Gescheurd implantaat niet zichtbaar op MRI of echo

Lees wat de risico's zijn en deel je ervaringen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 19 sep 2019 20:50

Bij deze dame die een MRI liet doen, was er niks te zien... We hebben dit vaker gelezen. Ook in artikelen uit Amerika.
Zo zie je maar hoeveel risico's je met implantaten loopt. En bij echo's is het nóg minder zichtbaar....
debster schreef:
19 sep 2019 08:36
Ik wil even iets melden over mijn verwijdering van afgelopen dinsdag. Ondanks dat de op mijn verzoek recent gemaakt MRI niets bijzonders liet zien zijn mijn protheses er behoorlijk bezweet uitgekomen en was er zelfs 1 flink gescheurd. Wat ben ik blij dat ik mijn gevoel gevolgd heb en gekozen heb voor verwijdering! Maar wat een vraagtekens zet ik nu bij de deskundigheid van de beoordeling van een MRI, en/of bij de betrouwbaarheid van zo'n onderzoek en zeker wanneer dit een tussentijdse controle zou moeten zijn om te bepalen of je nog langer door kunt met je protheses! Ik heb 7 jaar terug ook op eigen verzoek een MRI laten doen, toen zou er ook niets te zien geweest zijn. Hoe lang heb ik met een gescheurde prothese rond gelopen?

Dit wil ik in ieder geval iedereen meegeven die twijfelt en de uitslag van een MRI bepalend laat zijn voor het wel of niet verwijderen van je protheses. Luister naar je gevoel en niet alleen naar de uitslag van een dergelijk onderzoek.

Verder herstel ik nu goed, ben ik erg tevreden over hoe Dr. Florisson de verwijdering/liposuctie/lipofilling heeft gedaan en heel blij dat ik mijn eigen lichaam weer terug heb.

Liefs,

Debster
Hier het topic van deze dame: viewtopic.php?t=2460

Is jou hetzelfde overkomen? Vertel dan hier je verhaal en doe vooral ook een melding bij het Landelijk Meldpunt Zorg!!
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

'Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om naar humaniteit te streven.'
chantal2133

Ongelezen bericht 24 sep 2019 14:06

:shock: :shock: zo dat is even schrikken ik 4 jaar geleden mri gehad en toch gerustgesteld dat alles er goed uit zag. Dit zegt dus niks.. zit nog steeds te twijfelen ziekenhuis of dr Niessen..

Heb zoveel meer te verliezen dan toen ik 19 was.
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 jun 2022 20:55

Mayo schreef:
01 jun 2022 20:15
1 prothese kwam er leeg en gescheurd uit. Hier ben ik best van geschrokken en ben vergeten te vragen als ze alles eruit hebben kunnen halen en als het binnenn het kapsel zat. Dit moet ik nog navragen bij de vlg controle.
De mri heeft geen gescheurde prothese ontdekt en ik heb hen nooit gevoeld. Zo zie je maar weer een goede keuze gemaakt om ze eruit te halen.
We hadden meer voorbeelden op het foum staan. Als ik ze tegenkom, zal ik ze quoten.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 01 apr 2023 12:44

Teddy 19 schreef:
31 mar 2023 20:14
Toen de plastisch chirurg bij me kwam en ik om de foto s vroeg zei hij dat er niks meer vd implantaten over was , het was 1 smurrie , beide kanten waren totaal kapot , terwijl op de echo maar 1 implantaat met een ruptuur te zien was 😱 Ik was stomverbaasd, ik voelde al dat het tikkende gifbommen waren , zo heftig had ik het niet verwacht !!!
Er zijn veel meer vrouwen, maar ik heb helaas niet alles kunnen bijhouden. In ieder geval roepen we iedereen op om dit bij het Landelijk Meldpunt Zorg te melden naast je melding bij het MEBI.

Bij het Landelijk Meldpunt Zorg meld je specifiek dat de scheur niet zichtbaar was op echo en dat jij je hierdoor gedupeerd voelt omdat jij verwacht dat een echo laat zien hoe de staat van je implantaten is.

We hopen dat de overheid over zal gaan op MRI als standaard onderzoeksmethode. Een echo volstaat niet en een mammografie geeft risico's. Onthoud wel dat ook een MRI niet altijd alles laat zien.

Volg altijd je intuïtie én instinct die spreken de waarheid. En laat je niet twijfelen door anderen. Toen ik net als jullie aan het begin van de explantatie-reis stond, beweerden alle artsen die ik bezocht (behalve Rita Kappel) dat er niets aan de hand was. En geen enkel apparaat (ik heb een echo gehad) kon registeren wat er zich in mijn borsten afspeelde en wat ik voelde.

