Merlot stelt zich voor

Protheses vanwege cosmetische reden.
Merlot

Ongelezen bericht 10 jun 2022 00:37

Hi, ik ben Merlot, 55 jaar en nog dragende van 2 protheses die sinds 2006 mijn borsten vormen. Begin dit jaar is er een beginstadium van borstkanker ontdekt, waar ik na allerlei onderzoeken (echo, biopten, MRI, punctie) borstbesparend aan ben geopereerd en nabestraald. Half mei was ik klaar met het hele traject en sinds een week ben ik weer volledig aan het werk.
De kanker zat links. Daar ook flinke kapselvorming, baker 3.
De MRI die gemaakt werd liet een lekkende prothese rechts zien.
"Geluk" bij een ongeluk zal ik maar zeggen.
Ik had m'n besluit tijdens dit traject snel genomen.
Ze moeten er uit als alles achter de rug is!
Inmiddels de PC gezien en sta ik op de wachtlijst vanaf oktober. Eerder mag niet ivm bestraalde huid.
Krijg de OK grotendeels vergoed. Ga me nog hard maken voor vergoeding van de explantatie van de prothese rechts.
Dat zou voor mijn rekening zijn, zoals het er nu voor staat, maar ben ik het niet mee eens ivm het lekken.

Ik heb er vrede mee.
Toen had ik niks, mss hou ik nu iets over. Ik ga het zien, ben er eigenlijk heel nuchter onder, maar besef me ook heel goed dat het best wel even slikken kan zijn. Ik weet nml nog goed hoe blij ik was na de BV (245 en 255cc)

Tot zover. Ben blij jullie gevonden te hebben en ervaringen te kunnen lezen en wellicht straks ook delen.

Liefs, Merlot
Laatst gewijzigd door Merlot op 26 jan 2023 21:52, 3 keer totaal gewijzigd.
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 jun 2022 08:13

Merlot schreef: ↑
10 jun 2022 00:37
Hi, ik ben Merlot, 55, moeder van 2 dochters en nog dragende van 2 protheses die sinds 2006 mijn borsten vormen. Begin dit jaar is er een beginstadium van borstkanker ontdekt, waar ik na allerlei onderzoeken (echo, biopten, MRI, punctie) borstbesparend aan ben geopereerd en nabestraald. Half mei was ik klaar met het hele traject en sinds een week ben ik weer volledig aan het werk.
De kanker zat links. Daar ook flinke kapselvorming, baker 3.
De MRI liet een lekkende prothese rechts zien.
Ik had m'n besluit tijdens dit traject snel genomen.
Ze moeten er uit als alles achter de rug is!
Inmiddels de PC gezien en sta ik op de wachtlijst vanaf oktober. Eerder mag niet ivm bestraalde huid.
Krijg de OK grotendeels vergoed. Ga me nog hard maken voor vergoeding van de explantatie van de prothese rechts.
Dat zou voor mijn rekening zijn, zoals het er nu voor staat, maar ben ik het niet mee eens ivm het lekken.

Ik heb er vrede mee.
Toen had ik niks, mss hou ik nu iets over. Ik ga het zien, ben er eigenlijk heel nuchter onder, maar besef me ook heel goed dat het best wel even slikken kan zijn. Ik weet nml nog goed hoe blij ik was na de BV (245 en 255cc)

Tot zover. Ben blij jullie gevonden te hebben en ervaringen te kunnen lezen en wellicht straks ook delen.

Liefs, Merlot
Lieve Merlot,

Wat een vreselijk verhaal weer😒
Wie heeft je gezegd dat je alleen de verwijdering van 1 prothese vergoed krijgt? Dit klopt echt niet!
Bij scheur of baker4 worden ze allebei verwijderd.
Alles valt en staat bij de aanvraag van een pc. Als jouw pc niet bekend is met de regels en het verkeerd invult, dan loop je vergoeding mis.
Ik snap echt niet wat er gebeurd is hier, maar het klopt voor geen meter!
Zou je mij de brief van je verzekering kunnen mailen? Je mag alle privΓ© gegeven bedekken. Mijn mail vind je via mijn onderschrift.

