Hallo iedereen,
Vandaag heb ik bij A Klinieken (AZZC) in Groningen geweest voor mijn consult om mijn protheses te laten verwijderen. In maart 2013 heb ik ook bij dit kliniek mijn borstvergroting laten doen (430cc), ook dezelfde arts gaat mij weer behandelen.
Het gesprek met de assistent was erg prettig, ze vroeg waarom ik de operatie zou willen enz.
Alleen aan het einde van het gesprek haalde ze de chirurg erbij en het voelde voor mij alsof de chirurg mij probeerde over te halen om het niet te doen. Hij zei elke keer 'het is natuurlijk jou keuze...maar bedenk wel dat je er estetisch enorm op achteruit gaat'. 'De borsten zien er zo mooi uit nog, zelfs na zoveel jaar'.
Ik had aan hem uitgelegd dat ik ze eruit wil halen omdat ze niet meer goed voelen. Ze doen mij pijn en ze zitten mij in de weg, het moet uit mijn lijf. Ik wil ze er niet uit omdat ik ze niet meer mooi vindt oid. Daarnaast wil ik niet weer over 10 jaar een operatie doen.
Wellicht vatte ik het wat gevoelig op en probeerde hij alleen maar uit te leggen dat mijn borsten er echt anders uit gaan zien. Hij gaf mij ook het gevoel dat hij ze zo mooi mogelijk ze maken maar dat ze er wel echt anders uit gaan zien.
Het voelde aan het einde van het gesprek erg dubbel. Is een van jullie dit eens overkomen?
Ik heb wel een datum gepland voor het laten verwijderen namelijk 28 april!
Eerste gesprek explantatie gehad
Hoi lieve meid,Saga schreef: ↑07 jan 2025 18:07Hallo iedereen,
Vandaag heb ik bij A Klinieken (AZZC) in Groningen geweest voor mijn consult om mijn protheses te laten verwijderen. In maart 2013 heb ik ook bij dit kliniek mijn borstvergroting laten doen (430cc), ook dezelfde arts gaat mij weer behandelen.
Het gesprek met de assistent was erg prettig, ze vroeg waarom ik de operatie zou willen enz.
Alleen aan het einde van het gesprek haalde ze de chirurg erbij en het voelde voor mij alsof de chirurg mij probeerde over te halen om het niet te doen. Hij zei elke keer 'het is natuurlijk jou keuze...maar bedenk wel dat je er estetisch enorm op achteruit gaat'. 'De borsten zien er zo mooi uit nog, zelfs na zoveel jaar'.
Ik had aan hem uitgelegd dat ik ze eruit wil halen omdat ze niet meer goed voelen. Ze doen mij pijn en ze zitten mij in de weg, het moet uit mijn lijf. Ik wil ze er niet uit omdat ik ze niet meer mooi vindt oid. Daarnaast wil ik niet weer over 10 jaar een operatie doen.
Wellicht vatte ik het wat gevoelig op en probeerde hij alleen maar uit te leggen dat mijn borsten er echt anders uit gaan zien. Hij gaf mij ook het gevoel dat hij ze zo mooi mogelijk ze maken maar dat ze er wel echt anders uit gaan zien.
Het voelde aan het einde van het gesprek erg dubbel. Is een van jullie dit eens overkomen?
Ik heb wel een datum gepland voor het laten verwijderen namelijk 28 april!
Helaas horen we wel vaker dat pc's vrouwen op andere gedachten proberen te brengen. Ze hechten eerlijk gezegd (nog) niet zoveel waarde aan de problemen die kunnen ontstaan door siliconen borstimplantaten en zetten het esthetische boven de risico's. Natuurlijk niet bewust of uit kwaadaardigheid, maar omdat ze niet overtuigd zijn van de schadelijkheid van siliconen borstimplantaten.
Ik vind dat je het heel goed doet en ben echt trotst op je dat je je gevoel volgt!
Heb je ook klachten? Of ga je het zelf betalen? Als je klachten hebt, dan is er recht op vergoeding. Ben je hierop gewezen door de pc?
Ik wens je heel veel succes in deze spannende tijd. Alles komt goed en na je herstel zul je echt blij zijn dat je hebt doorgezet. Die rommel is echt waardeloos. Als je nog jong bent met een kinderwens, dan is het echt heel belangrijk dat die rommel weg is. Sommige vrouwen met ASIA die zwanger worden, hebben het echt moeilijk. Je zit dan aan de zware medicatie zoals prednison omdat je immuunsysteem je kindje kan aanvallen. Dus je kunt maar beter al deze ellende voor zijn voordat je immuunsysteem ontregelt.
Veel liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
'Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om naar humaniteit te streven.'
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Bedankt voor je lieve bericht!
