Ik lees (en reageer) al een tijdje mee op dit forum, maar heb mijn verhaal nog niet gedeeld/ mezelf voorgesteld. Dus daar gaan we: Ik ben 'Lief' (blijf liever even anoniem) en heb nog niet zo lang geleden weloverwogen borstimplantaten laten plaatsen (295 cc mentor). Mijn AAAA-cup (ik had echt nul nada noppes) maakte plaats voor een prachtige C-cup en ik ben er altijd erg blij mee geweest. Helaas veranderde dat zo’n halfjaar geleden toen ik last kreeg van extreme vermoeidheidsklachten. Het is een bak ellende en het voelt alsof mijn leven stil staat.
Ik ben ondertussen flink door de medische molen gehaald en heb er alles aan gedaan om een oorzaak te vinden, maar geen enkele arts heeft een verklaring. Het is ook echt niet mentaal, want had juist alles op de rit en voelde me heerlijk in mijn vel. Ik heb bijna alles uitgesloten, behalve mijn implantaten. Wel heb ik een echo én MRI-scan gehad, maar hier was niets op te zien (biedt geen uitsluitsel, I know).
Ik wist voordat ik implantaten nam wat de risico’s waren, dus had ze al een tijdje in het vizier. Ik maakte daarom vrij vlot nadat de klachten begonnen een afspraak bij Boerhaave en door de vele verhalen op dit forum ook bij dr. Niessen. Bij Boerhaave kon ik snel terecht, werden de klachten wel enigszins erkend, maar werd me verteld dat door mijn slanke postuur er niet veel te corrigeren viel wanneer ik mijn implantaten zou verwijderen. Ik zou zeker 3 sessies lipofilling nodig hebben om er iets fraais van te maken, wat uitkwam op een bedrag van 10.000 euro. Haleluja.
Gelukkig had ik vlak voor de mediastorm ook al een afspraak bij dr. Niessen gemaakt en stond ik daar, vanwege mijn klachten, op een spoedlijst. Het heeft ongeveer 5 maanden geduurd voordat ik aan de beurt was maar het was het wachten waard. Hij vertelde dat hij veel vrouwen zag met soortgelijke klachten (of erger) en gaf aan dat 80% na explantatie opknapte. Ook bracht hij goed nieuws dat er toch 150-200 cc vet geoogst kon worden, wat met mijn kleine omvang (70cm) misschien toch een leuk resultaat kan opleveren? Correct me if i’m wrong. Oh én bij dr. Niessen was het de helft van het geld, namelijk 4.700 euro.
Dus na een week bedenktijd hakte ik de knoop door, plunderde ik mijn spaarrekening en plande ik de operatie. Eerst op 12 december, maar er kwam gelukkig(!) weer een plekje eerder vrij. Dus op 11 november gaat het gebeuren; explantatie & lipofilling!
Ik vind het heel erg spannend en ben bang voor het resultaat, maar kies op dit moment toch mijn gezondheid boven ‘perfecte’ borsten. Ik tel de dagen in ieder geval af en heb hoop dat dit de oorzaak is en het na explantatie beter gaat!
Liefs xxx