Sterkte en heeel veeel liefs!πŸ€πŸ™β€πŸ’•πŸŒŸπŸ˜˜

Luna
Merlot

Ongelezen bericht 10 jun 2022 08:33

Hi Luna, dankjewel!
Ik zal je de brief zometeen mailen.
Ga er zelf sws achteraan hoor, ben goed geΓ―nformeerd inmiddels en weet dat ik in mijn recht sta om ook de rechter vergoed te krijgen. Wellicht dat jij nog wijze aanvullende woorden hebt :)

Liefs,
Merlot
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 jun 2022 08:38

10 jun 2022 08:33
Hi Luna, dankjewel!
Ik zal je de brief zometeen mailen.
Ga er zelf sws achteraan hoor, ben goed geΓ―nformeerd inmiddels en weet dat ik in mijn recht sta om ook de rechter vergoed te krijgen. Wellicht dat jij nog wijze aanvullende woorden hebt :)

Liefs,
Merlot
Daar houd ik van, vrouwen die onderzoek doen en vechten voor hun rechtenπŸ’ͺ
Luna MKS

Ongelezen bericht 10 jun 2022 09:22

Lieve Merlot, jouw topic stond afgeschermd. Misschien per ongeluk.
Heb hem verplaatst naar het 'Stel jezelf voor' deel.
Mocht je hem toch afgeschermd willen, laat dat even weten.
😘
Merlot

Ongelezen bericht 11 jun 2022 17:38

Nog een aanvulling op mijn 1e post. Ik denk dat ik geen klachten heb verder n.a.v. de protheses, maar ga daar nu toch wel aan twijfelen.
Sinds pakweg een jaar of 5 ben ik vaak onverklaarbaar en intens moe.
Heb na een dag werken vrijwel geen energie meer over om leuke (of nuttige) dingen te doen en wil ik het liefst slapen.
COPD zal hier ook wel een aandeel in hebben.
Slapen doe ik ook slecht en ben altijd voor dag en dauw wakker. Ik stak dat altijd op de overgang waar ik sinds 9 jaar ook in zit.
Meermaals is er bloed geprikt, als ik met bovenstaande klachten naar de HA ging, nooit iets gevonden.
Gewrichtsklachten heb ik ook, schouder, nek, heup.
Ergens vind ik mijn klachten niks vergeleken met wat ik hier lees aan heftige klachten en ervaringen, maar t heeft me wel aan het denken gezet.
Ga dat toch eens aankaarten en uitzoeken.

Liefs, sterkte en succes voor iedereen hier!
Merlot
Luna MKS

Ongelezen bericht 11 jun 2022 20:16

11 jun 2022 17:38
Nog een aanvulling op mijn 1e post. Ik denk dat ik geen klachten heb verder n.a.v. de protheses, maar ga daar nu toch wel aan twijfelen.
Sinds pakweg een jaar of 5 ben ik vaak onverklaarbaar en intens moe.
Heb na een dag werken vrijwel geen energie meer over om leuke (of nuttige) dingen te doen en wil ik het liefst slapen.
COPD zal hier ook wel een aandeel in hebben.
Slapen doe ik ook slecht en ben altijd voor dag en dauw wakker. Ik stak dat altijd op de overgang waar ik sinds 9 jaar ook in zit.
Meermaals is er bloed geprikt, als ik met bovenstaande klachten naar de HA ging, nooit iets gevonden.
Gewrichtsklachten heb ik ook, schouder, nek, heup.
Ergens vind ik mijn klachten niks vergeleken met wat ik hier lees aan heftige klachten en ervaringen, maar t heeft me wel aan het denken gezet.
Ga dat toch eens aankaarten en uitzoeken.

