Hoi Anoniem,Anoniem23 schreef: ↑22 dec 2022 17:22Bedankt voor alle waardevolle informatie. Ergens op het forum heb ik gelezen dat jullie minder achter het plan van Niessen staan. Ik vroeg me af waar dit vooral in zit? Ik word in januari door Niessen geopereerd en ben aan het uitzoeken wat ik wel of niet vanuit zijn plan wil gaan volgen, vandaar mijn vraag.
Het is niet zo dat we niet achter het plan staan, alleen is het niet handig om vlak voor de operatie te beginnen met allerlei supplementen die je nooit eerder hebt gebruikt, omdat je niet weet hoe je lichaam zal reageren. Daarbij moet je de tijd nemen om supplementen op te bouwen en dat lukt ook niet als je dit kort van tevoren gaat doen. Verder dien je altijd rekening te houden met interactie met medicatie en dus ook narcosemiddelen en ook met het bloedverdunnende effect van bepaalde supplementen. Ook staan er supplementen bij die eigenlijk geen toegevoegde waarde hebben en wel eens een ongewenste reactie hebben gegeven bij dames, zoals biergist. Veder staan er merken die je beter kunt vervangen door andere merken vanwege de niet bioactieve stoffen. Solgar bijvoorbeeld is een relatief goed merk, alleen gebruikt dat merk geen bioactieve B's (of dat inmiddels is aangepast weet ik niet) en bevatten de tabletten vaak ook veel hulpstoffen en dat is erg jammer. Hoe minder hulpstoffen, hoe beter. De soort hulpstoffen speelt een grote rol. Daarnaast staat er ook curcuma op de lijst. Op zich niet verkeerd, maar curcuma staat erom bekend de vorming van nieuwe bloedvaten te remmen. Dit geldt voor meer voedingstoffen die je, lijkt mij, dan beter zoveel mogelijk kunt vermijden als je lipofilling laat doen.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Overigens is vóór de operatie beginnen met supplementen een beetje dweilen met de kraan open. Ook al snap ik de invalshoek van dokter Niessen wel. Hij wil het lichaam voorbereiden op weefsel herstel. En daar is het plan weer wel heel goed voor. Maar dan zou je eigenlijk veel eerder moeten beginnen om er echt profijt van te hebben aangezien het effect van supplementen ruim 3 en soms zelfs 4 maanden nodig heeft.
Liefs, Luna