30 sept explantatie Allergan 410 mf

Protheses vanwege cosmetische reden.
Kleinelicious

Ongelezen bericht 03 okt 2021 10:46

Goedemorgen,

Ik wil me graag voorstellen, mijn naam is Jill en ik heb 30 september mijn operatie gehad door mevr. Friedeman in het Jeroen Bosch Ziekenhuis . Mijn siliconen waren van Allergan en die heb ik 8 jaar geleden in het Catharina ziekenhuis in Eindhoven laten zetten door Dr. Van Rappart.

Mijn klachten waren al jaren vermoeid, last van kaakklemmen, mistig hoofd, last van vermoeide/ rode ogen. Ik heb een echo laten maken maar daar kwam dus niks uit. (Achteraf kon je daar dus niet alles op zien)
Toch de keuze gemaakt om ze eruit te laten halen en dat is inmiddels 3 dagen geleden. De dokter heeft aangegeven dat er links niks aan de hand was maar aan de rechterkant “dubbele” kapselvorming was. Ze hebben de implantaten bewaard en meegegeven in een bakje. Ze zien er prima uit, behalve dat ze echt zweten. Nu is mijn vraag eigenlijk, is er nog een manier om de kosten via de zorgverzekering terug te krijgen? (Ik zit bij CZ) Het heeft mij €2000 euro gekost. De dokter gaf aan dat ik ze naar de fabriek moest sturen maar ik weet niet of dit de juiste route is. Zelf heeft ze aangegeven er niet na te kijken of ze gescheurd waren… dit gaf ze op de operatie tafel al aan.

Het is zeker niet het allerbelangrijkste want ik merk nu al een beetje verschil in mijn lichaam ondanks de narcose, mijn ogen zaten vol met rode aders en die zijn ineens plots kei wit…. Ik hoop dat ik me snel beter ga voelen en jullie me misschien de juiste handvaten kunnen geven.

Alvast dank voor het lezen,
Lieve groet
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 okt 2021 11:40

Hoi, gefeliciteerd met je bevrijding!🥳

Als je kapselvorming had, dan kun je een brief schrijven en dit samen met het operatieverslag opsturen naar CZ.

In dit topic zie je voorbrleeldbrieven: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... .php?t=669

De brieven 'Vergoeding bij achteraf gebleken scheur' kun je goed gebruiken en dan natuurlijk waar 'scheur' staat dit vervangen door kapsel baker 4. Tevens erbij vermelden dat er duidelijk sprake was van zweten. Dit alles moet in het operatieverslag staan, dus vraag aan de pc een uitgebreid verslag.

Succes!😘
Kleinelicious

Ongelezen bericht 03 okt 2021 20:24

Dankjewel voor jouw reactie! 💝
Sansa

Ongelezen bericht 31 okt 2021 18:55

Hoi Jill,

Hoe gaat het nu? Ben je tevreden met het resultaat en hoe was het contact met Dr. Friedeman?
Ik ben ook op zoek naar een kundige, meedenkende arts in Noord Brabant. De meeste goeie verhalen komen van artsen ver bij mij uit de buurt.

Hartelijke gr. Sansa
Laatst gewijzigd door Sansa op 06 jun 2022 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Kleinelicious

Ongelezen bericht 02 nov 2021 12:52

Hi sansa,
Alles is helemaal goed gegaan. Dr Friedeman is een kundige vrouw die goed met je meedenkt!
Ik zou haar zeker aanraden. Toevallig vanmorgen op controle geweest en alles is in orde en ziet er mooi uit.
Sansa

Ongelezen bericht 02 nov 2021 14:44

Wat fijn dat alles goed was bij de controle en dat je tevreden bent! :D
Ik vind het belangrijk dat er een goede klik is met de arts.
Mag ik je binnenkort even een pb’tje doen? Ik ga mezelf nog wel even voorstellen op het forum maar voor nu ben ik nog aan het meelezen. Het helpt me nu al heel erg in het nemen van bepaalde beslissingen en dat is zo fijn!
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”