Bange vrouw gaat onder het mes

Protheses vanwege cosmetische reden.
Ona1

Ongelezen bericht 23 dec 2016 15:31

Hallo ik ben Ona. Ik ben 35 jaar en ik heb sinds mijn 23 ste levensjaar borstprothesen. Ik zag de aflevering bij zorg punt nu en dacht ik wil mijn prothese laten controleren. Ik had geen idee dat er zoveel mis kon gaan met silloconen. Dus ik heb gelijk een afspraak gemaakt. De PC heeft geadviseerd een echo te doen en ik kwam er achter dat er een scheur in een van de prothese zit. Daarna hebben ze een MRI gemaakt die dat bevestigde. Ik moet nu onder het mes (17 jan.) en ben hartstikke bang. Bang voor het resultaat en bang voor de schade die mijn lijf heeft opgelopen door de lekkende prothese. Ik dacht altijd dat ik geen klachten had maar ik heb al een hele lange tijd last van mijn spieren. Altijd rugpijn en stijve spieren in mijn nek, schouders, rug, heupen etc. Een aantal jaren gelden ben ik zelf op reuma getest maar ik had het niet. Ik ben nu bang, door al de verhalen te lezen, dat ik die klachten misschien wel heb van de siliconen. Ik vraag me dus af deze klachten kunnen verdwijnen als ik geopereerd ben.
Ik wil absoluut geen prothese meer terug en denk nu aan lipofilling. Maar geen ieder of dat gelijk kan met het er uit halen van de protheses. En hebben jullie nog andere tips voor mij? Ik laat mijn Protheses verwijderen in het ziekenhuis in Veldhoven.
Maar hoe kom ik er achter of en hoeveel silliconen er gelekt is? En hoe schadelijk is dat?
Wenneke

Ongelezen bericht 23 dec 2016 17:01

Ona1 schreef:Hallo ik ben Ona. Ik ben 35 jaar en ik heb sinds mijn 23 ste levensjaar borstprothesen. Ik zag de aflevering bij zorg punt nu en dacht ik wil mijn prothese laten controleren. Ik had geen idee dat er zoveel mis kon gaan met silloconen. Dus ik heb gelijk een afspraak gemaakt. De PC heeft geadviseerd een echo te doen en ik kwam er achter dat er een scheur in een van de prothese zit. Daarna hebben ze een MRI gemaakt die dat bevestigde. Ik moet nu onder het mes (17 jan.) en ben hartstikke bang. Bang voor het resultaat en bang voor de schade die mijn lijf heeft opgelopen door de lekkende prothese. Ik dacht altijd dat ik geen klachten had maar ik heb al een hele lange tijd last van mijn spieren. Altijd rugpijn en stijve spieren in mijn nek, schouders, rug, heupen etc. Een aantal jaren gelden ben ik zelf op reuma getest maar ik had het niet. Ik ben nu bang, door al de verhalen te lezen, dat ik die klachten misschien wel heb van de siliconen. Ik vraag me dus af deze klachten kunnen verdwijnen als ik geopereerd ben.
Ik wil absoluut geen prothese meer terug en denk nu aan lipofilling. Maar geen ieder of dat gelijk kan met het er uit halen van de protheses. En hebben jullie nog andere tips voor mij? Ik laat mijn Protheses verwijderen in het ziekenhuis in Veldhoven.
Maar hoe kom ik er achter of en hoeveel silliconen er gelekt is? En hoe schadelijk is dat?

Hoi ona,

Welkom wat vervelend zeg gelukkig ben je er achter dat hij kapot is.wel goed dat je ze laat verwijderen. Ik ben zelf 33 en zit ook te wachten op antwoord van de verzekering. Ik snap je bezorgdheid ik ben ook bang voor het eind resultaat maar die troep wil ik ook niet in me lijf. Heb zelf ook alle klachten die je benoemd en onlangs is fibromyalgie vast gesteld. Ik ben ook om de paar weken ziek zo herkenbaar. Heel veel knapen zo ie zo op van de operatie maar het kan zijn dat je niet meer van alle klachten af komt wat ik begrepen heb.

Liefst Wendy
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 dec 2016 15:43

Hoi ona,
De grootste groep vrouwen knapt op. Een aantal vrouwen die een wat gecompliceerder ziektebeeld hebben blijven klachten houden maar ze merken vaak wel degelijk een groot verschil.
Meestal is het redelijk goed te voorspellen. Als je verder kerngezond was voordat he de implantaten nam, heb je echt een heel grote kans te herstellen.
Wees alsjeblieft niet bang voor de operatie ok. Het komt allemaal wel goed!!!
Ik beloof over een paar dagen uitgebreider te reageren.
Sterkte lieve ona!!

X luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 15 jan 2017 16:43

Hoi,
Heb je al met je pc besproken wat je wilt? En heeft deze arts ervaring met lipofilling? Alles staat of valt bij de ervaring van een arts.
Lipofilling meteen na explantatie kan wel, maar het hangt ook een beetje af van waar je de prothese had zitten. Onder de spier kun je wel meteen lipofilling doen als hij erop zat is het beter te wachten, omdat het weefsel eerst moet herstellen.
Hoop dat alles gaat zoals je het wenst.
Heel veel sterkte!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

"If I am not for myself, who will be for me? But if I am only for myself, what am I? And if not now, when?"
Luna MKS

Ongelezen bericht 16 jan 2017 15:06

Lieve Ona,
Je bent morgen aan de beurt. Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen met alles. Het komt allemaal goed hoor en je wordt eindelijk verlost van die ellendige ziekmakers.
We denken aan je en duimen voor je!
GOOD_LUCK
Liefs, Luna +LOVE+
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”