen over zagen dat het niet daar is gebeurd.
Ik heb denk ik echt geen voet om op te staan en wil er ook geen nodeloze energie insteken denk ik.
Ik zou hem wel kunnen aanschrijven met alles wat ik nu meer weet en de 2500€ van de wissel aanklagen…
Maar of dat gaat helpen?

Ik kom straks met een Update over de ingreep.
Stevige pijn toch wel en veel vocht en bloed uit de drains.
13u30 controle…

Liefs 💋
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 aug 2022 14:17

Lieve Elsje,

Ik heb nu helaas geen tijd voor berichten. Ook niet voor de Whatsapp berichten.
Ik had in ieder geval wel al een reactie van de overheid in België ontvangen. Ik stuur je later alles door.

Lieve andere meiden, ik lees later de berichten en anders morgen.

😘💞💕
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 aug 2022 14:59

Dat je hebt getekend voor de operatie neemt niet weg dat je hierover een klacht kunt indienen.
Ze hebben je laten tekenen voor iets wat in principe niet gedaan mag worden.
En zelfs al hadden ze wel alles volgens de regels gedaan, mag je altijd in bezwaar gaan voor het niet vergoeden van de operatie.

De aanvraag voor vergoeding van mijn operatie werd eerst ook afgewezen door mijn verzekeraar. Ik ben in bezwaar gegaan en het is mij (na wat strijd) uiteindelijk toch gelukt. Terwijl ik het bedrag zelf had voorgeschoten en ook had getekend. En in die tijd werden systemische klachten door implantaten nog niet erkend.

Als je niet vecht voor je rechten, kun je ook niks bereiken. Altijd proberen lieverd. Echt.

Door de jaren heen hebben vele het willen opgeven, maar door mijn hulp vaak wel gelukt.
Als jouw vriend(in) advocaat is, kan hij/zij je hierbij helpen.

Maar schrijf later, oke?😘
Luna MKS

Ongelezen bericht 14 aug 2022 10:13

Lieve Elsje,

Helaas had ik nog niet die lange mail naar de medische adviseur in België opgestuurd. Ik zou hem gisteren afronden, maar geen tijd en daarna geen energie meer voor gehad. Ik probeer het vandaag.
Ik hoop dat je je wat beter voelt en de aanwijzingen van Susana hebt gezien. Anders kun je haar een pb sturen.

Geen zorgen over het herstel van de borsten, iedere borst herstelt op eigen manier.

Heel veel liefs,

Luna❤️
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”