Gisteren was het dan toch daar, mijn operatiedatum. Om 12:45 mocht ik mij melden bij de kliniek, maar ik werd pas ongeveer een uur later opgehaald om mij klaar te maken voor de operatie.
Ik zat helaas vol emoties(niet vanwege de operatie, maar meer het erna en mentale stuk), maar de verpleegkundigen waren stuk voor stuk heel aardig. De anesthesist kwam een paar vragen stellen en daarna werd het infuus aangebracht. Helaas ging dat de eerste keer mis en toen het de tweede keer wel goed ging, voelde ik de vloeistof door mn aderen branden. Je kan je voorstellen dat ik al zenuwachtig was en emotioneel, dit even niet de beste combi was
Hierna kwam Kappel nog even de checklist checken en fotoβs maken en daarna mocht ik naar de OK. Toen ze mij in slaap wilden brengen, moest ik aan iets leuks denken, maar ik kon alleen maar huilen. Gelukkig was ik wel snel weg.
Ik was kennelijk vrij snel weer bij kennis, even lichte paniek, maar daarna ook direct helder en fit. Binnen 20 minuten had ik gegeten, gedronken en geplast. Mijn vriend mocht daarom al vrij snel bij mij komen zitten.
Omdat de andere operatie erg uitliep, duurde het bijna 2,5 uur voordat Dr Kappel bij mij kon komen. De implantaten zijn intact, wel een stuk leger (ookal wegen ze nog net zo zwaar). Helaas, was er amper kapsel om te verwijderen. Dr Kappel gaf aan nog nooit zo weinig te hebben kunnen verwijderen.
Rond 20u waren we thuis, lekker wat gegeten en daarna in bed nog een film gekeken.
Het resultaat vooralsnog is verfrommeld beneden, met aan de bovenkant een lichte bolling. Dat ziet er niet heel mooi uit, maar hoop dat dat bijtrekt.
Pijn valt mee, de plek van de drains zeurt een beetje en mn slechte kant (rechts) is wat gevoeliger.
Vanochtend met mijn vriend en onze hond een blokje om gelopen, maar merk dat ik toch best moe ben. Dus doe vandaag een beetje lui op de bank liggen.
Het druktopje zakt alleen de hele tijd, dus heb toch maar een compressie bh besteld voor als de drains eruit mogen. Dan ga ik daarmee verder en βs nachts een katoenen bh top van de hema.
Wordt vervolgd!