Liefs, sterkte en succes voor iedereen hier!
Merlot
Lieve Merlot, misschien kun je naar 1 van de internisten die bekend zijn met ASIA/BII. viewtopic.php?t=1038

Wens jou ook heel veel sterkte lieverd!πŸ™

Laat je nog even weten hoe het was afgelopen met de nieuwe aanvraag?

Slaap lekker😘😴
Merlot

Ongelezen bericht 15 jun 2022 19:15

Hoihoi,

kreeg vandaag bericht dat de explantatie voor beide protheses wordt vergoed.
Eind goed al goed :)
Ik ga aftellen naar eind dit jaar.
Hoop dat het voor 31 december kan gebeuren, mijn eigen risico had ik er in maart al doorheen gejaagd nml.

Lieve groetjes,
Merlot
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 jun 2022 19:21

15 jun 2022 19:15
Hoihoi,

kreeg vandaag bericht dat de explantatie voor beide protheses wordt vergoed.
Eind goed al goed :)
Ik ga aftellen naar eind dit jaar.
Hoop dat het voor 31 december kan gebeuren, mijn eigen risico had ik er in maart al doorheen gejaagd nml.

Lieve groetjes,
Merlot
πŸ₯³πŸ₯³πŸ₯³πŸ₯³

Laat ons dan in het komende operaties topic weten wanneer jouw grote dag isπŸ‘

Heel veel liefs en kusjes,

LunaπŸ˜˜πŸ’žπŸ’•
Merlot

Ongelezen bericht 15 jun 2022 19:24

Doe ik Luna!
Zal nog wel even duren hoor.
Mag pas vanaf oktober ivm de bestraalde huid van mijn linkerborst, maarrrr, heb iets om naar uit te kijken!

Liefs
Merlot
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 jun 2022 19:29

15 jun 2022 19:24
Doe ik Luna!
Zal nog wel even duren hoor.
Mag pas vanaf oktober ivm de bestraalde huid van mijn linkerborst, maarrrr, heb iets om naar uit te kijken!

Liefs
Merlot
Dat snap ik, lieve schat.
Zo triest jouw verhaal😒
Je bent een kanjer!πŸ’ͺ

Dikke kus van mijπŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Merlot

Ongelezen bericht 26 jan 2023 20:27

Het duurde even, maar vandaag een telefoontje gekregen, met de mededeling dat het wel wat kort dag was, maar of ik morgen al geopereerd wilde worden. Er was iemand uitgevallen.
Euh...MORGEN?
Even wat moeten regelen en daarna een volmondig ja gezegd :lol:
Het vloog me ff naar de keel, maar ben vooral blij en hoop het boek van vorig jaar af te kunnen sluiten met de OK van morgen!
Weg protheses, hello new me :D

Keep you posted! ;)
Hallo1234

Ongelezen bericht 26 jan 2023 20:49

26 jan 2023 20:27
Het duurde even, maar vandaag een telefoontje gekregen, met de mededeling dat het wel wat kort dag was, maar of ik morgen al geopereerd wilde worden. Er was iemand uitgevallen.
Euh...MORGEN?
Even wat moeten regelen en daarna een volmondig ja gezegd :lol:
Het vloog me ff naar de keel, maar ben vooral blij en hoop het boek van vorig jaar af te kunnen sluiten met de OK van morgen!
Weg protheses, hello new me :D

Keep you posted! ;)
WOW wat snel!!!
Flink schakelen kan ik me voorstellen.

Heel veel succes πŸ’—πŸ’—πŸ’—
Merlot

Ongelezen bericht 26 jan 2023 21:55

Dankjewel Hallo1234!
Sasa178

Ongelezen bericht 26 jan 2023 21:57

Nou Merlot,

Dat is zeker schakelen maar fijn dat het alsnog kan.
Jammer dat het niet in 2022 gebeurd is, ben je snel je eigen risico kwijt.

Ik hoop voor je dat de ingreep meevalt en dat je snel kan terugkijken op een spoedig herstel, ook van de klachten die je ondervindt!

Zet m op, ja kan het!
Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”