Mijn klachten waren vooral vermoeidheid, veel hoofdpijn, druk op de borst, steken in de borst, gewrichtspijn en ik begon ze niet meer mooi te vinden,
Vanuit mijn zorgverzekering is mij verteld dat ze het alleen vergoeden als 1 van de siliconen daadwerkelijk al lekt of er moet zware kapselvorming zijn, daarnaast moet dit geconstateerd worden in het ziekenhuis en moet de zorgverzekering de operatie eerst zelf goedkeuren. Daarnaast mag ik dan niet het ziekenhuis kiezen. Dus ik ga het zelf betalen.
Dit heb ik zelf uitgezocht en is mij niet verteld.
Vind het allemaal wel erg spannend, vooral hoe het er straks uit komt te zien en of ik dan van al mijn klachten af zou zijn.
Mijn klachten waren vooral vermoeidheid, veel hoofdpijn, druk op de borst, steken in de borst, gewrichtspijn en ik begon ze niet meer mooi te vinden,
Vanuit mijn zorgverzekering is mij verteld dat ze het alleen vergoeden als 1 van de siliconen daadwerkelijk al lekt of er moet zware kapselvorming zijn, daarnaast moet dit geconstateerd worden in het ziekenhuis en moet de zorgverzekering de operatie eerst zelf goedkeuren. Daarnaast mag ik dan niet het ziekenhuis kiezen. Dus ik ga het zelf betalen.
Vind het allemaal wel erg spannend, vooral hoe het er straks uit komt te zien en of ik dan van al mijn klachten af zou zijn.
Hoi lieve meid,Saga schreef: ↑09 jan 2025 18:57Bedankt voor je lieve bericht!
Bij welke verzekeraar zit jij? Ze hebben je verkeerd geïnformeerd en ik vind het zeer zeer kwalijk! Daarbij heeft de pc jou ook niet gewezen op je rechten bij bepaalde klachten en ook dat is zeer zeer kwalijk! En ik maak me zorgen dat dit nog steeds gebeurt!
Ik raad je aan om dit document naar je huisarts mee te nemen >> https://drive.google.com/file/d/13rY2go ... Vuzlz/view En hem of haar je naar in internist Djoeke Beekman te laten verwijzen >> https://acibademimc.com/physician/djoeke-beekman/ De pc kan je ook verwijzen en is eigenlijk degene die dat had moeten doen!
Ik raad je ook aan om een gesprek aan te gaan met de pc en hem te vragen waarom hij je niet heeft gewezen op het feit dat er sprake is van BII klachten en dat er in dat geval recht is op vergoeding. De pc MOET een aanvraag doen bij jouw verzekeraar zodra jij de brief van de internist hebt dat er sprake is van BII. Met deze brief is de verzekeraar verplicht jouw operatie te vergoeden.
De pc heeft onjuist gehandeld en jij kunt een klachtprocedure starten als jij dat wenst. Had jij alle informatie aan de pc verstrekt over jouw klachten? Heb je alle klachten verteld? Zo niet dan kan de pc er niets aan doen, omdat jij niet volledig was in de informatieverstrekking. Zo wel, dan is het verwijtbaar dat de pc jouw niet heeft gewezen op je recht. Ik heb vrouwen via klachtprocedures nog achteraf kunnen helpen aan vergoeding van de kosten, omdat pc's onjuist hebben gehandeld. Gelukkig duurt het nog even voor je geopereerd wordt, dus je hebt nog tijd om alsnog een aanvraag te laten indienen bij de verzekeraar nadat je bij de internist bent geweest. Laat bij ACIBADEM weten dat je operatie al gepland staat en jij de brief nodig hebt voor de verzekeraar.
Neem geen genoegen met minder! Doe het niet, want explantatie kost heel veel geld en het is in jouw geval een medisch noodzakelijke behandeling. Jij betaalt net als alle andere burgers voor jouw ziektekosten en hebt rechten! Kom voor jezelf op en neem geen genoegen met iets anders.
Ik zou ook de verzekeraar via de klachtafdeling een boze brief sturen en hen wijzen op het feit dat ze je niet goed hebben geïnformeerd. Dit is niet alleen voor jezelf belangrijk, maar ook voor andere vrouwen na jou die bij dezelfde verzekeraar zitten. Wij raden vrouwen ook altijd aan om een melding te doen bij het Landelijk Meldpunt Zorg >> https://www.igj.nl/onderwerpen/klacht-o ... ng/contact bij klachten over zorgaanbieders. En bij de NZA bij klachten over zorgverzekeraars >> https://www.nza.nl/contact/meldpunt
Mocht je ergens tegenaan lopen neem dan even contact op via het contactformulier >> app.php/contactadmin
Kom voor jezelf op, want jij hebt rechten!
Succes en laat me weten hoe het ging. Liefs!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~