Toen werd ik geopereerd en kwam mijn arts (dokter van Loenen) aan mijn bed en zei: "Je hebt de juiste keuze gemaakt, want je implantaten waren extreem veel aan het zweten zonder scheur. Als kaarsvet zag het er uit. De pockets zaten vol siliconen en ik heb dit uitgebreid moeten spoelen"

Bij mijn eerste consult was ook dokter van Loenen sceptisch, maar na de operatie zag zij met eigen ogen dat ik het juiste had gedaan. En na mij heeft ze vele andere vrouwen geholpen.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 01 apr 2023 13:05

Ook 1 van deze 2 was niet op echo te zien👇
75212E8C-1DF7-440B-AF27-C043C3B3D3B9.jpeg
Implantaten van Elize1983
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 03 apr 2023 08:27

👇
Teddy 19 schreef:
02 apr 2023 21:23
Ps Als ik zelf geen verwijzing had aangevraagd bij mijn huisarts , dan had ik nu nog met alles rondgelopen !
Ben in 2019 voor t eerst met een bult onder mijn oksel bij de huisarts geweest , na vele bezoekjes uiteindelijk een echo gehad van alleen mijn oksel ) als ik toen wist wat ik nu weet, had ik eerder actie ondernomen!!)
In 2018 een beenmergpunctie gehad vanwege te hoge trombocyten., ook de oncoloog wist van mij implantaten, en ook hem vertelde ik van mijn bult , hij voelde het na , het was niks ernstigs en ik was gerustgesteld ,
Op de echo van 2023 was een lekkage te zien en dat rechts geruptureerd was … maar niet dus dat tijdens de operatie blijkt dat er niks meer van beide implantaten over is dan smurrie 😱😱😱

( ook een vriendin van me had een ech en mri , beide gaven goed aan, maar ze voelde zelf een deuk in het implantaat, en tijdens haar operatie bleken ze bij haar gescheurd te zijn!!!)

Ik dacht zelf ook , met mijn vage klachten … het is niks , stel je niet aan … maar ik werd meerdere keren s’ nachts gewaarschuwd door mijn innerlijke stem … ik wist het gewoon …

Ik hoop dat ik andere vrouwen kan waarschuwen , en helpen !!!
Liefs 💋
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jun 2023 07:58

👇 1 van de vele voorbeelden....
BarbaraFr schreef:
07 jun 2023 06:56
Goedemorgen,
Ze zijn eruit en mag zo naar huis🥳
1 was ondanks alle scans en controles compleet gescheurd ong 5 cm dikke brede scheur. De andere stond op scheuren.zow blij dat ze eruit zijn.
Alles weggehaald ook alle kapselvorming en Lipofilling gehad (80) ze hebben overal moeten hamsteren dus veel plekjes en hoog en lang drukpak nu aan.

Groetjes Barbara
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 19 jun 2023 08:14

Nog een voorbeeld: viewtopic.php?f=87&t=4687
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Luna MKS

Ongelezen bericht 05 dec 2023 11:44

Monobloc (siliconenvariant) van Arion
FB_IMG_1701772616166.jpg
Dit was niet zichtbaar op echo....

Er zijn veel meer casussen. Helaas hebben we niet van alle vrouwen foto's of quotes. Maar we krijgen wel de meldingen door.

In ieder geval moet toch wel duidelijk worden hoe groot het risico is dat je loopt met implantaten. Ze scheuren en lekken en je hebt het niet door. En ook apparaten die het niet kunnen zien.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Kitty29

Ongelezen bericht 04 feb 2025 08:19

Hallo allemaal,

Ik heb gister ook een explantatie gehad. De operatie is heel fijn verlopen bij dokter van Selms. Een jaar terug heb ik een echo laten maken die helemaal goed was. Door persoonlijke omstandigheden ben ik pas een jaar later geopereerd. Maar wel met het goede vertrouwend dat ze bij mij ‘oké’ waren. Na mijn Explantatie bleek echter dat 1 implantaat volledig gescheurd was en gedeeltelijk smurrie. Wel helemaal ingekapseld gelukkig..

Toch wel schrikken en het doet mij afvragen of ik toch klachten hiervan heb gehad die ik ergens anders onder heb weggeschreven.
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 feb 2025 14:57

Kitty29 schreef:
04 feb 2025 08:19
Hallo allemaal,

Ik heb gister ook een explantatie gehad. De operatie is heel fijn verlopen bij dokter van Selms. Een jaar terug heb ik een echo laten maken die helemaal goed was. Door persoonlijke omstandigheden ben ik pas een jaar later geopereerd. Maar wel met het goede vertrouwend dat ze bij mij ‘oké’ waren. Na mijn Explantatie bleek echter dat 1 implantaat volledig gescheurd was en gedeeltelijk smurrie. Wel helemaal ingekapseld gelukkig..

Toch wel schrikken en het doet mij afvragen of ik toch klachten hiervan heb gehad die ik ergens anders onder heb weggeschreven.
Hoi Kitty, helaas gebeurt dit wel vaker. Heel naar voor vrouwen. Eerlijk gezegd zijn het tikkende tijdbommen.

Fijn dat je ervan verlost bent!🙏 Rust lekker uit en heel veel beterschap!💐🍀💫💖
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar “Risico's, lekken, scheuren, zweten”